همانطور که مستحضر هستید، با افزایش جمعیت، نیاز به مسکن نیز افزایش می‌یابد. تخصص کاری مشاورین املاک، تحقق رویای شما از مسکنی ایده‌آل است. با توجه به سود زیادی که در خرید و فروش املاک به‌دست می‌آید، اشباع کاری در آژانس‌های املاک صورت گرفته که به طبع آن، رقابت نیز زیاد شده است.

در این مطلب با ارائه بهترین روش‌ها در بازاریابی املاک قصد داریم تا شما را چند قدمی جلوتر از سایر رقبا قرار دهیم.

بازاریابی املاک

درواقع بازاریابی مسکن به معنی فرایندهایی از قبیل کوشش‌ برای برقراری ارتباطاتی است که هدف آن‌ها جذب مشتری( خریدار یا فروشنده) و شرح مزیت‌ها و خدمات به آن،‌ جهت امکان و سهولت در معامله است. مقصد نهایی بازاریابی مشتری‌سازی یا افزایش مشتری، وفادارسازی، برندسازی و مواردی از این قبیل است که در پایان، موجب افزایش درآمد می‌شود. بازاریابی مسکن به دو بخش اساسی سنتی و مدرن تقسیم می‌گردد.

قدم به قدم، تا بازاریابی املاک

بازاریابی در املاک نیز مانند هر کار دیگری دارای سلسله مراتب و مراحل مختلف است که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم:

بازار هدف چیست

 اولین گام در بازاریابی ملک، پیدا کردن بازار هدف است. شما بعنوان مشاور یا مدیر یک آژانس املاک با جست و جو و یافتن بازار هدف، می‌توانید به موفقیت قطعی دست یابید. بعضی از رقبا توجه خود را بر روی یک بازار خاص متمرکز کرده‌اند و شما با تحلیل این تمرکز خواهید دانست که در زمان حال، چه چیزی بازار را تحریک می‌کند و یا  چه خطراتی در کمین هستند. از جمله مزایای تعیین بازار هدف، برنامه‌ریزی بصورت بلند مدت و کوتاه مدت و مدیریت زمان است. بعنوان مثال یک مشاور املاک زمانی که پیش بینی می‌کند مصالح ساختمانی افزایش قیمت دارند، باید تمرکز خود را بر روی بازسازی املاک بگذارد.

تعیین بودجه

تعیین بودجه باعث می‌شود که شما به اندازه دارایی خود تبلیغ و بازاریابی کنید و در راه خود شکست نخورید. راه‌های گوناگونی برای بازاریابی مسکن وجود دارد که مرسوم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  • وبسایت‌های اختصاصی خرید و فروش املاک مثل مسکن یابان
  • شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام
  • بازاریابی پیامکی
  • کارت ویزیت‌ها و پخش تراکت
  • آگهی‌های آنلاین مثل ثبت آگهی در دیوار

توجه داشته باشید که، بازاریابی باید متناسب با مخاطبان باشد بعنوان مثال افرادی که در مناطق روستایی و محروم هستند شاید دسترسی مناسب به اینترنت جهت مشاهده آگهی آنلاین شما نداشته باشند.

پاسخ سریع

قدم سوم در بازاریابی، سرعت در پاسخگویی است، به این معنا که سوالات و درخواست‌های مشتریان را در کم‌ترین زمان ممکن پاسخ دهید. این امر باعث افزایش اعتبار و جدیت شما نزد مشتری نیز می‌شود.

بروزرسانی فایل‌ها

ارائه فایل‌های بدون ایراد و مشکل، قدمی بزرگ و مهم است که شما را از سایرین متمایز می‌سازد. بعنوان مثال شما باید بدانید فایلی که هفته پیش برای فروش بوده آیا هنوز موجود است یا خیر تا در صورت پسند مشتری، دوگانگی در حرف شما وجود نداشته باشد، آگاهی از مقدار وام مسکن، مزایا و متریال خانه، بررسی‌های بهداشتی نیز از سایر اطلاعات لازم به پیگیری و بروزرسانی در فایل است.

برنامه ریزی

مهم‌ترین نکته برای موفقیت، قطعا برنامه‌ریزی است، به این معنا که شما بعنوان یک مشاور املاک باید با استراتژی و برنامه‌ریزی قبلی مشتری را برای بازدید آماده کنید. مثلا بازدید در زمانی رخ دهد که نورگیر خانه به خوبی مشخص باشد، محدوده و لوکیشن قابل بررسی باشد، همسایه‌ها مهمان نداشته باشند که آپارتمان شلوغ به نظر برسد و سایر موارد.

