نیاز مشتری در واقع همان عاملی است که او را راغب و وادار به درخواست خدمت از شما می‌کند. حال آن خدمت ممکن است خرید یا فروش ملک باشد. تصور کنید مشتری با انگیزه و هدف، از شما به عنوان یک کارشناس، درخواست پیدا کردن یک ملک مناسب دارد. حال اگر نتوان در زمان مناسب و با کیفیت لازم خواسته فرد را مرتفع کرد، ذوق مشتری کور و از تقاضای خود صرف نظر خواهد کرد. پس مشاور املاک باتجربه، باید نیاز اصلی مشتری را شناسایی و در کوتاه‌ترین زمان، آن را به سرمقصد برساند. اولین و در دسترس‌ترین راه برای شناسایی نیاز مشتری پرسش مستقیم از خود او است. کارشناسان در کشورهای پیشرفته دنیا، نیاز مشتری را از خود وی می‌پرسند. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد چگونگی پیدا کردن نیاز مشتری صحبت کنیم.

چجوری نیازهای مشتری رو پیدا کنم؟

همین طور که به آن اشاره شد، فاصله میان تقاضای مشتری و عرضه خدمت باید کوتاه باشد. پس باید نیازهای مشتری را شناخت و در اسرع وقت ملک مورد نظر مشتری را پیدا کرد. برای شناخت نیاز مشتری به نکات زیر توجه کنید:

  • نظرسنجی از شخص مشتری

امروزه بهترین راه نیاز مشتری، صحبت مستقیم با او است. از مشتری خود بپرسید در ذهن خود به دنبال چگونه ملکی است؟ برای این مهم، شما باید با فرد یک رابطه مستمر و پیگیرانه داشته باشید.

  • تهیه پرسش نامه

با استفاده از تهیه تعدادی سوال که هم می‌توانید، در سایت خود بارگذاری کنید و هم می‌توانید به صورت کاغذی در اختیار مشتری بگذارید، به نیازهای او واقف می‌شوید. سوالاتی از قبیل میزان سرمایه، سلیقه فرد، محل انتخابی وی برای خرید ملک و از این قبیل پرسش‌ها را به شکل چهارگزینه‌ای برای پاسخ راحت‌تر در اختیار مشتری قرار دهید.

  • شناخت زبان بدن و داشتن مهارت ارتباط

مادامی که یک مشاور املاک در مکالمات روزمره با مشتری، سعی می‌کند با بهره از علم روانشناسی از روی حرکات، نگاه و صحبت‌ها به خواسته درونی او پی ببرد، در شغل خود موفق است. همچنان با مطالعه آگاهی خود را راجع به شناخت مشتریان بالا ببرید.

  • توجه به داده‌ها

خوشبختانه با زندگی در عصر دیجیتال، دست‌یابی به اطلاعات به‌روز و تکنیک‌های جذب مشتری راحت می‌توان به یک جمع‌بندی از نیازهای کلی مشتری رسید. اطلاعات خود را با استفاده از متدهای روز دنیا آپدیت کنید تا یک قدم به شناخت نیاز مشتری نزدیک‌تر شوید.

  • نگاه از دید مشتری

مشاور املاک با‌تجربه، خود را جای مشتری می‌گذارد، یعنی در انتخاب یک ملک خود را مشتری تصور می‌کند و از دریچه دید و نگاه او به ملک نگاه می‌کند. با این دید متوجه معایب و مزایای آن خرید و فروش نیز می‌شود. همچنین در پوست مشتری، نیازهای او نیز بهتر شناخته می‌شود.

  • شبکه‌های اجتماعی

مردم و مشتریان هر روزه در حال انتشار پست‌ها و سلایق و علایق خود هستند، نکته‌سنجی و ریزبینی در این صفحات که مربوط به مشاوران املاک و حتی رقیبان شما می‌شود و نظرات مخاطبان این صفحه‌ها به شما الگو می‌دهد. استفاده از هشتک‌های مربوط به مشتری و جستجو در موتور جستجوگر گوگل نیز کمک شایانی به شناخت شما از نیازهای مشتری می‌کند.

