جزیره در آشپزخانه، طراحی جدیدی که زیبایی دوچندان به آشپزخانه‌ها بخشیده است. شاید بتوان گفت که در حال حاضر اکثر افرادی که برای خرید منزل به مشاوران املاک مراجعه می‌کنند به دنبال خانه‌هایی هستند که در آشپزخانه جزیره داشته باشند. به راستی این سبک از طراحی چگونه است؟ و چه مزایا و معایبی را به همراه دارد؟ در در این مقاله به این سبک طراحی می‌پردازیم.

جزیره در آشپزخانه

امروزه طراحی آشپزخانه‌ها نسبت به گذشته تغییرات بسیار زیادی کرده است. به گونه‌ای که در جدیدترین نوع طراحی در وسط آشپزخانه یک میز کانتر قرار می‌دهند که این میز می‌تواند به صورت ثابت یا متحرک باشد. جزیره آشپزخانه  به عنوان یک سبک طراحی بوده که میز کانتر در وسط آن قرار می‌گیرد. به بیان دیگر جزیره در آشپزخانه به صورت یک پیشخوان جداگانه و مستقل بوده که به طور کامل از کابینت‌های آشپزخانه جدا است. این قطعه کاربردهای مختلفی در آشپزخانه دارد.  علاوه بر کارایی که دارد، زیبایی منحصر به فردی را به آشپزخانه می‌بخشد. به همین علت است که هر روزه بر طرفداران این سبک از دکوراسیون افزوده می‌شود.

 زیبایی و کارایی جزیره در آشپزخانه موجب گردیده، بیشتر افرادی که برای خرید یا رهن و اجاره خانه به مشاور املاکی مراجعه می‌کنند به دنبال جزیره در آشپزخانه هستند.  وجود این میز کانتر در وسط آشپزخانه باعث شده که فضای بیشتری برای وسایل آشپزخانه به وجود آید. 

آکادمی آموزش املاک ابراهیمی در بخشی از آموزش‌های تخصصی که به مدیران مشاور املاکی می‌دهد مزایا و معایب این سبک از طراحی را هم مورد بررسی قرار می‌دهد تا در زمان مراجعه افراد به مشاور املاک، این مدیران بتوانند اطلاعات مورد نیاز درباره جزیره آشپزخانه را در اختیار مشتریان قرار دهند. در ادامه به بیان بخشی از مزایا و معایب جزیره در آشپزخانه خواهیم پرداخت.

مزایای جزیره در آشپزخانه

مزایای این سبک از طراحی آشپزخانه‌ها متعدد بوده که در این قسمت به بیان برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • جزیره در آشپزخانه تنها یک پیشخوان یا یک میز نهارخوری نبوده بلکه وجود آن باعث شده یک فضای چند منظوره ایجاد گردد که علاوه بر زیبایی کارایی و فضای زیادی برای قراردادن وسایل نیز داشته باشد.
  • وجود این فضا از بی‌نظمی و بهم ریختگی در آشپزخانه جلوگیری می‌کند.
  • جزیره در کانون آشپزخانه قرار گرفته و به دلیل امکان نشستن دور آن باعث شده افراد خانواده در این قسمت از آشپزخانه گرد هم بیایند و فضای گرمی ایجاد گردد.
  • جزیره زیبایی خاصی را به آشپزخانه می‌بخشد.

معایب جزیره در آشپزخانه

جزیره در آشپزخانه در کنار مزایایی خود معایبی هم نیز دارد که تعدادی از آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • در برخی مواقع با قرار دادن اجاق گاز بر روی جزیره پخت و پز را در وسط آشپزخانه انجام می‌شود که به دلیل عدم وجود هود در این قسمت بوی غذا در کل خانه پخش می‌گردد.
  • اگر بر روی جزیره ظرفشویی قرار داده شود قطرات آب پخش شده در اطراف آزاردهنده خواهد بود.
  • عدم تناسب این سبک از طراحی با آشپزخانه‌های کوچک و دست و پاگیر بودن آن

کاربردهای مختلف جزیره در آشپزخانه

باید گفت طراحی جزیره در آشپزخانه‌ها تنها به هدف ایجاد زیبایی نبوده بلکه کاربرد‌های این سبک از طراحی بسیار متعدد است. در این قسمت به بیان برخی از کاربرد‌های این سبک از طراحی آشپزخانه می‌پردازیم:

