آشنا شدن با اشتباهات رایج مشاورین املاک برای شمایی که در این صنف مشغول به فعالیت هستید ضرورت دارد. به دست آوردن اطلاعاتی در این زمینه به تمامی کسانی‌که در این حوزه فعالیت دارند کمک می‌کند تا از بروز چنین اشتباهاتی در حرفه خود جلوگیری کرده تا به این شکل بتوانند موفقیت روزمره خود را رقم بزنند. اگر دوست دارید با این اشتباهات آشنا شوید لطفا تا انتهای این مطلب ما را همراهی بفرمایید.

دسته‌بندی اشتباهات رایج مشاورین املاک

به‌طور کلی می‌توان اشتباهات رایج مشاورین املاک را در دو دسته تقسیم‌بندی نمود. بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند که این اشتباهات به دو گروه اشتباهات مهارت‌های فردی و اشتباهات در مهارت‌های اجتماعی و بین فردی دسته‌بندی می‌شوند.  در ادامه سعی کرده‌ایم تا از هر گروه به معرفی چند اشتباه رایج بپردازیم که مطمعنا آشنا شدن با آن‌ها برای شما سودمند خواهد بود.

چهار اشتباه از اشتباهات رایج مشاورین املاک از گروه مهارت‌های فردی

همانطور که اشاره شد، اشتباهات رایج مشاورین املاک در دو گروه جداگانه قابل بررسی هستند.در این بخش از مطلب به بررسی چهار اشتباه از اشتباهات رایج خواهیم پرداخت که در گروه مهارت‌های فردی قرار می‌گیرند. پیش از آنکه به معرفی این اشتباهات بپردازیم لازم است تا با مفهوم اشتباهات در مهارت‌های فردی آشنا شوید. به‌طور کلی به اشتباهاتی که رابطه مستقیمی با شخص مشاور دهنده داشته و نشات گرفته از اخلاقیات او می‌باشند، اشتباهات در زمینه مهارت‌های فردی می‌گویند. در ادامه به معرفی چهار مورد از اشتباهات رایج این گروه پرداخته شده است.

  • نداشتن استراتژی در مشاوره

اگر از مشاورین املاک خبره درباره ضرورت‌های اولیه برای این کار بپرسید حتما به شما خواهند گفت که عواملی چون برخوردار بودن از یک برنامه مدون کاری، ارائه استراتژی‌های صحیح در هر قسمت از فعالیت مشاوره و داشتن یک چشم‌انداز به‌منظور پیشرفت کردن در شغل و حرفه از عوامل ضروری محسوب می‌شوند که افراد دارای شغل مشاور املاکی بایستی به آن‌ها توجه داشته باشند. به‌طور کلی یک مشاور املاک بایستی بداند که برای توسعه کاری‌اش چه روندی را در پیش‌رو دارد و همچنین لازم است برای خود مشخص کند که آیا در آینده قصدی برای سرمایه‌گذاری دارد یا خیر؟ همانطور که مشخص است داشتن یک استراتژی درست و برنامه کاری مدون به مشاورین املاک کمک می‌کند تا با انگیزه فراوان در شغل و حرفه خود عمل نمایند. با توجه به توضیحات ارائه شده می‌توان به این نتیجه رسید که نداشتن استراتژی در مشاوره یکی از  اشتباهات رایج مشاورین املاک است.

  • برخوردار نبودن از فایل‌های انحصاری

دومین اشتباه از اشتباهات رایج مشاورین املاک این است که دارای فایل‌های انحصاری نیستند. همانطور که می‌دانید در میان مشاورین املاک فایل‌های مشترک زیادی وجود دارند که آن‌ها در رقابت با یکدیگر تلاش می‌کنند تا این فایل‌ها را به مشتریان ارائه دهند. لطفا به این نکته توجه داشته باشید که مشاور املاک موفق آن کسی است که برای خود یک فایل انحصاری داشته باشد. برای تهیه کردن فایل‌های انحصاری می‌توانید به محل‌هایی که پروژه‌های بزرگ ساختمانی در آن‌ها اجرا می‌شوند مراجعه کرده و با این کار بخشی از بازار املاک آن منطقه را در اختیار خود قرار دهید.

  • نداشتن مهارت در عبور از شکست

میتوان ادعا کرد که اکثر مشاورین املاک در حرفه خود تلخ‌ترین ضکست‌ها را تجربه کرده‌اند و اصطلاحا به زمین خورده‌اند. اما تعداد کمی از آن‌ها از شکست‌های خود درس گرفته و سعی کرده‌اند تا با انگیزه بیشتری به مسیر خود ادامه دهند. نداشتن مهارت در عبور از شکست و گام برداشتن به سمت موفقیت یکی دیگر از اشتباهات رایج مشاورین املاک است. شما به عنوان یک مشاور املاکی لازم است بدانید که هیچ نوع استراتژی‌ای وجود ندارد که شما را از شکست در امان نگه دارد. آنچه که اهمیت دارد این است که بدانید چگونه می‌توان از بحران‌ها عبور نمایید.

