طبیعتا هر شغل و صنف کاری، جهت ارتقا و پیشرفت، نیازمند حضور یک مدیر و سرگروه است. آژانس املاک نیز از این قاعده مستثنی نیست، حضور یک مدیر مجرب در دفتر املاک ضمن تضمین فرایند معاملات به سود باعث ایجاد روحیه کار تیمی در مشاورین دفتر می‌شود. همچنین مدیر با بررسی دقیق هر مشاور و دریافت اطلاعاتی در مورد احساسات و تمایلات آن‌ها، می‌تواند هر مشاور را در جایگاه مناسب خود قرار دهد.

با ارائه این مطلب قصد بر ارائه پارامترهایی را داریم که از شما، مدیری خبره و کارآمد می‌سازد.

شرح وظایف مدیر

مدیر، فردی در یک تیم و گروه است که باید با همه افراد رابطه نزدیک و کاری مطلوبی داشته باشد، اما در بسیاری از مواقع برقراری ارتباط و ضد و نقیض‌ها می‌توانند موجب بروز سوتفاهم میان افراد شوند.

چگونه یک مدیر املاک خوب شوم؟

در ادامه 10 نکته بیان شده که باعث افزایش اعتماد بین مدیر و مشاور می‌گردد که این اعتماد از شما مدیری مقبول به عمل می‌آورد:

  • ایجاد اعتماد در قدم اول: اعتماد مؤلفه‌ای است که با افزایش آن، رابطه‌ها صمیمی‌تر و تفاوت‌ها کمتر می‌شود یعنی اگر شما بین خود و هم تیمی‌ها صمیمیت به ‌وجود بیاورید به طبع آن، اعتماد افزایش می‌یابد و کمتر با اختلاف مواجه می‌شوید( این کار را می‌توانید با دعوت نیروهای تازه وارد خود به یک فنجان قهوه انجام دهید) توجه داشته باشید که گپ و گفت و گوی این قرار، صحبت‌های کاری نخواهد بود، صرفا جهت آشنایی و ایجاد رفاقت است.
  • با گفتار و کردار خود را ثابت کنید: طبق بررسی‌های به ‌عمل آمده، 25 درصد کارکنان، به مدیر خود اعتماد ندارند و این عدم اعتماد منجر به ایجاد ناامیدی در کار و جلوگیری از پیشرفت می‌شود. شما در غالب مدیر می‌توانید، با لبخندی ساده هنگام صحبت کردن با کارمند، عشق ورزیدن به او و یا همدلی کردن با شخص در برابر معضلات و مشکلات وی، حس صمیمیت و دوستی را تقویت کنید تا اعتماد طرفین افزایش یابد.
  • اختصاص وقت به کارمندان: طبیعتا مشاوران املاک در صورت پیگیری و فعالیت مفید در آژانس، تمایل دارند شما را در امور مختلف با خبر سازند، اما زمانی که شما دائما مشغول کار باشید آن‌ها وقت مناسبی برای گپ پیدا نمی‌کنند و این امر باعث کاهش اعتماد به‌نفس و به مرور کاهش اعتماد می‌گردد. پس حتما جلسه‌ای کاری، در ماه یک‌بار و یا هفته‌ای یک بار، به‌طور مستمر برگزار کنید.
  • از بیان دلیل خواسته خود از کارمند، نترسید: بگذارید این بخش را با مثال توضیح دهیم، شما از کارمند خود می‌خواهید تا اسلایدهایی را برای واحد فروش تنظیم و طراحی کند، بهتر است به او بگویید که با این کار، می‌تواند با افراد حاضر در واحد فروش ارتباط برقرار کند و دروازه‌ ارتقا شغلی برای او نیز باز خواهد شد.
  • شنونده خوبی باشید: یکی از تفکرات و معضلات کارمندان، چگونگی برقراری ارتباط با مدیر است. زمانی که شما به‌طور مناسب به صحبت‌های شخص گوش ندهید، او حرف‌های خود را می‌خورد و نمی‌تواند به درستی با شما ارتباط برقرار کند و این امر باعث کاهش اعتماد و امید در محیط کار می‌شود.
  • بررسی و شناخت نقاط قوت و ضعف: مدیر یک دفتر املاک، با بررسی و تحلیل رفتار و افکار مشاورین خود می‌تواند نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی کند و از آن بهره ببرد. مثلا یکی از مشاورین املاک در یک ماه 4 معامله رهن و اجاره داشته اما حتی یک‌بار هم برای بازدید فروش خانه نرفته است، این شخص باید مسئول بخش رهن اجاره شود چراکه استعداد او در این زمینه است.
  • قضاوت ممنوع: یکی از پارامترهایی است که به‌ شدت بازدارنده پیشرفت می‌باشد، اگر حین کار مشاهده کردید فردی خارج از محدوده تفکرات شما فعالیت می‌کند و افت کاری داشته جویای احوال و مشکل او شوید نه اینکه فکر کنید کار را بیهوده گرفته و برایش اهمیت ندارد.
  • یافتن راه ارتباطی: بعضی از مشاورین شما توانایی و یا وقت حضور در فضای مجازی را ندارند پس نمی‌توان با آن‌ها از طریق ایمیل و تلگرام ارتباط گرفت.
  • بازخورد سازنده: هنگام نقد کارمند توجه داشته باشید او دارای غرور و شخصیت است، همواره سعی کنید اخلاق بد او را اصلاح و نقد کنید نه اینکه شخصیت او را به بازی بگیرید. از سمت دیگر اجازه دهید کارمندان نیز به شما بازخورد دهند تا در صورت مشکل و مرتفع ساختن آن، روابط سمت و سوی مناسب پیدا کند.
  • تعریف و تمجید بی‌دلیل ممنوع: در صورت تعریف از مشاور، سعی کنید یک ویژگی خاص او را شفاف و تمجید نمایید تا بداند چه چیز شما را راضی کرده و آن‌ را تقویت کند. مثلا در ارائه تصاویر فایل‌ها عالی بودی، در معاملات این تصاویر بسیار سودمند واقع شد، در اینجا مشاور سعی می‌کند فعالیت و کیفیت کار خود را ارتقا دهد و پیشرفت کند.

