مشاور املاک یکی از شغل‌هایی بوده که امروزه بسیار زیاد شده است. فردی که در دفتر املاک کار می‌کند مشاور املاک نامیده می‌شود. این دفتر توسط مدیریت مشاور املاک اداره شده و معمولا چند نفر نیز کار می‌کنند. مدیر مشاور املاک باید در این زمینه اطلاعات کاملی داشته باشد تا بتواند موفقیت بالایی را در شغل خود به دست آورد. در این مقاله درباره مدیریت مشاورین املاک در دفتر املاک برای مدیران اطلاعاتی را آورده‌ایم که می‌تواند به شما کمک کند.

مهارت‌های سه گانه مدیریت مشاوره املاک

در ادامه سه مهارت مدیریت مشاور املاک را بیان می‌کنیم:

مهارت فنی

 این مهارت مدیریت مشاور املاک مربوط به توانایی و دانایی فرد در کاربرد فنون و شایستگی عمل در فعالیت و رفتار است. این مهارت‌ها از طریق تحصیل، کارورزی و تجربه به دست می‌آیند.‌ این فنون شامل کنترل، حسابداری، برنامه ریزی، امور مالی، بودجه بندی و … می‌شود که از طریق کارآموزی و یا دوره‌های آموزشی آن را کسب می‌کنند. این مهارت مشخص، دقیق و دارای ضوابط عینی بوده و با آن می‌توان به درجه بالایی از شایستگی رسید.

یک مدیر باید مهارت‌های فنی کافی را داشته باشد؛ زیرا بزرگ‌ترین شاخص برای یک مدیر املاک محسوب می‌شود. این مهارت بایستی به طور مداوم‌ به روزرسانی شود؛ زیرا شغل املاک گستردگی زیادی دارد. 

مهارت رهبری

 این نوع مهارت شامل توانایی در استفاده از فعالیت موثر کارکنان، درک انگیزه‌های افراد و ایجاد محیط کسب و کار می‌شود. قبل از فراگیری این مهارت باید خود را شناخته و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید. همچنین فرد باید به کارکنان اعتماد کرده و به ارزش‌های آنان احترام بگذارد. مدیر باید محیطی امن ایجاد کرده و نظر همکاران را برای همکاری جلب کند‌.

 این مهارت به سختی به دست آمده و روش‌های مشخصی برای فراگیری آن وجود ندارد. برای دستیابی به این مهارت فرد باید روانشناسی اجتماعی، مردم‌شناسی، تجربه کار گروهی و اجتماعی را بلد باشد. مدیر املاک باید با اقتدار کامل مهارت رهبری را بلد بوده و از آن به نحو احسنت استفاده کند.

مهارت ادراکی

این نوع مهارت مدیریت مشاور املاک مربوط به توانایی درک پیچیدگی‌های تمام سازمان و تشخیص وابستگی کارکردهای سازمان به یکدیگر است. مدیر باید در موقعیت‌های مختلف از این روابط آگاه بوده و تصمیم‌گیری اثربخشی را انجام دهد که رضایت کارکنان را نیز جلب کند‌.

توصیه‌های مهم به مشاوران املاک تازه کار

مدیریت مشاور املاک برای افرادی که تازه شروع به کار کرده‎اند؛ کمی سخت است. برای توسعه کسب و کار شما در زیر توصیه‌هایی را مطرح کرده‌ایم:

  • به عنوان یک فرد تازه کار نیاز است که شما هر روز سر کار بروید.‌ باید از خانه خارج شده و با افراد بیشتری آشنا شوید. گفت وگو با مردم یکی از کارهایی است که شما باید آن را انجام دهید.
  • همچنین باید حواستان به حساب و کتابتان باشد تا درآمد خود را درست محاسبه کنید. بهتر است یک حساب مجزا برای خود داشته باشید و تمامی خرج‌ها را نیز از همان انجام داده و یادداشت کنید.
  • توصیه دیگر به افراد تازه کار شناختن بازار مسکن است. توانایی شناخت بازار مسکن و دادن اطلاعات کامل به مشتری باعث تمایز مشاوران املاک می‌شود. اخبار مربوط به بازار مسکن را دنبال کرده و با قیمت‌های هر منطقه آشنا باشید تا قیمت تخمینی را برای هر خانه بیان کنید.
  • در شروع کار بهتر است فکر خود را شلوغ نکرده و فقط بر روی یک منطقه تمرکز کنید.‌ اینکه درباره هر منطقه اطلاعات مختصری داشته باشید؛ کافی نبوده پس بر روی یک منطقه خاص تمرکز کرده و اطلاعات جامع‌تری درباره آن به دست آورید.
  • تلاش و پشتکار نیز مهم است؛ بدین صورت که با یک شکست دست از کار خود نکشیده و به راه خود ادامه دهید.‌ یادآور می‌شویم که شما می‌توانید دوره‌هایی که در رابطه با شغل‌تان وجود دارد را شرکت کرده و اطلاعات خود را بالا ببرید.

