به صورت کلی باید بگوییم که شغل مشاور املاک نیز مانند سایر مشاغل دنیا ممکن است برای افرادی سودآور و برای برخی دیگر درآمد مناسبی نداشته باشد به همین دلیل این اشخاص پس از مدتی تصمیم می‌گیرند تا شغل خود را تغییر دهند. اما لازم است بدانید که درآمد حاصل از شغل مشاور املاک به عوامل مختلفی مانند تجربه کاری، ساعت کار روزانه، جایگاه، روحیه و … بستگی دارد. به همین دلیل امکان تخمین زدن به صورت ثابت و قطعی برای میزان درآمد مشاوران املاک وجود ندارد.

در ادامه مطلب به بررسی سایر عوامل تاثیرگزار در درآمد مشاور املاک می‌پردازیم.

ساعت کاری‌ خود را افزایش دهید

در شغل مشاور املاک برای افزایش درآمد، میزان ساعت کاری افراد بررسی می‌شود. برای مثال افرادی ساعت کاری‌ بیشتری در هفته دارند طبیعتاً روی میانگین درآمد آن‌ها تاثیرگذار است.

برخورداری از تجربه بیشتر در نتیجه داشتن افزایش درآمد

برای شغل مشاور املاک داشتن تجربه کاری حرف اول را می‌زند زیرا به میزانی که تجربه فرد بیشتر باشد درآمد نیز افزایش می‌یابد. برای مثال یک مشاور املاک با تجربه کاری معمولی، حدود 149000 تا 164000 دلار درآمد دارد که این مبلغ با توجه سایر عوامل متغیر است.

برخورداری از تحصیلات بالاتر در نتیجه درآمد بیشتر

به صورت کلی تفاوت جایگاه تحصیلات در مشاوران املاک بسیار موثر در میزان درآمد آن‌ها است. در واقع شخصی که مشاور املاک مسکونی است درآمد کم‌تری در مقایسه با مشاور املاک تجاری دارد.

مقدار درصد کمیسیون مشاوران املاک در ایران

اگر می‌خواهید میانگین درآمد مشاوران املاک را تخمین بزنید لازم است تا از درصد کمیسیون آن‌ها اطلاع داشته باشید. برای نمونه درصد کمیسیون املاک با هزینه 500 میلیون 0.5 درصد برآورد شده است همچنین کل هزینه مازاد آن 0.25 درصد است.

میزان درآمد مشاوران املاک در ایران

باید بگوییم حقوق مشاوران املاک در ایران متغیر است. این مبلغ با توجه به حقوق و دست‌مزد مشاوران بر اساس عواملی مانند جنسیت، موقعیت مکانی، تجربه و مهارت کاری بسیار نوسان دارد. اما به صورت کلی باید بگوییم که متوسط حقوق مشاوران املاک حدود 42000000 ریال برآورد شده است.

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید درآمد‌تان از میانگین و متوسط اعلام شده بالاتر است نشان می‌دهد که فعالیت بسیار مناسبی را در این حوزه داشته‌اید. با توجه به آنچه گفته شد دریافتید که حقوق مشاوران املاک ارتباط زیادی با سطح تحصیلات آن‌ها دارد. به عنوان مثال فردی که تحصیلاتش را تا دوره دبیرستان تکمیل کرده است درآمد کم‌ترین دارد. در حالی که این مبلغ برای فردی که دارای مدرک دیپلم است بوده و همچنین فردی که تا مقطع لیسانس تحصیل کرده است درآمد بالاتری خواهد داشت. هرچند مثال نقض در این مورد به وفور دیده می‌شود.

مشاوران املاک چگونه می‌توانند میزان درآمد‌شان را افزایش دهند؟

شما می‌توانید با آموختن راه‌کارهایی برای افزایش درآمد در این حرفه بر میزان سود خود بیفزایید. در ادامه مطلب شما را با مهم‌ترین شگرد‌هایی که باعث افزایش میزان درآمد‌تان می‌شود آشنا خواهیم کرد:

روابط اجتماعی‌تان را تقویت کنید

مشاوران املاک باید از روابط اجتماعی مناسبی برای برقراری ارتباط موثر به منظور ارائه بهترین خدمات و جذب مشتریان بیشتر داشته باشند. در واقع باید بگوییم که دایره ارتباطات شما تعیین‌کننده سطح درآمد‌تان تعریف شده است زیرا این مسئله علاوه بر جلب اعتماد مشتریان باعث افزایش محبوبیت و اعتبار شما در میان افراد می‌شود.

