روش های صحیح مذاکره برای مشاورین املاک می تواند از جمله موضوعات مهمی باشد که شما باید حتما به آن توجه کنید تا در این حوزه پیشرفت داشته باشید. فراموش نکنید که این روش ها می تواند در نتایجی که از مذاکرات خودتان می گیرید، تاثیرات زیادی داشته باشد. اگر در این حوزه اطلاعات کاملی ندارید و مشتاق به دانستن بیشتر در این خصوص هستید، بهتر است حتما به این مقاله توجه کنید.

روش های صحیح مذاکره برای مشاورین املاک

روش های صحیح مذاکره برای مشاورین املاک را می توانید در موارد دیگر نیز استفاده کنید. به همین خاطر هم توصیه می شود تا از این روش ها به شکل های مناسبی استفاده کنید که بتوانید بهترین نتیجه ها را در این زمینه ها بگیرید. در نظر داشته باشید که روش هایی که در ادامه بیان می شوند، می توانند در موقعیت های مختلف دیگر نیز استفاده شوند.

  • خوب گوش کنید!

برای خوب حرف زدن باید یاد بگیرید که خوب گوش کنید. مهارت گوش دادن و شنیدن مخاطب می تواند به شما کمک کند تا بتوانید هرچه بهتر و دقیق تر درک کنید که مخاطب چه چیزی می خواهد. زمانی که بدانید مشتری شما به چه چیزی نیاز دارد، چه دغدغه هایی دارد و چه چیزهایی سبب تسلی خاطر و اعتماد او خواهد شد، می توانید معاملات بهتری را رقم بزنی.

  • اعتماد سازی

نکته بعدی در خصوص اعتماد سازی است. نباید فراموش کنید که اعتماد سازی یکی از اصلی ترین مولفه ها در این زمینه است. اگر مشتری بتواند به شما اعتماد کند، راحت تر می توانید به او ملک مورد نظر خودتان را معرفی کنید. با معرفی کردن دقیق ملک نیز می توانید نقاط قوت و ضعف ملک را بهتر به او گوشزد کنید.

  • مدیریت احساسات و هوش هیجانی

داشتن هوش هیجانی و همچنین توانایی مدیریت احساسات یکی از موارد بسیار مهم است که نباید فراموش کنید. هوش هیجانی هرقدر بیشتر باشد، به شکل بهتری می توانید مشتری را درک کنید. از سوی دیگر نیز اگر بتوانید احساسات خودتان را مدیریت کنید، می توانید شرایط های بحرانی، خوشی و همچنین ناراحتی ها را نیز بهتر درک نمایید. هر دو مورد را به دقت بررسی کنید و سعی کنید تا به شکل ویژه ای نیز این موارد را یاد بگیرید.

  • آماده سازی مشتری برای بدترین سناریو

حتما سعی کنید تا مشتری خودتان را برای بدترین اتفاقات ممکن آماده کنید. فسخ شدن معامله، بالا رفتن قیمت، نامناسب بودن ملک، جعل اسناد و… می توانند از جمله بدترین اتفاق های ممکن باشند. زمانی که این کار را انجام دهید، مشتری می داند که در اوضاع بحرانی با چه چیزهایی روبرو خواهد شد. در نهایت نیز باید بدانید که این کار باعث کاهش استرس و اضطراب مشتری می شود که می تواند روند و پروسه معاملات شما را بهبود بخشد.

  • تعیین مهلت

مورد بعدی در خصوص تعیین کردن مهلت ها است. برای هر معامله ای باید مهلت نهایی را در نظر بگیرید. اگر این کار را انجام ندهید، طرفین معامله برای انجام دادن تعهدات خودشان با بی مسئولیتی رفتار می کنند. زمانی که به عنوان یک مشاور املاک برای هر دو طرف معامله مهلت تعیین کنید، به هر دو طرف این موضوع را می رسانید که معامله و کاری که انجام می دهید برای شما بسیار مهم است و اعتماد کردن به شما در زمینه کاری می تواند کار مناسبی باشد.

  • صبر داشته باشید!

