تماس تلفنی، فرایندی است برای بازاریابی و دریافت فایل از عموم مردم، این امر محدودیتی در تعداد افراد ندارد و می‌توان با استفاده از آن تا جایی که زمان اجازه می‌دهد مشتری‌یابی کرد. جهت پوشش همه جانبه پیشرفت در بازار، در این مطلب راه و رسم بازاریابی و فروش تلفنی ملک را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

فروش تلفنی چیست؟

فروش تلفنی، فرایندی است که طی آن شما محصول یا خدمات خاص خود را مطرح و به فروش می‌رسانید که تمام این پروسه با تلفن و به ‌صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

مزیت فروش تلفنی

فروش تلفنی و غیر حضوری دارای مزیت‌های ویژه‌ای برای کسب و کار‌ها است که در ادامه ذکر خواهیم کرد:

  • توانای استمرار در ارتباط با مشتری تا رسیدن به مقصد نهایی(معامله)
  • افزایش تعداد مشتریان و در مقابل آن کاهش هزینه‌های مشتری‌یابی
  • کاهش هزینه‌های ایاب ذهاب مشاورین و صرفه‌جویی در زمان
  • تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل
  • یک تماس موفق باعث می‌شود اعتماد فرد نسبت به برند و آژانس شما افزایش یابد و از شما تصویری حرفه‌ای به‌جا بماند.

نکات فروش تلفنی

بازاریابی تلفنی نیز مانند هر کاری، دارای مراتب و نکات گوناگون است که رعایت آن‌ها موجب موفقیت شما در پروسه کاری می‌شود. در ادامه به شرح نکات مناسب برای بازاریابی تلفنی می‌پردازیم:

  • آمادگی قبلی: همواره قبل از تماس، باید آمادگی‌های لازم از قبیل اطلاعات کامل فایل، قلم و خودکار، روحیه مناسب و فهرستی از سوالات متداول را داشته باشید. توجه داشته باشید که منتظر گذاشتن شخص، هنگام مکالمه باعث رنجش خاطر و عدم حس خوب در مشتری می‌شود.
  • صوت در مکالمه: در فرایند تماس تلفنی از صدایی رسا و سخنی شفاف استفاده کنید تا مشتری تمامی حرف‌های شما را بشنود.
  • تمرین: قبل از برقراری ارتباط، تمام حرف‌های خود را بسنجید و یک‌ بار مرور کنید (استرس را نیز فراموش نمایید)
  • آشنایی : سریعا بر سر اصل مطلب نروید و به معرفی فایل نپردازید، در ابتدا سعی کنید ارتباط دوستانه ایجاد کنید مثل پرسیدن نام، احوال شخص و وضعیت بازار
  • فایل من بی‌نظیر است: سعی کنید در معرفی فایل، نقاط قوت و وجه تمایزهای آن ‌را مطرح کنید تا شخص به شنیدن ادامه صحبت‌های شما ترغیب شود.
  • انرژی مناسب: سعی کنید هنگام بازاریابی تلفنی، با حداکثر انرژی استارت بزنید و این انرژی را در کلام خود جاری کنید تا صحبت‌های شما برای فرد خسته کننده نباشد.
  • وقت شناسی: برای مخاطب ارزش قائل شوید و زمانی که متوجه شدید تمایلی به شنیدن ادامه مکالمه ندارد، وقت يکديگر را هدر ندهید.
  • تصویرسازی مناسب از خود: در مکالمه نه خود را پست و کوچک کنید و نه خود را مغرور جلوه دهید، همچنین ریتم سخن خود را شمرده و تأثیرگذار انتخاب کنید.
  • گوش دادن: مهارت گوش دادن خود را تقویت کنید و ‌شنونده خوبی باشید و وسط صحبت‌های فرد نپرید.
  • تهیه یادداشت: با یادداشت برداری از مکالمات خود می‌توانید تصاویر و تمایلات ذهنی شخص از ملک ایده‌آل خود را تحلیل کنید، اما توجه داشته باشید که گاهی این نوشتن باعث گیج شدن و اعمال خدشه به مکالمه می‌شود. (تند نویسی خود را ارتقا دهید)
  • برسی شکست‌ها و موفقیت‌ها: سعی کنید شکست‌ها و تماس‌های موفق خود را بررسی و تحلیل کنید تا نقاط ضعفتان شناسی شوند و با تمرین، آن‌ها را نیز برطرف نمایید.

آموزش استراتژی بازاریابی تلفنی

قطعا هدف از بازاریابی تلفنی، ارائه محصول و فروش آن است. اهداف بازاریابی تلفنی می‌تواند متفاوت باشد بعنوان مثال می‌توانید به دنبال افرادی باشید که ملکی برای فروش دارند یا افرادی که خریدار و یا خواهان ملک اجاره‌ای هستند.

