مشاوره املاک

ویژگی های یک مشاور املاک حرفه ای

ویژگی های یک مشاور املاک حرفه ای را می‌دانید؟

چگونه می‌توان یک مشاور املاک موفق و خبره شد؟  حتما برای شما هم پیش آمده که برای خرید و فروش یا ساخت و ساز ملک خود نیاز به یک مشاور املاک داشته باشید. در نگاه اول آنچه جلب توجه می‌کند نحوه لباس پوشیدن و آراستگی ظاهری این شخص است. این مسأله به قدری حائز اهمیت است که میتواند روی ذهنیت شما اثر مثبت یا منفی بگذارد. مشاور املاک حرفه ای باید رفتار و عملکرد حرفه ای نیز داشته باشد.‌ ویژگی‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند یک مشاور املاک را به فردی حرفه ای و کاربلد تبدیل نماید.‌ چگونه می‌توان یک مشاور املاک حرفه ای شد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با 18 ویژگی یک مشاور املاک حرفه ای بیشتر بدانید.

ویژگی های یک مشاور املاک حرفه ای

همانطور که می‌دانید برای اینکه بتوانید در شغل مشاور املاک حرفه ای شوید، رعایت چند نکته حائز اهمیت است. در واقع مشاور املاک خوب می‌بایست صلاحیت و شایستگی‌های لازم جهت انجام این حرفه را داشته باشد. داشتن اطلاعات و دانش روز دنیا در مورد املاک و نحوه خرید و فروش، داشتن مهارت‌های ارتباطی موثر و ویژگی‌های برجسته شخصیتی اعم از حسن خلق، اعتماد به نفس بالا و عزت نفس از مهم‌ترین این ویژگی ها هستند.

مهم‌ترین ویژگی های یک مشاور املاک حرفه ای در عصر حاضر

با توجه به اهمیت آگاهی از ویژگی‌های یک مشاور املاک موفق و حرفه‌ای در عصر حاضر برای موفقیت در بازار املاک و مستغلات در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

داشتن اطلاعات روز

نخستین ویژگی یک مشاور املاک حرفه ای داشتن اطلاعات و دانش روز دنیا در زمینه مسکن و بازار املاک است.  برای اینکه بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید و باعث جلب بیشتر مشتری شوید، باید در زمینه بازار مسکن اطلاعات زیاد و جدید داشته باشید. بهترین سرمایه گذاری جهت موفقیت یک مشاور املاک حرفه‌ای کسب اطلاعات تازه و به‌روز بودن این اطلاعات است.

قدرت تجزیه و تحلیل بازار

یک مشاور املاک موفق باید درک درستی از بازار املاک داشته باشد. در واقع باید بتواند تغییرات ناگهانی قیمت‌ها را شناسایی کند و آن‌ها را تبدیل به فرصت نماید. توانایی تحلیل و پیش بینی روند بازار مسکن و دانستن استراتژی قیمت املاک باعث موفقیت بیشتر یک مشاور املاک حرفه ای می‌شود‌. این ویژگی یک مشاور املاک حرفه ای  است که باعث افزایش موفقیت این شخص خواهد شد.‌

داشتن صداقت و مشارکت با مشتری

بهترین ویژگی یک مشاور املاک حرفه ای  چیست؟ شاید داشتن صداقت در مواجه با مشتری و تعامل و همکاری با آن‌ها یکی از ویژگی‌های مهم و قابل توجه یک مشاور املاک حرفه‌ای باشد. هنگامی که شما در کار خودتان صداقت داشته باشید و شخصیت واقعی خودتان را بروز بدهید، باعث افزایش اعتماد اشخاص به خودتان می‌شوید.

داشتن صبر و حوصله زیاد

به عنوان یک مشاور املاک حرفه‌ای می‌بایست همه افراد را برابر بدانید. با صبر و حوصله به سوالات مشتریان خود پاسخ بدهید. مشکلات مردم را گوش کنید و درواقع گوش شنوا برای مشتریان باشید. هر مراجعه کننده می‌تواند یک مشتری عالی برای شما باشد.‌

داشتن فن بیان و اطلاعات عمومی بالا

پنجمین ویژگی مشاور املاک حرفه ای که بسیار هم مهم است توانایی برقراری ارتباط با مشتریان است.‌ دانستن اطلاعات عمومی زیاد در زمینه املاک باعث رفع نیازهای مشتری و افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود.

پیگیر بودن

یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی هر شخص خرید ملک و مسکن است.‌ تصمیم گیری در مورد خرید مسکن نیاز به صرف زمان و پیگیری‌های زیاد دارد. یکی دیگر از ویژگی یک مشاور املاک حرفه ای پیگری زیاد اما اصولی او است. مشتری تا زمانی که خرید انجام ندهد به عنوان مشتری در نظر گرفته می‌شود و باید با او در ارتباط باشید.

تسلط به قوانین و مقررات معاملات املاک

با دانستن اطلاعات و قوانین خرید و فروش املاک می‌توانید حرفه ای تر دیده شوید. داشتن اطلاعات در این زمینه و پاسخ دادن به سوالات مشتریان شما را نسبت به بقیه افراد متمایز می‌کند.

داشتن تبلیغات اصولی و موثر

در حال حاضر و با توجه به پیشرفت تکنولوژی نیاز به تبلیغات اینترنتی و مجازی بسیار اهمیت پیدا کرده است. داشتن وب سایت یا تبلیغات اینترنتی در شبکه‌های مجازی باعث پیشرفت شما خواهد شد.

ریسک پذیر بودن

نهمین ویژگی یک مشاور املاک حرفه ای ریسک پذیری اوست. ریسک کردن اصولی و با برنامه ریزی باعث موفقیت مشاور خواهد شد.

