راه اندازی املاک

آموزش گام به گام مشاور املاک

اموزش املاک

حوزه املاک و مستغلات همچون سایر حوزه ­های علمی و کاربردی دیگر دارای ابعاد متعددی است و افرادی که مایل به کار و کسب درآمد در این حوزه هستند، علاوه بر تجربه بسیار می­ بایست مباحث نظری را نیز کاملا به درستی بشناسند. از این رو، مبحث آموزش مشاور املاک امروزه به موضوع مهمی تبدیل شده است. در ادامه این مطلب از سایت آموزش املاک تعدادی از مباحث مهم برای آموزش مشاورین املاک و سرمایه­ گذران برای کسب سرمایه و توسعه املاک و مستغلات به صورت خلاصه گرد آوری شده است.

شغل مشاور املاک

همانطور که می­ دانید مشاور املاک یکی از شغل­های چند وجهی است که صرفا داشتن فایل­های املاک و نمونه­ های معاملاتی بسیار، ممکن است در گام اول مفید و خوب باشد اما باید بدانید که برای ادامه راه و موفقیت در این شغل چندان کافی نیست. امروزه در اطراف ما مشاورین املاک بسیاری وجود دارند که لازم است تا آموزش بازاریابی را به صورت کاملا اصولی فراگیرند و اگر مشتریان از پیگیری، رفتار و آموزش مشاور املاک احساس خوبی نداشته باشند و انگیزه­ ای مناسب برای انجام معامله به آنها القا نشود، مشتری به نزد رقیبان رفته و مضرات این عمل در آینده کاری مشاور املاک ملموس خواهد بود. به همین سبب ضروری است که پس از بردن مشتری به ملک مورد نظر، تمامی نیروهای انگیزشی لازم به او داده شود تا بتواند سریع­تر تصمیم­گیری کند.

از طرفی دیگر، داشتن اطلاعات کافی در زمینه قوانین و اصول معاملات قولنامه­ ای نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. چراکه اطلاع از این موارد برای شروعی قدرتمند در حوزه املاک کاملا ضروری به نظر می­رسد.

چگونه باید یک مشاور املاک موفق شویم 

در ادامه مبحث آموزش مشاور املاک خوب است بدانید که داشتن دانش لازم و ارائه انواع آموزش­های لازم برای خرید ملک و راهنمایی مشتریان یکی از توانمندی­های ارزشمند برای مشاورین املاک است. اما این­ها مواردی هستند که می­توان در کتاب­ها نیز مطالعه نموده و دانش لازم را بدست آورد.

 یکی از ویژگی­های مهمی که مشاوران املاک باید در خود تقویت نمایند، این است که باید شنونده خوبی باشند. لذا لازم است تا مشاوران املاک طرز تفکر، احساسات و ارزش ­های مشتری را درک کرده و پس از اینکه صحبت های وی را به خوبی شنید، اقدام به بحث و گفت و گو نماید.

نکته: در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان حرف مشتری را قطع نکنید تا وی رشته کلام را از دست ندهد، مشتری شما باید احساس کند که شما به­عنوان فردی دلسوز در کنار او بوده و قصد دارید تا مشکل او را حل کنید.

از تجربیات دیگران در زمینه ی مشاور املاک بهره بگیرید

 در بحث آموزش مشاور املاک، شما می­توانید از افرادی که قبلا در حوزه املاک فعالیت داشته ­اند و تجربه لازم را کسب نموده ­اند پرس و جو کرده و اطلاعات لازم را از آن­ها کسب نمایید.

ویژگی­های یک مشاور املاک موفق چیست؟

مشاور املاک موفق، نباید تنها به فکر فروش ملک باشد بلکه باید با درج آگهی، خریداران را به سمت خود جذب نماید.

یک مشاور املاک خوب کسی نیست که مشتری و خریدار را تنها برروی میز مذاکره و گفتگو بکشاند؛ بلکه مشاور املاک موفق کسی است که بتواند یک معامله را با موفقیت به سرانجام برساند. روش­ های نوین همچون درج آگهی در سایت­های اینترنتی و استفاده از اپلیکیشن­های مختلف برای آگاهی از آخرین آگهی­ های درج شده و نیز اطلاع رسانی سریع آن به مشتری، سبب می­شود تا خریدار به سمت شما جذب شود.

در گام بعد برای موفقیت در این شغل باید از فاکتور­های انگیزشی بمنظور مجاب نمودن مشتری و خریدار خود استفاده نمایید. لطفا توجه کنید، هنگامی که مشتریان از اطلاعات مشاور املاک خود اطمینان حاصل کنند، بعنوان مثال به اطلاعات وی در زمینه ساختمان و اجزای آن باور داشته باشند، مجاب کردن آنها راحت­تر خواهد بود.

