حتماً شما هم با فروشنده‌هایی روبرو شده‌اید که توقع دارند ملکشان را بالاتر از ارزشی که دارد بفروشید. کار کردن بر روی فایلی که فروشنده قیمت بالایی بر روی ملک خود گذاشته است، کار بسیار سخت و دشواری است و اگر چند راهکاری که برای قیمت شکنی در املاک وجود دارد، بلد نباشید به احتمال بسیار زیاد در فروش این ملک‌ها شکست می‌خورید.

مقایسه کنید

اگر قیمتی که فروشنده اعلام می‌کند بیشتر از ارزش ملک است، فایل را با موارد دیگری که در دست دارید مقایسه کنید. به طور مثال اعلام کنید که ملکی دیگر با چه شرایط و چه قیمتی به فروش گذاشته شده است. در این صورت ممکن است فروشنده مبلغی را از قیمت پیشنهادی خود کم کند.

با وجود اینکه در این مطلب قصد داریم تا روش‌های قیمت شکنی در املاک را به شما آموزش دهیم اما بد نیست این را هم بدانید، گاهی خریداران با استفاده از ترفند مقایسه قصد گرفتن تخفیف از شما و فروشنده را دارند. آیا می‌دانید یک مشاوره املاک حرفه‌ای در این مواقع چه می‌گوید؟

اگر مشاوره املاک زیرک و باهوشی باشید از این جمله یا مشابه آن استفاده می‌کنید: نمی‌توان این دو مورد را با یکدیگر مقایسه کرد، هر ملکی بدی و خوبی خودش را دارد. پس از آن اگر ایرادی در خانه‌ای که مشتری به آن اشاره کرده است، وجود دارد به آن اشاره کنید. در اکثر مواقع خریدار قانع می‌شود و حرف خود را پس می‌گیرد.

قیمت شکنی را مرحله‌به‌مرحله انجام دهید

نمی‌توان قیمت ملک را به یک باره کم کرد، باید مرحله‌به‌مرحله یا به اصطلاح به روش کالباسی این کار را انجام دهید. ابتدا ملک را با مورد دیگری مقایسه کرده و قیمت آن را تا حدودی کم کنید. سپس آن را در دیوار آگهی کرده و مدتی بر روی آن کار کنید.

پس از مدتی اگر ملک به فروش نرفت، به اطلاع فروشنده برسانید که به دلیل بالا بودن قیمت ملک، فروش آن امکان‌پذیر نیست. معمولاً در این مواقع فروشنده‌ها آماده هستند تا تخفیف دیگری به مشتری بدهند زیرا تلاش شما برای فروش ملک را دیده‌اند. پس ناامید نشده و قسمت دیگری از قیمت را کاهش دهید. این روش قیمت شکنی در املاک چون به صورت مرحله‌به‌مرحله انجام می‌شود، درصد موفقیت بیشتری دارد.

اگر شما بخواهید قیمت ملک را به یکباره کم کنید معمولاً فروشنده‌ها مقاومت کرده و ممکن است برای فروش ملک خود به مشاور املاک دیگری مراجعه کنند. اما اگر با استفاده از روش تدریجی و در چند مرحله از فروشنده تخفیف بگیرید، فروشنده انعطاف بیشتری نشان داده و احتمال موفقیت شما افزایش پیدا می‌کند.

روند بازار را به فروشنده اعلام کنید

همان‌طور که می‌دانید بازار املاک در کشور ما نوسانات زیادی را تجربه می‌کند و گاهی ممکن است در رکود‌های چند ساله فرو رود. اگر شما پیش‌بینی درستی از بازار املاک داشته باشید می‌توانید به اطلاع فروشنده برسانید که در چه ماه‌ها و زمان‌هایی، فروش ملک به سختی انجام می‌شود.

در این مواقع بهتر است با ارائه تخفیف، ملک را قبل از ورود به این دوران به فروش برساند. در غیر این صورت ممکن است ماه‌ها برای فروش ملک خود منتظر بماند. بسیاری از مشتریان برای فروش عجله دارند به همین دلیل می‌توان تخفیف مناسبی از آن‌ها گرفت.

در این روش از قیمت شکنی در املاک باید به این مشتریان گوشزد کنید که در صورتی که ملک اکازیون باشد یا قیمتی کمتر از میزان عرف بازار داشته باشد، با سرعت بیشتری به فروش می‌رسد. در این صورت معمولاً فروشنده کوتاه آمده و مقداری از قیمت غیرواقعی ملک را کم می‌کند.

