همه ی ما قطعا تا به حال نام تسهیلات وام مسکن را شنیده‌ایم و تا حد زیادی با آن آشنایی داریم. همانطور که می‌دانید داشتن خانه و کاشانه همیشه مورد توجه انسان بوده‌ است. زیرا که جزو سه رکن اساسی نیازهای اولیه انسان متمدن محسوب می‌شود. اما متاسفانه شرایط در هر جامعه به گونه‌ای نیست که تمام اقشار جامعه بتوانند با اندوخته خود و به صورت تمام نقد، مسکن را برای فراهم کنند. بنابراین در هر جامعه‌ای بنابر شرایط موجود، بودجه‌ای جهت رفع این‌نیاز فراهم می‌شود تا مردم جامعه را در جهت تهیه مسکن حمایت کنند. تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا هر آنچه را که لازم است در مورد این وام بدانید به شما بگوییم.

وام مسکن چیست؟

وام مسکن نوعی تسهیلات است که دولت‌ها بنابر شرایط اقتصادي موجود در کشور، به جهت کمک به اقشار مورد نظر برای خرید خانه قرار می‌دهند  تا این طیف از مردم بتوانند به آرزوی خود دست پیدا کنند. اما این وام ‌تنها شامل خرید مسکن ‌نیست بلکه جهت ساخت، تعمیر و بازسازی مسکن ‌نیز استفاده می‌شود. این تسهیلات، کمک‌ قابل‌توجهی از لحاظ مالی برای مردم می‌باشد تا بتوانند نیاز اولیه خود را به راحتی برطرف کنند.

انواع وام مسکن

باتوجه به توضیحات داده شده که وام مسکن جهت خرید، ساخت و تعمیرات خانه استفاده می‌شود، در نتیجه در این زمینه‌ها انواع مختلف وام موجود است که در ادامه به ارائه توضیحاتی در مورد آنان پرداخته شده است.

  • وام خرید مسکن

در هر شهر و استانی تعداد جمعیت‌ متفاوتی ساکن هستند. وام خرید مسکن از لحاظ مقدار آن بسته به شرایط جغرافیایی و جمعیتی شهر مورد نظر متفاوت است به طوریکه در کلان‌شهرها بیشترین و در شهرستان‌های کوچکتر، کمترین وام‌ مسکن برای خرید اختصاص داده می‌شود. بطوریکه تهران، مشهد ، اصفهان و… بیشترین وام خرید مسکن را به خود اختصاص داده‌اند. وام خرید مسکن تنوع قیمت بسیاری دارد و از ۲۰ تا۴۰۰ میلیون شامل میشود.

  • وام ساخت مسکن

این وام نیز مانند وام مسکن برای خرید با توجه به شرایط جمعیتی و جغرافیایی شهر ‌مورد نظر مشخص شده و بازه و تنوع مختلفی دارد‌. تامین این وام از راه‌های مختلفی مانند صندوق پس انداز مسکن،  صندوق پس انداز مسکن ‌جوانان، اوراق ممتاز، اوراق ویژه و… تامین می‌شود. مبلغ این وام از حداقل ۲۰ تا ۸۰‌ میلیون و حداکثر ۱۰۰ تا ۴۰۰‌ میلیون میباشد.

  • وام تعمیرات مسکن

مقدار وام مسکن برای تعمیرات و بازسازی، در مقایسه با وام های ذکر شده کمتر است که شامل وام ۵ میلیونی که  اعتبار آن از محل سپرده‌گذاری و وام ۴۰ میلیون تومانی که از محل اوراق است، می‌باشد.

علاوه بر انواع وام‌های ذکرشده در بالا، وام‌های مسکن دیگری نیز وجود دارند که به شرح زیر هستند.

  • وام مسکن بازنشستگان

اغلب مردم وقتی کلمه بازنشستگان را می‌شنوند افرادی تنها، گوشه گیر و یا افرادی که در پارک ‌هستند را متصور می‌شوند. آیا این افراد که پس از مدت زیادی خدمت به کشور بازنشسته می‌شوند صحیح است که خانه ای از خود نداشته باشند؟ به همین علت بانک‌های مختلفی ازجمله بانک مسکن تدابیری برای این مورد اتخاذ کرده‌اند که این تدابیر با توجه به شرایط هر شهر متفاوت هستند.

  • وام مسکن جوانان

دولت در  سال‌های گذشته تدابیر محتلفی جهت ترویج‌ ازدواج و آسان‌تر نمودن این امر در نظر گرفته است که یکی از آنان وام مسکن برای جوانان است. زوجین می‌توانند با کمک این وام و مقدار تسهیلات و اقساط آن برای خانه‌دار شدن برنامه ریزی نموده و مسیر  را برای تحقق این‌امر هموار کنند.