برقراری ارتباط موثر با فروشنده

شما به عنوان یک مشاور املاک موفق باید بدانید که در ارتباط با مشتریان مختلف چگونه رفتار کنید. زیرا شناخت و بررسی نیاز‌ها و خواسته‌های آن‌ها، مشاوران املاک را برای ارائه بهترین خدمات و برقراری ارتباط موثر برای داشتن معاملات ملکی موفق کمک می‌کند. ضمن اینکه جلب رضایت مشتری حرف اول را در پیشرفت کاری شما می‌زند.

برندسازی کنید

استفاده از روش معتبر و محبوب برندسازی، مشاوران املاک را برا داشتن سود‌های کلان و معاملات موفق ملکی کمک می‌کند دانستن اینکه شما از کدام استراتژی بازاریابی برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنید و چه محتوایی را برای جلب رضایت آن‌ها ارائه می‌دهید بسیار ضروری و مهم است.

مشاوران املاک می‌توانند فرآیند برند‌سازی را از طریق وبینار، انواع شبکه‌های اجتماعی، سئو سایت و … ارائه دهند.

مهارت‌های فروش را توسعه دهید

یک مشاور املاک موفق باید بداند که پیشرفت در هر حوزه کاری نیازمند داشتن اطلاعات کافی است. بنابراین بهتر است این اشخاص دوره‌های آموزشی مربوط به مسائل حقوقی املاک را بگذرانند و اطلاعات خود را به روز کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از اطلاعات کسب شده بیشترین درآمد و سودآوری را برای خود و همکاران‌شان رقم بزنند.

بازار هدف را بشناسید

برای موفقیت در حرفه کارگزار مشاور املاک لازم است تا توانایی برای پیش بینی، تشخیص و ارزیابی نیاز مشتری و ارائه مناسب خدمات به آن‌ها را داشته باشید تا بتوانید در گام اول برای مشتریان اعتماد لازم را ایجاد کنید. مشاوران املاک بایستی شرایط مشتریان خود را از جمله درآمد، وضعیت تاهل، عنوان شغلی و ویژگی‌های فردی را بررسی کنند تا بتوانند معاملات ملکی مناسب با شرایط هر کدام را ارائه دهند.

مشاوران املاک موفق باید رقبا خود را در این حرفه شناسایی کرده و تلاش کنند تا کیفیت کار و درآمدشان تفاوت زیادی با آن‌ها نداشته باشد.

درامد

نتیجه گیری

در این مطلب تلاش کردیم اطلاعات بسیار جامع و کاملی را در حوزه درآمد مشاوران املاک و راه کار‌های موثر برای افزایش میزان حقوق و شرایط آن بیان کنیم تا شما بتوانید با استفاده از این روش‌ها و اعمال شرایط گفته شده بیشترین میزان سودآوری را در شغل خود داشته باشید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مدرک کارشناسی املاک

مدرک کارشناسی املاک چیست؟

اگر شما هم می‌خواهید با اطلاعات کامل و به صورت آکادمیک وارد شغل مشاوره املاک شوید، چاره‌ای جز شرکت در دوره‌های آموزشی ندارید. با شرکت در یک دوره آموزشی جامع و کامل که توسط مجموعه آموزشی معتبر برگزار می‌شود موفق به اخذ مدرک املاک شده و کار خود را به صورت حرفه‌ای آغاز خواهید کرد. مجموعه ما دوره‌هایی با سرفصل‌هایی کامل به دانشجویان ارائه می‌کند و پس از اتمام دوره به شما مدرک کارشناسی املاک اهدا می‌شود.

توضیحات بیشتر »
اولین هفته کاری شغل مشاوری املاک

نکات اولین هفته کاری در مشاوری املاک

اگر به دنبال شغلی پر‌درآمد هستید، فقط کافی است سری به سایت‌های مختلف گوگل بزنید تا با شغل مشاوری املاک در این فهرست روبرو شوید. به همین منظور اکثر افراد به این شغل پر‌درآمد و هیجان‌انگیز روی می‌آورند؛ حال می‌خواهد شغل اصلی آن‌ها باشد یا شغل دومشان…اگر شما هم قصد دارید وارد این حوزه کاری شوید، قطعا با این سوال روبرو می‌شوید که در اولین هفته کاری شغل مشاوری املاک باید به چه نکاتی توجه کرد؟! گفتنی است که این نکات تمامی جوانب شغل مشاوری املاک را در بر می‌گیرد.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button