دیزاین دفتر املاک می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی کار خرید و فروش و مشتری مداری داشته باشد. در صورتی که در این بخش دچار مشکل شده‌اید و یا دقیقاً نمی‌دانید که چگونه باید دکوراسیون داخلی دفتر مشاور املاک خود را بچینید، می‌توانید به ادامه این مقاله توجه داشته باشید. سعی کرده‌ایم تا مهم‌ترین نکاتی که در این زمینه وجود دارند را به شما آموزش دهیم تا بیشترین و بهترین بهره وری را از این ماجرا بگیرید.

  • تم رنگ‌بندی

یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که باید در نظر داشته باشید، تم و رنگ‌بندی‌های یک دفتر کاری برای خرید و فروش املاک است. رنگ‌هایی که برای این کار انتخاب می‌کنید، باید حتماً از بین رنگ‌های آرامش بخش انتخاب شده باشند. این کار سبب می‌شود تا مشتریان اعتماد بیشتری را به شما داشته باشند. به همین خاطر نیز معمولاً رنگ‌های سفید، کرم، نسکافه‌ای، قهوه‌ای تیره، زرشکی و همچنین ترکیب رنگ چوب و سبز می‌توانند انتخاب‌های بسیار خوبی باشند. به همین خاطر بهتر است در همین گام اول نسبت به این موضوع به صورت کاملاً مطمئن اقدام کنید.

  • ورودی دفتر

نکته بعدی در دیزاین دفتر املاک مربوط به ورودی دفتر می‌شود. قسمت ورودی دفتر اولین بخشی است که مشتری با آن برخورد می‌کند و می‌تواند مهم‌ترین تأثیر را در نگاه او داشته باشد. برای دیزاین کردن این بخش می‌توانید رنگ ورودی را متفاوت‌تر از سایر بخش‌ها و همچنین جذاب‌تر از دیگر بخش‌ها در نظر بگیرید. از جمله مهم‌ترین مواردی که در این خصوص باید در نظر داشته باشید، آن است که ورودی دفتر حتماً باید به شکلی باشد که بتواند مشتریان را به سمت خودش جذب کند و به نوعی دعوت‌کننده باشد.

  • ایجاد فضای خصوصی

دفتر مشاور املاک می‌تواند در یک لحظه میزبان چند مشتری مختلف باشد. دکوراسیون و چیدمان مبل و میز و صندلی‌ها باید به گونه‌ای باشد که هر کارشناس فروش بتواند به صورت اختصاصی با مشتری خودش صحبت کند. به همین دلیل نیز ایجاد کردن یک فضای خصوصی می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. یک نکته مهم دیگر را نیز به خاطر داشته باشید که ایجاد فضای خصوصی می‌تواند به مشتریان احساس امنیت و آرامش را بدهد و کاری کند که آن‌ها با راحتی بیشتری بتوانند با شما برخورد کنند.

  • اتاق معاملات مجزا

برای نوشتن معاملات بهتر است حتماً اتاق مخصوص و جدایی داشته باشید. در این اتاق مخصوص و جداگانه می‌توانید از مشتریانی پذیرایی کنید که به طور قطعی می‌خواهند معامله خود را ثبت کنند. در نظر داشته باشید که در اتاق معاملات حتماً باید همه چیز تکمیل باشد. این اتاق باید عایق صدا بوده و به شکلی آرامش بخش نیز دیزاین شده باشد.

  • نوع مبلمان

چینش مبلمان را قبلاً توضیح دادیم که به چه سبک و سیاقی باید باشد. حال باید به نوع مبلمان بپردازیم. نوع مبلمان می‌تواند اهمیت بسیاری را پیدا کند. اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد آن است که مبلمان شما باید دو ویژگی را به طور همزمان داشته باشد. راحتی مبلمان و اداری بودن آن از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها است. خرید مبل‌های چرم گزینه جذابی است و می‌تواند زیبایی زیادی را به محیط بدهد، اما در عین حال نیز می‌تواند اذیت‌کننده باشد. بنابراین در انتخاب نوع صندلی‌ها و مبلمان دقت زیادی را به خرج دهید.

  • تزئین دیوار‌ها

یکی دیگر از بخش‌های مهم مربوط به تزئین کردن دیوار‌ها می‌باشد. تزئین دیوار‌ها را باید حتماً به صورت اصولی انجام دهید. اولین نکته شلوغ نکردن دیوار‌ها است. نباید دیوار‌ها را بیش از اندازه شلوغ کنید. این کار سبب می‌شود تا دیوار‌ها خسته‌کننده و آشفته‌کننده به نظر برسند. سعی کنید مواردی همچون تابلو‌های جواز کسب، مجوز دفتر و… را در جایی قرار دهید که هم مشتری بتواند به خوبی آن‌ها را ببیند و هم اولین چیزی نباشد که به چشم می‌خورد.

