همان‌طور که می‌دانید کمیسیونی که یک مشاوره املاک برای ارائه خدمات خود دریافت می‌کند، از طرف اتحادیه مشاورین املاک اعلام می‌شود. سؤال اینجاست که آیا می‌توان مبلغی بیشتر از نرخ‌نامه اتحادیه از مشتری دریافت کرد؟

بله شما می‌توانید با طی کردن کمیسیون و توافق طرفین هزینه فراتر از نرخ‌نامه را نیز دریافت کنید. در واقع این جداول بدین منظور ابلاغ می‌شوند که کمترین میزان دریافتی را مشخص کنند. در صورتی که شما از ابتدا اعلام کنید که معامله را با چه درصدی از کمیسیون انجام می‌دهید و طرفین نیز شرایط شما را قبول کنند، کار شما قانونی بوده و مشکلی برای شما به وجود نمی‌آید.

البته بسیاری از مشاورین املاک نمی‌دانند که چگونه باید درآمد خود را با دریافت کمیسیون بیشتر، افزایش دهند. در این مطلب به شما راهکارهایی برای افزایش کمیسیون دریافتی معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید از فروشنده کمیسیون بیشتری را دریافت کنید.

در این معاملات خریدار پول می‌دهد و فروشنده پول دریافت می‌کند. در ادامه روش‌هایی برای مشخص کردن کمیسیون با خریدار و فروشنده را به شما معرفی می‌کنیم اما بهتر است بیشتر به فروشنده برای افزایش کمیسیون اصرار کنید.

دریافت کمیسیون بیشتر از فروشنده

هر چند که دریافت کمیسیون توافقی از فروشنده راحت‌تر است اما باید به چند نکته مهم توجه کرد:

  • اگر ملکی که فروشنده برای فروش به شما سپرده است، اکازیون می‌باشد نمی‌توان بر روی طی کردن کمیسیون حساب باز کرد. معمولاً این نوع فایل‌ها قیمتی کمتر از ارزش واقعی ملک دارند به همین دلیل نباید برای کمیسیون بیشتر آن‌ها را از دست بدهید. رقبای شما به راحتی آب خوردن این ملک را با کمیسیونی مطابق با نرخ‌نامه اتحادیه به فروش می‌رسانند.
  • اگر در دوره رونق بازار ملک هستید و خیال فروشنده راحت است که ملک او به سرعت به فروش می‌رسد، امکان دریافت کمیسیون بیشتر وجود ندارد. در نقطه مقابل اگر معامله را در دوره رکود املاک انجام داده‌اید فرصت را غنیمت شمرده و کمیسیون خوبی از فروشنده دریافت کنید.

در حالت اول باید بتوانید کارشناسی ملک را به درستی انجام دهید تا موارد اکازیون را تشخیص دهید. فراموش نکنید که اکثر مشاوران حرفه‌ای املاک این موارد را به موقع شکار کرده و درآمد خوبی از فروش آن‌ها به دست می‌آورند. اگر نمی‌دانید که چگونه باید یک ملک را کارشناسی کرد، در این زمینه مطالعه کرده یا آموزش‌های لازم را دریافت کنید.

در حالت دوم طی کردن کمیسیون با فروشنده نیز باید بتوانید بازار املاک را تحلیل کرده و قبل از ورود به آن تصمیمات درستی بگیرید. فعالیت مشاوران املاک در دوره رکود مسکن بسیار سخت خواهد شد. پس باید خود را برای این دوران آماده کنید. رونق بازار املاک حتی اگر کمیسیون کمتری از فروشنده دریافت کنید برای شما بهتر است.