داشتن صبر و حوصله می تواند شما را بسیار حرفه ای تر جلوه دهد. همیشه در روند انجام معاملات خودتان صبر داشته باشید و سعی کنید تا مشکلاتی که بروز پیدا می کند را به راحتی و با دقت و تمرکز حل و فصل کنید. اگر نتوانید صبوری پیشه کنید، غیر حرفه ای بودن خودتان را نشان داده اید. به همین دلیل نیز بهتر است بدانید که صبر داشتن می تواند کارها و مشکلات بسیار زیادی را حل و فصل کند.

  • دست پایین را نگیرید

یکی از روش های صحیح مذاکره برای مشاورین املاک آن است که دست پایین را نگیرید. هر زمانی که بخواهید دست پایین بگیرید و به گونه ای رفتار کنید که مخاطب شما در موقعیت بهتر و بالاتری قرار دارد، به زودی متوجه می شوید که یا آن معامله با شکست روبرو خواهد شد و یا آن که حتی اگر معامله شما انجام شود نیز سود زیادی از این کار نخواهید برد.

  • عدم توهین و رفتار ناشایست

به هیچ وجه و در هیچ موقعیتی به مخاطب و مشتری خود توهین نکنید. این موضوع حتی در زمانی که با مشتری به جدال رسیده اید و تنش بین شما ایجاد شده است را نیز رعایت کنید. به هیچ وجه به مشتری خود حتی با نگاه و یا رفتارتان نیز توهین نکنید. این مسئله سبب می شود تا پس از رفع شدن تنش ها، مشتری باز هم به شما اعتماد داشته باشد.

کلام پایانی

روش های صحیح مذاکره برای مشاورین املاک را در طول این مطلب توضیح دادیم. این روش ها می تواند به کسب نتایج بهتر از مذاکرات خودتان با مشتریان منجر شود. معمولا روش هایی که می تواند مشتریان را قانع کند که حق با شما است، سبب می شود تا معاملات شما نیز با نتایج بهتری روبرو شود. به همین خاطر هم بهتر است در نظر داشته باشید که چگونه می توانید معاملات خود را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید. اگر نیاز به دانستن اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید، می توانید به سایت آموزش املاک مراجعه کرده و اطلاعات لازم در این خصوص را کسب کنید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

فایل سازی در املاک

فایل سازی در املاک

فایل سازی در املاک یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که مشاوران املاک باید در طول فرآیند خرید و فروش ملک انجام دهند. فایل‌بندی در املاک به معنای جمع‌آوری و مدیریت تمامی مدارک و اسناد مربوط به ملک است. این فایل شامل اسناد قانونی، مالی، فنی و تاریخی مربوط به ملک می‌باشد. در این مقاله به بررسی اهمیت فایل سازی در املاک، نحوه ساخت و مدیریت فایل و روش‌های بهبود فایل سازی پرداخته می‌شود.

توضیحات بیشتر »
فروش اپارتمان

فروش آپارتمان خوش فروش

شاید اغراق نکرده باشیم اگر بگوییم خانه بزرگترین و شیرین‌ترین سرمایه و تجربه خرید و فروش اغلب افراد به حساب می‌آید، بنابراین هنگام خرید یا فروش آن به مسائل متعددی توجه کرده و حساسیت به خرج می‌دهند. در این میان مشاورین املاک می‌توانند راهنما خوبی برای خرید و فروش آپارتمان باشند چرا که این امکان را دارند تا با توجه به شرایط مشتری، فایل‌های متنوعی را به او پیشنهاد دهند اما، واضح است که آپارتمان‌های خوش فروش زودتر انتخاب می‌شوند

توضیحات بیشتر »

نحوه ی هماهنگی مشتریان برای جلسه گذاشتن

جلسه گذاشتن برای مشتری، یک تکنیک مهم در کار مشاورین املاک است. زیرا شما در جلسه، اطمینان حاصل می‌کنید که آیا همه جوانب مربوط به ارزیابی، فروش و سایر استانداردها را رعایت کرده‌اید؟ مذاکرات، باید آن‌قدر ادامه پیدا کند تا مشتری مجاب به شرکت در جلسه شود. این قسمت از کار یک مشاور املاک نیز، به مهارت و توانایی‌ نیاز دارد. مسلما فروش ملک، یکی از سخت‌ترین بخش‌های کار املاک است…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button