آکادمی شماره یک آموزش املاک

0 دانشجو

مجله آموزش املاک

چگونه باید مشاور املاک شوم؟

هر کار و حرفه‌ای یک سری اصول و قواعد خاص خود را دارد که برای رسیدن موفقیت در آن فرد حتما باید با این اصول آشنا باشد و آن‌ها را به کار گیرد. مشاور املاک نیز یکی از حرفه‌هایی است که شگردهای مخصوص به خود را دارد و افراد زمانی که می‌خواهند وارد این حرفه شوند ابتدا بهتر است از خود بپرسید که چگونه باید مشاور املاک شوم؟ و به دنبال پاسخ آن باشند. بعد از دستیابی به پاسخ...
مشاور املاک

هر کار و حرفه‌ای یک سری اصول و قواعد خاص خود را دارد که برای رسیدن موفقیت در آن فرد حتما باید با این اصول آشنا باشد و آن‌ها را به کار گیرد. مشاور املاک نیز یکی از حرفه‌هایی است که شگردهای مخصوص به خود را دارد و افراد زمانی که می‌خواهند وارد این حرفه شوند ابتدا بهتر است از خود بپرسید که چگونه باید مشاور املاک شوم؟ و به دنبال پاسخ آن باشند.  بعد از دستیابی به پاسخ و کسب مهارت‌های لازم وارد این حرفه می‌شوند. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک  به پاسخ این سوال دست پیدا کنید . تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تبدیل شدن به یک مشاور املاک

در گذشته افراد به صرف این که بیکار هستند و یا اینکه به دنبال یک سرگرمی و شغل دومی بودن یک بنگاه و یا یک دفتر مشاور املاکی باز می‌نمودند، حال آنکه این افراد در مواردی تنها سواد ابتدایی داشتند. اما امروزه افراد می‌دانند برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک نیاز است که حتما مهارت‌ها و تخصص‌های لازم را کسب نمایند. زیرا این حرفه دارای مخاطرات و مشکلات خاص خود است که با کوچک‌ترین اشتباه فرد زیان‌های بزرگ و پیچیده‌ای به بار خواهد آمد.

در قدیم بیشتر افراد مسن و بازنشسته با همکاری و مشارکت با هم یک دفتر املاکی باز می‌نمودند اما امروزه افرادی با مدارک علمی بالا نظیر دکتری در رشته‌های حقوق و … وارد این عرصه می‌شوند. بهتر است بدانید که اگر سه ویژگی زیر را دارید می‌توانید وارد این عرصه شوید. چهار ویژگی لازم برای فردی که از خود می‌پرسد چگونه باید مشاور املاک شوم؟ شامل موارد زیر هستند:

  • داشتن توانایی انجام معاملات و قراردادهای بزرگ
  • به دست آوردن رضایت هر دو طرف ( فروشنده و خریدار) در معاملات
  • بتوانید بیشتر قراردادها و معاملات را به نتیجه برسانید.

بهتر است بدانید این سه ویژگی به تنهایی نمی‌تواند از شما یک مشاور املاک موفق بسازد بلکه این داشتن سه ویژگی  تنها به شما اجازه ورود به این حرفه را می‌دهد. برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق علاوه بر شرایط فوق باید راهکارهایی را به کار گیرید که در ادامه به بیان آن‌‌ها خواهیم پرداخت.




چگونه باید مشاور املاک شوم؟

در این قسمت برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک راهکارهای لازم را در اختیار شما می‌گذاریم تا به کمک آن‌ها بتوانید وارد این عرصه بشوید:

کسب مهارت‌های ارتباطی

در مشاور املاکی میزان رقابت بسیار زیاد است و افرادی که وارد این حرفه می‌شوند نیاز دارند برای جذب مشتری و رسیدن به سود بیشتر تلاش بسیار زیادی کنند. اصلی‌ترین مهارت در این حرفه برقراری ارتباط موثر با افراد بوده پس لازم است مهارت خود را در این زمینه افزایش دهید. به عنوان مثال خوب گوش کنید، دقیق و به موقع حرف بزنید، درک نیاز و تقاضا مشتری، انتقال مطالب به صورت دقیق و … .

شما باید بدانید که امکان دارد مشتریان از طریق ایمیل و پیام رسان‌های دیگر با شما ارتباط برقرار کنند پس لازم است در این زمینه‌ها هم تخصص لازم را داشته باشید.

درک زبان بدن

برای آگاه شدن از حالت‌های مشتری لازم است که حتما آشنایی کاملی با زبان بدن داشته باشید. برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق لازم است هر روز این مهارت را تمرین نمایید. 

احترام به مشتری و برقراری یک ارتباط عاطفی

برای اینکه بتوانید به سوال چگونه باید مشاور املاک شوم؟ باید رابطه موثر و خوبی داشته باشید و مشتری را جذب کنید باید حتما مشتری خود را دوست داشته باشید و با او به احترام رفتار نمایید تا مشتری هم متقابلا نسبت به شما علاقه پیدا کند و انجام معاملات خود را به شما بسپارد.

کسب اعتماد و اطمینان مشتری

دفت کنید قبل از هر اقدامی شما نیاز دارید اعتماد طرف مقابل خود را جلب کنید و این شعار را که هدف ما جلب اعتماد شماست را سرلوحه کار خود قرار دهید. شما باید بدانید در انجام معاملات تمام حاصل دسترنج و زحمت یک فرد را خرید و فروش می‌نماید و قبل از اینکه کمیسیون و درصد سود خود را محاسبه کنید به فکر انجام یک معامله‌ای باشید که مشتری شما بتواند به یک سود منصفانه دست پیدا کند.

کشف کردن نیاز مشتری

شما برای اینکه به یک مشاور املاک موفق تبدیل شوید باید سوالاتی را طرح نمایید که راهگشا باشند و مشتری را وادار به حرف زدن کند تا بتوانید نیاز و خواسته او را به روشنی بفهمید. یک مشاور املاکی موفق سوالات خود را به طور شفاف و واضح بیان می‌کند و با گوش جان به پاسخ‌های مشتری گوش فرا می‌دهد و در ادامه نیاز مشتری را کشف و در برآورده کردن نیاز آن اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

خلاصه

در گذشته افراد صرف بیکاری و گذراندن اوقات خود با راه‌اندازی یک دفتر اقدام به فعالیت در مشاور املاکی می‌کردند. اما امروزه برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک نیاز است که فرد حتما دارای مدارک تحصیلی باشد و برای موفقیت در این حرفه مهارت‌های مختلفی را کسب نماید. در این مطلب به سوال چگونه باید مشاور املاک شوم پاسخ دادیم.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم










برای دوستات بفرست

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بذار :