با توجه به گسترش و پیشرفت خرید و فروش و سرمایه‌گذاری مردم در زمینه ملک به خصوص در سال‌های اخیر، فعالان حوزه ملک یعنی مشاوران املاک می‌توانند از موفقیت و پیشرفت شغلی ویژه‌ای بهره‌مند شوند به شرط آن که بیهوده وقت خود و مشتری را به هدر ندهند. یعنی مسئولیت‌پذیر باشند و از نکاتی استفاده کنند که کار و شغل آن‌ها را به سمت پیشرفت هدایت کند. در واقع شناخت تفاوت‌های بین مشاور املاک موفق و ناموفق مشخص‌کننده عاقبت شغلی حرفه مشاور املاک است.

در این مطلب با معرفی خصوصیات مشاوران املاک موفق و ناموفق، با سعی بر الگوبرداری صحیح از نکات مفید از اشتباهات دیگران درس می‌گیریم و اصول مشاوران حرفه‌ای را آموزش می‌ببینیم.

ویژگی های مشاور املاک موفق

یکی از اصولی که مشاوران املاک موفق همیشه رعایت می‌کنند این است که در دسترس هستند. این معقوله در عین سادگی اهمیت زیادی دارد، مشاور املاک موفق با پاسخگویی درست و به موقع حس ارزشمندی و رضایت‌مندی را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد. مشاوران املاک با‌تجربه اهداف خود را مشخص و به‌روز‌رسانی می‌کنند زیرا تعیین هدف در واقع یک راهنما و معیار پیشرفت کار به حساب می‌آید. یک مشاور املاک موفق با استفاده از درگاه‌های متفاوت و متنوع، اطلاعات خود را به‌روز می‌کند و اهمیت زیادی به ایجاد یک رابطه صمیمانه و محترمانه با مشتریان می‌دهد. آن‌ها می‌دانند که اگر فقط روی فروش تمرکز کنند و به روابط بشردوستانه و اجتماعی بی‌اهمیت باشند، خیلی زود از پای در خواهند آمد.

ویژگی های مشاور املاک ناموفق

گاهی اوقات در دفاتر مشاور املاک و بنگاه‌ها، افراد هرچه تلاش می‌کنند به جایی نمی‌رسند. یعنی قراردادهای آنان نافرجام می‌ماند و به اصطلاح در نیمه راه شکست می‌خورند. البته این مسائل در همه مشاغل پیش می‌آید اما اگر این روند همیشگی باشد باید اشکال کار را بررسی کرد. اگر فردی فکر می‌کند که یک مشاور املاک موفق است اما برخورد درست و مودبانه‌ای با مشتریان خود ندارد، هرگز نمی‌تواند چنین ادعایی داشته باشد. مشتری‌مداری اولین اصل موفقیت حرفه املاک و هر شغلی به شمار می‌آید. مشاور املاک ناموفق مسئولیت‌پذیر نیست و به تعهدات خود در قبال مشتریان عمل نمی‌کند.

این افراد تنها به منافع خود که درآمد و حق کمیسیون آن‌ها محسوب می‌شود، می‌اندیشند و مشکلات مشتریان در رابطه با ملک را پیگیری و مرتفع نمی‌کنند. همچنین اطلاعات این افراد در قبال املاک و منطقه تحت‌نظر فعالیت آنان کافی نیست.

تفاوت‌های مهم مشاورین املاک موفق و ناموفق

اگر بخواهیم تفاوت‌های مهم یک مشاور املاک موفق با یک فرد ناموفق را مورد بررسی قرار دهیم، باید نکات زیر را به خاطر بسپاریم:

  • نحوه پوشش

مشاورین املاک باید به نحوه لباس پوشیدن و آراستگی خود اهمیت بسیاری دهند زیرا پوشش ظاهری این افراد در وهله اول حس احترام و ارزشمندی را به مشتری منتقل می‌کند. از تفاوت‌های مشاورین املاک موفق با غیر‌موفق آراستگی ظاهر و به طور کلی مرتب بودن آن‌ها است.

  • برخورد با مشتری

ادبیات و گفتار مودبانه یکی از تمایزهای مشاور املاک موفق با همکار ناموفق خود است زیرا یک مشاور ناموفق الفاظ درستی در مکالمه به کار نمی‌برد و به نوع گویش و برخورد خود با مشتری بی توجه است.

