راه اندازی املاک

آیا شغل املاک پولساز است؟

درآمد مشاور املاک

بسیاری از ما شنیده‌ایم که شغل املاک یکی از پولسازترین و پردرآمدترین حرفه‌های موجود در هر کشوری است، اما آیا این گفته صحت دارد؟ آیا تمام کسانی که وارد این شغل می‌شوند به درآمد بالا می‌رسند؟ چه کسانی قادر به درآمدزایی در املاک هستند؟

اگر شما هم می‌خواهید به شغل املاک وارد شوید و می‌خواهید از پولساز بودن آن مطمئن شوید این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در این مقاله تمام موارد تعیین‌کننده درآمد یک مشاوره املاک و راهکارهایی برای افزایش آن را به شما ارائه خواهیم داد.

درآمد مشاور املاک چگونه تعیین می‌شود؟

اگر به دنبال درآمدی ثابت و استخدام شدن هستید، قید شغل مشاوره املاک را بزنید. درآمدی که در این شغل به دست می‌آورید به نحوه فعالیت شما بستگی دارد. تا زمانی که با راه‌های درآمدزایی در املاک آشنا نباشید نمی‌توانید به درآمد مطلوب خود برسید. پس اگر فردی پرتلاش و با پشتکار هستید به حیطه مشاوره املاک پا بگذارید و آینده درخشان خود را بسازید.

درآمد شما به میزان معاملاتی که انجام می‌دهید و همچنین ارزش هر کدام از آن‌ها بستگی دارد. در این حرفه خبری از حقوق ثابت نیست و شما درصدی از معامله را برای حق کارشناسی و مشاوره خود دریافت خواهید کرد. اکنون به خوبی می‌دانید که منظور ما از تلاش و پشتکار برای افزایش درآمد چیست.

با وجود اینکه اکثر دفاتر مشاور املاک به کارمندان خود به صورت درصدی حقوق پرداخت می‌کنند اما می‌توان شیوه‌های مختلف پرداخت در حرفه املاک را به سه دسته زیر تقسیم کرد:

  • حقوق ثابت همراه با درصدی از معاملات انجام شده: این روش در میان دفاتر مشاور املاک مرسوم نیست و در بازارهای رقابتی شهرهای بزرگ کشور پرداخت‌ها معمولاً به صورت درصدی انجام می‌شود اما در این روش حقوق ثابت بسیار کمی به مشاوران املاک پرداخت می‌شود و هدف از پرداخت حقوق ثابت این است که ریسک را برای افراد مبتدی که وارد این حرفه شده‌اند، کاهش داد.
  • درصدی ثابت از معاملات انجام شده: در نوع دوم پرداخت به فردی که معامله اجاره، خرید یا فروش ملکی را منعقد می‌کند به صورت درصدی دستمزد پرداخت می‌کنند. این روش بسیار مرسوم است و برای افراد بسیار حرفه‌ای و کاربلد مناسب است.
  • پرداخت درصد معاملات به صورت پلکانی: در این روش درصدی که دریافت می‌کنید به سقف معاملاتی که انجام داده‌اید بستگی دارد یعنی هر چه تعداد یا ارزش معاملاتی که انجام می‌دهید بیشتر باشد درصد بیشتری دریافت می‌کنید. اگر فردی مبتدی و خواهان پیشرفت هستید این روش پرداخت برای شما ایده‌آل است.

دقت کنید که برخی از دفاتر املاک درصد مشاوران املاک خود را پس از کسر کسورات قانونی محاسبه می‌کنند. دو مورد از این کسورات مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده هستند.

شرایط بازار بر درآمدزایی در املاک تأثیر می‌گذارد

تا کنون بر این نکته اصرار داشته‌ایم که حرفه مشاور املاک در صورتی پولساز است که شما با تلاش و پشتکار آن را دنبال کنید اما همه این‌ها به شرایط بازار مسکن نیز بستگی دارد. برای درک بهتر این موضوع ابتدا باید با دوره‌های مختلف در بازار مسکن آشنا شوید:

  • دوره رکود
  • دوره گذار از رکود به رونق
  • دوره رونق
  • دوره گذار از رونق به رکود

شما نیز به خوبی می‌دانید که حتی افراد بی‌اطلاع و مبتدی نیز در دوره رونق می‌توانند درآمد قابل قبولی به دست آورند اما آیا این درآمد در دوره گذار رونق به رکود نیز ادامه خواهد داشت؟ مسلماً در دوره گذار بسیاری از مشاوران املاک مبتدی از این حرفه خارج شده و به شغل دیگری روی می‌آورند.

در واقع این دوره بدترین زمان ممکن برای درآمدزایی در املاک است. در دوره‌ای که قیمت ملک روزبه‌روز بیشتر می‌شود و خریداری برای ملک نیست، مشاوران املاک بدترین دوران را تجربه خواهند کرد. این دوره بسیار کوتاه و معمولاً کمتر از 3 ماه است.

دوره رکود نیز زمان مناسبی برای مشاوران املاک نیست و در این دوران فقط باید بر روی معاملات اجاره خود تمرکز کنید. ممکن است در طول 3 تا 5 سال رکود بازار مسکن معامله‌ای برای خرید و فروش ملک انجام ندهید. مشاورین املاک مبتدی اگر در دوره گذار از رونق به رکود این شغل را ترک نکرده باشند صددرصد در دوره رکود به سراغ حرفه دیگری می‌روند.

