کلمات و جمله‌هایی که مشاوران املاک به هنگام آشنایی با مشتریان و نشان دادن موارد خرید و فروش، همچنین هنگام عقد قرارداد بر زبان می‌آورند، نقش بسیار مهمی در سرانجام معامله دارد. در بسیاری از قراردادها به‌خاطر استفاده از جملات یا قول و قرارهای اشتباه، شانس انجام معامله خرید و فروش از دست می‌رود. مشاوران املاک حرفه‌ای مراقب هستند از جملات ممنوعه در قرارداد که ریسک فسخ معامله را افزایش می‌دهد، استفاده نکنند. حال باید دید این جملات چیست و چرا نباید از آن‌ها استفاده کرد؟

آمادگی برای جلسه قرارداد ملک

برای هر قرارداد ملکی مذاکراتی انجام می‌گردد که شامل چند مرحله است. پس از بازدید ملک توسط مشتریان، در صورت موردپسند بودن آن ملک خریداران یا مستأجران به دنبال قیمت ارزان‌تر و به عکس فروشندگان یا مالکان در پی معامله گران‌تر هستند. در این میان وظیفه مشاور املاک به عنوان داور و میانجی میان طرفین معامله پیشنهاد منصفانه‌ترین قیمت و حل چالش‌های احتمالی، همچنین هماهنگی برای جلسات بعدی است. او باهوش و ذکاوت به‌صورت جداگانه با هر دو طرف معامله صحبت می‌کند و پس از به‌اصطلاح پختن آنان همگی آماده جلسه قرارداد می‌شوند و در این جا مشاور املاک ماهر باید از گفتن جملات ممنوعه در قرارداد خودداری کند تا زحماتی که تا این مرحله از کار کشیده است به یغما نرود.

جملات پرکاربرد مشاوران املاک

پیش از آن که به بررسی جملات ممنوعه بپردازیم، جملات کلیدی موفقیت مشاور را مورد بحث قرار می‌دهیم. به عنوان نمونه اگر آپارتمانی آسانسور نداشته باشد بهتر است مشاور املاک ابتدا به توضیح ویژگی‌های مثبت ملک بپردازد. در این طور مواقع علاوه بر ذکر خصوصیات مثبت آن ملک، می‌توان قیمت مناسب آپارتمان و صحبت از ارتفاع کم پله‌ها و استاندارد بودن آن را پیش کشاند. مواقعی که مشتری موردنظر از قیمت بالای ملک شکایت دارد و فروشنده نیز حاضر به کم کردن قیمت نیست، مشاور املاک باتجربه باید به مواردی که سبب اکازیون شدن آن ملک شده است اشاره کند و امکانات رفاهی مانند نقشه، نور، متریال باکیفیت و خوش‌ساخت بودن ملک را گوشزد نماید. متخصصان حوزه املاک و مستغلات می‌دانند که نقش جملات ممنوعه در قرارداد پررنگ‌تر و کاربردی‌تر از جملات کلیدی موفقیت است، بنابراین تلاش می‌کنند تا این جملات را هرگز به کار نبرند.

جملات ممنوعه در قرارداد

پس از آن که به اهمیت عدم استفاده از جملات ممنوعه در قرارداد واقف شدیم، به مواردی از این جملات که مشاوران املاک موفق هرگز از آن استفاده نمی‌کنند می‌پردازیم:

  • لطفاً فقط در ساعت‌های کاری تماس بگیرید!

یک مشاور املاک متعهد و پیگیر همواره پاسخگوی تماس‌های مشتریان خود است زیرا می‌داند با این تعهد مشتریان به او وابسته می‌شوند و به مرور زمان برای هر موردی که به حوزه املاک و مستغلات مربوط شود، فقط از وی یاری می‌خواهند. پس یک مشاور املاک وظیفه‌شناس شرایط کاری و زندگی را در نظر می‌گیرد و هرگز از جمله ممنوعه تماس فقط در ساعات کاری استفاده نمی‌کند.

  • قول میدم که این خانه مال شماست!

مدیریت یک دفتر املاک و کارکنان او هنگام به کار بردن جملات و عبارات، دقت کافی را مبذول می‌کنند تا قولی ندهند که نتوانند به آن عمل کنند. اگر به هر دلیلی معامله صورت نگیرد شما به عنوان یک مشاور املاک بدقول شناخته می‌شوید.

