قطعا یکی از اصلی‌ترین رکن‌های موفقیت در شغل مشاور املاک، ارتباط با مشتری است. بنابراین اگر شما نیز قصد دارید در آینده به عنوان یک مشاور ملکی موفق شناخته شوید، سعی کنید بر روی ارتباطات انسانی‌تان کار کنید. توجه داشته باشید که این فرآیند هیچ ربطی به زبان نداشته و فقط به شناخت خواسته‌ها و سلیقه‌های مشتریان وابسته است و در نهایت بر افزایش درآمد شما نیز تأثیرات خاص خود را دارد.

گفتنی است که تمامی مشتریان خواهان پاسخ‌های سریع هستند، به گونه‌ای که حدودا یک سوم از آن‌ها انتظار پاسخ‌دهی زیر یک ساعت را دارند. بنابراین می‌توان گفت که منتظر ماندن آن‌ها سبب مراجعه آن‌ها به مراکز و مشاوران رقیب خواهد شد. دقیقا به همین دلیل است که می‌گوییم ارتباطات انسانی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و شما باید خود را برای آن آماده کنید. در ادامه این مقاله سعی داریم در رابطه با پاسخدهی سریع مشاورین املاک بیشتر صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

پرسش مشتری و پاسخ مشاور

مردم تقریبا در تمام ساعات روز با مشاورین املاک تماس می‌گیرند. حال پاسخ دادن به موقع به تمامی این تماس‌ها امری دشوار و حتی گاهی غیر‌ممکن است.

توجه داشته باشید که با وجود اینکه هر مشتری انتظارات و نیازهای خاص خود را دارد، ولی معمولا برخی از سؤال‌های اولیه‌شان با یکدیگر مشابه است. بنابراین می‌توان گفت که داشتن یک سری اطلاعات اولیه در مورد املاکی که روی آن‌ها کار می‌کنید، امری ضروری است. در رابطه با پاسخگویی به چنین سؤال‌هایی نیز باید بدانید که پاسخگویی خودکار از بهترین روش‌ها جهت رسیدگی به آن‌هاست.

لازم است بدانید که به کار‌گیری پاسخگویی خودکار سبب رعایت اصل پاسخدهی سریع مشاورین املاک تا حد امکان شده و استفاده از برخی ابزارهای آنلاین و یا فرم‌های از پیش آماده شده  پرسش و پاسخ در این راهکار، بسیار کار‌ساز است.

البته نباید از این واقعیت چشم‌پوشی کرد که پاسخگویی خودکار، توان رسیدگی به اکثر مسائل و پرسش‌های ظریف را ندارد.

ایجاد یک خط اضطراری

دقت فرمایید که برخی مسائل ضروری در زمینه املاک وجود دارند که امکان انتظار افراد در آن‌ها وجود نخواهد داشت. به همین خاطر تمامی مشاورین املاک باید در این نوع مسائل کاملا در دسترس مشتریان خود باشند.

البته باید بدانید که معمولا تعداد این گونه سؤالات بسیار کم بوده و شما باید برنامه‌ریزی خود را با توجه به این موضوع انجام دهید. یکی از متداول‌ترین راه حل‌ها در این زمینه جهت رعایت اصل پاسخدهی سریع مشاورین املاک به افراد، اختصاص دادن یک نوع خط مجزا با عنوان خط اضطراری است.

در رابطه با ارتباط با مشتریان در حوزه تماس‌های اورژانسی نیز باید گفت که نیازمند برخی دستور‌العمل‌های خاص است. مثلا برخی از افراد مسائلی را اورژانسی تلقی می‌کنند که برای برخی دیگر چندان اضطراری و اورژانسی نیست. در این مواقع بهترین راهکار، ارائه برخی دستور‌العمل‌های خاص و تعریف دقیق موقعیت‌های اضطراری برای تماس‌گیرندگان است.

