مشاوره املاک

مدیریت زمان برای مشاورین املاک

اهمیت مدیریت زمان برای مشاورین املاک

ممکن است با خود فکر کنید که جهت موفقیت در کار املاک، به چه سرمایه‌هایی نیاز هست؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که سرمایه‌هایی که یک مشاور املاک جهت موفقیت خود نیاز دارد، سرمایه‌هایی نقدی نظیر پول، دفتر کار و … نیست. در واقع این سرمایه‌ها مواردی همچون دانش حقوقی، علم مربوط به کسب‌و‌کار، تشکیل شبکه ارتباطی با بازار املاک، تلاش، پشتکار و… است.

همچنین اینکه یکی از مهمترین سرمایه‌های مشاورین املاک، مدیریت زمان برای مشاور املاک است. شاید با خود فکر کنید که منظور از آن اختصاص ساعات بیشتری برای کار است، اما باید گفت که کاملا در اشتباهید. در ادامه این مقاله سعی داریم در رابطه با این مسئله صحبت کنیم و راهنمایی‌های لازم را جهت افزایش درآمد در املاک را به شما ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

آیا کنترل زمان برای مشاورین املاک ضروری است؟

تصور کنید که موفق شده‌اید تمام آن چه را که یک مشاور املاک جهت موفقیت خود نیاز دارد غیر از مدیریت زمان برای مشاور املاک را بدست آورده‌اید. حال به این فکر کنید که در این شرایط چه ضربه‌ای به شما وارد می‌شود؟

باید گفت که در این شرایط پس از گذشت مدتی، متوجه می‌شوید که از افرادی که قبلا از شما ضعیف‌تر بوده‌اند، کاملا عقب افتاده‌اید و حتی گاهی احساس سردرگمی می‌کنید و نمی‌دانید که مشکل اصلی کار کجاست. بنابراین به جرات می‌توان گفت که اگر نتوانید زمان را به درستی مدیریت کنید، از آنچه که لیاقتش را دارید، از تمامی جهات، عقب می‌افتید.

مثلا به تدریج متوجه می‌شوید که تعداد فایل‌های شما نسبت به همکاران‌تان کمتر بوده و روابط کاری محدود‌تری دارید. همچنین اینکه تعداد تماس‌های تلفنی کمتر از قبل شده و در نهایت درآمد بدست آمده با توانایی‌‌هایتان تناسب ندارد. اینجاست که متوجه می‌شوید از همه عقب افتاده‌اید و در اوج نا‌امیدی کار املاک را رها می‌کنید.

به طور کلی می‌توان گفت که دوام و بقای شما در کار املاک، مرتبط با موضوع مدیریت و کنترل زمان است. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که تشخیص اینکه چه زمانی واقعا به مدیریت کردن زمان نیاز داریم را بسیار جدی بگیریم.

آیا مشاورین املاک واقعا به مدیریت زمان نیاز دارند؟

به طور کلی می‌توان گفت که معمولا در ۲ حالت زیر به مدیریت زمان برای مشاور املاک نیاز است:

1.هنگامی که مشاورین املاک حس می‌کنند زمان کافی برای انجام تمامی کارهایشان را ندارند. یعنی مثلا خیلی زیاد و حتی فشرده کار می‌کنند ولی همچنان با کمبود وقت مواجه می‌شوند.

2.هنگامی که حس می‌کنند وقت خود را بیهوده هدر داده‌اند و به درستی از آن استفاده نکرده‌اند.

البته باید دقت داشته باشید که همیشه داشتن این حس‌ها نشان‌دهنده نداشتن مدیریت در زمان نیست. مثلا ممکن است مشکل اصلی فرد اعتیاد به کار کردن باشد، ولی آن را به مدیریت نکردن زمان نسبت دهد.

اهمیت کنترل زمان در کسب موفقیت

تمامی مشاورین املاک به دنبال آن هستند که در زمان کم، بهترین نتیجه‌ها را به دست آورند. از طرف دیگر نیز خواهان لذت بردن از تمام لحظات زندگیشان هستند. اما سؤال اصلی اینجاست که چگونه می‌توان به این هدف رسید؟

بی‌تردید باید گفت که چنین چیزی ممکن نیست. افرادی که تمام وقتشان را صرف انجام کارهای بزرگ و کوچک می‌کنند، قطعا نمی‌توانند زمان خود را مدیریت کنند و اوقات فراغتی خاص داشته باشند. بنابراین باید گفت که مدیریت زمان برای مشاور املاک مسئله مهمی است که به یک سری آموزش‌های ویژه نیاز دارد. در واقع تکنیک‌های زیادی وجود دارند که به مشاورین املاک جهت مدیریت کردن زمانشان کمک می‌کنند.

دقت کنید که یادگیری این تکنیک‌ها ساده‌ترین و البته بهترین روش جهت کنترل زمان است. فقط باید بدانید که در مسیر پیش رویتان جهت موفقیت در کسب‌وکار، چگونه حرکت کنید. معمولا افرادی که در کنترل وقت و زمان خود موفق‌ترند، توانایی بیشتری در انجام کارهای مختلف دارند.