  • رعایت انصاف

یکی از نیازهای مشتری که در همه مشترک است، انتظار داشتن انصاف است. او به مشاور املاک اعتماد می‌کند و به دنبال ملکی است که از همه جهات با خواسته‌های او مطابقت داشته باشد. پس وظیفه شما است که جانب اعتدال را از سمت خود رعایت کنید و فقط به نفع یکی از طرفین معامله کار نکنید.

  • کنترل روند معامله و پشتیبانی

برای اینکه نیاز مشتری را بشناسید، همواره در معامله‌ها شرایط را کنترل کنید و پشتیبان مشتری باشید. این کار علاوه بر رضایت مشتری، اطلاعات بیشتری در زمینه شناخت کلی به ارمغان دارد.

  • احترام و ایجاد رابطه عاطفی با مشتری

در تمام دنیا و در هر حرفه‌ای برای شناخت فرد و در نتیجه شناخت نیازهای او، احترام گذاشتن و ایجاد رابطه عاطفی یک عامل سرعت بخش در شناسایی نیازهای فرد محسوب می‌شود. پس به مشتری احترام و ارادت داشته باشید.

سخن پایانی

یک مشاور حرفه ای، کار خود را بر اساس شانس و اقبال پیش نمی‌برد. یعنی می‌داند برای موفقیت در کار خود، باید همواره فایل‌ها و اطلاعات خود را به‌روز‌رسانی کند و خواسته و نیاز مشتری خود را بشناسد. هنگامی که نیازهای مشتری خود را بشناسید و آن‌ها را اولویت‌بندی کنید، میزان فروش و میزان رضایت مشتری از شما بالا می‌رود و این مهم، رونق کار شما را افزایش می‌دهد. مشاور املاک به طور کلی باید مشتری مدار باشد، یعنی در اعمال و رفتار خود، طوری برخورد کند که گویی رسالت او در این دنیا برطرف کردن نیاز مشتری است و بس. شناخت نیازهای مشتری و برطرف کردن آن، مشتری را به شما وفادار می‌کند و این خود یک تبلیغ بدون هزینه است. نکاتی که در این مقاله راجع به آن صحبت کردیم، شما را در شناخت نیازهای مشتری یاری می‌رساند

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

استعداد مشاور املاک

چگونه بفهمم در چه حیطه ای استعداد دارم؟ خرید و فروش، اجاره یا مشارکت

استعداد مدیران و مشاوران املاک در چه حوزه هایی است؟ هر کسی می تواند در یک حوزه به خصوص دارای استعداد باشد و کارایی مشخصی را به مرحله اجرا بگذارد. زمانی که شما به عنوان یک کارشناس مشاور املاک قرار است به کار خرید و فروش، اجاره دادن ملک و یا مشارکت مشغول شوید، باید ابتدا ببینید که در کدام یک از این موارد استعداد بالاتر و بیشتری دارید. زمانی که این نکته را به خوبی درک کنید، می توانید به راحتی کار خود…

توضیحات بیشتر »
وب سایت املاک

اهمیت داشتن یک وب سایت برای مشاورین املاک

در دنیای امروز که به سرعت در حال تغییر است، جایی که فناوری و اینترنت تأثیر قابل توجهی بر هر جنبه‌ای از زندگی ما دارند، داشتن یک وب سایت برای مشاوران املاک بسیار مهم خواهد بود. اتکا به فناوری، به ویژه اینترنت، غیر قابل انکار است، زیرا همه چیز از سفارش غذا، رزرو بلیط، ثبت نام، سمینارها، کلاس‌ها، خرید و فروش و غیره به سمت فضای آنلاین در حال حرکت است. در این مطلب به بررسی اهمیت داشتن وب سایت مشاور املاک می‌پردازیم…

توضیحات بیشتر »
بنگاه املاک

آموزش بنگاه داری املاک

همانطور که می دانید کار کردن در بنگاه املاک فضایی است که رقابت در آن زیاد بوده و صاحبان این حرفه برای رسیدن به بیشترین سود و جذب مشتری، کوشش زیادی می کنند. یقینا داشتن شرایط بنگاه داری به تنهایی کافی نیست و باید یکسری اصول اصلی را در این حوزه فرا بگیرید. در این مطلب از سایت آموزش املاک به برخی از ویژگی ها و فوت و فن های لازم برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق برای بنگاه داری میپردازیم.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button