در دنیای امروزی به دلیل تعدد شغل‌ها و همچنین رقابت زیاد بین آن‌ها، داشتن استراتژی و تخصص در شغل، می‌تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند.

مشاور خرید و فروش املاک نیز از این قاعده مستثنی نیست در نتیجه در عصر امروز که بازار‌گردی‎ها سمت و سوی مجازی به خود گرفته‌اند، نگارش و طراحی یک آگهی حرفه‌ای ضمن افزایش بازار کار، باعث دیده شدن و تمایز مشاور از سایر همکاران و رقبا می‌شود.

ما با ارائه این مقاله قصد داریم که مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکات، در نگارش آگهی املاک را شرح دهیم. 

متن آگهی املاک

در واقع آگهی املاک شما، ویترین و نمایشگاه محدودی از کالاهایی یا فایل‌هایی است که شما ارائه می‌دهید. پس قطعاً این ویترین باید طوری طراحی شود که ضمن جلب مشتری، اعتماد را بین طرفین به وجود بیاورد.

مهم‌ترین نکات در نوشتن متن آگهی

متن آگهی، در واقع ابزاری است که مشتری را مجاب می‌کند تا پایان آگهی پیش برود و در آخر با شما تماس حاصل نماید، اما قطعاً برای اعمال این تأثیر بر ذهن مخاطب باید نکاتی را رعایت کنید که در ادامه ذکر شده‌اند:

  • آگهی، ویترین شما است، پس باید بهترین فایل خود را در آن قرار دهید.
  • از ویژگی‌های مثبت موقعیت مکانی آن بنویسید اما به نحوی که رقبا مکان دقیق آن را نیابند.
  • ما فارسی زبانیم، پس تا حد امکان از واژگان فارسی استفاده کنید تا متن آگهی شما برای همه قابل درک باشد (از کلماتی مثل لوکیشن، اکتیو و پِرفِکت استفاده نکنید).
  • برای حس بخشیدن به آگهی، از علامت‌های سؤال(؟) و تعجب استفاده کنید(!).
  • از کلمات جدید و متمایزکننده استفاده کنید. (به‌جای خانه عالی بنویسید منزلی بی‌نظیر و جذاب)
  • سعی کنید در نگارش، حس کنجکاوی و نیاز را در مخاطب به وجود بیاورید.

نوشتن قیمت در عنوان آگهی

در واقع نوشتن قیمت در آگهی به دو دلیل رد شده است، اول این‌که با ارائه قیمت در عنوان آگهی، حس کنجکاوی خواننده از بین می‌رود و با تمایل کمتری، متن آگهی را مطالعه می‌کند. دوم این‌که ممکن است قیمت نگارش شده با بودجه خواننده یکسان نباشد و فرد آگهی شما را رد کند و برای دریافت فایل‌های بیشتر با شما تماس نگیرد در این صورت شما یک خریدار واقعی را از دست می‌دهید.                                              

تنها در یک صورت درج قیمت در عنوان، امکان‌پذیر و حتی مفید است مثل:

  • شما دارای فایلی بی‌نظیر و خاص هستید که از همه نظر، اعم از قیمت و متریال درجه یک است (قیمت پایین‌تر از عرف منطقه).
  • زمانی که ملک شما از وام یا مستأجر برخوردار است و مشتری با پرداخت مبلغی در حدود یک‌سوم کل مبلغ ملک، می‌تواند آن را خریداری کند.

توجه داشته باشید که اگر ملک دارای وام یا مستأجر بود، حتماً باید مبلغ رهن یا وام را ضمن مبلغ موردنیاز از سمت مشتری ذکر کنید. به‌عنوان مثال: 20 رهن+ 100 وام+ 500 نقدی

همچنین اگر فایل شما دارای قیمتی پایین‌تر از فی منطقه بود، برای ایجاد حس نیاز و کنجکاوی بیشتر می‌توانید از جملاتی مثل: قيمت باورنکردنی و یا زير قيمت منطقه در عنوان استفاده کنید.

نکته حائز اهمیت در فروش این‌گونه از ملک‌ها، این است که به هیچ وجه در آگهی درج نشود پول لازم! این جمله باعث ضعف مالک و مشاور می‌شود.

