یکی از مفاهیم پایه ای و شاید اصولی‌ترین آیتم در شغل مشاور املاک، مدیریت اتاق قرارداد است. تنظیم قرارداد، اجرای روابط درست و حرفه‌ای، همچنین مدیریت متبحرانه در پیشبرد قرارداد مهارت‌هایی هستند که در درجه اول مدیریت دفتر املاک و سپس کارکنان این مجموعه باید با آن آشنایی کامل داشته باشند. اتاق قرارداد مکان آخرین مرحله هر معامله‌ای به شمار می‌آید که در آن نتیجه زحمات کارشناسان ملک نمایان می‌شود. پس باید علم مدیریت اتاق قرارداد را شناخت و با بهره‌گیری از نکات مهم در خصوص آن، به کسب موفقیت شغلی رسید. برای این موضوع مطالب این متن را در خاطر هک کنید.

مدیر قرارداد کیست؟

مدیر قرارداد در واقع همان کسی است که مدیریت اتاق قرارداد را بر عهده دارد. تنظیم قرارداد، امضای آن، جابجایی سند و مدیریت قرارداد یعنی رفتاری به نفع هر دو طرف معامله به عهده مدیریت دفتر املاک است. این افراد با در نظر گرفتن نکاتی ساده اما بسیار اصولی و مهم می‌توانند به مشاور املاک معتمد در میان مردم تبدیل شوند و گوی سبقت را از رقیبان خود بربایند. در بخش بعدی کارهایی که مدیریت برای پیشبرد قرارداد باید انجام ‌دهد را لیست می‌کنیم. 

ویژگی‌های مدیر در اتاق قرارداد

در اتاق قراردارد یک مدیر دارای ویژگی‌های زیر است:

  • پل ارتباطی مشتریان و یک عامل بی‌طرف

خریدار، فروشنده و مشاور املاک سه راس مثلث یک معامله هستند. طرفین قرارداد از دفتر املاک مورد‌‌نظر انتظار دارند در عین آن‌که به منافع هر دو فرد می‌اندیشد، بی‌طرف باشد و در اصطلاح با یکی از طرفین تبانی نکند. فروشنده با ارائه بهترین قیمت ملک خود و خریدار با فراهم کردن شرایط خرید، وظایف خود را انجام می‌دهند پس انتظار دارند که مشاور املاک نیز از اعتماد آنان سو استفاده نکند. در صورتی که با انجام یک خطا، اعتماد از طرفین معامله سلب شود احتمال به هم خوردن معامله نیز وجود دارد. همچنین هر مشتری ناراضی می‌تواند زنجیره مشتریان شما را قطع و متوقف کند. پس یکی از اصول اساسی در مدیریت املاک حفظ امانت و جلب اعتماد مشتریان است.

  • کارشناس قوانین ملک و آشنا به رفتار درست با مشتری

مشاور برای انجام مدیریت اتاق قرارداد باید تمامی اطلاعات به‌روز حیطه کاری خود را بشناسد. همچنین باید تمام فوت و فن و پیچ و خم معامله ملک را بشناسد و از رفتار مناسب و زبان بدن مسلط بهره برده باشد. مشتری ریزبین و البته کمی فرصت‌طلب در صورت تشخیص نگرانی در مدیریت املاک، از این شرایط به سود خود و رسیدن به خواسته‌های منطقی و غیرمنطقی استفاده می‌کند.

  • پیشبرد معامله در مسیر منافع مشتری

یکی از رموز موفقیت در حرفه املاک اعتماد‌سازی است. مشاور املاک در حین انجام قرارداد باید اول منافع مشتری را در نظر بگیرد و به‌گونه‌ای عمل کند که هر دو طرف معامله به او اعتماد کنند حتی اگر این اعتماد‌سازی سبب از بین رفتن بخشی از درآمد او شود.

