مذاکره و فروش در املاک

تکنیک‌های متقاعد سازی

تکنیک‌های متقاعد سازی

روشهای بسیار زیادی برای این وجود دارد که شما دیگران را متقاعد نمایید که حرفتان درست است. یا اینکه با توجه به این تکنیک‌ها بتوانید افراد را برای رسیدن به هدفتان متقاعد نمایید. اما متقاعد سازی مشتریان در حرفه‌ی املاک، کاری است که در بسیاری از مواقع از حالت‌های عادی سخت‌تر است و همچنین ممکن است در زمانهای متفاوت، یک روش یکسان جواب ندهد.

از آنجایی که انجام این کارها برای مشاورین املاک و مدیران املاک کاری تخصصی است، باید بتوانید آن را به بهترین نحو انجام دهید تا به نتیجه‌ای عالی دست پیدا کنید.

در این مطلب از وب سایت آکادمی آموزش املاک، ما قصد داریم که به شما تکنیک‌های فوق العاده عالی برای متقاعد سازی مشتریان را بگوییم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

متقاعد سازی چیست؟

پیش از آنکه به شما تکنیک‌های مربوط به متقاعد سازی را آموزش بدهیم، لازم است درمورد اصل متقاعد سازی به شما توضیح بدهیم.

 متقاعد سازی مجموعه‌ای از روش‌های مختلف است که به واسطه‌ی ترکیبی از زبان بدن صحیح، فن بیان، استدلال و منطق مخاطب شما را به سمتی که مد نظرتان است، هدایت می‌کند.

 

آموزش مشاور املاک

نکته‌ی بسیار مهمی که لازم است درباره‌ی متقاعد سازی بدانید این است که این روش مرز بسیار باریکی با تحمیل نظر دارد. در مورد این موضوع اگر بخواهیم یک مثال ملموس بزنیم می‌توانیم به این مثال اشاره نماییم:

فرض کنید شما مشتری را برای بازدید به ملکی برده اید. مشتری اصلا و ابدا از آن ملک خوشش نیامده و به هیچ عنوان آنجا مد نظرش نیست. شما همانجا در ملک ایستاده‌اید و با اصرار زیاد به مشتری می‌گویید که مشکلت با ملک چیست؟ مگر چه ایرادی دارد؟ پس از آنکه خریدار شروع می‌کند و مشکلات را می‌گوید، باز هم قانع نمی‌شوید و در ادامه می‌خواهید به زور به او بگویید که تو اشتباه می‌کنی و اینجا بهترین گزینه برای توست! این یکی از اشتباهاتی است که مشاورین املاک مکررا انجام می‌دهند و فکر می‌کنند دارند شخص را متقاعد می‌کنند.

در مثال برعکس همین موضوع، مشتری پس از بازدید ملک به طور کلی از آن خوشش می‌آید اما می‌گوید به طور مثال اینجا مشاعات تمیزی ندارد. در همین لحظه است که شما به عنوان یک مشاور املاک حرفه‌ای باید تکنیک‌های متقاعد سازی را بلد باشید تا بتوانید این موضوع را مرتفع نمایید.

تکنیک‌های متقاعد سازی

اما در این بخش به تکنیک‌های متقاعد سازی می‌رسیم که دانستن آن می‌تواند کمک فراوانی به شما به عنوان یک مشاور یا مدیر املاک بنماید تا بهترین ارتباط را با خریدار یا فروشنده املاک داشته باشید:

  1. 1. مسئله چیست؟

قبل از متقاعد سازی، اصلا ببینید که مشتری شما چه مشکلی دارد، مسئله‌ای که بر مبنای آن می‌خواهد به طور مثال معامله را برهم بزند چیست؟ با باز کردن مسئله و بررسی عمقی آن قدم اول را به درستی برداشته اید.