نکات طلایی در نوشتن آگهی املاک

توضیحات تکمیلی در آگهی، باعث ایجاد دیدگاهی فرضی و شمایی کلی از فایل برای مشتری می‌شود، پس برای طراحی بهتر این تصویر ذهنی حتماً نکات ذیل را رعایت کنید:

  • ذکر سال ساخت و پایان کار، متراژ واحد، تعداد اتاق‌خواب‌ها و متراژ هر قسمت (پذیرایی و اتاق‌ها)
  • بیان جنس کابینت‌ها، کمددیواری (در صورت وجود) و نوع کفپوش (پارکت یا سرامیک) تا مشتری تصویرسازی بهتری داشته باشد.
  • درج نوع سند در اواسط متن آگهی (وقفی/ ملکی/ ورثه‌ای و…) این کار باعث اعتمادسازی می‌شود.
  • اگر سازه ملک، تعداد کم‌تر از 8 واحد داشت، به‌جای ذکر تعداد واحد‌ها، از جمله کم واحد استفاده کنید.
  • ملک دارای نور خوب جمله مناسبی نیست، از غرق نور یا روبه آفتاب استفاده کنید.
  • ملک فوق بدون فضای پرت و اضافه، به‌شدت جمله ضعیف و در عین حال بدی است، از عبارت مهندسی‌ساز یا خوش‌نقشه استفاده کنید زیرا جمله‌های کوتاه بیشترین تأثیر را بر ذهن مخاطب می‌گذارند.
  • با درج نام خود در پایان متن آگهی، ضمن برند و آشنا کردن نام خود در گوش مخاطب، از تماس‌های احتمالی همکاران که باعث اشغال بی‌ثمر خط می‌گردد جلوگیری کنید.

تعریف از فایل را تا کجا ادامه دهم؟

در واقع پیشنهاد تیم ما به شما این است که هرگز تعریف و تمجید بیش از حد انجام ندهید. بر خلاف تصور تعریف بیش از حد از ملک، باعث سردرگمی و حتی بد‌اندیشی مشتری نسبت به ملک و مشاور می‌شود در نتیجه تعریف و تمجید بی‌جا، ممنوع!

آگهی املاک

سخن پایانی

تیم قدرتمند ما، با برگذاری دوره‌های فوق حرفه‌ای در زمینه فروش املاک، قصد بر توسعه کاری و ایجاد دیدگاهی نو، در فروش املاک را دارد. با آموزش دیدن در این مجموعه، بازار ملک در هیچ بازه‌ای کساد نمی شود.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

چگونه تبلیغ اینترنتی بنویسیم؟

تبلیغات به عنوان یک کاتالیزور در تسریع امر خرید و فروش ملک به شمار می‌رود. یعنی به جای اینکه منتظر مشتری باشیم با ارائه رزومه، همچنین معرفی کسب‌وکار خود مشتری را جذب کنیم. در دنیای امروز، خریداران مثل گذشته، به روش سنتی و حضوری سراغ مشاوران املاک نمی‌روند، بلکه پیگیر سایت‌ها و صفحات اجتماعی هستند. بنابراین موضوع تبلیغ اینترنتی به شدت مورد توجه مشاورین قرار گرفته است.

توضیحات بیشتر »
قیمت شکنی

چجوری قیمت شکنی کنیم؟

حتماً شما هم با فروشنده‌هایی روبرو شده‌اید که توقع دارند ملکشان را بالاتر از ارزشی که دارد بفروشید. کار کردن بر روی فایلی که فروشنده قیمت بالایی بر روی ملک خود گذاشته است، کار بسیار سخت و دشواری است و اگر چند راهکاری که برای قیمت شکنی در املاک وجود دارد، بلد نباشید به احتمال بسیار زیاد در فروش این ملک‌ها شکست می‌خورید.

توضیحات بیشتر »
مشتری مداری

مهم ترین اسرار درباره مشتری مداری برای مشاورین املاک

قطعاً در دنیای امروزی، اقتصاد بر پایه مشتری است. این بدان معناست که تا هر وقت که مشتری باشد، خرید و فروش و طبیعتاً معاملات بازار رواج دارد. بنابراین هر زمان و به هر دلیل که مشتری در بازار حضور پیدا نکرد، تمامی فعالیت‌های تولیدی و خدماتی با شکست روبرو می‌شود. لازم به ذکر است که تمامی بنگاه‌های املاک دارای فعالیت خدماتی بوده و کاملاً وابسته به مشتری هستند. بنابراین تا زمانی که مشتری وجود داشته باشد،

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button