روحیه قوی و شکست ناپذیر داشته باشید

داشتن یک روحیه قوی در مواجهه با مشکلات و شکست‌های پیش رو بسیار مهم است. مشاور املاک بودن چالش‌های زیادی دارد. در صورت داشتن روحیه شکست ناپذیری می‌توانید یک مشاور املاک موفق باشید.

داشتن رزومه کاری

ویژگی یک مشاور املاک حرفه‌ای داشتن یک رزومه کاری است. یکی از راه‌های ثابت شده برای جذب مشتری، داشتن رزومه کاری است.

علاقه به معماری

یک مشاور املاک موفق و حرفه‌ای می‌بایست علاقه به معماری ساختمان داشته باشد. اطلاعات و علاقه شما در مورد معماری ساختمان باعث تمایز شما نسبت به سایرین می‌شود.

مورد اعتماد بودن و امین بودن

یکی از مواردی که مشتری نیاز به آن دارد پیدا کردن یک مشاور املاک مطمئن و امین است. خیرخواهی برای مشتری باعث ایجاد ارتباط و نفوذ شما بین مشتریان می‌شود.

مثبت اندیشی

همان‌طور که می‌دانید مشاور املاک بودن سخت و استرس‌زا است. به همین دلیل باید تمرکز خود را روی انجام معامله به نحو احسن بگذارید. از هجوم افکار منفی و تنش‌زا جلوگیری کنید.

شناخت نیازهای مشتری

دیگر ویژگی یک مشاور املاک حرفه ای دانستن نیاز و خواسته مشتری است. ممکن است یک مشتری زمان کم‌تری برای پیدا کردن خانه داشته باشد. در این صورت بر حسب نیاز مشتری اقدام کنید. در مقابل ممکن است یک مشتری شما زمان بیشتری داشته باشد و امکانات و مشخصات منزل برایش با اهمیت باشد. بر همین اساس لازم است به عنوان یک مشاور املاک حرفه‌ای از نیاز مشتری اطلاعات کسب کنید.

قدرت مذاکره

قدرت و توانایی مذاکره ارتباط مستقیمی با میزان مطالعه و دانش شما دارد. تمام تلاش خود را داشته باشید تا بتوانید اطلاعات خود را در زمینه املاک افزایش دهید. این امر باعث افزایش قدرت مذاکرات شما خواهد شد.

احترام به تصمیم مشتری

زیاد صحبت کردن و به اصطلاح پرچانگی شما باعث ایجاد اثرات مخربی در ذهن مشتری می‌شود. شما باید به مشتری فرصت تمرکز و تصمیم‌گیری بدهید.

افزایش ارتباطات با سایر مشاورین املاک

دیگر ویژگی یک مشاور املاک حرفه ای داشتن ارتباطات موثر با دیگر همکاران است. هر مشاور املاک موفق نیازمند شبکه و گروهی از خریداران و فروشندگان است.

 

 

مشاور املاک حرفه ای

جمع بندی

در این مطلب شما را با ویژگی های یک مشاور املاک خوب و حرفه‌ای آشنا کردیم. امید که با مطالعه این مطلب توانسته باشیم در راستای آموزش جامعه مشاورین املاک گامی موثر برداشته باشیم. در صورتی که به دنبال دریافت مشاوره در حیطه ورود به بازار املاک و مستغلات هستید همین حالا با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

بازاریابی تلفنی املاک

بازاریابی تلفنی در املاک

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، اولین و مهم‌ترین امکان ارتباطی در تمامی معاملات و بازار‌یابی‌های دنیای امروزی، تلفن است. بنابراین از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
توجه داشته باشید که تمامی افراد در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند، باید تکنیک‌های مربوط به بازار‌یابی تلفنی را یاد بگیرند و از آن‌ها استفاده نمایند. در ادامه این مقاله سعی کرده‌ایم در رابطه با نکات مهم بازاریابی در املاکی‌ها صحبت کنیم و شیوه‌های ارتباطی با تلفن را در زمینه خرید و فروش املاک را بیان نماییم. با ما همراه باشید.

توضیحات بیشتر »
زبان بدن مشاورین املاک

زبان بدن مشاورین املاک موفق

بان بدن مشاورین املاک یکی از مهمترین مهارت هایی است که کارکنان یک آژانس باید به نکات ریز آن تسلط داشته باشند. در واقع آژانسی موفق است که مشاورین آن مهارت زبان بدن را به خوبی فرا گرفته باشند.
حتما تا به حال اصطلاح زبان بدن به گوشتان خورده است. همانطور که می‌دانید این موضوع نقش ویژه و بسزایی در برقراری ارتباط موثر با دیگران دارد، به خصوص در مورد مشاغلی که لازم است با شخص مخاطب گفتگو کرد تا به نتیجه دلخواه رسید. در حیطه املاک و مستغلات نیز آگاهی از دانش زبان بدن و عمل به نکات آن بسیار حائز اهمیت است

توضیحات بیشتر »

هر وقت از شغل املاک خسته شدی این مقاله رو بخون

کمترین مدت زمانی که یک مشاوره املاک به درآمدزایی می‌رسد، ۳ سال متوالی است. پس اگر تا ۳ سال نتوانستید درآمد دلخواه خود را به دست آورید، ناامید نشده و دست از تلاش برندارید. ما به کسانی که می‌خواهند به شغل مشاوره املاک رو بیاورند پیشنهاد می‌کنیم، سرمایه‌ای برای چند سال اول شروع کار خود داشته باشند.

توضیحات بیشتر »

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستان خود ارسال کنید

یک نظر در “ویژگی های یک مشاور املاک حرفه ای

  1. Fzdvlg گفت:

    best allergy medicine without antihistamine best non prescription allergy medication types of allergy pills

نظرات بسته شده اند.