بازاریابی دیجیتال یا مدرن در املاک

طبق همه‌گیر شدن فضای مجازی، فضای وب و اینترنت بهترین بستر برای تبلیغات و بازاریابی است که انواعی از آن‌ را در ادامه توضیح خواهیم داد:

  • شبکه‌های اجتماعی: مشاوران املاک برای بهبود وضعیت شغلی و ارتقا درآمد خود، باید در شبکه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام فعالیت و حضوری پررنگی داشته باشند. حضور در شبکه اجتماعی موجب برند شدن حرفه و نام شخص و از طرف دیگر برقرار ارتباط موثر و مناسب با مشتری می‌شود، البته این امر مستلزم رعایت نکات زیر است:
  • استفاده از تصویر مناسب و جذاب برای صفحه
  • ارائه نکات و محتوای جذاب در صفحه مجازی
  • تبلیغ برای جذب فالوور( افزایش دامنه ارتباطات)
  • ثبت هشتگ مناسب
  • برنامه ریزی و نظم در کار
  • بازاریابی ویدیئویی مسکن: تهیه ویدیئو با کیفیت مناسب به همراه گوینده و شرح نقاط قوت فایل، باعث سهولت مشتری در انتخاب و حذف تعدد بازدیدها می‌شود.
  • سرویس‌های آگهی آنلاین مانند نرم‌افزار دیوار: دیوار، بستری است که امروزه بسیاری از مردم، در اولین قدم خود برای خرید، به آن مراجعه می‌کنند پس می‌تواند جزو راحت‌ترین روش‌ها برای کسب مشتری باشد، البته با رعایت نکات زیر:
  • درج عناوین جذاب در آگهی، حتما متراژ، تعداد خواب و بهترین نقاط قوت فایل را در عنوان آگهی ذکر کنید.
  • عکس باکیفیت و واقعی ملک، عکس فیک باعث ایجاد تصور منفی از فایل، در ذهن مشتری می‌شود.
  • ذکر تمام نکات و ویژگی‌های فایل در توضیحات
  • نگارش بصورت ساده و روان باشد.

بازاریابی سنتی املاک

درست است که در عصر امروز، بیشتر فعالیت‌ها بصورت آنلاین و مدرن صورت می‌گیرد اما هرگز نباید از تأثیر فرایندهای سنتی در افکار مردم قافل شد. در ادامه چند مورد از انواع بازاریابی سنتی املاک را شرح می‌دهیم :

  • کارت ویزیت: این فرایند باعث می‌شود که حتی در مناطق محروم نیز شماره و اطلاعات شما در دسترس باشد و از همه نوع قشر و در هر منطقه‌ای مشتری داشته باشید.
  • تراکت: استراتژی مهم در این بخش، ارائه جمله‌ای مخفف و مهندسی سازی شده( مانند شعار) است تا باعث شود همیشه در ذهن فرد نقش ببندید.

بازاریابی املاک

سخن پایانی

داشتن استراتژی و علم در فروش، باعث پیشی گرفتن از رقبا و سوددهی بالا می‌شود که این امر هدف اصلی این موسسه می‌باشد. در این مجموعه با ارائه مقالات و برگزاری دوره‌های آموزشی سعی بر این داریم که موجی جدید در صنعت خرید و فروش ملک، ایجاد کنیم.

 

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

خرید ملک

آموزش خرید و فروش املاک

آیا شما هم به دنبال یک راه حل موثر و تصمیمی هوشمندانه برای خرید یک ملک هستید؟ اگر پاسخ شما بله است باید بگوییم نحوه خرید ملک، یکی از تصمیمات مهم در زندگی افراد است که نیازمند دانش و آگاهی فراوان در زمینه املاک می‌باشد. از این رو برای خرید ملکی که تمامی نیازهای شما را برآورده کند باید به اهمیت آموزش مربوط به نحوه خرید ملک و یادگیری روش‌‌ها و تکنیک‌‌های مهم در امر خرید و فروش املاک پی ببرید…

توضیحات بیشتر »
موفقیت در املاک

فنون موفقیت در شغل املاک که نمی‌دانستید

موفقیت در شغل املاک مستلزم دانستن نکات ریز و درشت بسیار زیادی است. هر کدام از این نکات می‌توانند سبب شوند که شما در گوشه‌ای از این کار پیشرفت کنید و بتوانید موفقیت‌های روز افزون بیشتری را کسب کنید. برای آن که تمامیاین فوت و فن‌ها و فنون را بتوانید متوجه شوید، لازم است تا حتماً به مراجع مناسبی که بهترین و بیشترین اطلاعات را به شما می‌دهند، مراجعه کنید. با این کار قطعاً می‌توانید به نتایج چشمگیری نیز دست پیدا کنید…

توضیحات بیشتر »
بازاریابی و فروش

بازاریابی و فروش مشاورین املاک

اگر شما هم در زمینه بازاریابی و فروش مشاورین املاک مشغول فعالیت هستید، باید با اصول حرفه‌ای فعالیت خود به خوبی آشنا شوید. برای انجام بهترین بازاریابی و افزایش فروش خود باید مراحل مختلف آن در زمینه املاک را بشناسید و برای عملی کردن آن‌ها نهایت تلاش خود را به کار گیرید.متأسفانه مشاوره املاک یکی از مشاغل بسیار پردرآمد است که در آن افراد به صورت تجربی و آزمون و خطا عمل می‌کنند

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button