نکات مهم درباره شناسایی ملک توسط مدیریت مشاور املاک

این نکات به شرح زیر هستند:

  • رویت سند در بازدید اولیه: مدیریت مشاور املاک در وهله اول باید سند ملک را رویت کرده و هرگز براساس شنیده‌ها کاری نکند. از درستی طلاعاتی مثل متراژ، عمر بنا، وجود پارکینگ و … خودتان مطمئن شده و فقط به صحبت مالک اتکا نکنید.
  • بازدید از ملک به چشم خریدار: با انجام بازید از ملک به چشم خریدار بخش زیادی از کارها انجام می‌شود. ملک را به خوبی شناخته و از تمام اطلاعات آن آگاه باشید. اگر خریدار ملک نکته‌ای را متوجه شده و شما آن را ندانید؛ بسیار بد می‌شود. بنابراین وقتی برای کارشناسی ملک می‌روید به عنوان یک خریدار واقعی ملک را نگاه کنید. در این صورت اطلاعات آن هر چند کوچک را بهتر به دست می‌آورید.‌ به طور مثال پیش آمده که به گفته مالک پارکینگ مسقف است؛ اما زمانی که مشتری مراجعه می‌کند با پارکینگ بدون سقف روبرو می‌شود.‌ این اتفاق سبب می‌شود مشتری به شما سخت اعتماد کرده و عملا شاید دیگر به خرید از شما تمایل نداشته باشد.
  • احراز هویت مالک: با استفاده از مدارک شخصی مالک از هویت او مطمئن شوید. پس از آن اطلاعات را با اطلاعات درج شده در سند مقایسه کرده و از تطابق آن‌ها با هم مطمئن شوید.‌ در بسیاری از موارد افرادی با دادن اطلاعات اشتباه از ساده بودن مشاور املاک سوء استفاده کرده و کلاهبرداری می‌کنند.

مشاور املاک مدیر

سخن پایانی

دفتر املاک از شغل‌‌های پردرآمد بوده و اما نیاز به مدیریت درست دارد. برای مدیریت مشاورین املاک لازم است تا آموزش‌های لازم را فرا بگیرید. برای دریافت آموزش‌های لازم و شرکت در دوره‌های لازم این شغل می‌توانید از طریق این سامانه اقدام کنید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

بازاریابی املاک لوکس

بازاریابی صحیح برای املاک لوکس

فروش املاک لوکس و بازاریابی این نوع خانه‌ها کار آسانی نیست و دارای پیچیدگی‌هایی می‌باشد. فروش خانه‌های لوکس نیاز به تخصص بالا دارد و اکثر مشاور املاکی‌ها برای نحوه فروش این املاک ایده‌ خاصی ندارند. فروش این ملک‌ها در زمان مناسب و با قیمت خوب می‌بایست انجام شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بازاریابی ملک لوکس بیشتر آشنا شوید.

توضیحات بیشتر »
پیگیری مشتری املاک

پیگیری مشتری های املاک

اهمیت پیگیری مشتری در کار مشاورین املاک بسیار حائز اهمیت است. در آمریکا مهارت پیگیری مشتریان را فالو آپ کردن مشتری follow up customer می‌نامند. افزایش فروش نیازمند پیگیری و حوصله مشاور املاک است. این بدان معنی خواهد بود که مشاوران املاک پس از ارائه فایل به مشتری و چند بار ملاقات با وی، موظف هستند تا برای ارتباط بیشتر با مشتری و پیگیری روند معامله که منجر به حتمی شدن فرآیند خرید شود، اصطلاحا او را فالو کنند و پیگیر قرارداد باشند.

توضیحات بیشتر »
بنگاه املاک

آموزش بنگاه داری املاک

همانطور که می دانید کار کردن در بنگاه املاک فضایی است که رقابت در آن زیاد بوده و صاحبان این حرفه برای رسیدن به بیشترین سود و جذب مشتری، کوشش زیادی می کنند. یقینا داشتن شرایط بنگاه داری به تنهایی کافی نیست و باید یکسری اصول اصلی را در این حوزه فرا بگیرید. در این مطلب از سایت آموزش املاک به برخی از ویژگی ها و فوت و فن های لازم برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق برای بنگاه داری میپردازیم.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button