موفقیت در هر کار و رشته‌ای نیازمند جذب تعداد زیادی مشتری است. هر چقدر تعداد مشتری و نوع سلیقه‌های آن‌ها بیشتر باشد موفقیت در کسب‌وکار هم بیشتر است. به همین خاطر به منظور افزایش تعداد مشتری‌ها باید با شیوه‌ها و ترفندهای گوناگون آشنا بود و از آن‌ها استفاده کرد. در این مقاله سعی شده است تا راه‌های جذب مشتری در املاک آورده شود. با ما همراه باشید.

اهمیت جذب مشتری در املاک

همانطور که گفته شد جهت موفقیت در کسب‌وکار باید بتوان مشتری زیادی را جذب کرد و اعتماد آن‌ها را به دست آورد. جهت انجام این کار راه‌های مختلفی وجود دارد که در دو بخش ارائه خدمات حضوری و ارائه خدمات مجازی خلاصه می‌شود که هر فرد موفقی به این دو مورد آگاه است.

ارائه خدمات مجازی نقش بسیار مهمی دارد چنانکه در دنیای امروزی اکثر کسب‌وکارها از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد و افراد از این‌ طریق (اینترنت، سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و …) با بسیاری از مشاغل و خدمات آن‌ها آشنا می‌شوند. لذا آشنایی و تبحر در هر دو زمینه برای یک فرد موفق بسیار لازم است.

راه‌های جذب مشتری املاک به صورت مجازی

فضای مجازی نقش بسزایی در موفقیت کسب‌وکار دارد به طوریکه اکثر مردم‌ از طریق اینترنت و فضای مجازی با ارائه خدمات و انواع شغل‌ها آشنا شده و نیازهای خود را برطرف می‌کنند. مشاورین املاک جهت موفقیت در‌ حرفه خود باید از این شیوه استفاده کنند که خود شامل روش‌های گوناگونی است که به آن‌ها اشاره‌ خواهد شد.

انتخاب و راه‌اندازی کانال مجازی حرفه‌ای

داشتن یک وب‌ سايت با قابلیت و ویژگی‌های مفید تاثیر مهمی در جذب مشتری دارد اما باید ویژگی‌هایی در آن لحاظ کرد. به طور کلی در راه‌اندازی یک وب‌ سايت باید به سرعت بارگذاری مطالب، محتوای مفید و با کیفیت، جستجوی آسان در میان محتوا، وضوح تصاویر و … توجه داشت.

 وب سایت نباید مملو از تبلیغات مختلف باشد که برای مشتری آزاردهنده شود. همچنین می‌توان در وب‌ سايت قیمت بروز مسکن، خبرهای وام مسکن، عکس و ویدئو از واحدها قرار داد تا برای مخاطب تازگی داشته باشد.

استفاده از عکس و ویدئو

عکس مانند جلد کتاب مهم‌ است و نقش مهمی در قضاوت مشتری دارد. در فضای مجازی فیلم و عکس تاثیر فراوانی دارد بطوریکه مشاورین املاک جهت فروش ساختمان یا واحد و … باید از عکس‌هایی با زاویه دید مناسب و کیفیت عالی و ویرایش مختصر بهره ببرند. برای این کار بهتر است از عکاس با سابقه کمک گرفته شود.

 فیلم جهت درک از فضا و نقشه ساختمان تاثیر به مراتب بیشتری از عکس دارد و در اختیار گذاشتن آن در فضای مجازی حائز اهمیت است و مشاورین املاک برای مشتری‌های خاص خود باید از فیلم با کیفیت مناسب استفاده کند تا آن‌ها را مجذوب هدف خود کنند.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های مجازی بستر بسیار مناسبی برای ارائه خدمات و فروش هستند و راه ارتباطی بسیار عالی با انبوهی از مخاطبین است. از شبکه‌های اجتماعی محبوب و پرطرفدار مردم، اینستاگرام است. این شبکه با در اختیار داشتن ویژگی‌های مختلف از جمله‌ اشتراک‌گذاری پست، استوری و … و دارا بودن تعداد زیادی مخاطب، گزینه مفیدی جهت تبلیغات و فروش است.