  • توجه نداشتن به افزایش دانش و مهارت

چهارمین مورد از اشتباهات رایج مشاوران املاک در زمینه مهارت‌های فردی که در این بخش به معرفی آن خواهیم پرداخت، توجه نداشتن به افزایش دانش و مهارت می‌باشد. اگر می‌خواهید خود را به عنوان یک رقیب جدی به دیگر مشاورین املاک معرفی کنید لازم است تا مهارت‌های خود را در زمینه‌های گوناگون ارتقا دهید. استفاده از دوره‌های آموزشی، شرکت در همایش‌های تخصصی و… ازجمله مواردی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دانش و مهارت خود را ارتقاء دهید.

سه اشتباه از اشتباهات رایج مشاورین املاک از گروه مهارت‌های اجتماعی

چیزی که در رابطه با حرفه مشاور املاکی مشخص است اینست که مشاوران املاک بایستی بتوانند با مشتریان خود ارتباط موثر برقرار کنند. برای برقراری ارتباط مفید و موثری با مشتریان، مشاوران املاک بایستی بتوانند مهارت‌های اجتماعی و بین فردی را در خود تقویت کنند. به‌منظور دست یافتن به توسعه مهارت‌های فردی داشتن تجربه به تنهایی کفایت نمی‌کند و لازم است تا مطالعاتی در این زمینه صورت بگیرد. در ادامه این بخش به معرفی دو مورد از اشتباهات رایج مشاورین املاک در زمینه مهارت‌های اجتماعی پرداخته شده است که مطالعه آن‌ها برای شما مفید خواهد بود. 

  • تلف کردن وقت

از دیگر اشتباهات رایج مشاورین املاک این است که در برقراری تماس با مشتریان خود تعلل می‌کنند. چنانچه شما در حرفه مشاور املاکی مشغول هستید لازم است بدانید که در تماس برقرار کردن با مشتری بایستی سرعت عمل مناسب داشته باشید‌‌. متاسفانه بعضی از مشاوران املاک فکر میکنند که در نیمه ابتدایی روز به بهانه اینکه مشتری در خواب است نباید با آن‌ها ارتباط برقرار نمایند.

  • توجه نکردن به تبلیغات و بازاریابی

آخرین مورد از اشتباهات رایج مشاورین املاک که در زمینه مهارت‌های اجتماعی به آن خواهیم پرداخت، توجه نکردن به تبلیغات و بازاریابی است. امروزه بدون استفاده از ابزارهایی همچون بازاریابی و تبلیغات نمی‌توان به جذب مشتری‌های بیشتر در زمینه مشاوره مسکن دست یافت. اگر می‌خواهید مشتریان بیشتر و به تبع از آن درآمد بالاتری از حرفه مشاوره املاکی به دست آوریم لازم است تا به‌طور موثر و مدام در رسانه‌های تبلیغاتی حضور داشته باشید.

اشتباهات مشاورین املاک

صحبت پایانی

همانطور که از مطالعه این مطلب متوجه شدید، مشاور املاکی جزء مشاغلی است که برای موفقیت در آن بایستی از شکست‌ها درس گرفته تا دیگر تکرار نشوند. در این مطلب ضمن آنکه به گروه‌بندی اشتباهات رایج مشاورین املاک پرداخته و تعریف دقیقی از آن‌ها ارائه شد، سعی کردیم چند مورد از رایج‌ترین آن‌ها را نیز برای شما تشریح کنیم. در نهایت امیدواریم که از این مطلب لذت برده باشید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

نحوه ی هماهنگی مشتریان برای جلسه گذاشتن

جلسه گذاشتن برای مشتری، یک تکنیک مهم در کار مشاورین املاک است. زیرا شما در جلسه، اطمینان حاصل می‌کنید که آیا همه جوانب مربوط به ارزیابی، فروش و سایر استانداردها را رعایت کرده‌اید؟ مذاکرات، باید آن‌قدر ادامه پیدا کند تا مشتری مجاب به شرکت در جلسه شود. این قسمت از کار یک مشاور املاک نیز، به مهارت و توانایی‌ نیاز دارد. مسلما فروش ملک، یکی از سخت‌ترین بخش‌های کار املاک است…

توضیحات بیشتر »
بازاریابی و فروش

بازاریابی و فروش مشاورین املاک

اگر شما هم در زمینه بازاریابی و فروش مشاورین املاک مشغول فعالیت هستید، باید با اصول حرفه‌ای فعالیت خود به خوبی آشنا شوید. برای انجام بهترین بازاریابی و افزایش فروش خود باید مراحل مختلف آن در زمینه املاک را بشناسید و برای عملی کردن آن‌ها نهایت تلاش خود را به کار گیرید.متأسفانه مشاوره املاک یکی از مشاغل بسیار پردرآمد است که در آن افراد به صورت تجربی و آزمون و خطا عمل می‌کنند

توضیحات بیشتر »
آگهی املاک

چجوری به آگهی ها جواب بدم؟

نحوه پاسخ‌دهی یک مشاور املاک زبده، پس از درج آگهی بسیار حائز اهمیت است. وقتی آگهی شما مورد توجه مشتری قرار گرفت، یعنی قدم اول را برداشته‌اید، پس چطور جواب دادن در تعیین سرنوشت آن ملک، مهم و پرکاربرد است. وقتی مشاور، ملک را از طریق در معرض نمایش گذاشتن، در پیام رسان‌های متفاوت و فضاهای مختلف مثل اینستاگرام، دیوار و … به دید عمومی رساند، باید پاسخگوی پیام‌ها و تماس‌های دریافتی باشد.

توضیحات بیشتر »
منوی دسته های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید.
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button