مدیریت مشتری برای مشاور املاک می‌تواند هم پاداش و هم چالش برانگیز باشد. در حالی که کار با مشتریان می‌تواند پاداش‌های بزرگی به همراه داشته باشد، مشکلات و سردردهای خود را نیز به همراه دارد. مشاوران املاک اغلب خود را با مشتریان مشکل پسند، بدبین یا بی ادب می‌بینند. با این حال، از طریق مدیریت موفقیت آمیز این نوع مشتریان است که نمایندگان املاک عنوان حرفه‌ای خود را به دست می‌آورند. درک این موضوع که هیچ دو مشتری یکسان نیستند و توانایی شناسایی تیپ‌های شخصیتی مختلف برای موفقیت یک مشاور املاک بسیار مهم است.

انواع مشتریان بد قلق

همه مشتریان یکسان ایجاد نمی‌شوند. افراد شخصیت‌های متفاوتی دارند و به عنوان یک مشاور املاک موفق، باید بتوانید این تیپ‌های شخصیتی را شناسایی کنید. مدیریت مشتری برای مشاور املاک بسیار مهم است و جلب رضایت همه می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما اگر انواع مشتریانی که با آن‌ها کار می‌کنید را بشناسید، برای رسیدگی به هر مشکلی مجهزتر خواهید بود و مشتریان راضی خواهید داشت:

  • مشتریان منفی

مشتریان منفی بدبین هستند و می‌توانند دلسرد شوند. آن‌ها با همه چیز مشکل پیدا می‌کنند، چه املاکی که به آن‌ها نشان می‌دهید یا پیشنهادات شما برای فروش خانه‌شان. غیرمنطقی هستند و مذاکره با آن‌ها دشوار است.

  • مشتریان بی تصمیم

بر خلاف مشتریان منفی، برخی از مشتریان همیشه در حصار بوده و از تصمیم گیری بیزار هستند. آن‌ها ممکن است به همه چیز «بله» بگویند؛ اما تصمیم نهایی را به تأخیر بیندازند. این می‌تواند مانع پیشرفت شما شود و حرکت رو به جلو را دشوار کند.

  • مشتریان خنثی

مشتریان خنثی خیلی پر سر و صدا نیستند و ممکن است بازخورد زیادی ارائه نکنند. پاسخ اولیه آن‌ها به سؤالات شما اغلب «نمی‌دانم» است. ممکن بوده در حین تماس یک جواب به شما بدهند تا بعداً نظرشان عوض شود. این می‌تواند ارتباط را مختل کند و شما را از یافتن خانه رویایی آن‌ها باز دارد.

  • مشتریان تهاجمی

مشتریان پرخاشگر بر این باورند که نیازهای آن‌ها باید در اولویت باشد و طوری رفتار کنند که گویی تنها مشتری شما هستند. آن‌ها دائماً از طریق تماس‌های تلفنی و پیام‌های متنی توجه شما را می‌طلبند، حتی قبل از اینکه فرصتی برای ارزیابی وضعیت آن‌ها یا ارائه فهرستی از خانه‌های مورد بازدید داشته باشید. در نهایت، خدمات شما را از دست خواهند داد.

راهبردهایی برای برخورد با مشتریان بد قلق

اکنون که انواع مختلف مشتریان دشوار را شناسایی کرده‌ایم، بیایید سه استراتژی برای آژانس‌های املاک برای مدیریت مؤثر آن‌ها بررسی کنیم:

  1. پیش غربالگری مشتریان

یکی از بهترین راه‌ها برای برخورد با مشتریان بد قلق و مدیریت مشتری برای مشاور املاک این است که به طور کامل از آن‌ها دوری کنید. انجام یک مصاحبه پیش از غربالگری یا ملاقات با مشتریان بالقوه قبل از شروع کار می‌تواند بسیار موثر باشد. این به شما امکان می‌دهد هر نشانه‌ای از شخصیت دشوار را شناسایی کنید و تصمیم بگیرید که آیا مناسب یکدیگر هستید یا خیر. مراقب مشتریانی باشید که زمان شما را کم ارزش می‌دانند، انتظارات غیرواقعی دارند یا از شما انتظار داشته که تمام منابع خود را صرفاً به آن‌ها اختصاص دهید.

