اهمیت بازاریابی

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، اولین و مهم‌ترین امکان ارتباطی در تمامی معاملات و بازار‌یابی‌های دنیای امروزی، تلفن است. بنابراین از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

توجه داشته باشید که تمامی افراد در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند، باید تکنیک‌های مربوط به بازار‌یابی تلفنی را یاد بگیرند و از آن‌ها استفاده نمایند. در ادامه این مقاله سعی کرده‌ایم در رابطه با نکات مهم بازاریابی در املاکی‌ها صحبت کنیم و شیوه‌های ارتباطی با تلفن را در زمینه خرید و فروش املاک را بیان نماییم. با ما همراه باشید.

نکات مهم در بازار‌یابی تلفنی

در ادامه این مطلب شما عزیزان را با مهم‌ترین نکات در خصوص بازار‌یابی تلفنی در املاک آشنا می‌کنیم:

  1. قبل از شروع گفتگو کاملا آماده باشید: سعی کنید قبل از گرفتن شماره مد‌نظر، خود را کاملا آماده کنید. منظور از آمادگی سرحال بودن، لبخند زدن، فراهم بودن ابزار مورد نیاز همچون قلم، اطلاعات مورد نیاز، فهرستی از سؤالات مورد نیاز و … است. گفتنی است که معطل گذاشتن مشتری جهت پیدا کردن خودکار، اطلاعات و … کار درستی نیست و رنجش خاطر مخاطب را به همراه دارد.
  2. با صدایی واضح و رسا صحبت کنید: در فرآیند بازاریابی تلفنی رسا بودن و گویا بودن صدا بسیار مهم است.
  3. قبل از شروع مکالمه حتما تمرین کنید: سعی کنید قبل از هر مکالمه‌ای برنامه‌ریزی کنید. یعنی اول تمام مکالمه را در ذهن خود تمرین کرده و سپس تماس بگیرید. این کار اضطرابتان را نیز تا حدودی کم می‌کند.
  4. با مخاطب خود آشنا شوید: در ابتدای هر مکالمه نام مخاطب را بپرسید و مکالمه‌تان را با تلفظ درست نام ایشان ادامه دهید.
  5. متن بازار‌یابی را از قبل آماده کنید: برای اینکه یک مکالمه قوی داشته باشید، حتما باید از قبل متنی حرفه‌ای را آماده کنید. این متن باید معرف برند و اهداف شما باشد.
  1. تمام وجه تمایز ملک را بیان کنید: در بازاریابی تلفنی باید از مزایای ملک و وجه تمایز‌ آن نظیر سرمایه مورد نیاز، نحوه پرداخت، استحکام ملک و … صحبت کنید.
  2. انرژی خود را از پشت تلفن منتقل کنید: مخاطب باید شادابی را در تن و لحن صدای شما حس کند، چراکه معمولا فقدان ارتباط چشمی از معایب تلفن به عنوان یک عامل ارتباطی است. بنابراین شما باید با صدایی گرم و جذاب، این معایب را جبران نمایید.
  3. دقیق و وقت شناس باشید: سعی کنید برای وقت مشتری ارزش قائل شوید و اگر متوجه شدید که او تمایلی به ادامه گفتگو ندارد، وقت دیگری را جهت مذاکره درخواست کنید.
  4. آداب گفتگو کردن را رعایت کنید: حین صحبت کردن با تلفن سعی کنید چیزی نخورید، سیگار نکشید و یا به بهانه‌های دیگر حواس خود را پرت نکنید. به عبارت دیگر فقط بر روی گفتگویتان تمرکز کنید و به آداب و اعتقادات مخاطب احترام بگذارید.
  5. تصویر درستی از خود را ارائه دهید: تلاش کنید تا تصویر درستی را از خودتان به مخاطب ارائه دهید. در واقع نه خود را کوچک بشمارید و نه اینکه مغرورانه صحبت کنید. همچنین اینکه سعی کنید با سرعتی مناسب و تأثیر‌گذار صحبت نمایید.
  6. فهرستی از سوالات احتمالی را آماده کنید: بهتر است در یک بازار‌یابی تلفنی قبل از آغاز مکالمه فهرستی از سؤالات و اعتراضات احتمالی مشتریان را پیش‌بینی کنید و آن‌ها را با پاسخ‌های صحیح کامل نمایید. این کار می‌تواند میزان آمادگی شما را در مذاکرات بعدی تا حدودی افزایش دهد.
  7. مهارت گوش کردن را در خود بالا ببرید: سعی کنید مهارت‌ گوش کردن را در خودتان تقویت کنید و در وسط حرف مشتری نپرید.
  8. ویژگی‌های ملک را به طور کامل بیان کنید: ویژگی‌های مربوط به ملک و ساختمان را به طور کامل بیان کنید و از ذکر معایب آن غافل نشوید. این کار باعث می‌شود که اعتبار‌تان افزایش یابد و مشتری با اطمینان بیشتری از شما خرید کند.
  9. یادداشت‌برداری فراموش نشود : یادداشت برداری سبب می‌‌شود که چیزی از قلم نیفتد، ولی باید مواظب باشید که این عمل به مذاکرات شما لطمه‌ای وارد نکند. سعی کنید تند‌نویسی را تمرین کرده و نکات کلیدی را به سرعت یادداشت نمایید.
  10. تعیین زمان قرار ملاقات به دلخواه مشتری باشد: در برخی ازکتاب‌های معتبر خارجی گفته شده که خودتان برای مشتری وقت ملاقات تعیین کنید. اما باید گفت که این موضوع در کشور ایران خیلی خوشایند نیست. در واقع بهتر است که از مشتری درخواست کنید تا خودش یک زمان مشخص برای ملاقات را تعیین کند.
  11. شکست‌ها و موفقیت‌هایتان را تجزیه و تحلیل کنید: سعی کنید موفقیت‌ها و شکست‌هایتان را در بازار‌یابی‌های تلفنی تجزیه و تحلیل کنید و از آن‌ها درس عبرت بگیرید. چراکه یکی از بهترین معلم‌ها برای هر شخصی تجربه است.

