از آنجا که مهمترین سرمایه یک کسب و کار مشتریان آن هستند. بنابراین برخورد صحیح با آنها اهمیت فراوانی دارد و تمام صاحبان کسب و کار باید نحوه این برخورد و نکات لازم در برقراری ارتباط خوب با مشتری را بدانند. در این مطلب قصد داریم شما را با روش‌ها و نکات مهم و موثر در رابطه با تماس تلفنی با مشتری املاک آشنا نماییم. در صورت تمایل به این‌ بحث تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم تماس تلفنی مشاورین املاک

همانطور که قبلاً گفتیم نحوه برخورد صحیح با مشتری موجب جذب آنها به سمت دفتر املاک و استفاده آنها از خدمات شما می‌شود. در ادامه مطلب به ارائه چند نکته مهم در تماس تلفنی مشاورین املاک خواهیم پرداخت:

ارتباط گرفتن با مشتری املاک

یکی از نکات مهم در تماس تلفنی مشاورین املاک، برقرای رابطه با مشتری است. از آنجا که در فعالیت‌هایی همچون کار مشاور املاک، خواسته خریدار بر هر چیزی اولویت دارد. طریقه رفتار با این افراد اهمیت بسیاری خواهد داشت. بنابراین سعی کنید تا می‌توانید با مشتری ارتباط برقرار کنید و گاهی خودتان برای تماس گرفتن با آنها پیشقدم شوید.

صمیمی حرف زدن با خریدار

در هنگام برقراری تماس تلفنی با مشتری، با آنها صمیمانه صحبت کنید تا سریعتر با شما ارتباط گرفته و شما را از خود بدانند. اکثر مردم بیشتر از افراد دارای روابط عمومی بالا ملک خریداری می‌کنند. چون این افراد حس اطمینان بیشتری به مشتری می‌دهند.

گوش دادن به مشتری و درک خواسته‌های او

به حرفها و خواسته‌های مشتری در مورد ملکی که قصد اجاره یا خرید آن را دارد گوش کنید. و طوری او را در این امر درک کنید که انگار قرار است ملک را برای خودتان اجاره یا خرید کنید. این دلسوزی شما در حق مشتری و درک او شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند.

برقراری تماس با مشتری املاک در زمان مناسب

یکی دیگر از نکات مهم تماس تلفنی مشاورین املاک، تماس گرفتن مشتری در زمان مناسب است. زیرا اینگونه به مشتری احترام گذاشته و در مقابل خود را در نزد مشتری محترم و با شخصیت نشان می‌دهید. بنابراین برای ثبت اطلاعات هر فایل جداگانه ای ایجاد کنید و در زمانی که خود آنها تعیین می کنند، پیگیر کار باشید. در هنگام تماس با مشتری با احترام با آنها صحبت کرده و برای شروع صحبت از آنها برای در اختیار گذاشتن وقت خود برای شما اجازه بگیرید.

پیگیر بودن

شخص مشاور باید از طریق تماس تلفنی با مشتری کار مشتری را پیگیری نموده و به سرانجام برساند. این مسئله جدیت او را در رساندن مشتری به خواسته‌هایش نشان می‌دهد. در غیر این صورت مشتری برای پیشبرد کار خود به یک مشاور املاک دیگر مراجعه کرده و نسبت به شما بی‌اعتماد می‌شود.

صبور بودن

از نکات مهم دیگر در تماس تلفنی مشاورین املاک، صبور بودن مشاور در شنیدن حرفهای مشتری است. گاهی ممکن است مشتری‌ها بارها از ملکهای معرفی شده ایراد بگیرند و یا حتی رفتار خیلی مناسبی نداشته باشند. در این زمان مشاور املاک باید با صبر و احترام برخورد کرده و مشتری را به آرامی قانع کند. در صورت هر گونه بی احترامی یا رفتار نامناسب از سمت شما موجب بی‌اعتمادی سایر مشتریان نسبت به شما شده و در نتیجه کسب‌وکار شما رونقی نخواهد داشت.