مقایسه املاک با بازارهای دیگر

شما به عنوان یک مشاوره املاک باید بتوانید بازارهای همسو با بازار املاک مانند ارز، طلا، سکه، بورس و غیره را تحلیل کنید. تنها در این صورت می‌توانید به مشتری زمان مناسب برای فروش را پیشنهاد دهید. اگر فروشنده مطلع شود که ممکن است چه ضررها و زیان‌هایی را بر اثر نوسانات بازار متحمل شود، قیمت را کاهش داده و برای فروش با شما همکاری می‌کند.

برای استفاده از این روش قیمت شکنی در املاک باید رابطه‌ای صمیمانه و دوستانه با مشتری ایجاد کنید تا به شما اعتماد کرده و تحلیل شما از بازارهای دیگر را قبول کند. در این حالت در جبهه مقابل شما قرار نگرفته و میزان مورد‌نظر شما از قیمت ملک را کم خواهد کرد.

قیمت شکنی در املاک

جمع‌بندی

اگر شما به صورت اصولی روش‌های قیمت شکنی در املاک را فرابگیرید به یکی از مشاورین املاک حرفه‌ای و متخصص تبدیل می‌شوید. بدین صورت فایل‌های شما با قیمتی منصفانه به مشتریان عرضه می‌شوند. لذا امکان دارد زودتر شکست بخورید.

بسیاری از مشاوران املاک حتی پس از سال‌ها تجربه نیز نمی‌دانند چگونه قیمت ملک را کاهش دهند تا فروشنده از فروش ملک خود منصرف نشود. بسیاری نیز با کار کردن بر روی فایل‌ها با قیمت غیرواقعی با شکست مواجه شده و در نتیجه ملک موردنظر را رها می‌کنند.

اما اگر شما با استفاده از مطالبی که در این مقاله به شما گوشزد کردیم پیش بروید، مطمئن باشید که موفق خواهید شد و قیمت را به ارزش واقعی ملک نزدیک می‌کنید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

پیشرفت مشاور املاک

چگونه در حرفه املاک پیشرفت کنم؟

پیشرفت مشاورین املاک به چه صورت امکان‌پذیر است؟ حرفه مشاور املاک به عنوان شغلی پر درآمد شناخته می‌شود که بسیاری از وابستگی‌ها و چارچوب‌های اداری را ندارد. در این حرفه بدون در نظر گرفتن ساعت کاری مشخص می‌توان درآمد بسیار خوبی کسب کرد. اگرچه این شغل وابستگی اداری ندارد اما وابستگی زیادی به مشتری‌مداری دارد و باید در هر زمان بتوانید پاسخگوی مشتری خود باشید. برای موفقیت و پیشرفت شغلی خود در این حرفه با چند راهکار ساده و مفید با ما همراه باشید.

توضیحات بیشتر »
روانشناسی فروش

روانشناسی فروش در املاک

شما به عنوان یک مشاور املاک، فقط کسی نیستید که مسئول فروش املاک باشید! این شغل آنقدر پیچیدگی دارد که شما را مثل یک روانشناس متبحر به فردی که دیگران را به سرعت می‌شناسد تبدیل می‌کند. مشاورین املاک در حیطه ی ‌فعالیتشان باید بسیار قوی عمل کنند و خودشان را به جای خریدار، فروشنده، موجر یا مستاجر بگذارند تا بتوانند آنها را درک نموده و با یک همراهی صحیح، مشتری را به هدفش برسانند.

توضیحات بیشتر »
اسرار مشتری مداری

مهم ترین اسرار درباره مشتری مداری برای مشاورین املاک

قطعاً در دنیای امروزی، اقتصاد بر پایه مشتری است. این بدان معناست که تا هر وقت که مشتری باشد، خرید و فروش و طبیعتاً معاملات بازار رواج دارد. بنابراین هر زمان و به هر دلیل که مشتری در بازار حضور پیدا نکرد، تمامی فعالیت‌های تولیدی و خدماتی با شکست روبرو می‌شود. لازم به ذکر است که تمامی بنگاه‌های املاک دارای فعالیت خدماتی بوده…

توضیحات بیشتر »
Subtitle text example

Title text example

Text after title text example
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button