آگهی نویسی

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، امروزه تغییرات عظیم تکنولوژی توانسته بسیاری از کسب‌وکارها را متحول کند. گفتنی است که مشاورین املاک نیز تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفته‌ و فعالیتشان از این قضیه مستثنی نبوده‌ است. معمولا افراد مشغول در این حرفه جهت فعالیت آگهی نویسی از پلتفرم‌های گوناگونی نظیر دیوار استفاده می‌کنند.

شاید در ابتدا گمان کنید که نگارش و ثبت آگهی کار ساده‌ای است، اما باید دقت کنید که مشاورین املاک می‌توانند با یادگیری برخی ترفندهای مهم در زمینه نوشتن آگهی‌ به درآمد بسیار بیشتری برسند و برندشان را بهبود ببخشند.

لازم به ذکر است که اصلی‌ترین هدف طراحی آگهی‌های تبلیغاتی، جذب هرچه بیشتر مشتری و افزایش فروش بوده که متن آن‌ها نقش مهمی در این زمینه خواهد داشت. این تبلیغات می‌توانند از طریق روش‌های گوناگون همچون پیام کوتاه، بنرها، تراکت، بروشور، وب‌سایت و … مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه این مقاله قصد داریم مهم‌ترین نکات مربوط به نوشتن آگهی را جهت افزایش بازدهی شغلیتان به شما مشاورین املاک معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

نکات مهم در نگارش عنوان آگهی

دقت فرمایید که عنوان هر آگهی دو کارکرد اساسی دارد که اولین آن ایجاد جذابیت از طریق ارتباط چشمی برای مخاطب است. به گونه‌ای که او را به بررسی دقیق آگهی و مشاهده کامل متن ترغیب ‌می‌کند. در مورد کارکرد دوم نیز باید گفت که حتما باید خود را در نتیجه جستجوی عبارت مد‌نظر مخاطب نشان دهد. این مورد مخصوص آگهی نویسی در پلتفرم‌های مجازی است. در ادامه سعی داریم برخی از مهم‌ترین نکات مربوط به نگارش عنوان یا تیتر آگهی‌ها را بیان کنیم:

  1. اشاره کردن به شرایط مهم (ملک) در عنوان: گفتنی است که هیچ فرمول جادویی جهت انتخاب یک عنوان جذاب وجود ندارد. بنابراین مشاورین املاک باید با توجه به شرایط ملک مد‌نظرشان، یک عنوان اختصاصی انتخاب کنند.
  2. استفاده از ویژگی‌های مهم منطقه مد‌نظر در عنوان: نکته دیگری که در نوشتن یک عنوان جذاب باید رعایت کنید، توجه به مهم‌ترین ویژگی‌های موقعیت مد‌نظر است. به احتمال خیلی زیاد مخاطبان این مورد را جستجو می‌کنند. بنابراین هر مشاور املاک و یا بازار‌یاب باید به این نکته که مخاطبان ویژگی‌های خاص منطقه را به چه شیوه‌ای جستجو می‌کنند، توجه ویژه داشته باشد تا بتواند از آن‌ها در انتخاب عناوین به بهترین شکل ممکن استفاده کند.
  3. نداشتن هیچ گونه غلط املایی: یکی دیگر از نکات مهم در خصوص انتخاب عنوان در آگهی نویسی، نداشتن غلط املایی است. توجه داشته باشید که به کار بردن اشتباه هر گونه واژه و یا عبارتی در عناوین، شانس دیده شدن آن آگهی را به هنگام جستجوی مخاطبان به احتمال خیلی زیاد از بین می‌برد.

حال که با ترفندهای عنوان‌نویسی آشنا شدیم، باید نکات مربوط به نوشتن متون اصلی آگهی را نیز به طور کامل بررسی کنیم.

نکات مهم در نگارش متن آگهی

در رابطه با نگارش متن آگهی باید به نکات زیر توجه ویژه داشته باشید:

  1. در نگارش متن اصلی آگهی تحت هیچ شرایطی وارد توضیحات اضافه و حاشیه‌ای نشوید. در واقع بهترین کار این است که همان اول متن به موضوع اصلی اشاره کنید.
  2. دقت کنید که در متن آگهی‌تان کلی گویی نداشته باشید. به عبارت دیگر سعی کنید تمامی توضیحاتتان را با سند و مدرک بیان کنید. البته شیوه بیانتان باید به صورت دوستانه باشد تا خواننده به خواندن کل متن آگهی ترغیب شود.