ویژگی­های یک مشاور املاک موفق چیست؟

در ادامه بحث آموزش مشاور املاک به ذکر چند مورد از ویژگی­های مشاور املاک موفق میپردازیم:

  • یک مشاور موفق باید از فن بیان بالایی برخوردار باشد.
  • گوش شنوا داشته باشد و با اشتیاق کامل به سخنان فرد مقابل گوش دهد.
  • اعتماد مشتری را جلب کند تا بتواند با مشتری راحت­ تر گفت و گو کند.
  • دانش زیادی درباره بازار مسکن داشته باشد.
  • به سلیقه و نظر مشتریان خود اهمیت دهد.
  • کاملا فعال و با انگیزه باشد.
  • سعی کند همواره از مشتریان خود حمایت کند.

چند نمونه از قوانین حقوقی که مشاورین املاک باید بدانند

 در این قسمت از مقاله آموزش مشاور املاک قصد داریم تا چند مورد از قوانین حقوقی مشاورین املاک را با شما در میان بگذاریم تا از هر گونه تخلف با خبر شوید.

  • در هنگام نوشتن قرار داد از اصل بودن سند و مدارک شناسایی طرفین کاملا مطمئن شوید.
  • گرفتن کپی شناسنامه و کارت ملی از طرفین و بایگانی آن­ها ضروری است.
  • برای معاملاتی که خارج از دفتر رخ می­دهد از صدور کد رهگیری آن خودداری کنید.
  • هنگامیکه که یکی از طرفین معامله (خریدار یا فروشنده) وکیلی از طرف خود فرستاده باشند، متن وکالت نامه باید به دقت بررسی شود.
  • توجه داشته باشید که کد رهگیری و کلمه ی عبور را به هیچ عنوان در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.
  • از فرم در خواست خرید استفاده نمایید. (این کار اغلب برای جلوگیری از ایجاد مشکل توسط برخی از افراد سودجو و به ظاهر خریدار در هنگام نشان دادن فایل رخ می­دهد)

اموزش مشاور املاک

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا برخی از نکاتی که برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق بدان نیاز دارید را به شما عزیزان ارائه دهیم. همچنین اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش مشاور املاک دارید می­توانید به سایت آموزش املاک مراجعه کنید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مدیریت تا رهبری

 از مدیریت تا رهبری، ویژه مدیران املاک

مدیران املاک چه مهارت‌هایی باید داشته باشند؟ سه دسته مهارت‌های انسانی، ادراکی و فنی وجود دارد که هر مدیر املاکی می‌بایست از آن‌ها برخوردار باشد. مدیری موفق است که بتواند مهارت‌های ذکر شده را به خوبی ایفا نماید.‌ اقدام کردن به موقع و موثر از‌مهم‌ترین فواید داشتن مهارت‌های ذکر شده می‌باشد. در این مقاله به بررسی نقش مدیر و چگونگی رسیدن به رهبری می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با مهارت‌های مدیر املاک بیشتر آشنا شوید.‌

توضیحات بیشتر »
مذاکره فروش

همه چیز درباره روش های صحیح مذاکره با مشتریان سخت

روش های صحیح مذاکره برای مشاورین املاک می تواند از جمله موضوعات مهمی باشد که شما باید حتما به آن توجه کنید تا در این حوزه پیشرفت داشته باشید. فراموش نکنید که این روش ها می تواند در نتایجی که از مذاکرات خودتان می گیرید، تاثیرات زیادی داشته باشد. اگر در این حوزه اطلاعات کاملی ندارید و مشتاق به دانستن بیشتر در این خصوص هستید، بهتر است حتما به این مطلب توجه کنید.

توضیحات بیشتر »
ترفندهای مشاور املاک

ترفندهایی برای پس گرفتن ودیعه از صاحبخانه

اگر می‌خواهید با همه راه‌های پس گرفتن ودیعه از صاحبخانه آشنا شوید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله می‌خواهیم شما را با پس گرفتن ودیعه و نکاتی که باید در حین عقد قرارداد به آن دقت کنید آشنا کنیم. همچنین با انواع روش‌های پرداخت ودیعه به صاحبخانه و مزایا و معایب آن نیز آشنا خواهید شد. در پایان نیز چند ترفند برای پس گرفتن کامل ودیعه مسکن از صاحبخانه و راه رسیدگی به آن در مراجع قضائی را به شما معرفی خواهیم کرد.

توضیحات بیشتر »

2 نظر در “آموزش گام به گام مشاور املاک

  1. tlovertonet گفت:

    Hello there, just became aware of your blog through Google, and found that it’s really informative. I’m gonna watch out for brussels. I’ll be grateful if you continue this in future. Many people will be benefited from your writing. Cheers!

    http://www.tlovertonet.com/

  2. Wujhzy گفت:

    allergy over the counter drugs tablet for allergy on skin prescription vs over the counter

نظرات بسته شده اند.