یکی از نکاتی که در ارائه فایل به مشتری و همچنین در ثبت آگهی آنلاین بسیار حائز اهمیت است، لوکیشن و موقعیت مکانی ملک بوده اما متأسفانه برخی از افراد سودجو و کلاهبردار به دنبال فایل دزدی هستند، پس  ارائه موقعیت مکانی منزل، بسیار مهم و نیازمند تفکر زیاد است.

گروه املاک با ارائه این مطلب قصد دارد تا ثبت لوکیشن و موقعیت مکانی ملک را برای شما تسهیل ببخشد البته قبل از آن لازم است که با دو عنصر مکانی ملک آشنا شوید.

موقیعت ملک و موقعیت مکانی ملک

این دو تیتر با یکدیگر متفاوت هستند، در واقع موقعیت مکانی ملک، همان آدرس دقیق ملک است که شامل نام خیابان، شماره کوچه، پلاک، طبقه و واحد می‌باشد اما موقعیت مکانی در واقع جهت بنا را نشان می‌دهد که در ادامه به انواع آن می‌پردازیم:

موقعیت ملک

ملک و بناهای ساخته شده دارای موقعیت های مختلفی هستند که در ادامه با آن آشنا می‌شوید:

  • شمالی یا جنوبی: بطور کلی ساختمان‌هایی که حیاط یا پیلوت آن در ابتدای سازه، یعنی دقیقا بعد از درب ورودی قرار دارد، دارای موقعیت شمالی هستند و برخلاف آن سازه‌هایی که حیات پس از آپارتمان و در ضلع جنوبی آن قرار دارد، سازه جنوبی محسوب می‌شوند.

در ساختمان‌های جنوبی، حیاط نورگیر مناسبی نیست و در واقع حیاط خلوت محسوب می‌شود اما در عوض آن ملک جنوبی(خود واحد) نورگیر خواهد بود.

  • ملک شرقی، غربی: ممکن است هنگام خرید یا دریافت فایل، با ملکی روبرو شوید که موقعیت شرقی، غربی دارد، اگر سازه در راستای کوچه و یا خیابان باشد و جهت شمال، رو به روی آن قرار گیرد، ملک شرقی غربی است. اگر سازه سمت راست کوچه باشد، شرقی و اگر سمت چپ باشد، غربی خواهد بود.

نکته قابل توجه این است که املاک شرقی در ساعات اولیه روز تا نزدیکی ظهر، نورگیر عالی‌ دارند و برخلاف آن، املاک غربی، در ساعات پایانی روز یعنی ظهر به بعد نورگیر خواهند بود.

  • موقعیت دوبر یا چند بر: به آن دسته از املاک خاصی گویند که معمولا در خیابان‌های اصلی ساخته شده‌اند و در اطراف آن‌ها سازه زیادی وجود ندارد و به همین خاطر نورگیر بی‌نظیری دارند.

نکته: درواقع اصلی‌ترین اطلاعات حاصل از موقعیت ملک، نورگیر آن است که زیاد بودن آن ضمن کاهش مصرف برق در منزل، باعث افزایش قیمت ملک نیز می‌شود.

موقعیت مکانی ملک

همانطور که در ابتدا گفتیم، موقعیت مکانی ملک همان آدرس دقیق است اما نکته حائز اهمیت در مورد آگهی آن، این بوده که نگذاریم فایل دزدان به لوکیشن و خانه شما دست یابند. در ادامه چند نکته برای درج آگهی امن آنلاین را شرح می‌دهد:

  • محدوده: اولین قدم برای ثبت لوکیشن در آگهی، بیان محدوده آن است، (مثلا بگویید در منطقه هاشمیه) اما قاعدتا خریدار باید منطقه و کوچه خیابان‌های ملک را بازرسی کند.
  • ثبت آدرس از روی نقشه: با این کار در واقع شما کوچه و خیابان ملک را در دسترس مشتری قرار خواهید داد، اما این آرامش خاطر را دارید که ملک مورد نظر شما به دست رقبا نخواهد افتاد.
  • بازدید نهایی: سعی کنید در ابتدای کار مشتری را تنها به محدوده و لوکیشن ملک بفرستید تا پس از مشاهده عکس و فیلم ملک و پسند لوکيشن گفته‌ شده، اگر تمایلی به بازدید حضوری داشت، در آن زمان به بازدید و معرفی دقیق موقعیت ملک بپردازید.

