مدیر املاک یا همان سرپرست تیمی که در آن مشاورین املاک کار می‌کنند، فردی است که باید ویژگی‌های منحصر بفرد خود را داشته باشد. هر کس که در حرفه ی ‌املاک باشد می‌داند که مدیران املاک وظیفه­ ی‌ بسیار خطیری دارند که باید به صورت مدوام بر آن دقت داشته باشند تا یک تیم را رشد بدهند.

برخی افراد فکر می‌کنند ویژگی یک مدیر املاک خوب این است که جدی باشد، بعضی دیگر بر این باورند که مدیران املاک موفق اغلب افرادی هستند که با مشاورین خود دوست هستند و…

در این مطلب از گروه آکادمی آموزش املاک قصد داریم برای شما درمورد اینکه یک مدیر املاک خوب چه ویژگی‌هایی دارد صحبت کنیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ارتباط با همه­ ی ‌مشاورین، رمز موفقیت شماست!

اولین مبحثی که لازم است در خصوص مدیران املاک موفق بدانید، ارتباط گسترده است. گویی این خصوصیت مدیر املاک است که فقط یکی از مشاورینش را قبول دارد و هرچه سعی می‌کند با دیگران هم رفتاری مشابه داشته باشد نمی‌تواند.

 حتی بسیاری از مدیران املاک در خلوت خود می‌دانند که دارند اشتباه می‌کنند اما دست خودشان نیست. ولی احتمالا همانطور که می‌دانید این روشی غلط است. اگر قرار باشد بگوییم مدیر املاک خوب چه ویژگی‌هایی دارد، از اولین ویژگی‌ها باید ارتباط متعادل را نام ببریم.

 اگر نمی‌توانید با مشاوران خود به صورت یکسان در ارتباط باشید، در کمترین حد ممکن پیش چشم سایر مشاورین املاک با او ارتباط بگیرید و به وی این موضوع را گوشزد نمایید که برای حفظ منافع جمع لازم است با او هم مانند سایر مشاورین املاک در دفتر، یکسان رفتار شود.

چه استراتژی دارید؟

هر مدیر املاک موفقی یک استراتژی خاص دارد که او را به سرعت به قله‌های پیروزی می‌رساند. بسیار دیده شده که وقتی فردی به سمت مدیریت املاک می‌رسد، در ابتدا گیج و گنگ است و نمی‌داند که چه نقشه ی‌ راهی در سر دارد. اما باید بدانید که این موضوع طبیعی است. کم کم برایتان واضح می‌شود که از دفتر املاک و مشاورینتان چه می‌خواهید و چگونه باید قدم بردارید.

استراتژی‌های زیادی برای هر مدیر املاک وجود دارد که در نهایت ساختار دفتر املاک شما را می‌سازد. برخی از مدیران املاک معتقدند که باید با ایجاد صمیمیت بین مشاورین املاک، موفقیت را بیشتر کرد و در نهایت تعداد قراردادها را بالا برد. اما برخی دیگر از مدیران املاک عقیده دارند که فضای کار باید جدی باشد و فقط تمرکز بر روی کسب درآمد…

البته که هرکدام از این دو روش هم برای موفق شدن بازخوردهای خوبی داشته ­اند. این بستگی زیادی به تیپ شخصیتی شما دارد که چه روشی را برای خودتان انتخاب می‌کنید.

چه خدماتی ارائه می‌دهید؟

در ادامه این مطلب که در حال بررسی این هستیم که مدیر املاک خوب چه ویژگی‌هایی دارد، باید بدانید که لازم است شما خدماتتان را بررسی کنید تا برایتان مشخص شود که در چه بخش‌هایی ضعف دارید و کدام قسمت‌ها هستند که نیاز به قوی‌تر شدن دارند. یک مدیر املاک موفق با ریزبینی در رفتار مشاورینش به این موضوع آگاه می‌شود که در چه نقاطی لازم است خدمات بیشتری ارائه شود و کدام بخش‌ها نیاز به کار اضافه ندارند. این را بدانید که اگر خدمات کافی یا vip نداشته باشید، به احتمال زیاد در آینده‌ای نه چندان دور کارتان با شکست مواجه خواهد شد. زیرا شما فرقی با دیگران ندارید!

خط مشی‌ها را به مشاورین بگویید!

اگر چیزی در ذهن دارید که دوست دارید مشاورینتان آن را پیاده کنند، لطفا مانند یک بخشنامه آن را مکتوب کنید و به مشاورین بدهید و در جایی از دفتر املاک تان هم قرار بدهید.

 فرض کنید شما در ذهنتان می‌خواهید که مشاورتان وقتی برای بازدید می‌رود لباس اسپرت نداشته و رسمی باشد. اما تا وقتی این مورد را به او نگفته‌اید و خط مشی را به او ارائه نکرده‌اید چه انتظاری دارید که او بداند دقیقا در سر شما چه می‌گذرد؟

لطفا وقت بگذارید و یک روز تمامی مواردی که برایتان از اولویت بالایی برخوردار هستند را مدون نمایید و در دفتر املاکتان قرار دهید و بسیار دوستانه از مشاورینتان بخواهید که آن را با دقت بخوانند و به آن عمل نمایند.

مدیریت بحران و تفکر مثبت

مشاورین املاک تازه کار آنقدر در قراردادها و بازدیدها خرابکاری می‌کنند که گاهی وقت‌ها با خودتان می‌گویید اصلا اخراجش کنم تا ضرر کمتری بدهم! اما از همین مشاوران املاک خرابکار گاهی اوقات آنقدر افراد خبره‌ای بیرون می‌آید که تصورش را هم نمی‌توانید بکنید.

پیش از هرچیزی در زمان اشتباهات مشاورین باید به خودتان تسلط داشته باشید و بدانید هر انسانی در زندگی خود اشتباه می‌کند و نمی‌شود که از اول همه حرفه‌ای باشند.

 پس از آن از مشاور املاکتان بخواهید که در رابطه با موضوع بیشتر توضیح بدهد و شما را آگاه کند که دقیقا چه اتفاقی افتاده و منشا موضوع چیست. در انتها باید به او تذکر بدهید که بیشتر حواسش را جمع کند و بداند که اینکار بسیار حساس است. در ادامه این شما هستید که باید مسئولیت این خرابکاری‌ها را بپذیرید و برای برطرف نمودن آن اقدام نمایید.

مدیر املاک موفق

جمع بندی

مدیران املاکی که در گذشته صاحب یک دفتر املاک بودند، اشتباهات فراوانی داشتند و به صورت کاملا سنتی در راستای کسب درآمد قدم بر میداشتند. اما امروزه اینگونه نیست. اغلب مدیران املاک، افرادی تحصیل کرده هستند و با توجه به نیازهای روز درصدد حفظ و گسترش دفتر املاک خود میباشند. در این حالت باید مطابق با استراتژی‌های جدید روز دنیا قدم بردارید و به طور مرتب خودتان را آپدیت کنید تا بتوانید موفقیتی کم نظیر در مدت زمانی کوتاه کسب نمایید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستان خود ارسال کنید

سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button