زمانی که شخصی برای بازدید از یک خانه، وارد دفتر املاک می‌شود، اولین برخورد او و مشاورین املاک تاثیر و اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر مشاور ظاهر موجهی نداشته باشد بعید است خریدار بتواند به او اعتماد کند اما اگر در همان ثانیه‌های ابتدایی تنها به وسیله ظاهر خود بتواند اعتماد مشتری را جلب کند، ادامه کار برای متقاعد کردن او برای رهن، اجاره و یا خرید خانه، راحت‌تر پیش خواهد رفت. در ادامه این مقاله قصد داریم درباره آداب پوشش مشاورین املاک صحبت کنیم که اشخاص موفق و حرفه‌ای بدان توجه خاص و ویژه‌ای دارند. شما نیز اگر مایلید به مشاوری موفق و حرفه‌ای تبدیل شوید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید

ظاهر مشاورین املاک حرفه ای

ظاهر مشاورین املاک از درجه اهمیت بالایی برخوردار است چرا که برخی از مشتریان، مشاور املاک مورد نظر خود را بر اساس چهره و پوشش ظاهری وی انتخاب می‌کنند. به همین خاطر ظاهر مشاوری با پیراهن اتو کشیده، کفش‌های واکس زده و یک کت تک شیک، علاوه بر آنکه حرفه‌ای تر به نظر می‌رسد، قابل اعتمادتر نیز می‌باشد. اما سعی کنید در استفاده از زیورآلات و اکسسوری‌ها، زیاده روی نکنید چرا که داشتن چندین انگشتر، دستبند و کمربند، کاملا در مخاطب حس بی اعتمادی ایجاد می‌کند. داشتن یک ساعت زیبا و ساده، کافی به نظر می‌رسد.

به مدل موهای خود هم دقت کنید. انتخاب یک مدل موی جدید و به روز ایده بسیار خوبی است ولی در عین حال می‌بایست ساده و باوقار باشد.

مورد دیگر اینکه سعی کنید بهداشت دهان و دندان را رعایت نمایید. به هنگام صحبت کردن با دیگران، هیچکس دلش نمی خواهد بوی نامطبوع استشمام کند، به همین دلیل بهتر است به این مورد توجه ویژه‌ای داشته و همواره برای خوشبو نگه‌داشتن دهان خود تلاش کنید.

در انتخاب لباس نیز می‌بایست به حرفه خود و محیط اطراف دقت کرده و مشابه با آنها و مطابق با عرف لباس بپوشید. به نظر می‌رسد برای این شغل، استفاده از کت و شلوار ست و یا شلوار جین ساده همراه با یک کت تک شیک، گزینه بسیار خوبی باشد.

در ادامه باید گفت به همان اندازه که آراسته بودن ظاهر مشاورین املاک اهمیت دارد، مرتب و منظم بودن دفتر املاک نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و مشتری انتظار دارد زمانی که وارد یک آژانس املاک می‌شود میز مشاور را مرتب و پیراسته ببیند.

این نکته طلایی را هم به خاط بسپارید که مردم پیش از آنکه بخواهند ملکی را از شما خریده یا اجاره کنند، خریدار ظاهر شما هستند.

 

نبایدهایی در مورد پوشش مشاورین حرفه ای املاک

در این بخش از مقاله قصد داریم به پوشش‌های نامناسب برای مشاورین املاک اشاره کنیم. توصیه می‌گردد به موارد گفته شده توجه نموده و در استایل خود به آنها دقت کنید.

پیراهن چهارخانه: پیراهن‌های چهارخانه بالاخص موارد رنگی، اصلا برای محیط کار مناسب نیستند چرا که بیش از اندازه شلوغ بوده و ذهن مخاطب را درگیر می‌کنند.

کفش ورزشی: شغل مشاور املاک یک شغل رسمی است به همین خاطر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود از کفش‌های ورزشی استفاده کنید. بهتر است به جای پوشیدن کفش اسپرت، از کفش‌های چرمی استفاده کنید تا استایلی رسمی و کلاسیک داشته باشید. برای راحتی بیشتر پا، بهتر است کفش چرم طبیعی را انتخاب کنید.

شلوار ورزشی: همانطور که پوشیدن کفش ورزشی در محل کار مرسوم نیست، پوشیدن شلوار ورزشی نیز چندان برازنده یک مشاور املاک کاربلد نیست بنابراین بهتر است قید کلیه لباس‌های ورزشی و اسپرت را در محل کار بزنید.

صندل: صندل و به طور کلی کفش‌هایی که انگشتان پای فرد از آن دیده شود، به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای شخص مشاور املاک نیست و حرفه ای‌ها هرگز صندل را به عنوان پاپوش در این شغل انتخاب نمی کنند. به جای آن بهتر است از کفش‌های رو بسته استفاده شود.

کلاه: بر سر گذاشتن کلاه برای یک مشاور املاک کار چندان صحیح و جالبی نیست و نوعی بی اعتمادی در شخص مقابل القا می‌کند.

تیشرت: به هیچ عنوان از تیشرت بخصوص مدل‌هایی که مملو از نوشته و علائم هستند استفاده نکنید.

قوانین پوشیدن لباس برای مشاورین املاک

بر تن کردن و پوشیدن پیراهن هم قوانین خاص خود را دارد و یک مشاور املاک حرفه ای همه تلاش خود را به کار می بندد تا حتی المقدور به آن عمل کند.

  • سعی کنید تمام دکمه‌های پیراهنتان بسته باشد.
  • اگر شرایط و موقعیت اجازه می دهد بهتر است از کروات استفاده کنید. (این مورد اختیاری است و با توجه به شرایط می‌تواند حذف گردد. مثلا در شهرهای کوچک و یا مناطق روستایی مانند به این مورد نیازی نیست)
  • اگر می خواهید دکمه‌های خود را باز بگذارید، باز گذاشتن دو دکمه بهتر از باز گذاشتن یک یا سه دکمه است.
  • همچنین سعی کنید از کت و شلوار فاستونی تک رنگ استفاده نمایید و یا اگر می‌خواهید شلوار جین یا کتان بپوشید می‌توانید برای تکمیل استایل خود از یک کت تک ساده و جذاب هم در کنارش استفاده نمایید. دقت داشته باشید که هیچ‌گاه برای پوشش یک مشاور املاک، تیشرت گزینه مناسبی نیست.
  • و در انتها بهتر است رنگ جوراب با رنگ کفش‌تان هماهنگ باشد.

 

وابستگی پوشش ظاهری مشاورین املاک به مکان

در نهایت لازم است بدانید که نوع پوشش یک مشاور املاک، تا حد زیادی به محل قرارگیری دفتر املاک هم بستگی دارد. مثلا اگر دفتر املاک در یک شهر کوچک و یا یک بخش قرار گرفته، با یک استایل و تیپ ساده هم می‌شود به محل کار رفت اما اگر دفتر املاک در منطقه بالاشهر یک کلان شهر واقع شده باشد، آن‌وقت لازم است که لباسی رسمی و کلاسیک بر تن کرد.

پوشش مشاورین املاک

جمع بندی

در این مطلب به بایدها و نبایدهای پوشش مشاورین املاک پرداختیم. نکاتی را متذکر شدیم که توجه به آنها می تواند به شما در تبدیل شدن به یک مشاور و در نهایت یک آژانس املاک حرفه ای کمک شایانی نماید. امید که مطالعه این مطلب برای شما سودمند بوده باشد.

 

 

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستان خود ارسال کنید

سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button