بازاریابی تلفنی املاک از چند عنصر تشکیل شده که آن‌ها را در این قسمت گردآوری کرده‌ایم:

  • هدف: نتیجه تماس و دلیل آن باید برای شما مشخص و شفاف باشد.
  • مثبت اندیشی: باید به نتیجه تماس خود خوشبین باشید و به مشتری اشتیاق خود را برای همکاری نشان دهید.
  • همدلی: حتی در تماس اول، باید به معضلات و مشکلات مشتری گوش دهید و به او ثابت کنید که به خوبی او را درک می‌کنید.
  • سوالات: با بیان سوالات متعدد در موضوعات گوناگون، مکالمه خود را پویاتر کنید تا رابطه طرفین عمیق‌تر شود.
  • ارزش: فقط به فکر فروش نباشید بلکه به فکر بیان راه حل مناسب برای مشکل شخص باشید.

تماس تلفنی موفق

بی‌شک هدف از بازاریابی تلفنی کسب موفقیت و فروش است، این موفقیت با بررسی و شرکت در دوره‌های تخصصی قابل دستیابی و تحقق بوده که در ادامه چند مورد از موارد لازم توجه برای بازاریابی موفق را بیان می‌کنیم:

  • استفاده از ابزار crm: این ابزار باعث می‌شود تا شما مخاطبین خود را طبقه‌بندی کنید ( با چه کسانی صحبت کردید، چه کسانی پاسخگو نبودند، به چه کسانی باید تماس بگیرید و…) همچنین می‌توان در آن ببینید که چه زمانی تماس گرفتید و در مورد کدام فایل‌ها صحبت کردید.

2-با چه کسانی تماس بگیرم: یک مشاور املاک، در اولین قدم خود باید نیازسنجی کند، به این معنی که بگوید چه کسی به اطلاعات و فایل‌های من نیاز دارد، به‌عنوان مثال اگر شما فایلی به قیمت پایین‌تر از فی دارید بهتر است با مستأجرین تماس بگیرید چراکه آن‌ها بیشتر خواهان خرید خانه آن هم به قیمت پایین هستند

  • در روز چند ساعت تماس تلفنی داشته باشم: حداقل زمان پیشنهادی برای بازاریابی تلفنی در روز، دو ساعت است.
  • بهترین زمان برای تماس: بی‌شک تماس، باید وقتی انجام شود که مخاطب دارای روحیه‌ای آرام و خلق و خویی پایدار باشد تا به خوبی به صحبت‌های مشاور گوش دهد و بتواند از آن استفاده کند. بهترین زمان‌های پیشنهادی برای بازاریابی تلفنی، 4 تا 5 بعد از ظهر و 11 تا 12 ظهر است.

فروش تلفنی املاک

سخن پایانی

در این مقاله به شرح راه و رسم بازاریابی تلفنی املاک پرداختیم و این فقط گوشه‌ای از اطلاعات مفید موجود در دوره‌های آموزشی است، بی‌شک بازاریابی مناسب باعث پیشرفت سریع‌تر و سود بیشتر خواهد شد.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

پرسنال برندینگ املاک

پرسنال برندینگ برای مشاوران املاک

در دنیای رقابتی املاک و مستغلات، ایجاد یک برند شخصی قوی برای موفقیت ضروری است. پرسنال برندینگ به شما این امکان را می‌دهد که خود را از سایر مشاوران املاک متمایز کنید، به مشتریان بالقوه اعتماد و از فرصت‌های جدید استفاده نمایید. در این راهنمای جامع، مفهوم پرسنال برندینگ مشاور املاک چیست و اهمیت آن برای مشاوران املاک و مستغلات را بررسی خواهیم کرد و فرآیندی گام به گام برای ساختن هویت منحصر به فرد شما ارائه خواهیم داد.

توضیحات بیشتر »
فروش اپارتمان

فروش آپارتمان خوش فروش

شاید اغراق نکرده باشیم اگر بگوییم خانه بزرگترین و شیرین‌ترین سرمایه و تجربه خرید و فروش اغلب افراد به حساب می‌آید، بنابراین هنگام خرید یا فروش آن به مسائل متعددی توجه کرده و حساسیت به خرج می‌دهند. در این میان مشاورین املاک می‌توانند راهنما خوبی برای خرید و فروش آپارتمان باشند چرا که این امکان را دارند تا با توجه به شرایط مشتری، فایل‌های متنوعی را به او پیشنهاد دهند اما، واضح است که آپارتمان‌های خوش فروش زودتر انتخاب می‌شوند

توضیحات بیشتر »
خانه هوشمند

 درباره خانه‌های هوشمند چه می‌دانید؟

در یک تعریف ساده می‌توان خانه هوشمند را مجموعه ابزارهایی دانست که شما را قادر می‌سازد به راحتی کنترل برخی از وسایل مکانیکی و برقی موجود در خانه را با خیالی آسوده به آن‌ها بسپارید. این کار باعث افزایش ایمنی و کاهش هزینه‌های مربوط به انرژی می‌شود.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button