در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه انتقال سند با وکالت رسمی آشنا کنیم پیشنهاد ما به شما این است که برای کسب اطلاعات مفید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

برای اینکه بتوانید سند وکالتی برای ملک یا زمین مورد نظرتان را رسمی کنید باید ابتدا خریدار و یا فروشنده توافق نهایی خود را اعلام کنند و پس از آن برای ثبت نهایی به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید.

 سپس مدرک سند مربوط به انتقال ملک مورد نظرتان را امضا کنید به این ترتیب سند وکالت نامه رسمی ملک شما صادر می‌شود. شما باید به تمام مراحل سند مربوط به سند وکالتی تسلط داشته باشید زیرا اگر در خصوص این موضوع اطلاعاتتان کم باشد، در آینده ممکن است با مشکلات جدی مواجه شوید.

درباره هزینه سند وکالتی ملک چه می‌دانید؟

برای اطلاع از هزینه مربوط به سند وکالتی ملک مورد نظر باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید البته لازم به ذکر است که در نهایت هزینه وکالت فروش ملک با توافق 2 طرف معامله مشخص می‌شود اما به صورت کلی هزینه‌ها مربوط به وکالت نامه هر سال تحت عنوان مدرک آیین نامه، تصویب شده و به دفاتر اسناد رسمی اعلام می‌شود تا در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

نکات مهمی که رعایت آن در معاملات وکالتی لازم است

هنگامی که قصد دارید معاملات ملکی مختلف را انجام دهید در صورتی که اطلاعات کاملی از شرایط آن نداشته باشید ممکن است برای شما خطرهای بسیاری داشته باشد بنابراین قبل از انجام هر اقدامی حتما موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

وکالت بلاعزل

فروشندگان ملک در بعضی از معاملات وکالتی خود برای انتقال قطعی سند مورد نظر و انجام سایر مراحل مربوط به ملک، به خریدار وکالت بلا عزل می‌دهند. به این معنا که فروشنده تحت هیچ شرایطی بعد از امضا این نوع وکالت نمی‌تواند قرار داد و یا وکالت خود را فسخ نماید.

 اما در شرایطی مانند جنون و یا مرگ موکل وکالت به راحتی قابلیت فسخ شدن دارد نکته مهم اینکه شخص خریدار در معاملات وکالتی، مالک ملک محسوب نمی‌شود تا زمانی که سند وکالتی به حالت رسمی تغییر کند و شخص خریدار مالک رسمی ملک مورد نظر شود. وکالت بلاعزل موضوع بسیار مهمی است که هم باید درمورد آن به صورت کامل بدانید، هم لازم است که به ظرایف آن دقت بیشتری داشته باشید.

فروختن ملک به چند نفر

اگر می‌خواهید تا ملک شما به چند نفر فروخته نشود باید معاملات خود را در دفاتر اسناد رسمی و با تنظیم قولنامه انجام دهید.

آیا راهکاری برای جلوگیری از خطرات احتمالی معاملات وکالتی وجود دارد؟

بهترین و شایع‌ترین راهکار برای جلوگیری از پیش آمدن هرگونه خطر و مشکل در خریداری ملک وکالتی، تنظیم مدرک مبایعه نامه رسمی است که در واقع نشان می‌دهد شخص خریدار، ملک را خریداری کرده است و این چنین می‌تواند مالکیت ملک خود را به اثبات برساند.

 با تنظیم مبایعه نامه، ملک شما قابل پیگیری است و این چنین فروشنده تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند آن ملک را به خریداران دیگری به صورت رسمی و قانونی بفروشد و در صورتی که این کار انجام دهد مجرم شناخته خواهد شد.

 به این ترتیب حکم توقیف اموال او صادر می‌شود و شخص خریدار می‌تواند با ارائه مدرک مبایعه نامه به دادگاه از توقیف ملک خود جلوگیری کند. همچنین در صورتی که شخص فروشنده فوت کند شخص خریدار می‌تواند با وادار کردن وراث از طریق تحویل مدرک مبایعه نامه امور مربوط به به انتقال سند ملک مورد نظر را انجام دهد.

شما باید تا حد امکان به قوانین مربوط به این امر مسلط باشید تا از ضرر و زیان مشتری ها پیشگیری کنید.

درباره تفاوت سند وکالتی با سند قطعی چه می‌دانید؟

ما در این مطلب قصد داریم به مهم‌ترین پرسش شما که همان دانستن تفاوت سند وکالتی با سند قطعی است پاسخ دهیم پس در ادامه مطلب همراه ما باشید تا بتوانید اطلاعات مفیدی کسب کنید.

باید به شما بگوییم که سند قطعی در واقع سندی است که سازمان ثبت اسناد و املاک اقدام به صدور آن می‌کند آنچه لازم است بدانید این نکته است که در گذشته، صدور سندها قطعی به صورت دفترچه‌ای بوده است اما امروزه، این نوع از سند به صورت تک برگ هم ارائه می‌شود.

به طور کلی سند دفترچه‌ای و سند تک برگ در مراحل ثبت خود جزو سندهای قطعی هستند.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها سند وکالتی و سند قطعی این است که برای ثبت سند وکالتی باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید اما در مورد سند قطعی وضعیت متفاوت است و خریداران ملک باید در دفاتر اسناد رسمی حاضر شوند.