  1. 2. ارائه اسناد و مدارک برای اثبات

پس از اینکه مشکلات مشتری را فهمیدید، حالا نوبت به آن می‌رسد که برای اثبات خلاف واقع، سند و مدرک رو کنید. مثال مربوط به این موضوع را درمورد همان مسئله‌ی مشاعات مطرح می‌کنیم. اگر فرد از ملک خوشش آمد و مسئله‌ی مشاعات را مطرح کرد، می‌توانید درباره‌ی مشتریان گذشته‌ی خود که این مشکل را داشته‌اند و خودشان مدیر ساختمان شده و مشاعات را سر و سامان اساسی داده‌اند صحبت کنید.

 شما به عنوان یک مشاور املاک آگاه لازم است که مشتری را با مسائل خود به حال خودش رها نکنید و برای حل مسائل وی آماده باشید.

  1. 3. پیش بینی کنید

اگر احتمال می‌دهید که به خاطر مشاعات کثیف، مشتری‌های زیادی ممکن است به شما ایراد بگیرند، لطفا این موضوع را قبل از بردن مشتری بر سر ملک پیش بینی کنید. وقتی شما درمورد همه جای کار احتمالات را در نظر می‌گیرید، به راحتی هرچه تمام‌تر می‌توانید با توجه به جواب‌های از پیش تعیین شده‌ای که در ذهن دارید، آبجکشن‌های مشتری را هم برطرف نمایید.

  1. 4. تعارف ممنوع!

یکی از بخش‌های مهم متقاعد سازی برای مشاورین املاک این است که بتوانند در کمال ادب و احترام، تعارف را کنار گذاشته و اگر مشتری اصطلاحا ایرادات بنی اسرائیلی می‌گیرد، بدون تعارف آن را مطرح کنند.

فرضا اگر مشتری شما بودجه‌ای کم و بسیار محدود دارد و تمام آپشن‌های یک خانه اعم از نوساز بودن، حضور در محله‌ای لوکس، آسانسور، پارکینگ، انباری، لابی، مشاعات لوکس و… را می‌خواهد و هر ملکی که شما به ایشان نشان می‌دهید را نمی‌پسندد، باید او را متقاعد کنید که با این بودجه در هر حال خانه‌ای که می‌خواهد بخرد ایراداتی دارد. پس بهتر است به دنبال کم ایرادترین گزینه بگردد.  این دقیقا همان تکنیک متقاعد سازی است که اگر در زمان درست خود به کار گرفته شود، می­تواند نتایجی عالی به ارمغان بیاورد.

جمع‌بندی

در این مطلب از وب سایت آکادمی آموزش املاک ما تلاش کردیم به شما ۵ مورد از تکنیک‌های مربوط به متقاعدسازی برای بهبود معاملات مشاورین و مدیران املاک را بگوییم تا بتوانید نقشه‌ی راه مناسبی برای ادامه‌ی فعالیتتان در جهت پیشرفت در حرفه املاک و کسب درآمدهای بالا از این طریق داشته باشیم.

هریک از مشاورین املاک که در منطقه‌ی خودشان چندین سال است که فعالیت می‌کنند، مشتریان زیادی را دیده‌اند که به آسانی قانع نمی‌شوند و اگر دست پر پیش آن‌ها نروید، احتمال شکست در معامله وجود دارد. به همین جهت لازم است که با دید بهتر و آگاهی بیشتر در زمینه‌ی متقاعد سازی، با مشتریانتان در ارتباط باشید.

اگر در زمینه‌ی دوره‌های مختلف آکادمی آموزش املاک سوالات بیشتری دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را مطرح نمایید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستان خود ارسال کنید

برای دوستان خود ارسال کنید

یک نظر در “تکنیک‌های متقاعد سازی

  1. tlovertonet گفت:

    Hello just wanted to give you a brief heads up and let you know a few of the pictures aren’t loading properly. I’m not sure why but I think its a linking issue. I’ve tried it in two different internet browsers and both show the same results.

    http://www.tlovertonet.com/

نظرات بسته شده اند.