دریافت کمیسیون بیشتر از خریدار

اکنون به قسمت سخت ماجرا رسیده‌ایم. اخذ کمیسیون توافقی از خریدار کار بسیار سختی است. اما اگر در یکی از حالات زیر باشید این کار میسر خواهد شد:

  • اگر بازار مسکن رونق داشته باشد، خریدار می‌داند که اگر معامله را برای او جور نکنید، فروشنده آن را به مشتری دیگری می‌فروشد در نتیجه به راحتی می‌توان کمیسیون بیشتری از خریدار دریافت کرد. پس اگر در دوره رونق مشکن نتوانستید از فروشنده کمیسیون دلخواه خود را دریافت کنید نگران نباشید همین مبلغ را از خریدار بگیرید.
  • در صورتی که برای ملک موردنظر بیشتر از یک مشتری واقعی پای معامله بود با طی کردن کمیسیون با خریدار، مبلغ دریافتی خود را بیشتر کنید. حتی برخی از خریداران با پیشنهاد کمیسیون بالاتر از شما می‌خواهند که معامله را برای آن‌ها جور کنید.
  • راه دیگری که برای دریافت کمیسیون توافقی از خریدار وجود دارد، تخفیف گرفتن از فروشنده است. گاهی خریداران ملک را پسندیده‌اند اما شرایط پرداخت مبلغ آن را ندارند. در این مواقع می‌توانید با خریدار طی کنید که من از فروشنده برای شما تخفیف می‌گیرم اما کمیسیون بیشتری از شما دریافت می‌کنم.

البته این نکته را هم باید به شما گوشزد کنیم که طی کردن کمیسیون با خریدار در برخی مواقع غیرممکن است. اولین حالت زمانی است که خریدار چند ملک را پسندیده و در صورتی که یکی را معامله نکند به سراغ مورد بعدی می‌رود. حالت دوم نیز وقتی رخ می‌دهد که مالک برای فروش عجله دارد اما خریدار اشتیاق چندانی به خرید ندارد. اگر در هر یک از این مواقع صحبتی از کمیسیون بیشتر کنید مطمئن باشید که با شما مخالفت شده و به مبلغ موردنظر خود نمی‌رسید.

سخن آخر

 شما می‌توانید با استفاده از تکنیک‌هایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم کمیسیون توافقی خود را هم از فروشنده و هم از خریدار دریافت کنید. فراموش نکنید که طی کردن کمیسیون یکی از راه‌های افزایش درآمد شماست.

ممکن است بار اولی که از این تکنیک‌ها استفاده می‌کنید موفق نشوید اما ناامید نشده و مجدداً آن‌ها را امتحان کنید. با کسب تجربه و رفع ایرادات خود، موفق خواهید شد. تنها کافی است تا با تکرار و تمرین، مهارت لازم در این زمینه را به دست آورید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

املاک کفی

املاک کفی چیست؟

امروزه دنیای مشاوره املاک، دنیایی بزرگ با چالش‌‌های فراوان است. جالب است بدانید که این حوزه بر اساس آمارها نزدیک به 5/2 درصد جامعه را در برگرفته که میزان قابل توجهی به شمار می‌‌آید. اما با وجود این گستردگی و فراوانی در حوزه املاک در ایران، هنوز هم این بازار میان دو فضای کاملا مجزا و متفاوت قرار دارد. در این مقاله سعی داریم تا شما عزیزان را با بنگاه املاک کفی و تفاوت آن با بنگاه املاک دپارتمانی آشنا سازیم، لذا توصیه می‌‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

توضیحات بیشتر »
طراحی لوگو املاک

طراحی لوگو املاک

اگر شما هم صاحب کسب‌وکاری در حوزه املاک باشید حتماً از اهمیت لوگو املاک مطلع هستید. آرم یا لوگو شما باید بیانگر نوع کسب‌وکارتان باشد به همین دلیل به صورت تخصصی طراحی می‌گردد. در این مطلب قصد داریم تا تمام نکات مربوط به طراحی لوگو املاک و نحوه افزایش تأثیرگذاری آن را به شما مشتریان عزیز گوشزد نماییم. با ویژگی‌های لوگوی املاک آشنا شوید برای طراحی مناسب‌ترین و ایده‌آل‌ترین لوگو در هر کسب‌وکاری باید نکاتی را مدنظر قرار داد. برخی از نکاتی…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button