نکات مهم در خصوص مدیریت اتاق قرارداد

هنگامی که تمام مسائل مربوط به خرید ملک به خوبی پیش می‌رود و نوبت به آخرین مرحله یعنی عقد قرارداد می‌رسد، خریدار، فروشنده و مشاور املاک در محلی که معمولاً اتاقی در دفتر املاک است، گرد هم می‌آیند. داشتن نگرانی و استرس در این جلسه طبیعی به‌نظر می‌رسد اما اگر کارشناس فروش املاک، نکاتی را در مدیریت اتاق قرارداد اجرا و عملی کند تا حد زیادی می‌تواند از پیشرفت صحیح جلسه مطمئن باشد:

  • قیمت نهایی ملک

شاید مهم‌ترین نقش در تعیین چگونگی روند عقد قرارداد، قیمت آن باشد. مشاور املاک باید بهترین قیمت که به نفع هر دو طرف معامله و مطابق با استانداردهای روز بازار است شناسایی کرده و با پیشنهاد درست و منطقی، نظر خریدار و فروشنده را جلب کند.

  • کنترل جلسه

در مدیریت اتاق قرارداد رئیس جلسه که همان مشاور املاک است باید با تسلط کامل بر اعمال و رفتار خود، بحث‌های احتمالی و البته عادی میان مالک و خریدار را مرتفع کرده و با میانجیگری و ایجاد صلح میان آنان، از فسخ احتمالی معامله جلوگیری کند.

  • کارشناس همه جانبه

در اتاق قرارداد مشاور املاک به عنوان یک کارشناس حرفه‌ای و همه جانبه در مورد مسائل حقوقی، ملک، ارتباط صحیح با مشتری و مدیریت زمان عمل می‌کند. او با ایجاد یک محفل گرم و دوستانه، ضمن ارائه یک پذیرایی ساده و صمیمانه تمامی جزئیات معامله را بررسی و پیش از عقد قرارداد، اطمینان حاصل کرده است که همه مشکلات مربوط به سند، چک، قبوض و استعلامات حل شده‌اند.

اتاق قرارداد

نتیجه گیری

دفتر مشاورین املاک به‌ویژه مدیریت آن با حفظ عدالت و بی‌طرفی میان دو فرد خریدار و فروشنده یا مالک و مستاجر، آخرین مرحله از خرید و فروش یا رهن و اجاره یعنی عقد قرارداد را در دفتر کار خود و با اشراف کامل بر مراحل کار به پایان می‌رساند. در این مقاله به وظایف مشاور و نکاتی مهم در رابطه با مدیریت اتاق قرارداد پرداختیم. علاقه‌مندان و مشاوران املاک می‌توانند با مراجعه به سایت تخصصی مشاور املاک و بهره‌گیری از امکانات جامع آن، اطلاعات خود در رابطه با خرید و فروش ملک به‌روز کنند.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

دپارتمان سازی در املاک

نحوه ی دپارتمان سازی در املاک

جهان امروز تبدیل به دنیایی پر از خرید و فروش ملک و آسمان خراش و ساخت‌وسازهای بزرگ شده و در پی آن حجم خرید و فروش ملک، رو به افزایش است. پس مشاوران املاک یک شغل رو به پیشرفت و توسعه دارند. دپارتمان املاک به لحاظ ساختار بزرگ‌تری که نسبت به آژانس املاک دارد، همینطور پوشش بیشتری که در سطح شهرها داشته، کارشناسان و مشاوران متخصص بیشتری نیز نیاز خواهد داشت.

توضیحات بیشتر »
قانون 5 ثانیه

قانون 5 ثانیه برای افزایش عملگرایی مشاورین املاک

احتمالا تاکنون به عنوان یک مشاور املاک این تجربه را داشته اید که وقتی به محل کار خود میایید و در شروع روز کاری خود لیستی از تماس ها و پیگیری های مربوط به آن روز را در دست دارید، با وجودی که لیست شما طولانی و زیاد به نظرتان نمی آید و با خود میپندارید تا پایان زمان کاری حتما همه موارد را  انجام داده و تمام خواهید کرد، در پایان زمان کاری مشاهده میکنید آیتم هایی در لیست شما باقی مانده اند، و علی رغم اینکه آن روز برایتان…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button