  • وام مسکن روستایی

متاسفانه هر کشوری دچار بلایای طبیعی مختلفی می‌گردد که خسارات ناشی از این موارد بیشتر متوجه خانه‌های روستایی می‌شود. دولت برای کمک به مردم روستایی که دچار این بلایا می‌شوند تدابیری اندیشیده است که یکی از این موارد وام مسکن روستایی با سود کم می‌باشد.

از کجا وام مسکن‌ تهیه کنیم؟

همانطور که گفته شد وام مسکن، با توجه به دو شرط اصلی مورد استفاده و شرایط جغرافیایی و جمعیتی آن شهر به اقسام مختلفی تقسیم‌ می‌شود. به‌طور کلی روش تهیه این وام به دودسته اصلی تقسیم می‌گردد که از لحاظ تامین اعتبار متفاوت هستند. دسته اول  از راه  خرید اوراق مربوط به تسهیلات ذکر شده بانک و راه دوم از راه محل سپرده‌‌گذاری بانک مسکن است. هر کدام از وام‌های گفته شده ار بانک‌ها و صندوق‌های مختلفی تهیه می‌شود که بانک‌ ملی و مسکن از شاخص‌ترین بانک‌های دولتی هستند که این کار را انجام می‌دهند. البته بانک‌های غیردولتی نیز این تسهیلات را پاسخگو هستند. بهتر است در هنگام دریافت این تسهیلات به اقساط، مقدار وام، سود وام و… توجه داشته باشید تا بدانید کدام وام برای شما منفعت بیشتری دارد.

وام مسکن

کلام آخر

امروزه وام مسکن را می‌توان کمکی برای تحقق آرزوی انسان دانست. آرزویی که متاسفانه می‌تواند برای هر شخص با توجه به شرایط مختلف مالی‌اش به دشواری تحقق یابد.  اگرچه در شرایط فعلی اقتصادی، دست یافتن به یک مسکن ابدی کاری غیر ممکن به نظر می‌رسد اما می‌توان با شیوه‌های مختلفی مانند استفاده از تسهیلات مسکن هرچند به مقدار ناچیز، خرید یک خانه را برای خود و خانواده عزیزمان محقق کنیم.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مشاور املاک مشهد

مشاورین املاک در مشهد چگونه کار می کنند؟

مشهدی‌های عزیز، با شرکت در دوره های آموزشی مشاور املاک مشهد، وارد شغلی شوید که درآمد بالایی داشته و در ضمن برای مشغول شدن در آن احتیاج به سرمایه اولیه چندانی ندارید. رمز موفقیت در شغل مشاور املاکی، آگاه بودن از بخش‌های مختلف این کار و توانایی برقراری ارتباط موثر بین فروشنده و خریدار است. به‌منظور کسب اطلاعات لازم در اینباره بهتر است در دوره‌های آموزشی….

توضیحات بیشتر »
مدیریت املاک

الفبای استخدام مشاور املاک برای مدیران املاک   

مشاوران املاک چگونه برای دفاتر خود کار استخدام مشاور املاک را انجام می‌دهند؟ به دلیل محبوبیت بالای شغل مشاور املاک در سراسر کشور و میزان درآمد بالا در صورت موفقیت شغلی، بسیاری از افراد علاقه‌مند به این کسب‌وکار هستند اما باید دید مدیریت دفتر املاک چگونه باید افراد پویا و علاقه‌مند را پیدا کند؟ امروزه با گسترش تکنولوژی و پیشرفت وسایل ارتباطی، هموارکردن این کار خیلی سخت به‌نظر نمی‌رسد، در این مقاله به تشریح الفبای استخدام مشاور املاک می‌پردازیم.

توضیحات بیشتر »
جملات مهم

جملات مهم برای اینکه مشتری حرف شما را قبول کند 

مشاوران املاک نقش بسیار مهمی در فرآیند خرید و فروش ملک دارند. جهت دستیابی به موفقیت و پذیرفته شدن حرف شما توسط مشتری، نیاز است تا توانایی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را به بهترین شکل به آن‌ها ارائه نمایید. در این راستا، استفاده از جملات مهم و قانع‌کننده می‌تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد. یکی از اصول و روش‌های حیاتی در بازاریابی املاک، متقاعدسازی مشتریان است. آشنایی با این تکنیک‌ها می‌تواند به…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button