دقیق بودن

یک مشاور املاک حرفه‌ای سنجیده و با دقت عمل می‌کند و همیشه لیستی در مورد امور مربوط به مشتریان را در دسترس دارد و با توجه به این لیست کار مشتریان را پیگیری می‌نماید. مثلا زمانی که یک مشتری که هفته پیش با او تماس گرفته و از او اجاره منزل مسکونی با ابعاد و حدود قیمت مشخص را خواسته، اگر این هفته هم با مشاور املاک تماس بگیرد و پیگیر کار خود شود، مشاور همه خواسته‌های او را به خاطر دارد و در لیست که از مشتریان مختلف دارد آنها را ثبت نموده است.

انتقال حس اطمینان به مشتری

یکی از مهمترین نکات در تماس تلفنی مشاورین املاک، انتقال حس اطمینان به مشتری است. اینکه به مشتری اطمینان خاطر بدهید که همواره خواسته‌های او را مد نظر  داشته و تا رسیدن مشتری به هدف خود که می‌تواند خرید یا رهن و اجاره ملک مورد نظر  باشد او را همراهی خواهید کرد. ایجاد حس اطمینان در مشتری موجب اعتماد بیش از پیش او و سپردن تمام امور به شما می‌شود. فقط باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که علاوه بر اطمینان دادن به مشتری خوش قولی خود را نیز به او ثابت کرده و واقعا طبق خواسته‌ مشتری عمل نمایید. در غیر این صورت در نزد مشتری فردی دروغگو به نظر می‌آیید و او از اطمینان مجدد به شما صرف نظر خواهد کرد.

 

به کار گرفتن روش‌های روان‌شناسی

برای گرفتن نتیجه بهتر در تماس‌های تلفنی با مشتریان، مشاور املاک باید با آگاهی از روش‌های روان‌شناسی و استفاده از آنها موجب جلب رضایت مشتری شود. از آنجا که ارتباط گرفتن با مشتری دشوارتر از ارتباط به صورت حضوری است، مشاور باید خلاقانه تر عمل کند و با به کار گرفتن تکنیک‌های روان‌شناسی امور خود را پیش برده و از این طريق در کار خود پیشرفت نماید.

سخن پایانی

در این مطلب درباره نکات مهم و کاربردی در تماس تلفنی مشاورین املاک اطلاعاتی را به شما ارائه دادیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. به هرحال رعایت این نکات ریز و درشت اثرات مثبتی در جهت پیشبرد اهداف مشاورین املاک خواهد داشت و آنها را راحت‌تر و سریعتر به هدف خود یعنی جلب رضایت مشتری خواهد رساند. با شرکت در دوره‌های آکادمی آموزش املاک ابراهیمی و استفاده از روش‌های ارائه شده در این دوره‌ها می‌توانید در جهت ارتباط گیری سریع با مشتریان گامی مثبت و مهم بردارید و به توسعه کسب‌و‌کار خود کمک بزرگی کنید.

 

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

سرمایه گذاری در املاک

انواع سرمایه گذاری ملکی در دوران رکود

دوران رکود اقتصادی معمولا موجب می‌شود تا چالش‌ها و فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاران ملکی فراهم گردد. بازار ملک در این دوران تحت تأثیر قرار می‌گیرد و ارزش خرید و فروش ملک‌ها تغییر می‌کند. از یک سو، رکود می‌تواند به خریداران امکان مذاکره و کسب ملک‌های با قیمت مناسب را بدهد. از سوی دیگر، احتمال افت قیمت‌ها و تراکم رقابت در بازار ملک نیز وجود دارد.

توضیحات بیشتر »
متن آگهی

نوشتن یک متن جذاب آگهی املاک

در دنیای امروزی به دلیل تعدد شغل‌ها و همچنین رقابت زیاد بین آن‌ها، داشتن استراتژی و تخصص در شغل، می‌تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند. مشاور خرید و فروش املاک نیز از این قاعده مستثنی نیست در نتیجه در عصر امروز که بازار‌گردی‎ها سمت و سوی مجازی به خود گرفته‌اند، نگارش و طراحی یک آگهی حرفه‌ای ضمن افزایش بازار کار، باعث دیده شدن و تمایز مشاور از سایر همکاران و رقبا می‌شود.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button