  1. گوش دادن فعال

به مشتریان خود اجازه دهید صحبت کرده و نگرانی‌های خود را به طور کامل بیان کنند. این نه تنها به آن‌ها فرصت می‌دهد تا نگرانی‌ها یا سؤالات خود را خالی کنند، بلکه نشان می‌دهد که شما واقعاً به نیازهای آن‌ها اهمیت می‌دهید. با گوش دادن فعالانه، ممکن است سوء تفاهم‌ها را کشف کنید یا به نگرانی‌های آن‌ها به طور مؤثرتری رسیدگی نمایید. به یاد داشته باشید، گاهی اوقات مشتریان ممکن است ندانند که چگونه نیازهای خود را بیان کنند و گوش دادن دقیق می‌تواند به پر کردن این شکاف کمک کند.

  1. مرزهای واضح را تنظیم کنید

یکی دیگر از راه‌های مدیریت مشتری برای مشاور املاک این است که به عنوان یک مشاور املاک، با مشتریان خود مرزهای مشخصی ایجاد کنید. به طور واضح خدماتی را که ارائه می‌دهید، از آن‌ها چه انتظاری دارید و چگونه ارتباطات را مدیریت خواهید کرد، بیان کنید. این تضمین می‌کند که مشتریان نقش و مسئولیت‌های شما را درک می‌کنند و از هرگونه سوء تفاهم یا خواسته‌های غیر واقعی جلوگیری می‌کند. تعیین مرزها همچنین به شما امکان می‌دهد زمان خود را به طور موثر مدیریت و از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید.

مشتری بدقلق

نتیجه گیری

مدیریت مشتری برای مشاور املاک به ترکیبی از همدلی، مهارت‌های ارتباطی و قاطعیت نیاز دارد. با درک انواع مختلف مشتریان دشوار و اجرای استراتژی‌هایی مانند پیش از غربالگری، آموزش، گوش دادن فعال، آمادگی عاطفی، تعیین حد و مرز، رسیدگی به اعتراضات و تمرکز بر موارد مثبت، مشاوران املاک می‌توانند موقعیت‌های چالش برانگیز را طی کنند و روابط قوی با خود ایجاد نمایند. به یاد داشته باشید که هر مشتری منحصر به فرد است و با تطبیق رویکرد خود با نیازهای خاص آن‌ها، می‌توانید خدمات استثنایی ارائه دهید و به نتایج موفقیت آمیزی دست یابید. برای آموزش بیشتر برای مدیریت مشتریان خود می‌توانید دوره‌های آموزشی موجود در سایت ما را تهیه کنید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

رازهای مهم درباره بازدید ملک که مشاورین املاک باید بدانند   

یکی از وظایف مهم مشاوران املاک نشان دادن ملک به خریدار است. کارشناس فروش به هنگام بازدید ملک توسط مشتری باید مجموعه‌ای از نکات را که در فرآیند تصمیم‌گیری خریدار تاثیر دارد، رعایت کند. نداشتن اطلاعات کافی مشتریان و عدم شناخت آنان از ابعاد مختلف ملک، سبب می‌شود که آنان مشاور املاک را به عنوان فرد مورد‌اعتماد و وکیل خود بدانند. پس مشاور باید رازهای مهم درباره بازدید از ملک را که عمل به آن به نفع طرفین معامله است بشناسد. با ما در این مقاله همراه باشید.

توضیحات بیشتر »
مدیر قرارداد

مدیر قرارداد خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از مهارت‌هایی که باید به عنوان یک مدیر مشاوره املاک با آن آشنایی و حتی در آن تبحر داشته باشید، نحوه تنظیم قرارداد است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در دوره آموزشی مدیر قرارداد شرکت کرده و سپس به صورت حرفه‌ای این کار را انجام دهید.
در واقع آموزش مدیر قرارداد یکی از مهم‌ترین و اصولی‌ترین مواردی است که باید به صورت جدی به آن فکر…

توضیحات بیشتر »
پاسخدهی سریع

به سرعت به مشتریان خود پاسخ دهید

قطعا یکی از اصلی‌ترین رکن‌های موفقیت در شغل مشاور املاک، ارتباط با مشتری است. بنابراین اگر شما نیز قصد دارید در آینده به عنوان یک مشاور ملکی موفق شناخته شوید، سعی کنید بر روی ارتباطات انسانی‌تان کار کنید. توجه داشته باشید که این فرآیند هیچ ربطی به زبان نداشته و فقط به شناخت خواسته‌ها و سلیقه‌های مشتریان وابسته است و در نهایت بر افزایش درآمد شما نیز تأثیرات خاص خود را دارد. گفتنی است که تمامی مشتریان خواهان پاسخ‌های سریع هستند…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button