مشاوره املاک

استراتژی ‌هایی که هر مشاور املاکی باید بداند

استراتژی مشاورین املاک

استراتژی چیست؟ اصلا چرا هر مشاور املاک حرفه‌ای باید استراتژی داشته باشد؟ مگر این شغل آنقدر پیچیده است که استراتژی لازم دارد؟

بله، شغل املاک جز یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین مشاغل در جهان است که با اینکه ممکن است از ظاهر آن مشخص نشود، اما چالش‌های زیادی در بر دارد.

استراتژی ‌هایی که شما در این حرفه دارید، برای ارتباط با مشتریان و بستن قرارداد می‌تواند به شما یک خط مشی درست بدهد تا بتوانید بر سختی‌های این حرفه غلبه کنید و درآمدهای بزرگی کسب نمایید. اگر شما دوست دارید که درخصوص این موارد اطلاعات بیشتری کسب نمایید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

خدمات شما، اولین قدم در استراتژی شماست

 در خصوص استراتژی ‌هایی که هر مشاور املاکی باید بداند، اولین موضوع خدمات ارائه شده توسط شماست. تا به حال با خودتان به این موضوع فکر کرده‌اید که شما چه کارهایی برای یک مشتری انجام می‌دهید که فقط شما را قبول داشته باشد؟

اصلا از خودتان پرسیده‌اید که چه روش‌هایی به کار گرفته‌اید که مشتری به شما وفادار شود؟ همانطور که از نام حرفه ی‌ شما مشخص است، شما فروشنده نیستید، بلکه مشاور می‌باشید. یک مشاور کارش در ابتدا مشورت دادن است. دلسوازنه باید تمام جوانبی که به مشتری مربوط است را بسنجید و سپس بر همان مبنا به وی خدمات ارائه دهید.

فرض کنید یک زوج خانه اولی دارید که با تمام سرمایه‌شان، با وام و هرآنچه که دارند، می‌خواهند یک خانه ی ‌نقلی بخرند. در این موارد باید گزینه‌های پیش رو را الک کنید و هر موردی که برای فروش بود را به آنها معرفی نکنید.

بنابراین باید بدانید در چنین بودجه‌هایی بیشتر خانه‌هایی وجود دارند که برای سرمایه گذاری مناسب هستند نه سکونت! به جای اینکه هر روز برای معرفی کیس‌های مختلف به آنها زنگ بزنید، تمرکز کنید و فقط یک مورد اما اکازیون را به آنها نشان دهید. اما باید این مورد را به آنها گوشزد کنید که خانه‌های دیگری هم دارید که برای سرمایه گذاری مناسب هستند و برای سکونت ممکن است گزینه‌های مناسبی نباشند!

اینگونه است که شما در استراتژی خود یک راهکار عالی برای ارائه ی‌خدمات دارید و می‌توانید به همین طریق مشتری را به خود وفادار کنید. زیرا در این حالت او متوجه می‌شود که شما فقط به فکر فروش نیستید…

 امتیاز دهی کنید

دومین بخش از استراتژی یک مشاور املاک، امتیاز دادن به افرادی است که با آنها همراهی می‌کنند. تصور کنید یک مشتری با بودجه‌ای مشخص، بدون اینکه خواسته ی‌خاصی از شما داشته باشد قصد خرید یک ملک را دارد. اگر چنین مشتری اکازیونی دارید، باید گزینه‌های اکازیون را به آنها معرفی کنید و در ضمن تمام تلاشتان را بنمایید تا او راضی شود.

امتیاز دهی در خصوص چنین مشتریانی این است که با فروشنده وارد چانه زنی شوید، کمیسیون را کمتر بگیرید، به او در خصوص مباحث حقوقی قرارداد توضیح بدهید و… همین موارد به ظاهر ساده، قدردانی شما از مشتری را نشان می دهد و جز مهم ترین استراتژی های پیش روی شماست.

 درمورد مشتری بیشتر بدانید

سومین مورد در خصوص استراتژی مشاورین املاک این است که لازم است درباره ی‌ مشتری اطلاعات جمع کنند و بتوانند با استفاده از همان اطلاعات، کمک‌های راهبردی به آنها بنمایند.

شما اگر ندانید مشتری چه خصوصیاتی دارد، شغلش چیست، محل سکونتش پیش از این کجا بوده، چه بودجه‌ای دارد، با وام می‌خواهد ملک را بخرد یا پولش تکمیل است و… نمی‌توانید به درستی به او خدمات بدهید.

این گزینه در زمینه ی ‌استراتژی‌های مشاورین املاک اصولا از جمله مباحثی است که کمتر به آن اهمیت داده می‌شود و در طی زمان جز یکی از مهم ترین نقاط ضعف یک مشاور املاک محسوب می‌شود.

 برند خودتان را داشته باشید

مشاورین املاکی که برند خودشان را دارند، معمولا شانس بیشتری در قرارداد نویسی خواهند داشت. منظور از برند مشاورین املاک هرچیزی است که شما را از دیگران متمایز می‌کند. تیپ و استایل، داشتن یک سایت معتبر، ویدیوهایی که نام شما در آن حک شده، کارت ویزیت، لوگو، اسم کاری و تمام نشانه‌هایی که دیگران را به یاد شما می‌اندازد، جز برندتان محسوب می‌شود.

در این دوره زمانه مشاور املاکی که برند خودش را ندارد، فرسنگها از مشاورین املاک صاحب برند عقب‌تر است.

فروش با توجه به وضعیت جامعه

حواستان به وضعیت اجتماع باشد. اگر هیجانات مختلفی در جامعه حاکم است و شاهد نوسانات بازار هستید، و شما همچنان مانند سابق در حال فعالیت می­باشید، بدانید که استراتژی صحیحی ندارید.

فردی که استراتژی و نقشه­ ی ‌راه درستی دارد، مطابق با شرایط جامعه نحوه ی ‌فعالیتش هم تغییر می‌کند و با توجه به رکود یا رشد بازار اقدام به بستن قرارداد می‌نماید.

استراتژی فروش

جمع بندی

در این مطلب  چندمورد مهم در زمینه ی ‌استراتژی‌هایی که هر مشاور املاکی باید بداند را به شما گفتیم تا دقیقا بدانید که با چه مواردی روبه رو هستید. اصولا همه ی ‌مشاورین املاک در ابتدای کار فکر می‌کنند که خط مشی درستی دارند و همان را پیش می‌گیرند. اما پس از مدتی این جریان تغییر می‌کند و آنها متوجه خواهند شد که باید دست به تغییر بزنند و چارچوب خاصی برای خود تعیین نمایند.

اگر شما هم از جمله مشاورین املاکی هستید که فقط به صورت تجربی در حرفه ی‌ خودتان رشد نموده‌اید بهتر است از همین امروز شروع به مطالعه و یادگیری نمایید تا بهره ی ‌بیشتری از حرفه ی‌ پردرآمد املاک داشته باشید. در آکادمی آموزش املاک ابراهیمی می توانید در دوره های آموزش املاک شرکت نموده و رشد و پیشرفت قابل توجهی را شاهد باشید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستان خود ارسال کنید

یک نظر در “استراتژی ‌هایی که هر مشاور املاکی باید بداند

  1. tlovertonet گفت:

    Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide credit and sources back to your webpage? My website is in the very same area of interest as yours and my visitors would certainly benefit from some of the information you provide here. Please let me know if this ok with you. Thanks a lot!

نظرات بسته شده اند.