مدیریت دفتر املاک

سخن پایانی

از آنجایی که اعتماد اولین و مهم‌ترین اصل در برقراری ارتباط است، در این مطلب قصد بر این داشتیم تا 10 تا از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکات که رعایت آن‌ها موجب افزایش اعتماد و ارتباط، بین مدیر املاک و مشاور آن می‌شود را شرح دهیم و از طرف دیگر در وحله دوم ارتباط موثر باعث افزایش امید در پروسه کاری می‌گردد و به مقصدی پویا و پرسود منتهی می‌شود.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

کمیسیون

کمیسیون املاک

شیرین‌ترین قسمت هر معامله برای مشاورین دفاتر املاک بخش دریافت کمیسیون است. این بخش به عنوان درآمد اصلی این شغل و حق اجرای تعهدات مشاور املاک به شمار می‌آید. حق‌الزحمه مشاورین املاک در گذشته بنا بر توافق طرفین معامله و مدیریت املاک مشخص می‌شد اما امروزه بر اساس مصوبه صنف بنگاهی‌ها و با فرمول خود تعیین می‌گردد. حالا سوال اینجاست که حق کمیسیون مشاوران املاک چیست؟ نحوه محاسبه کمیسیون به چه صورت است؟

توضیحات بیشتر »

پوشش مشاورین املاک موفق اینگونه است

زمانی که شخصی برای بازدید از یک خانه، وارد دفتر املاک می‌شود، اولین برخورد او و مشاورین املاک تاثیر و اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر مشاور ظاهر موجهی نداشته باشد بعید است خریدار بتواند به او اعتماد کند اما اگر در همان ثانیه‌های ابتدایی تنها به وسیله ظاهر خود بتواند اعتماد مشتری را جلب کند، ادامه کار برای متقاعد کردن او برای رهن، اجاره و یا خرید خانه، راحت‌تر پیش خواهد رفت. در ادامه این مقاله قصد داریم درباره آداب پوشش مشاورین املاک صحبت کنیم که…

توضیحات بیشتر »
پیشرفت مشاور املاک

چگونه در حرفه املاک پیشرفت کنم؟

پیشرفت مشاورین املاک به چه صورت امکان‌پذیر است؟ حرفه مشاور املاک به عنوان شغلی پر درآمد شناخته می‌شود که بسیاری از وابستگی‌ها و چارچوب‌های اداری را ندارد. در این حرفه بدون در نظر گرفتن ساعت کاری مشخص می‌توان درآمد بسیار خوبی کسب کرد. اگرچه این شغل وابستگی اداری ندارد اما وابستگی زیادی به مشتری‌مداری دارد و باید در هر زمان بتوانید پاسخگوی مشتری خود باشید. برای موفقیت و پیشرفت شغلی خود در این حرفه با چند راهکار ساده و مفید با ما همراه باشید.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button