با شروع مدت 3 ماهه گذار از رکود به رونق، بازار کار مشاوران املاک نیز به خوبی رشد کرده و در دوره رونق به اوج پولسازی خود می‌رسد. پس اگر در زمانی که قصد ورود به این شغل را دارید آموزش‌های لازم را دیده و به صورت حرفه‌ای فعالیت خود را آغاز کنید، قطعاً به آرزوی خود برای درآمدزایی در املاک خواهد رسید.

رازهایی در مورد پولسازی در شغل مشاوره املاک

اگر می‌خواهید با رموز درآمدزایی در املاک آشنا شوید مطالعه این قسمت را از دست ندهید. در این قسمت می‌خواهیم برخی از اصول افزایش درآمد در این حرفه را برای شما بازگو کنیم:

  • در اولین قدم شما باید اطلاعات خود در زمینه معاملات ملکی را افزایش دهید. با اصطلاحات حقوقی مربوط به معاملات آشنا شده و در قراردادهای خود و در جای مناسب از آن‌ها استفاده کنید.
  • همچنین باید با اصول فایل‌سازی در این حرفه آشنا باشید، مشتریان دفاتری که فایل‌های متنوعی به مخاطبان ارائه می‌دهند بیشتر است و در نتیجه درآمد بیشتری به دست می‌آورند.
  • با آموختن انواع روش‌های بازاریابی می‌توانید با مشتریان خود به خوبی تعامل برقرار کرده و ثابت کنید که مشاوره املاک یکی از پولسازترین شغل‌ها در تمام دنیا است.
  • به جای تمرکز بر روی تعداد معاملات به ارزش آن‌ها توجه کنید. هر چه ثمن معامله‌ای که انجام می‌دهید بیشمشاور املاک پولسازتر باشد درآمدی که کسب کرده‌اید بیشتر خواهد شد.

 

کلام پایانی

در این مطلب با روش‌های کسب درآمد در شغل مشاوره املاک آشنا شدید. البته هر یک از روش‌های فوق برای یکی از افراد مبتدی یا حرفه‌ای مناسب است. مسلماً افراد کاربلد به حقوق ثابت فکر نمی‌کنند و تمرکز آن‌ها بر روی کسب درآمد به صورت پلکانی است.

پس از آن با تأثیر شرایط بازار مسکن نیز بر روی درآمدی که مشاوران املاک دارند آشنا شدیم. اگر به نکاتی که در پایان به شما معرفی کردیم عمل کنید شک نکنید که درآمدزایی در املاک را تجربه خواهید کرد. از اینکه تا پایان این مطلب مفید و کاربردی با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

پیروزی مشاور املاک

به خودتان منتقدانه نگاه کنید تا پیروز شوید…

پیشرفت مشاور املاک در گرو مولفه ها و مسائل بسیار زیادی است. یکی از این مولفه ها توانایی انتقاد کردن از خودتان و همچنین انتقاد پذیر بودن شما است. اگر دوست دارید تا پیشرفت سریعی داشته باشید، حتما به این نکته دقت کنید که چگونه باید نقطه ضعف های خودتان را بشناسید تا بتوانید هرچه بهتر و راحت تر در کارتان پیشرفت کنید. در ادامه سعی کرده ایم تا نکات مهمی که می تواند به پیشرفت شما و همچنین انتقاد پذیر شدن…

توضیحات بیشتر »
چانه زنی

روش‌های مختلف چانه زنی

چانه زنی مشاورین املاک چگونه است؟ آیا با روش‌های چانه زنی آشنا هستید؟ یکی از مهارت‌های مهم و الزامی در شغل مشاور املاکی چانه زنی است. با آموزش و یادگرفتن این مهارت می‌توانید از آن به نحو احسن برای پیشرفت در کسب‌وکار خود استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید ارتباط برقرار کردن با سایر افراد نیاز به داشتن تجربه و مهارت کافی دارد. ‌ در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد چانه زنی مشاورین املاک بیشتر بدانید. ‌

توضیحات بیشتر »
پلن مشاور املاک

پلن یک مشاور املاک موفق

صنعت مشاوره املاک یکی از صنایع پویا و رقابتی در بازار املاک است و مشاوران موفق در این حوزه با تبلیغات خلاقانه، تجربه و تخصص خود، توانسته‌اند در این بازار رقابتی پیشرو شوند. یک فرد به عنوان مشاور املاک باید دارای آگاهی کافی در زمینه خرید، فروش و اجاره ملک باشد. همچنین توانایی‌های فروش، ارتباطات بین فردی، بازاریابی و مذاکره قوی را نیز داشته باشد.

توضیحات بیشتر »

2 نظر در “آیا شغل املاک پولساز است؟

  1. tlovertonet گفت:

    This is a very good tips especially to those new to blogosphere, brief and accurate information… Thanks for sharing this one. A must read article.

    http://www.tlovertonet.com/

  2. Ccxfjs گفت:

    prescription allergy medicine list prescription vs over the counter prescription allergy medication without antihistamines

نظرات بسته شده اند.