عکاسی از ساختمان و املاک بسیار پیچیده است به طوریکه می‌بایست تمام عناصر موجود در یک ملک در قالب عکس نشان داده شود. چند نکته مهم و جذاب  هنگام عکاسی آپارتمان، ملک و ساختمان وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان نتایج بسیار عالی و شگفت انگیزی به دست آورد. در به این نکات مهم برای عکاسی و فیلمبرداری از ساختمان می‌پردازیم.

سختی‌ها و چالش‌های عکاسی از ساختمان

ماهیت عکاسی از ساختمان و املاک بسیار فنی و پیچیده است و پیدا کردن یک زاویه عالی برا عکاسی بسیار چالش برانگیز و جذاب خواهد بود. هنگام عکاسی باید به نیاز مشتری توجه کنید و خواسته او را اولویت قرار دهید. گرفتن عکس از ساختمان و ویرایش آن دو مقوله مهم هستند که باید به خوبی آن‌ها را انجام داد تا رضایت مشتری نیز جلب شود.

چند نکته مهم جهت عکاسی از ساختمان

همانطور که گفتیم عکاسی از ساختمان دارای چالش‌های بسیار زیادی است و سختی‌های مختص به خود را دارد. اما با رعایت کردن چند نکته مهم می‌توان به راحتی این کار را انجام داد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این نکات بیشتر آشنا شوید:

انتخاب لنز

جهت عکاسی از ساختمان در شغل مشاور املاک بهتر است از لنزهای واید و فوق واید استفاده کنید. لنزهای دیگر ممکن است روی کیفیت کار تاثیر منفی بگذارند و کیفیت عکس‌ها را کم‌تر کنند. لنزهای بیش از حد واید نیز ممکن است ظاهر اتاق را تغییر داده و باعث انحراف چشم شوند. از لنزهای واید برای عکاسی از فواصل نزدیک استفاده می‌شود و فضای بیشتری را به نمایش می‌گذارد. برای اینکه هنگام عکاسی نمای ساختمان  شما شیب‌دار نشود می‌توانید فاصله را بیشتر کرده و کمی عقب‌تر بروید. برای عکس‌برداری از فاصله دور یا ثبت جزییات بنا بهتر است از لنزهای تله استفاده کنید. این لنزها به دلیل داشتن زاویه دید بسته فضای کمی را نشان می‌دهند.

بهره‌وری

همانطور که می‌دانید زمان یکی از مسائل مهم برای مشتری است که توجه به آن اهمیت بسیار زیادی دارد. نوردهی در عکاسی با توجه به فضا متفاوت است. به عنوان مثال عکاسی از یک مزرعه به مراتب متفاوت‌تر از عکاسی از یک پلان طبقه باز می‌باشد. برای اینکه بتوانید یک مهارت قوی در این زمینه داشته باشید بهتر است از نور طبیعی استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید با سرعت بیشتر و در زمان تعیین شده عکسبرداری از ساختمان را انجام دهید.‌

ایجاد برنامه کار

برای اینکه از گرفتن عکس‌های تمام نقاط ساختمان اطمینان حاصل کنید بهتر است یک برنامه کاری ایجاد نمایید. به این ترتیب از تمام زوایا و اتاق‌ها عکس تهیه می‌شود. به عنوان مثال می‌توان از ورودی ساختمان شروع به عکاسی کرد و از بیرون به داخل عکاسی را ادامه داد. داشتن برنامه مفید و کارآمد به شما کمک می‌کند تا فایل‌های منظم داشته باشید.

توجه به نمای شب

توجه به نمای ساختمان در شب برای عکاسی اهمیت زیادی دارد. همانطور که می‌دانید نورپردازی و چراغ‌ها در شب جلوه ویژه‌ای به ساختمان خواهند داد پس باعث جذابیت عکس شما می‌شوند.

بررسی گذشته یک بنا

تاریخچه و پیشینه یک ساختمان می‌تواند برای گرفتن عکس از آن قابل استفاده باشد. در واقع تحقیق در مورد گذشته یک ساختمان به شما کمک می‌کند تا جزئیات مربوط به آن ملک را بدانید.