بازاریابی

سخن پایانی

همانطور که در قسمت‌های بالا نیز گفته شد، یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازار‌یابی و تبلیغات در املاکی‌ها، بازار‌یابی تلفنی است. به عبارت دیگر افراد شاغل در این حرفه جهت رونق کسب و کار‌شان باید سعی کنند به عنوان یک کارشناس تلفنی پر از انرژی باشند و یک برنامه کاری مشخص شده‌ای را برای خود در نظر بگیرند.

توجه داشته باشید که مواردی نظیر انرژی، دقت، برنامه‌ریزی درست و … می‌تواند شرکت و یا خدمات شما را به بهترین شکل ممکن به مشتریان معرفی کند و مخاطبان را به همکاری ترغیب نماید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است به وب‌سایت رسمی نمایندگی ما به آدرس زیر مراجعه نمایید و یا اینکه از طریق شماره تلفن‌هایی که در پایین این صفحه درج شده، با کارشناسان مجرب مجموعه تماس حاصل فرمایید و سؤالات و یا ابهامات مد‌نظرتان را از آن‌ها بپرسید. از توجه و همراهی شما عزیزان سپاس‌گزاریم.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مونوپل فایل

منوپل کردن فایل چیست؟

در این عصر که تکنولوژی رشد بسیاری داشته است، استفاده از روش‌های جدید جهت افزایش عملکرد و کارایی در موارد مختلف بسیار اهمیت دارد. صنعت مشاوره املاک نیز از این تغییرات پیروی نموده و به دنبال ایجاد روش‌ها و ابزارهایی است که فرایندهای کاری را سریع‌تر، ساده‌تر و موثرتر انجام دهد. یکی از این تحولات مهم، منوپل کردن فایل املاک است. در این مقاله قصد داریم تا به طور دقیق به بررسی منوپل کردن فایل املاک بپردازیم.

توضیحات بیشتر »
کمیسیون

کمیسیون املاک

شیرین‌ترین قسمت هر معامله برای مشاورین دفاتر املاک بخش دریافت کمیسیون است. این بخش به عنوان درآمد اصلی این شغل و حق اجرای تعهدات مشاور املاک به شمار می‌آید. حق‌الزحمه مشاورین املاک در گذشته بنا بر توافق طرفین معامله و مدیریت املاک مشخص می‌شد اما امروزه بر اساس مصوبه صنف بنگاهی‌ها و با فرمول خود تعیین می‌گردد. حالا سوال اینجاست که حق کمیسیون مشاوران املاک چیست؟ نحوه محاسبه کمیسیون به چه صورت است؟

توضیحات بیشتر »
پاسخدهی سریع

به سرعت به مشتریان خود پاسخ دهید

قطعا یکی از اصلی‌ترین رکن‌های موفقیت در شغل مشاور املاک، ارتباط با مشتری است. بنابراین اگر شما نیز قصد دارید در آینده به عنوان یک مشاور ملکی موفق شناخته شوید، سعی کنید بر روی ارتباطات انسانی‌تان کار کنید. توجه داشته باشید که این فرآیند هیچ ربطی به زبان نداشته و فقط به شناخت خواسته‌ها و سلیقه‌های مشتریان وابسته است و در نهایت بر افزایش درآمد شما نیز تأثیرات خاص خود را دارد. گفتنی است که تمامی مشتریان خواهان پاسخ‌های سریع هستند…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button