نکته بعدی نیز آن است که از تابلو‌هایی استفاده کنید که نه بیش از اندازه کوچک و نه بیش از اندازه بزرگ باشند. رنگ تابلو‌ها نیز باید دارای هارمونی با رنگ مبلمان و دیوار‌ها باشد. استفاده از ساعت نیز اهمیت زیادی دارد و نباید آن را فراموش کنید. سعی کنید ساعت به وضوح دیده شود و دارای جذابیت در همان نگاه اول باشد.

  • تابلو اعلانات

در بسیاری از دفتر‌های مشاور املاک می‌توانید تابلو‌های اعلانات را ببینید. در این تابلو می‌توانید تمامی فایل‌های فروش، اجاره، رهن، تهاتر و… را ببینید. با این کار امکان مقایسه ساده‌تر بین فایل‌ها برای مشتری وجود دارد. از سوی دیگر نیز کارشناسان و مشاوران می‌توانند فایل‌ها را به خوبی به یاد بیاورند و هیچ موردی را فراموش نخواهند کرد.

  • پارتیشن‌ها

استفاده کردن از پارتیشن‌ها یکی دیگر از مواردی است که در دیزاین دفتر املاک وجود خواهد داشت. این پارتیشن‌ها می‌توانند هم برای افزودن جذابیت و زیبایی و هم برای جدا کردن فضا‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. نکته مهم بعدی آن است که پارتیشن‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از این مدل‌ها شیشه‌ای بوده و برخی دیگر نیز از چوب و پلاستیک تهیه شده‌اند. هر کدام از آن‌ها می‌توانند ویژگی‌های خاص خودشان را داشته باشند و به همین طریق نیز می‌توانید موردی که گزینه بهتری برای شما می‌باشد را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

دیزاین دفتر املاک

کلام پایانی

در خصوص دیزاین دفتر املاک نکات مختلفی وجود دارد که در اینجا به مهم‌ترین این نکات اشاره کردیم. مسلماً زمانی که به این نکات اشاره می‌کنیم، می‌توانید متوجه شوید که اگر دیزاین دکوراسیون داخلی خود را به این شیوه انجام دهید، قطعاً هم اعتماد مشتریانتان را بیشتر جلب خواهید کرد و هم می‌توانید به شکل مناسب‌تری در این حوزه مشغول به کار باشید. فراموش نکنید که دیزاین کردن محیط کاری یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که باید انجام دهید. در صورتی که این کار را به دقت انجام ندهید، مشکلات زیادی برایتان پیش خواهد آمد.

 

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

وام مسکن

همه چیز در مورد وام مسکن

همه ی ما قطعا تا به حال نام تسهیلات وام مسکن را شنیده‌ایم و تا حد زیادی با آن آشنایی داریم. همانطور که می‌دانید داشتن خانه و کاشانه همیشه مورد توجه انسان بوده‌ است. زیرا که جزو سه رکن اساسی نیازهای اولیه انسان متمدن محسوب می‌شود. اما متاسفانه شرایط در هر جامعه به گونه‌ای نیست که تمام اقشار جامعه بتوانند با اندوخته خود و به صورت تمام نقد، مسکن را برای فراهم کنند. بنابراین در هر جامعه‌ای بنابر…

توضیحات بیشتر »
متن آگهی

نوشتن یک متن جذاب آگهی املاک

در دنیای امروزی به دلیل تعدد شغل‌ها و همچنین رقابت زیاد بین آن‌ها، داشتن استراتژی و تخصص در شغل، می‌تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند. مشاور خرید و فروش املاک نیز از این قاعده مستثنی نیست در نتیجه در عصر امروز که بازار‌گردی‎ها سمت و سوی مجازی به خود گرفته‌اند، نگارش و طراحی یک آگهی حرفه‌ای ضمن افزایش بازار کار، باعث دیده شدن و تمایز مشاور از سایر همکاران و رقبا می‌شود.

توضیحات بیشتر »
سرمایه گذاری در املاک

انواع سرمایه گذاری ملکی در دوران رکود

دوران رکود اقتصادی معمولا موجب می‌شود تا چالش‌ها و فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاران ملکی فراهم گردد. بازار ملک در این دوران تحت تأثیر قرار می‌گیرد و ارزش خرید و فروش ملک‌ها تغییر می‌کند. از یک سو، رکود می‌تواند به خریداران امکان مذاکره و کسب ملک‌های با قیمت مناسب را بدهد. از سوی دیگر، احتمال افت قیمت‌ها و تراکم رقابت در بازار ملک نیز وجود دارد.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button