همچنین می‌توان برای اشتراک‌گذاری بیشتر مطلب خود از تاثیرگذاران (اینفلوئنسرها) در حوزه کاری خود کمک گرفت که این افراد با اشتراک گذاشتن تبلیغات شما در اختیار چند هزار نفر کسب‌وکار شما را رونق می‌بخشند که البته باید این افراد از لحاظ اخلاقی و قانونی مورد تایید باشند. یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعي تاثیرگذار توئیتر است که شما می‌توانید به آسانی با گذاشتن یک پست مخاطبین زیادی را جذب کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از هشتک جستجوی مطلب خود را بیافزایید.

جذب مشتری املاک به صورت حضوری

همانطور که گفته شد از دیگر راه‌های جذب مشتری به صورت حضوری است. این روش امکان‌ ارتباط چشمی و تاثیرگذاری بیشتری را برای مشاوران املاک فراهم می‌آورد و می‌توانند از طرق مختلف مشتری جذب نمایند. در برخورد با مشتری باید رفتار مناسب و محترمانه داشت و هنگام صحبت با مخاطب زبان بدن باید به گونه‌ای باشد که طرف مقابل را مجذوب خود کند و به او القا شود که به حرف‌هایش توجه کافي به عمل می‌آید‌.

 هنگامی که مراجعه‌کننده معامله‌ای با شما انجام می‌دهد می‌بایست در مراسمات و تاریخ‌های خاص خاطره خوش آن خرید را برای او زنده کرد تا رغبت مشتری و تبلیغات توسط آن افزایش یابد. در گفت‌وگو با مشتری باید حوصله به خرج داده و با دقت به حرف‌های او گوش داد و متناسب با سلیقه مخاطب ملک پیشنهاد شود. نباید با عصبانیت با‌ مشتری برخورد کرد و یا با روش‌هایی مختلف او را وادار به خرید ملک‌ کرد. بنابراین روش حضوری از موثرترین راه‌های تبلیغات است که باید به نحو احسنت از آن استفاده کرد.

جذب مشتری املاک

سخن پایانی

جذب مشتری نقش بسزایی در موفقیت و کسب درآمد مشاورین املاک دارد. اگر مشتری وجود نداشته باشد مشاور املاک معنی ندارد. برای اینکار باید به شیوه‌های مختلف جذب مشتری آشنا بود و از آن‌ها استفاده کرد. در این‌ مقاله سعی شد کاربردی‌ترین و در دسترس‌ترین شیوه‌ها گفته شود.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

هدف گذاری مشاور املاک

روش های صحیح هدف گذاری مشاورین املاک برای پیشرفت

هدف گذاری یکی از عناصر کلیدی در موفقیت هر مشاور املاک است. در این صنعت، هدف گذاری می‌تواند به شما کمک کند تا بهبود واکنش به بازار، افزایش فروش و ارتقاء خدمات به مشتریان داشته باشید. در زیر چند روش صحیح هدف گذاری برای مشاورین املاک آورده شده است:

توضیحات بیشتر »

در مورد هوش هیجانی چه می‌دانید؟

آیا می‌دانید که هوش هیجانی مشاورین املاک چه تأثیری بر موفقیت آن‌ها دارد؟ کسانی که در حرفه املاک و مستغلات فعالیت می‌کنند باید بتوانند به خوبی احساسات و روابط خود را مدیریت کنند، به همین دلیل تأکید داریم که مشاورین املاک، هوش هیجانی بالایی داشته باشند یا تکنیک‌هایی برای افزایش آن به کار گیرند.

توضیحات بیشتر »
ایده مدیران املاک

ایده ‌های خلاقانه برای مدیران املاک

ایده‌ های خلاقانه برای مدیران املاک از جمله مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که می‌توانید در طول کار خود در یک دفتر مشاور املاک به آن توجه نشان دهید. معمولا ‌ایده ‌های خلاقانه‌ای که در زمینه‌های مختلف وجود دارند، می‌توانند به نتایج معاملات شما کمک بسیار زیادی کنند. به همین خاطر نیز توصیه می‌کنیم تا حتماً تمامی این ‌ایده‌ ها و موارد را به دقت بررسی کرده و بر همین اساس نیز تصمیم‌گیری‌های معقول و مناسبی داشته باشید…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button