پاسخدهی سریع مشاورین املاک

امروزه مشتریان مستغلات و املاک خواستار پاسخدهی سریع مشاورین املاک در ارائه خدمات نسبت به سال‌های گذشته هستند. این عامل می‌تواند تأثیراتی بسیار مستقیم بر روی خرید افراد داشته باشد. گفتنی است که رقابت بسیار زیاد حاکم بر بازار ملک، می‌تواند به منزله این باشد که تأخیر در پاسخگویی به مشتریان، با از دست دادن او همراه است. پس این نکته را هرگز فراموش نکنید.

معمولا تأخیر در پاسخ دادن به افراد، می‌تواند این تصور را برای آنان ایجاد کند که چندان اهمیتی برای شما ندارد و دقیقا همین عامل است که باعث مراجعه آن‌ها به دیگر مشاورین را خواهد شد.

ضرورت پاسخدهی سریع مشاورین املاک

بررسی‌های متعدد علمی در رابطه با پاسخدهی سریع مشاورین املاک در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که این عامل یکی از راه‌های مفید و قابل اتکا در جذب مشتری است. در واقع شانس ایجاد یک ارتباط موفق در اولین ساعت از درخواست مشتریان، تقریبا ده برابر بیش‌تر از زمانی است که مشتری را ساعت‌ها منتظر گذاشته‌اید. همین عامل نیز سبب کاهش چشمگیر شانس دستیابی به یک معامله موفق می‌گردد.

برخی دیگر از مطالعات علمی نیز نشان می‌دهد که حدودا نیمی از مشتریان انتظار دارند حداقل پس از گذشت یک روز از تماس اولیه‌شان، نتایج قابل قبولی را از مشاورین املاک دریافت کنند. در نتیجه می‌توان گفت که هرچه زودتر با مشتریان ارتباط برقرار کنید، بهتر می‌توانید او را برای همکاری با خود ترغیب نمایید.

پاسخدهی سریع

سخن پایانی

قبلا هم گفتیم که ارتباط با مشتریان، رمز اصلی موفقیت در یک شرکت املاک و یا مستغلات است. اگر دیدید که توان برقراری ارتباطات سریع را ندارید، حتما از یک خط اورژانسی استفاده و دستور‌العمل‌های لازم در این زمینه را تهیه کنید. در غیر این‌ صورت سعی کنید از یک دستیار ویژه کمک بگیرید.

فراموش نکنید که موضوع قابل اهمیت در این زمینه، سرعت و دقت شما در پاسخگویی است. به گونه‌ای که باید یک ساعت را تقریبا معادل چندین روز تلقی کنید.

شما عزیزان می‌توانید تمامی دوره‌های آموزشی مربوط به پاسخدهی سریع مشاورین املاک را از طریق همین سایت خریداری نمایید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

پلان ملک

همه چیز درباره پلان ملک

پلان ملک یا نقشه، یک جنبه مهم در طراحی و معماری ساختمان‌ها است که تأثیر زیادی بر کاربری، استفاده بهینه از فضا و ارتباطات داخلی ساختمان دارد. پلان ملک شامل ترتیب و تقسیم بندی فضاها، ابعاد اتاق‌ها، مسیرهای حرکت، و ارتباطات میان فضاهاست. در ادامه به بررسی برخی از جنبه‌های مهم پلان ملک می‌پردازیم

توضیحات بیشتر »

در مورد هوش هیجانی چه می‌دانید؟

آیا می‌دانید که هوش هیجانی مشاورین املاک چه تأثیری بر موفقیت آن‌ها دارد؟ کسانی که در حرفه املاک و مستغلات فعالیت می‌کنند باید بتوانند به خوبی احساسات و روابط خود را مدیریت کنند، به همین دلیل تأکید داریم که مشاورین املاک، هوش هیجانی بالایی داشته باشند یا تکنیک‌هایی برای افزایش آن به کار گیرند.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button