  • نیازی به توضیح نیست، متوجه منظور شما شدم!

یکی از دیگر جملات ممنوعه در قرارداد ملک، جمله فوق است. مشاور املاک هر چقدر به تمام چون و چرای ابعاد معامله آشنا باشد، نباید صحبت‌های مشتری را قطع کند چون این عمل علاوه بر آنکه حس ناخوشایندی به مشتری منتقل می‌کند، سبب قطع زنجیره ارتباط صمیمی منجر به شناخت ابعاد بیشتر وی می‌گردد.

  • متأسفانه در این زمینه فعالیتی ندارم!

مشتری موردنظر به مشاور املاک اعتماد کرده و درخواست خرید ملک را با او مطرح می‌کند، وظیفه مشاور املاک و کارشناس فروش حفظ مشتری وفادار خواهد بود. او باید بادقت به صحبت‌های مشتری گوش دهد و در صورت عدم اطلاعات کافی برای هدایت او، راهنمایی لازم و ارجاع او به دیگر همکاران خود را انجام دهد.

  • من در شبکه‌های اجتماعی نیستم!

یکی دیگر از جملات سمی هنگام قرارداد ملک این است که در صورتی مشتری بخواهد با شما در صفحات مجازی ارتباط برقرار کند و اخبار ملک را از آنجا پیگیری کند، شما بگویید متأسفانه من در هیچ شبکه اجتماعی نیستم. امروزه مردم با چند کلیک ساده می‌توانند، کارشناسان مدنظر خود را در فضای مجازی پیدا کنند پس لازمه هر کسب‌وکار موفق در کل دنیا داشتن یک وب‌سایت یا حداقل چند صفحه در شبکه‌های اجتماعی است.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی جملات ممنوعه در قرارداد پرداختیم زیرا این موضوع نقش مهمی در حرفه مشاوران املاک دارد. کارشناسان فروش دفاتر املاک می‌دانند اگر از جملات ممنوعه در قرارداد استفاده کنند علاوه بر احتمال فسخ معامله، به دلیل انتقال انرژی منفی رفته‌رفته مشتریان خود را از دست می‌دهند. سایت جامع مشاور املاک راهگشای رموز موفقیت بسیاری از مشاوران املاک متعهد و جویای پیشرفت، کمک شایانی به علاقه‌مندان به این حرفه می‌کند.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

ترفندهای مهم برای فروش ویلا

زمانی قصد که فروش ویلاهای لوکس را داشته باشید، متوجه خواهید شد که بازار املاک و ویلاهای شمال بسیار متفاوت‌تر و در سمت و سوی دیگری است. اگر فایل ویلایی که در اختیار دارید دارای متریال و ویژگی‌های لوکس است، همه چیز باید متفاوت و خاص باشد و باید با برنامه‌ای از قبل تعریف شده پیش بروید. این پاراگراف به این معنی است که فرایند قیمت‌گذاری، نحوه بازاریابی و معرفی ویلا لوکس برای فروش به خریدار باید در بهترین حالت خود اتفاق بیافتد.

توضیحات بیشتر »
سی ار ام در املاک

همه چیز درباره crm در املاک

از قدیم تا امروز موارد متعددی وجود دارند که بر میزان درآمد مشاوران املاک تاثیر ویژه‌ای می‌گذارند، به عنوان مثال محل فعالیت املاک، نحوه تعامل مشاوران، سنتی یا مدرن بودن املاک از جمله این عوامل است. مهم‌ترین فاکتوری که در میزان درآمد مشاورین املاک بسیار تاثیرگذار است گستردگی ارتباط آن‌ها با مشتریان است. از این رو crm برای پیگیری مشتری و ارتباط با او به…

توضیحات بیشتر »
بازاریابی و فروش

بازاریابی و فروش مشاورین املاک

اگر شما هم در زمینه بازاریابی و فروش مشاورین املاک مشغول فعالیت هستید، باید با اصول حرفه‌ای فعالیت خود به خوبی آشنا شوید. برای انجام بهترین بازاریابی و افزایش فروش خود باید مراحل مختلف آن در زمینه املاک را بشناسید و برای عملی کردن آن‌ها نهایت تلاش خود را به کار گیرید.متأسفانه مشاوره املاک یکی از مشاغل بسیار پردرآمد است که در آن افراد به صورت تجربی و آزمون و خطا عمل می‌کنند

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button