 همچنین لازم به ذکر است که مدارک مورد نیاز برای سند وکالتی بسیار کمتر از سند قطعی است اما خوب است بدانید که سندهای قطعی دائمی هستند اما سندهای وکالتی می‌توانند به دلیل نوسانات قیمت بازار خیلی سریع با خریداران معامله شوند و مورد استفاده قرار بگیرند. درباره قیمت هر کدام از این دو سند باید بگوییم که هزینه سند قطعی کمتر از سند وکالتی در معاملات ملکی است.

درباره مراحل انتقال سند ملک چه می‌دانید؟

برای اولین مرحله لازم است که خریدار و فروشنده  به توافق لازم در این مورد برسند و بعد از آن مدرک قولنامه قطعی نوشته شود و پس از این مرحله نوبت به نوشتن مبایعه نامه است که در این صورت 2 طرف یعنی خریدار و فروشنده بتوانند رضایت و توافق خود را اعلام کنند.

 پس از رسیدن به توافق قطعی باید کد رهگیری مربوط دریافت شود این کار برای جلوگیری از سوءاستفاده فروشنده برای فروش همزمان ملک مورد نظر است.

این نکته را در نظر داشته باشید که باید مشخصات ملک مورد نظر بعد از ثبت مدرک مبایعه نامه به بنگاه‌ها معتبر معاملات ملکی ارائه شود و پس از آن مدرک مصوب مبایعه نامه شما در سیستم بنگاه ثبت خواهد شد.

 برای پیگیری کد رهگیری ملک مورد نظر کافی است مشخصات ملک، بعد از تنظیم و نوشتن مبایعه نامه، به بنگاه‌های معتبر املاکی داده شود تا آن را در سیستم بنگاه ثبت کنند و به این ترتیب هر زمان که مشخصات فروشنده و خریدار در سیستم جست و جو شود کد رهگیری مربوط به ملک آن ها اعلام خواهد شد.

در این مرحله شخص فروشنده باید به دفتر اسناد رسمی مراجعه کند و نیازی به حضور خریدار نیست فقط فروشنده باید مدارک خاصی را همراه خود داشته باشد از جمله شناسنامه و اصل سند ملک که باید برای تشکیل پرونده به دفتر اسناد رسمی ارائه شود.

در مرحله آخر شخصی که صاحب ملک مورد نظر است باید برای پرداخت عوارض نوسازی به اداره شهرداری منطقه خود مراجعه کند و گواهی صورت حساب ملک خود را دریافت نماید و با توجه به تاریخی که در مدرک مبایعه نامه ملک مورد نظر درج شده است باید فروشنده و خریدار در دفترخانه حاضر شوند و مراحل انتقال سند را انجام دهند.

انتقال سند با وکالت

نتیجه‌گیری

ما در این مطلب به بررسی مراحل لازم برای انتقال سند پرداختیم  و شما را با تفاوت‌های مربوط به سند ملکی و سند قطعی آشنا کردیم.

همچنین برای جلوگیری از بسیاری از خطرات احتمالی در این فرآیند به شما راهکارهای زیادی ارائه کردیم تا شما با رعایت این نکات دچار ضررها مالی و ملکی در معاملات خود نشوید.

به صورت کلی اگر تجربه چندانی در حوزه انجام معاملات ملکی و مقوله انتقال سند ندارید بهتر است با مشاوران حقوقی و یا افراد با سابقه در این حوزه قبل از اقدام به هر کاری مشورت نمایید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

بازار هدف

شناسایی بازار هدف، مهمترین کار یک مشاور املاک

بازار هدف مشاور املاک به دلیل رقابتی بودن این حرفه، برای مشاورین املاک بسیار مهم است تا موفقیت خود را به حداکثر برسانند. بدون اهداف روشن و یک برنامه مؤثر، یک مشاور املاک ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب در زمینه خود تلاش کند. این مقاله به بررسی فرآیند شناسایی و تعریف بازار هدف برای آژانس‌های املاک می‌پردازد و بینش‌های ارزشمندی را در مورد چگونگی تعیین اهدافی که منجر به نتایج ملموس می‌شوند، ارائه می‌کند

توضیحات بیشتر »

درباره مشاور املاک پولساز چه می‌دانید؟

آیا بر اساس باور عموم افراد شغل مشاور املاک از مشاغل پردرآمد و پولساز است؟ آیا همه افرادی که وارد این حرفه می‌شوند می‌توانند به درآمد های بالا و میلیونی برسند؟ کسانی که شغل مشاور املاک را انتخاب کرده‌اند و در این حرفه خوش درخشیده‌اند چه ویژگی‌هایی دارند؟ اگر می‌خواهید بدانید آیا شما هم می‌توانید با وارد شدن به این حرفه از درآمد بالا برخوردار شوید و یا چه راهکارهایی برای افزایش درآمد شما و همکاران‌تان…

توضیحات بیشتر »
بنگاه املاک

آموزش بنگاه داری املاک

همانطور که می دانید کار کردن در بنگاه املاک فضایی است که رقابت در آن زیاد بوده و صاحبان این حرفه برای رسیدن به بیشترین سود و جذب مشتری، کوشش زیادی می کنند. یقینا داشتن شرایط بنگاه داری به تنهایی کافی نیست و باید یکسری اصول اصلی را در این حوزه فرا بگیرید. در این مطلب از سایت آموزش املاک به برخی از ویژگی ها و فوت و فن های لازم برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق برای بنگاه داری میپردازیم.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button