مشتری واقعی

قطعا شمایی که اراده بر خواندن این مقاله را داشتید، ترس از مشتری‌های دروغین دارید پس لازم است که راه و روش تشخیص خریدار و فروشنده واقعی را به شما آموزش دهیم:

خریدار واقعی

خریدار واقعی یعنی، شخصی که قصد ندارد مستقیما با مالک ارتباط بگیرد و مشاور خود را دور بزند، این شخص دارای دو ویژگی اساسی است

  • داشتن اراده خرید
  • داشتن پول

گاهی اوقات خریدار پول کافی برای خرید ملک را دارد، اما اراده و تصمیم قوی‌ برای این کار ندارد، اینگونه اشخاص معمولا یا رقبایی هستند که به دنبال فایل می‌گردند و یا افرادی‌اند که در پی دیزاین مناسب و منزل خود و یا دریافت نرخ بازار هستند. توجه داشته باشید، افرادی که اراده برای خرید دارند، از بازدید پرهیز نمی‌کنند و از روی بی‌میلی این کار را انجام نمی‌دهند، فرد دارای اراده خرید دائما در تکاپوی برای یافتن ملک است و با مشاور خود در ارتباط می‌باشد.

فروشنده واقعی

فروشنده‌های واقعی نیز دو ویژگی دارند:

  • توقع مشخص در مورد پروسه پرداخت
  • در صورت پیدا شدن مشتری در جلسه قولنامه و مذاکره شرکت می‌کنند.

قطعا کسی که فروشنده واقعی ملک باشد، قصد دارد پول حاصل از آن را صرف کاری مشخص کند، درنتیجه نحوه پرداخت برای شخص کاملا مهم و حیاتی است.

در وهله دوم، کسی که فروشنده واقعی باشد برای شرکت در جلسات قولنامه بهانه تراشی نمی‌کند بلکه خود را نیز مشتاق نشان می‌دهد چراکه پروسه فروش ملک بازه زمانی نسبتا زیادی را در برمی‌گیرد و کسی که واقعا فروشنده باشد، در صورت پسند مشتری سریعا اقدام به شرکت در جلسه قولنامه می‌کند.

انواع خریدار

در واقع خریداران ملک به 4 دسته تقسیم می‌شوند

  • مشاوران و رقبا: این افراد در اصطلاح، فایل دزد هستند و قصد دور زدن شما و ارتباط با مالک را دارند.
  • افراد بی‌کار: این افراد یا برای تفریح و گردش در خانه‌های لوکس و یا برای دریافت قیمت بازار به آژانس املاک مراجعه می‌کنند.
  • قصد خرید دارند اما پول کافی ندارند: برای این افراد باید وقت زیادی صرف کنید که در اخلاق حرفه‌ای بسیار کار شایسته‌ای است.
  • خریدار واقعی و بی‌درد سر: هم پول کافی هم قصد خرید دارند.

موقعیت مکانی

سخن پایانی

این مطلب توسط گروه حرفه‌ای املاک، پیشتاز در آموزش نکات مختص مشاورین املاک، طراحی شده بود و به ارائه موقعیت مکانی و موقعیت ملک پرداختیم. توجه داشته باشید که این واژه، مجموعه‌ای از اطلاعات فراوان است که می‌تواند شما را در تصویر سازی ذهنی از یک فایل یاری کند.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

برندینگ

برندسازی صحیح در حوزه املاک

برندسازی یکی از مهم‌ترین مواردی بوده که در همه مشاغل بخصوص حوزه املاک از اهمیت بسیاری برخوردار است. اما در این میان نحوه برندسازی صحیح در حوزه املاک می‌تواند برای بسیاری از افراد مورد سوال باشد. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب از سایت آکادمی آموزش املاک ابراهیمی، روش برندسازی صحیح در حوزه املاک را بررسی کنیم، پیشنعاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

توضیحات بیشتر »
بازاریابی تلفنی املاک

بازاریابی تلفنی در املاک

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، اولین و مهم‌ترین امکان ارتباطی در تمامی معاملات و بازار‌یابی‌های دنیای امروزی، تلفن است. بنابراین از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
توجه داشته باشید که تمامی افراد در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنند، باید تکنیک‌های مربوط به بازار‌یابی تلفنی را یاد بگیرند و از آن‌ها استفاده نمایند. در ادامه این مقاله سعی کرده‌ایم در رابطه با نکات مهم بازاریابی در املاکی‌ها صحبت کنیم و شیوه‌های ارتباطی با تلفن را در زمینه خرید و فروش املاک را بیان نماییم. با ما همراه باشید.

توضیحات بیشتر »
مشاور املاک حرفه ای

5 نکته طلایی برای مشاورین املاک نیمه حرفه ای

امروزه شغل مشاور املاکی نسبت به گذشته تغییرات بسیار زیادی کرده و این شغل به یک حرفه تخصصی تبدیل گردیده که در آن میزان رقابت بسیار بالا است. در این بین مشاور املاکی موفق بوده و می‌تواند گوی سبقت را از دیگر رقبای خود برباید که هر روز بر آگاهی و اطلاعات خود بیافزاید. اگر شما یک مشاور املاک نیمه حرفه‌ای را اداره می‌کنید بهتر است که سعی خود را به کار بگیرید تا بتوانید به یک مشاور املاک حرفه‌ای تبدیل شوید.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button