اگر قصد خرید یا اجاره آپارتمان را داشته یا اینکه تازه وارد حرفه مشاور املاک شده باشید اولین سوالی که ذهن شما را درگیر می‌کند این موضوع است که چه طبقاتی در آپارتمان پرطرفدارتر هستند؟ و شرایط زندگی در کدام طبقه بهتر است؟ به شما توصیه می‌کنیم که مطالعه این مقاله را از دست ندهید زیرا آکادمی آموزش املاک ابراهیمی که در زمینه آموزش تخصصی به مدیران و مشاوران املاک فعالیت می‌کند، قصد دارد به این سوالات به صورت جامع و کامل پاسخ دهد.

معیار‌های مهم برای انتخاب بهترین طبقه آپارتمان

آیا تاکنون با خود فکر کرده‌اید که چه معیار‌هایی تعیین کننده طبقات پرفروش ملک هستند؟ باید گفت انتخاب بهترین طبقه آپارتمان به شرایط زندگی فرد و ترجیحات او بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان انتخاب طبقه آپارتمان باید به آن توجه کرد افراد پیر و سالخورده، بیمار و معلول هستند. به عنوان مثال اگر در خانواده‌ای فرد سالخورده یا بیمار وجود داشته باشد طبقه اول برای آن‌ها بهترین گزینه است. اگر خانواده شما جوان بوده طبقات بالاتر هم برای شما مشکل آفرین نخواهد بود. معیارهایی که در زمان انتخاب طبقات آپارتمان باید به آن توجه نمود شامل موارد زیر هستند:

چشم انداز آپارتمان

  • امنیت و ایمنی
  • فشار آب در طبقات
  • سکوت و آرامش
  • سرما و گرما
  • حمل و نقل و دسترسی آسان

در ادامه در مورد برخی از این معیارها توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

حمل و نقل و دسترسی آسان

یکی از اولین مواردی که در زمان انتخاب طبقه آپارتمان به ذهن افراد می‌رسد حمل و نقل و دسترسی به واحد است. اگر در یک برج و آپارتمان مرتفع ساکن باشید به دلیل وجود آسانسور مشکلی برای رفت و آمد نخواهید داشت و دسترسی شما به واحد مورد نظرتان آسان خواهد بود. اما باید به این نکته هم توجه کرد که اگر آسانسور خراب شود چگونه به واحد خود رفت و آمد خواهید کرد‌. در برخی از آپارتمان‌ها هم آسانسور وجود ندارد و دسترسی به طبقات بالا بسیار سخت و طاقت فرسا است. در این موارد بیشتر مشاور املاک‌ها طبقه اول را به عنوان طبقات پرفروش ملک معرفی می‌کنند.

فشار آب در طبقات

اگر دوره‌های جامع آموزشی مشاور املاک را در آکادمی آموزش املاک ابراهیمی طی کرده باشید حتما به شما گفته شده که فشار آب در طبقات از جمله معیار‌های مهمی است که در انتخاب واحد آپارتمان باید به مشتریان خود گوشزد نمایید. فشار آب با افزایش ارتفاع به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند این بدان معنا است که در طبقات بالا میزان فشار آب بسیار پایین بوده که این یک نقطه منفی برای طبقات بالا محسوب می‌شود‌. هرچند که می‌توان با استفاده از پمپ این مشکل را تا حدودی حل نمود ولی در اکثر مواقع در طبقات بالا با افت فشار آب مواجه هستیم.

امنیت و ایمنی

امنیت واحد آپارتمان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که افراد در زمان خرید بهترین طبقه آپارتمان به آن توجه می‌کنند. به طور معمول افراد به راحتی می‌توانند به طبقات پایین‌تر رفت و آمد داشته باشند و طبقات بالاتر به طور معمول خلوت‌تر است که همین امر موجب گردیده، ایمنی و امنیت در طبقات بالاتر بیشتر باشد. حمل و نقل وسایل در طبقات پایین‌تر آسان بوده در حالی که حمل وسایل از طبقات بالا سخت است. این عامل هم باعث شده که امنیت طبقات بالاتر بیشتر باشد.

سکوت و آرامش

ساکنین طبقه اول با انواع سرو صدای رفت و آمد ساکنین، سروصدای ماشین‌ها در پارکینگ، سروصدای خیابان و حیاط و … درگیر هستند. تمام این سروصداها آرامش ساکنین طبقه اول را برهم می‌زند. اگر به دنبال یک واحد آرام‌تر هستید معمولا مشاوران املاک به شما طبقات بالا را پیشنهاد می‌کنند. اما باید توجه داشته باشید که اگر دارای فرزند کوچک هستید بهترین واحد برای شما واحدهای موجود در طبقه اول است زیرا در صورتی که در طبقات بالا باشید به دلیل سروصدای فرزندتان با همسایه‌ها درگیری‌هایی نیز خواهید داشت.

گرما و سرما

آیا میزان گرما و سرما در طبقات متفاوت است؟ این سوالی بوده که در ادامه به آن پاسخ می‌دهیم. در طبقه اول و همچنین آخر یکی از معضلات پیش رو در فصل زمستان و تابستان، گرم و سرد کردن این واحدها است. طبقه اول در زمستان به دلیل قرارگیری بر روی پیلوت بسیار سرد بوده و در فصل تابستان طبقه آخر به دلیل تابش مستقیم خورشید به سقف گرمای زیادی را متحمل می‌شود. ساکنین طبقه اول در فصل زمستان باید هزینه زیادی را برای گرم کردن واحد خود پرداخت کنند و در فصل تابستان ساکنین طبقه آخر باید هزینه و انرژی زیادی را صرف سرد نمودن واحد خود کنند.

خلاصه

آکادمی آموزش املاک ابراهیمی یکی از موسسه‌هایی اموزشی بوده که در زمینه آموزش تخصصی به مدیران مشاور املاکی فعالیت دارد. یکی از مباحث پرداخته شده در این موسسه معرفی طبقات پرفروش ملک است که در این مقاله در مورد آن به صحبت نشستیم و به معرفی معیارهایی که در زمان خرید طبقات آپارتمان باید به آن‌ها توجه کنیم به طور کامل پرداختیم.  

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مشاور املاک تهران

دوره های آموزشی مشاور املاک تهران

امروزه در دنیای املاک، مشاوران املاک نقش بسیار مهم و کلیدی در راهنمایی و کمک به خریداران و فروشندگان املاک دارند. به منظور پاسخگویی به نیازهای متغیر بازار مسکن، مشاوران املاک تهران به دنبال توسعه و بهبود توانمندی‌‌ها و دانش خود هستند. از این رو یکی از راهکارهای مؤثر جهت پاسخگویی به این نیازها، شرکت در دوره‌‌های آموزشی مشاوران املاک تهران است.

توضیحات بیشتر »
وظایف مدیر املاک

از وظایف مدیر املاک چه می‌دانید؟

هر نهاد یا سازمان برای کسب موفقیت نیازمند مدیری آگاه و شایسته است و حیطه مدیریت دارای ابعاد مختلفی است که هر فرد با استفاده از دانش و مهارت خود در حوزه‌ها مختلف می‌تواند مدیریت محل کار خود را بر عهده بگیرد.یک مشاور املاک باید دارای یک مدیر قدرتمند و باهوش باشد تا بتواند معاملات ملکی موفقیت‌آمیزی با سودآوری بالا ترتیب دهد همچنین بر کسی پوشیده نیست که چنین هدفی بدون کار، تلاش، مطالعه و استفاده از راهنمایی‌ها افراد با سابقه محال خواهد بود.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button