  • استفاده از جزیره در آشپزخانه به عنوان میز نهارخوری
  • استفاده برای انجام آشپزی
  • استفاده برای شستشوی ظرف‌ها و آماده کردن مواد غذایی
  • جاسازی وسایل مختلف آشپزخانه در جزیره

ارتفاع استاندارد جزیره آشپزخانه

یکی از نکات مهم در ساخت جزیره در آشپزخانه توجه به ارتفاع آن است. طبق استانداردهای مشخص شده ارتفاع جزیره در آشپزخانه ۹۰ سانتی‌متر است. اگر از جزیره به عنوان سطحی برای کار می‌خواهید استفاده کنید میزان ارتفاع استاندارد آن از ۷۰ تا ۷۵ سانتی‌متر خواهد بود. بسیاری از افراد از جزیره به عنوان میز نهارخوری استفاده می‌کنند که برای چنین منظوری لازم است که فاصله بین سطح نشیمن صندلی تا سطح جزیره در حدود ۳۰ سانتی‌متر باشد.

محل قرار گرفتن جزیره در آشپزخانه

به طور معمول جایگاه جزیره در آشپزخانه‌های بزرگ در وسط آشپزخانه بوده اما چنانچه که آشپزخانه کوچک باشد جزیره را در مرز بین آشپزخانه و پذیرایی قرار می‌دهند. به طور کل می‌توان جزیره را در هر قسمت از آشپزخانه قرار داد اما باید توجه داشت که فاصله مناسبی نسبت به کابینت‌ها داشته و مانع رفت و آمد در آشپزخانه نباشد.

خلاصه

امروزه یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای افراد در زمان مراجعه به مشاور املاک جهت خرید یا رهن خانه برخورداری از طراحی مدرن در دکوراسیون منزل است. جزیره در آشپزخانه از جمله طراحی‌های مدرنی بوده که به تازگی در ایران بسیار رواج پیدا کرده و افراد بسیاری طرفدار چنین سبک در طراحی آشپزخانه هستند.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

سیستم سازی در املاک

سیستم سازی صحیح در املاک

آیا شما به علم سیستم سازی صحیح در املاک آشنایی دارید؟ ایا هر کاری که می‌کنید پیشرفت نمی‌کنید؟ بسیاری از مدیران و کارآفرینان فکر می‌کنند با کار زیاد در شبانه‌روز می‌توانند به اهداف خود و موفقیت‌های بیشتر دست یابند. ولی آیا تا به حال توجه کرده‌اید که تمام کارآفرینان موفق در دنیا، مشغول کار زیاد در روز نیستند؟ راز موفقیت در املاک لزوما بیشتر کار کردن نیست، تمام مدیرانی که آژانس‌های املاک بزرگ…

توضیحات بیشتر »

چند تکنیک ساده برای افزایش درآمد در شغل املاک

با وجود اینکه شغل مشاوره املاک درآمد بسیار زیادی دارد و افراد زیادی مجذوب این حرفه می‌شود اما برخی از این افراد پس از مدتی که به درآمد موردنظر خود نمی‌رسند، مأیوس و ناامید شده و این شغل را رها می‌کنند. این افراد راه‌های افزایش درآمد در شغل املاک را نمی‌دانند. ما در این مطلب قصد داریم چند تکنیک ساده برای افزایش درآمد مشاوران املاک را به شما آموزش دهیم.

توضیحات بیشتر »
پلن مشاور املاک

پلن یک مشاور املاک موفق

صنعت مشاوره املاک یکی از صنایع پویا و رقابتی در بازار املاک است و مشاوران موفق در این حوزه با تبلیغات خلاقانه، تجربه و تخصص خود، توانسته‌اند در این بازار رقابتی پیشرو شوند. یک فرد به عنوان مشاور املاک باید دارای آگاهی کافی در زمینه خرید، فروش و اجاره ملک باشد. همچنین توانایی‌های فروش، ارتباطات بین فردی، بازاریابی و مذاکره قوی را نیز داشته باشد.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button