  • اطلاعات شغلی

در حرفه مشاوران املاک برای موفقیت باید همواره اطلاعات خود را آپدیت و به‌روز‌رسانی کرد و اشراف کامل بر منطقه فعالیت کاری خود داشت. متاسفانه مشاورین املاک ناموفق بدون برنامه‌ریزی و داشتن اطلاعات مناسب، وقت خود و مشتریان را هدر می‌دهند.

  • منفعت طلبی

مشتریان دقیق و باهوش با یک نظر می‌توانند تفاوت بین فردی که تنها به منافع خود می‌اندیشد و درصدد کسب درآمد خود است، تشخیص ‌دهند. افراد سودجو و منفعت‌طلب شاید بتوانند در برخی از موارد به درآمد خوبی برسند اما هنگامی که آوازه سودجویی آنان به گوش مشتریان برسد، موقعیت‌های خوب کاری خود را از دست می‌دهند.

رمز موفقیت در حرفه مشاورین املاک

در این مبحث به نکات قابل توجهی از تفاوت بین مشاوران املاک موفق و ناموفق پرداخته شد اما به طور کلی مشاور املاک موفق همواره حرفه املاک را شغل اول خود می‌داند و با تاکید بر این موضوع اصطلاحا تمام هم و غم خود را بر کسب موفقیت در این حوزه قرار می‌دهد. او هرگز از حرکت باز نمی‌ایستد و زمان را برای جذب اطلاعات و روابط جدید از دست نمی‌دهد. هنگام کاوشگری در خصوصیات افراد موفق در دنیا به طور مشترک تعهد‌پذیری، عشق به کار و مدیریت زمان در بین تمام آن‌ها به چشم می‌خورد. شغل مشاوران و کارشناسان املاک نیز از این قانون و قاعده مستثنی نیست.

 

نتیجه گیریمشاور موفق

آموختیم برای تبدیل شدن به یک مشاور املاک موفق باید ویژگی‌های منحصر به فرد این افراد را شناسایی و به آن عمل کنیم. در همه جای دنیا تفاوت بارز بین افراد موفق و ناموفق در همین پشتکار و پیگیری مسائل و چالش‌ها است. تیم حرفه‌ای سایت مشاور املاک افتخار دارد که ضمن ارائه بهترین موارد خرید و فروش ملک، اطلاعات جامع و به‌روزی در مورد آموزش و پرورش مشاوران املاک متخصص و کارآمد ارائه ‌دهد.

 

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مونوپل فایل

منوپل کردن فایل چیست؟

در این عصر که تکنولوژی رشد بسیاری داشته است، استفاده از روش‌های جدید جهت افزایش عملکرد و کارایی در موارد مختلف بسیار اهمیت دارد. صنعت مشاوره املاک نیز از این تغییرات پیروی نموده و به دنبال ایجاد روش‌ها و ابزارهایی است که فرایندهای کاری را سریع‌تر، ساده‌تر و موثرتر انجام دهد. یکی از این تحولات مهم، منوپل کردن فایل املاک است. در این مقاله قصد داریم تا به طور دقیق به بررسی منوپل کردن فایل املاک بپردازیم.

توضیحات بیشتر »

چگونه تبلیغ اینترنتی بنویسیم؟

تبلیغات به عنوان یک کاتالیزور در تسریع امر خرید و فروش ملک به شمار می‌رود. یعنی به جای اینکه منتظر مشتری باشیم با ارائه رزومه، همچنین معرفی کسب‌وکار خود مشتری را جذب کنیم. در دنیای امروز، خریداران مثل گذشته، به روش سنتی و حضوری سراغ مشاوران املاک نمی‌روند، بلکه پیگیر سایت‌ها و صفحات اجتماعی هستند. بنابراین موضوع تبلیغ اینترنتی به شدت مورد توجه مشاورین قرار گرفته است.

توضیحات بیشتر »
پرزنت مشتری

آموزش کامل پرزنت مشتری در املاک

مشاورین املاک در برخورد با مشتریان باید به رفتار و حرکات خود دقت زیاد و برخورد شایسته‌ای با آن‌ها داشته باشند. اعتبار یک مشاور املاکی به برخورد صحیح با مشتری وابسته است. آموختن مهارت‌های ارتباطی با ارباب رجوع می‌تواند بسیار تاثیرگذار و کمک‌کننده باشد. معامله‌ای رضایت‌بخش است که ارتباط مثبت برقرار شود و مشتری احساس راحتی نماید. یکی از مهارت‌های مهم برای مشاور املاک خوب گوش دادن و خوب حرف زدن است.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button