 صبر و دقت

صبر کردن و دقت برای پیدا کردن لحظه مناسب در عکاسی بسیار مهم است. به دلیل اینکه سوژه شما در عکاسی ساختمان ثابت بوده می‌توانید صبر کنید تا زاویه تابش نور خورشید و موقعیت ابرها به گونه‌ای باشد که بهترین سوژه را برای شما فراهم کند.

توجه به جزئیات

زاویه عکاسی باید به گونه‌ای باشد که خطوط افقی و عمودی به خوبی نشان داده شده و به جزئیات توجه ویژه‌ای شود‌. نباید هیچ مورد کوچکی را نادیده بگیرید. کاشی‌کاری‌ها، نقش و نگارها و… باید به خوبی عکاسی شوند‌. برای اینکه تاکید روی برجستگی‌ها بیشتر باشد می‌بایست از نور مایل استفاده کرد تا نقش‌ها روی در و دیوار به خوبی نمایش داده شوند. استفاده از لنزهای تله کمک می‌کند جزئیات مغشوش نشوند. عکسبرداری از نمای رو به رو نیز هنگام عکاسی از جزئیات باعث افزایش جذابیت عکس خواهند شد.

عکس رنگی یا سیاه و سفید؟

یکی از مسائل مهمی که در میزان موفقیت عکاسی از ساختمان تاثیرگذار بوده سیاه و سفید بودن یا رنگی بودن عکس گرفته شده است. باید بدانید که عکس‌های سیاه و سفید جذابیت و جلوه خاصی به بناها می‌دهند و ساختمان به خوبی در آن نشان داده می‌شود‌.

نتیجه گیری

عکاسی از ساختمان در املاک می‌تواند کاری سخت و دشوار باشد. به همین دلیل لازم است شما با نحوه عکاسی از ساختمان آشنا شوید و مهارت آن را کسب کنید. در این زمینه باید خلاقیت و انعطاف‌پذیری داشته باشید تا بتوانید یک ملک را به خوبی نشان دهید. بهتر است تمام نکات ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را به دست بیاورید.

 

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

جامعه هدف

شناخت جامعه هدف

اهداف مناسب و مطلوب و همچنین شناخت جامعه هدف مشاورین املاک و پایبندی به آن­ها امری ضروری و مهم به ­شمار می­آید. در باور جامعه امروز، شغل و حرفه مشاور املاک خیلی ساده و آسان به نظر می‌رسد. شغلی که زحمت زیادی نداشته و با کمی صبر می‌توان در بازار مسکن به موفقیت رسید. اما خوب است بدانید که واقعیت با این تصور بسیار فاصله دارد. شغل مشاوران املاک در حوزه مسکن و ملک و املاک بسیار دشوار و طاقت فرسا است. مشاورین املاک به ویژگی‌های…

توضیحات بیشتر »

چجوری مشاور املاک پولداری بشم؟

مشاور املاک پولدار چگونه می‌تواند به پول زیاد دسترسی پیدا کند؟ زمانی که صحبت از مشاورین املاک پولداری می‌شود که در گوشه و کنار کشور زندگی می‌کنند، معمولاً به این موضوع فکر می‌کنیم که این افراد چگونه توانسته‌اند به چنین جایگاهی دست پیدا کنند. برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک پولدار باید حتماً به یک سری از نکات و ویژگی‌ها توجه داشته باشیم. در ادامه سعی کرده‌ایم تا این موارد را به طور کامل بیان کنیم و شما را هرچه بهتر و دقیق‌تر با این موضوعات آشنا سازیم…

توضیحات بیشتر »

آموزش مشاور املاک حرفه‌ ای

اگر شما هم به توسعه حرفه‌‌ای در صنعت املاک علاقه‌‌مندید و قصد دارید به مشاور املاک حرفه‌‌ای تبدیل شوید، در این مطلب راهکارها و راهنمایی‌‌هایی جهت موفقیت در این صنعت برای شما شرح داده شده است. با اطلاعات و استراتژی‌‌های موثری که در اختیارتان قرار داده‌ایم، می‌‌توانید به عنوان مشاوران املاک در بازار رقابتی بهتر عمل کرده و به توسعه و پیشرفت خود ادامه دهید. جهت بهره‌ برداری از این مطالب و کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید….

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button