اگر شما در همان ابتدای متن، انگیزه لازم را جهت خواندن آگهی به مخاطب القا کنید، حتی اگر متن تبلیغاتی طولانی هم باشد، خواننده برای آگاه شدن از تمامی اطلاعات آگهی بسیار ترغیب می‌شود.

  1. همیشه باید گفته‌هایتان را در آگهی با شواهد واقعی اثبات کنید. مثلا می‌توانید با استفاده از نظرات مشتریان قبلی، تأثیر بسزایی را در بازدهی متن آگهی تبلیغاتی ایجاد نمایید، چراکه با این کار حس اعتماد را در خوانندگان به وجود می‌آورید.
  2. یکی دیگر از راه‌های جذب مشتری در آگهی نویسی، نصیحت کردن مخاطب و یا به عبارت دیگر ارائه نوعی خدمت است. معمولا تأثیر این نوع تبلیغ‌ها حدودا 75 درصد بیشتر از تبلیغات منحصرا اطلاع‌رسانی هستند، چراکه مدت زمان بیشتری در ذهن مخاطب باقی می‌مانند.
  3.  جهت پرت نشدن حواس خواننده بهتر است به زبانی عامیانه و قابل درک صحبت کنید تا بر روی موضوع مد‌نظر تمرکز بیشتری داشته باشند.
  4. نگارش تعریف‌ها، توضیحات اضافی و بیهوده در متن تبلیغاتی ممنوع است. همچنین اینکه اگر دیدید که در یک متن تبلیغاتی در رابطه با یک موضوع بخصوص، بیش از حد توضیح داده، باید شک کنید که در همان موضوع ضعفی خاص وجود دارد.
  5. از به کاربردن کلمات سنگین در متن خودداری کنید و فکر نکنید که استفاده از کلمات دهان پر کن تأثیر بیشتری دارد باشد، زیرا ممکن است این کلمات برای خواننده کاملا نا‌مفهوم باشد. گفتنی است که ساده نویسی نوعی هنر است که باید به کمک متن‌هایی کوتاه و قابل درک آن را خلق کرد.

سخن پایانی

در مقاله بالا تمام سعی خود را به کار گرفتیم تا در مورد آگهی نویسی و نکات ضروری آن صحبت کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافی است از طریق شماره تلفن‌هایی که در پایین صفحه درج شده، با کارشناسان مجرب ما در ارتباط باشید و تمامی سؤالات و یا ابهامات پیش آمده در خصوص نکات نگارش آگهی‌ را از آن‌ها بپرسید. از همراهی شما عزیزان سپاس‌گزاریم.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

درآمد مشاور املاک

آیا شغل املاک پولساز است؟

بسیاری از ما شنیده‌ایم که شغل املاک یکی از پولسازترین و پردرآمدترین حرفه‌های موجود در هر کشوری است، اما آیا این گفته صحت دارد؟ آیا تمام کسانی که وارد این شغل می‌شوند به درآمد بالا می‌رسند؟ چه کسانی قادر به درآمدزایی در املاک هستند؟ اگر شما هم می‌خواهید به شغل املاک وارد شوید و می‌خواهید از پولساز بودن آن مطمئن شوید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

توضیحات بیشتر »
جملات مهم

جملات مهم برای اینکه مشتری حرف شما را قبول کند 

مشاوران املاک نقش بسیار مهمی در فرآیند خرید و فروش ملک دارند. جهت دستیابی به موفقیت و پذیرفته شدن حرف شما توسط مشتری، نیاز است تا توانایی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را به بهترین شکل به آن‌ها ارائه نمایید. در این راستا، استفاده از جملات مهم و قانع‌کننده می‌تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد. یکی از اصول و روش‌های حیاتی در بازاریابی املاک، متقاعدسازی مشتریان است. آشنایی با این تکنیک‌ها می‌تواند به…

توضیحات بیشتر »
مدیریت املاک

الفبای استخدام مشاور املاک برای مدیران املاک   

مشاوران املاک چگونه برای دفاتر خود کار استخدام مشاور املاک را انجام می‌دهند؟ به دلیل محبوبیت بالای شغل مشاور املاک در سراسر کشور و میزان درآمد بالا در صورت موفقیت شغلی، بسیاری از افراد علاقه‌مند به این کسب‌وکار هستند اما باید دید مدیریت دفتر املاک چگونه باید افراد پویا و علاقه‌مند را پیدا کند؟ امروزه با گسترش تکنولوژی و پیشرفت وسایل ارتباطی، هموارکردن این کار خیلی سخت به‌نظر نمی‌رسد، در این مقاله به تشریح الفبای استخدام مشاور املاک می‌پردازیم.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button