علت نیاز مشاورین املاک به تکنیک کنترل زمان

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، زمان یکی از با ارزش‌ترین دارایی های هر انسان علی‌الخصوص مشاورین املاک است و معمولا از آنجایی که همیشه درگیر آن هستیم، مدیریت کردنش را فراموش می‌کنیم. گفتنی است که فقط زمانی به آن اهمیت می‌دهیم که متوجه شویم قادر به انجام بسیاری از برنامه‌هایمان در طی زمانی که داریم. در چنین شرایطی باید از خود بپرسیم که علت عدم موفقیتمان در چیست؟

معمولا در چنین حالتی به مسئله مدیریت زمان برای مشاور املاک و تکنیک‌های کنترل آن بیشتر توجه می‌کنیم. دقت فرمایید که تمامی افراد در هر روز 24 ساعت را در اختیار دارند. آن‌ها باید بتوانند در طی این مدت به هر آنچه که مد‌نظرشان است برسند.

معمولا مشاورین املاکی که موفق می‌شوند در طول این 24 ساعت، بیشترین درآمد را از آن خود کنند، موضوع مدیریت و کنترل زمان را به بهترین شکل ممکن فرا گرفته‌اند. در غیر این صورت آن‌ها نیز با عدم موفقیت‌های پی‌درپی در کسب‌وکارشان روبرو می‌شوند.

چگونگی بهبود کیفیت زمان

توجه داشته باشید که نکات خاصی در رابطه با بهبود کیفیت و مدیریت زمان برای مشاور املاک در مراکز مشاور املاک وجود دارد. در ادامه به مهم‌ترین نکات در زمینه مدیریت زمان خواهیم پرداخت:

1.جلوگیری کردن از مزاحمت‌های مختلف نظیراختصاص تمام وقت خود به مشاوره‌های بیهوده:

شما عزیزان می‌توانید با استخدام مشاورانی با‌تجربه و ماهر جهت ارائه مشاوره به بازدید‌کنندگان، بیشتر وقت خود را به کارهای مهم‌تری اختصاص دهید.

2.استخدام منشی جهت پاسخ‌دهی به تلفن‌ها:

دقت فرمایید که أصلا نیاز نیست مدام به تلفن‌های مشتریان پاسخ دهید و وقتتان را تلف کنید. بلکه باید این کار را به عهده منشی بگذارید.

3.مدیریت کردن زمان در زندگی شخصی:

شما باید اهداف و کار‌های شخصی خود را به گونه‌ای کنترل کنید که به زندگی شغلیتان آسیبی وارد نکند.

سخن پایانی

در مقاله بالا تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا در مورد موضوع مدیریت زمان برای مشاور املاک و اهمیت آن در کسب‌وکار مشاورین املاک صحبت کنیم.

جهت کسب آموزش‌های لازم در خصوص تکنیک‌های مدیریت کردن زمان کافی است به وب‌سایت رسمی مجموعه به آدرس زیر مراجعه فرمایید و از جدید‌ترین پکیج‌های آموزشی با مناسب‌ترین قیمت‌ها برخوردار شوید. از همراهی شما عزیزان سپاس گذاریم.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مدیریت تا رهبری

 از مدیریت تا رهبری، ویژه مدیران املاک

مدیران املاک چه مهارت‌هایی باید داشته باشند؟ سه دسته مهارت‌های انسانی، ادراکی و فنی وجود دارد که هر مدیر املاکی می‌بایست از آن‌ها برخوردار باشد. مدیری موفق است که بتواند مهارت‌های ذکر شده را به خوبی ایفا نماید.‌ اقدام کردن به موقع و موثر از‌مهم‌ترین فواید داشتن مهارت‌های ذکر شده می‌باشد. در این مقاله به بررسی نقش مدیر و چگونگی رسیدن به رهبری می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با مهارت‌های مدیر املاک بیشتر آشنا شوید.‌

توضیحات بیشتر »
جذب مشتری

راه‌های جذب مشتری در املاک

موفقیت در هر کار و رشته‌ای نیازمند جذب تعداد زیادی مشتری است. هر چقدر تعداد مشتری و نوع سلیقه‌های آن‌ها بیشتر باشد موفقیت در کسب‌وکار هم بیشتر است. به همین خاطر به منظور افزایش تعداد مشتری‌ها باید با شیوه‌ها و ترفندهای گوناگون آشنا بود و از آن‌ها استفاده کرد. در این مقاله سعی شده است تا راه‌های جذب مشتری در املاک آورده شود. با ما همراه باشید…

توضیحات بیشتر »
مجوز املاک

مزایای اخذ مجوز املاک

این روزها مزایای اخذ مجوز املاک بر هیچکس پوشیده نیست. این مجوز به شما امکانات و اختیاراتی می‌دهد که سایر مشاوران بدون مجوز از داشتن آن‌ها محروم هستند. دریافت این مجوز و اختیارات وابسته به آن، بهایی نیز دارد. اخذ این مجوز نیازمند تلاش، صرف هزینه و زمان است. چنان‌چه به دنبال بهره‌مندی از مزایای اخذ مجوز قانونی املاک هستید، بایستی کارهای اداری آن را انجام داده، هزینه نموده و تلاش خود را دو چندان کنید.

توضیحات بیشتر »

یک نظر در “مدیریت زمان برای مشاورین املاک

  1. tlovertonet گفت:

    Hello there, I found your website via Google while searching for a related topic, your site came up, it looks good. I have bookmarked it in my google bookmarks.

    http://www.tlovertonet.com/

نظرات بسته شده اند.