هر نهاد یا سازمان برای کسب موفقیت نیازمند مدیری آگاه و شایسته است و حیطه مدیریت دارای ابعاد مختلفی است که هر فرد با استفاده از دانش و مهارت خود در حوزه‌ها مختلف می‌تواند مدیریت محل کار خود را بر عهده بگیرد.

یک مشاور املاک باید دارای یک مدیر قدرتمند و باهوش باشد تا بتواند معاملات ملکی موفقیت‌آمیزی با سودآوری بالا ترتیب دهد همچنین بر کسی پوشیده نیست که چنین هدفی بدون کار، تلاش، مطالعه و استفاده از راهنمایی‌ها افراد با سابقه محال خواهد بود.

در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی ها یک مدیر شایسته آشنا کنیم که چنین شخصی چطور می‌تواند در یک دفتر مشاور املاک به درستی عمل کند و مشتریان خود را با سیاست و آگاهی خود برای جلسه عقد قرارداد حاضر نماید.

قطعا یک مدیر شایسته دفتر املاک می‌تواند برای پیشرفت کاری خود، تمام وظایف و انتظاراتش را در یک فرم بنویسد و آن را به همکاران و سایر مدیران داخلی بدهد تا آن‌ها بتوانند با استفاده از این توصیه‌ها درست عمل کنند و باعث جلوگیری از ضرر کردن در معاملات شوند.

مشاوران املاک چه وظایفی دارند؟

ما در این مطلب قصد داریم شما را با مهم‌ترین وظایف مدیران املاک آشنا کنیم برای اینکه بتوانید با رعایت این نکات راندمان کاری خود را بالا ببرید و به درآمد عالی برسید و این چنین شما و همکاران‌تان، همچنین مشتریان رضایت داشته باشند.

این وظایف اساسی به شرح زیر است:

  1. رعایت صداقت و سلامت در کار و محیط کاری نسبت به مدیران و همکاران، همچنین داشتن تلاش و پشتکار زیاد برای موفقیت در کار.
  2. مدیران املاک برای موفقیت در کار خود باید دارای خصوصیات اخلاقی ویژه‌ای از جمله دلسوزی، وفاداری، امانتداری، مهربانی، برخورداری از پشتکار و تلاش حداکثری، اقتدار، انضباط، معتقد به خدای واحد ودین مبین اسلام وقوانین جمهوری اسلامی ایران باشند.
  3. تمام پرسنل در دفتر مشاور املاک باید خود را موظف کنند تا به قوانین تعیین شده از طرف مدیران املاک عمل کنند این قوانین می‌تواند در مورد تعیین وقت مشتریان، نحوه ارتباط با مشتریان جهت انجام معاملات ملکی، ساعت کاری و حضورشان در دفتر املاک و… باشد.
  4. پرسنل همکاران در دفتر مشاور املاک موظف هستند تا قبل از هرگونه اقدام تمام مسائل کاری را با مدیر املاک در میان بگذارند و مطابق با صلاح دید و تصمیم‌گیری او عمل کنند و از انجام هرگونه کار خودسرانه پرهیز کنند.
  5. مشاوران و مدیران املاک باید آموزش‌های لازم را در حوزه کاری خود فرا گیرند تا بتوانند از هر نظر آماده خدمت‌رسانی به مشتریان باشند آن‌ها باید از روابط عمومی خوبی برخوردار باشند همچنین اطلاعات مفیدی در حوزه قوانین مدنی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشند تا بتوانند درست و قانونی عمل کنند.
  6. مدیران املاک باید بتوانند بر عملکرد سایر پرسنل و همکارانشان در دفتر املاک نظارت مستقیم داشته باشند.
  7. همچنین داشتن نظارت بر نوع ارتباط و برخوردار با مشتریان، مالکین ملک و سایر مشاوران املاک بسیار با اهمیت است و در میزان جذب مشتریان مؤثر خواهد بود.
  8. مدیران املاک باید بر عملکرد پرسنل و میزان مطابقت آن با قوانین وضع شده بر اساس آنچه مدیران تعیین کرده اند نظارت داشته باشند.
  9. مدیران املاک باید بر رفتار و اخلاق و رعایت شئونات اسلامی کارکنان نظارات مستقیم داشته باشند همچنین به ساعت ورود و خروج کارکنان دقت کنند و آن را ثبت نمایند.
  10. اموری مانند استخدام، عزل، نصب، توبیخ، جریمه، تشویق کارکنان و… باید تحت نظارت و با اطلاع کامل مدیران املاک انجام شود.
  11. باید گزارش امور روزانه و معاملات انجام شده و خرید و فروش حتما به مدیران املاک اطلاع داده شود.

در گزارش باید به چه مواردی توجه کرد؟

در ارائه گزارش باید به موارد مهمی مانند نحوه عملکرد کارکنان، نمودار کارکرد و پیشرفت کاری پرسنل، ارائه پوشه‌ها معاملات انجام گرفته توسط کارکنان، مبلغ کل واریزی‌ها ،عملکرد مالی کارکنان دفتر مشاور املاک  اعم از حساب تمام هزینه‌ها انجام گرفته، وضعیت موجود بازار و پیشنهادات و انتقادات برای پیشرفت کاری برای رسیدن به سود و درآمد بیشتر اشاره شود.

  1. برگزاری جلسات مکالمه و گفت‌وگو بین مشتری و فروشنده و بیان نکات و موارد کلی قبل از انجام معاملات ملکی
  2. ترتیب دادن جلساتی برای آماد‌ه‌سازی طرفین قرارداد قبل از انجام معاملات ملکی.
  3. انجام کارشناسی ملک‌های خواسته شده توسط مشاورین املاک و سایر همکاران در دفتر مشاوره املاک
  4. یک مدیر املاک ماهر باید در مکتوب کردن اخلاقی مسائل حقوقی و هرگونه شرایط در عقد قراردادها مختلف دقت و توجه زیادی داشته باشد همچنین تلاش کند در همه جلسات مشاوره ترتیب داده شده اخلاق کاری را رعایت نماید.
  5. مدیران املاک باید فرم ها نظام‌مند و کاملی را برای انجام امور اداری جهت عقد قرارداد و معاملات ملکی تعیین کنند.
  6. مدیران املاک باید به درستی قراردادها، فرم‌ها، رسیدها، فایل‌ها تعیین شده را بایگانی کنند.
  7. برای پیشرفت و بالا بردن راندمان کاری مدیران املاک باید اقدام به ثبت آگهی‌های مرتبط با اهداف خود نمایند و بر آن‌ها نظارت کامل و مستقیم داشته باشند.
  8. مدیران املاک باید تمام صفحات مربوط به ثبت آگهی ترتیب داده شده را امضا کنند.
  9. مدیران املاک وظیفه دارند تقسیم بندی فایل‌ها مربوط به دفتر املاک را انجام دهند.
  10. مدیران املاک باید برای انجام امور مربوط به مشتریان قدیمی در اسرع وقت تلاش کنند.
  11. برخورد عادلانه مدیران املاک با کارکنان خود در دفتر املاک
  12. در صورت بروز هرگونه اختلاف و مشکل بین کارکنان، مدیران املاک باید اقدام به حل و فصل مشکلات پیش آمده نمایند.
  13. مدیران املاک باید بعد از برگزاری جلسات کاری مختلف با مشتریان و فروشندگان در مورد روند عملکرد و نتیجه حاصل از این جلسات پیگیری‌ها لازم را با 2 طرف معاملات داشته باشند.
  14. مدیران املاک باید به نوعی با کارکنان خود تعامل داشته باشند تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانند با مدیران خود مطرح کنند و به این ترتیب از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری شود.
  15. مدیران باید به نحوی امور مرتبط با دفتر املاک را مدیریت نمایند که روحیه شاد و تیمی کارکنان حفظ شود و فضای رقابتی ناسالم بین آن‌ها شکل نگیرد.
  16. مدیران املاک باید تمام تلاش خود را برای حفظ اموال املاک و نظارت بر آن وتلاش جهت کاهش هزینه‌ها اضافی داشته باشند تا ضمن موفقیت در کارشان بتوانند به سود و درآمد بالا برسند.
  17. برگزاری جلسات هفتگی با کارکنان دفتر املاک و بازگو کردن تمام مسائل و مشکلات موجود در رابطه با کار و حل و فصل کردن آن

نتیجه‌گیری

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با ویژگی‌ها و وظایف یک مشاور املاک خوب و متخصص آشنا کنیم اگر شما قصد دارید در این حرفه مشغول به کار شوید توصیه می‌کنیم حتما به مطالعه موارد ذکر شده در این مطلب بپردازید تا با تمام ابعاد و زوایای این حرفه آشنا شوید و با اطلاع از آن‌ها بتوانید موفقیت‌آمیز عمل کنید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

هر آنچه که باید در مورد آگهی‌نویسی املاک بدانید

اگر می‌خواهید آگهی ملک شما به گونه‌ای باشد که در کوتاه‌ترین زمان مؤثر واقع شود، این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با شیوه نگارش صحیح و مؤثر آگهی املاک از ابتدا تا انتها آشنا کنیم. بدین ترتیب می‌توانید با یک آگهی معجزه‌ای کنید که کمتر مشاور املاکی قادر به انجام آن است. پس تا پایان همراه ما باشید!در واقع عنوان آگهی مهم‌ترین بخش آگهی‌نویسی محسوب می‌شود، زیرا مشتری در نگاه اول تنها عنوان را مشاهده می‌کند. پس باید

توضیحات بیشتر »
مجوز املاک

چگونه می‌توانیم برای اخذ مجوز دفتر املاک اقدام کنیم؟

اگر می‌خواهید دفتر املاک خود را تأسیس و فعالیتتان را آغاز کنید پس از تهیه ملک باید برای اخذ مجوز اقدام کنید. در این مطلب به بررسی مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز دفتر املاک می‌پردازیم. مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز دفتر مشاوره املاک برخی از مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز دفتر املاک به شرح ذیل است:

توضیحات بیشتر »
مشاور مبتدی

آموزش مشاور املاک از مبتدی تا حرفه ای

حوزه مسکن، کسب و کاری است که این روزها، بوی درآمدهای چشمگیرش در بین مردم پیچیده‌است؛ به همین جهت، متقاضی برای ورود به این حوزه زیاد شده‌است. بنابراین اگر شما هم، جزو آن دسته از افرادی هستید که حتی فکر ورود به این فضا و استفاده از آموزش مشاوره املاک برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک حرفه ای را دارید، جای درستی را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. در این مطلب، می‌خواهیم از قدم اول شروع کرده و از….

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button