بازار هدف مشاور املاک به دلیل رقابتی بودن این حرفه، برای مشاورین املاک بسیار مهم است تا موفقیت خود را به حداکثر برسانند. بدون اهداف روشن و یک برنامه مؤثر، یک مشاور املاک ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب در زمینه خود تلاش کند. این مقاله به بررسی فرآیند شناسایی و تعریف بازار هدف برای آژانس‌های املاک می‌پردازد و بینش‌های ارزشمندی را در مورد چگونگی تعیین اهدافی که منجر به نتایج ملموس می‌شوند، ارائه می‌کند.

مشاور املاک چیست؟

یک مشاور املاک حرفه‌ای است که به مشتریانی که به دنبال خرید یا توسعه ملک هستند، مشاوره تخصصی ارائه می‌دهد. این نمایندگان از اعضای دارای مجوز اتحادیه املاک هستند و به عنوان کارشناسان پشت صحنه فعالیت می‌کنند. آن‌ها تحقیقات گسترده‌ای را برای کمک به مشتریان در هر مرحله از پروژه انجام می‌دهند و از موفقیت کلی در سرمایه گذاری به آن‌ها اطمینان می‌دهند. مشاوران املاک باتجربه و حرفه‌ای اغلب آگهی‌های خود را در وب‌سایت‌های تخصصی املاک مانند وب سایت آقای مسکن لیست می‌کنند. درآمد این نمایندگان به تعداد قراردادهایی که بسته می‌شود بستگی دارد.

نقش یک مشاور املاک

کارگزاران املاک مسئول ارزیابی املاک و تعیین پتانسیل آن‌ها برای مشتریان هستند. در کنار مهارت‌های تحلیلی عالی، نمایندگان باید به جزئیات توجه زیادی داشته باشند تا به طور مؤثر تمام جنبه‌های یک قرارداد مشاوره را مدیریت کنند. یک مشاور املاک، باید مهارت‌های بین فردی قوی‌ داشته باشد؛ چراکه در حرفه خود نقش مشتری محور را ایفا می‌کند. در نهایت، مسئولیت اصلی یک مشاور املاک کمک به مشتریان در طول فرآیند خرید یا فروش و کمک به آن‌ها برای دستیابی به اهداف است.

 این کمک ممکن بوده شامل انجام تجزیه و تحلیل در مورد روندهای فعلی صنعت، سرمایه‌گذاری‌های بالقوه و پرتفوی‌های مالی متنوع باشد. هر زمان که مشتری به ملکی علاقه نشان دهد، نماینده ممکن است وضعیت فعلی آن را ارزیابی کرده و آن را برای تعیین ارزش آن مقایسه کند. در ادامه نکات بازار هدف مشاور املاک را بیان کرده‌ایم.

تعیین اهداف برای مشاوران املاک

برای اینکه بتوان بازار هدف مشاور املاک را شناسایی کرد، باید اهداف یک مشاور املاک را تعیین نمود. تعیین اهداف به خصوص برای مشاوران املاک بسیار مؤثر است. خواه تعیین تعداد فروش برای بسته شدن در یک سال باشد یا تعداد سرنخ‌های تولید شده در هفته، تعیین اهداف بلندپروازانه و در عین حال قابل دستیابی می‌تواند مشاوران را در طول سال با انگیزه و سازنده نگهدارد. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی تعیین اهداف به عنوان یک مشاور املاک وجود دارد:

  1. با اهداف خود مشخص باشید

اهداف مبهم هرگز به پیشرفت واقعی منجر نمی‌شوند. بنابراین، اهدافی که تعیین می‌کنید باید تا حد امکان مشخص باشند. به عنوان مثال، گفتن “من قصد دارم تلاش‌های خود را در سال جاری بهبود بخشم” هدف خاصی نیست. «بهبود» در این زمینه به چه معناست؟ چه اقدامات خاصی به موفقیت کلی منجر می‌شود؟ در عوض، هدفی مانند «هر هفته با حداقل سه مخاطب تأثیرگذار از شبکه‌ام، جلسات قهوه خواهم داشت». این نوع هدف شامل یک اقدام خاص با پارامترهای تعریف شده برای موفقیت است

  1. اهداف خود را محدود به زمان کنید

با افزودن عنصر زمان، ابهام در تعیین هدف را از بین ببرید. با ترکیب یک احساس فوریت و یک ضرب الاجل، شما یک حس فوری ایجاد می‌کنید که شما را در مسیر تکمیل نگه می‌دارد.

  1. اهداف خود را اندازه گیری کنید

برای تعیین اینکه چه زمانی به هدف خود رسیده‌اید، باید بتوانید آن را اندازه‌گیری کنید. یافتن راهی برای اندازه‌گیری نتایج به شما کمک می‌کند تشخیص دهید که آیا در مسیر درستی هستید یا خیر، مشتریان بیشتری را به دست آورید، فهرست‌های بیشتری ایجاد کنید یا حتی تخصص خود را گسترش دهید. با شناسایی وظایف مورد نیاز برای موفقیت، مطمئن شوید که در مسیر درستی قرار دارید.

  1. به اهداف خود معنا دهید

نکته دیگری که برای شناسایی بازار هدف مشاور املاک وجود دارد این است که، باید یک مشاور ملک به اهداف خود معنی بدهد. بدون اینکه برای دستیابی به اهداف خود معنایی قائل شوید، انگیزه لازم برای دستیابی به آن‌ها را ندارید. درک کنید که چرا این اهداف را در وهله اول تعیین می‌کنید و اجازه دهید که نیروی محرکه شما برای متعهد ماندن و تکمیل وظایفتان باشد.

آیا می‌خواهید کسب و کار خود را بهبود بخشید؟ آیا برای خرید خانه بزرگ‌تر برای خانواده خود پول بیشتری می‌خواهید؟ آیا برای تحصیل فرزندانتان بیشتر پس انداز می‌کنید؟ کارگزاری مستقل خود را راه اندازی می‌کنید؟ پاسخ درستی وجود ندارد، اما باید دلیلی پشت دستیابی به اهداف شما باشد. “چرا” را برای ادامه حرکت به جلو مشخص کنید.

  1. اهداف مترقی بسازید

اهداف کوچک‌تری را تعیین کنید که به تدریج در طول زمان به اهداف بزرگ‌تری منجر شوند. این رویکرد یک نقشه راه برای موفقیت ایجاد می‌کند و به شما امکان می‌دهد تحلیل کنید.

شناسایی بازار هدف

جمع بندی

به طور کلی بازار هدف مشاور املاک با تعیین اهداف مشاورین ممکن است. به عبارتی یک مشاور املاک برای این که بتواند بازاریابی خود را شروع کرده و بازار هدف خود را پیدا کند، باید در ابتدا بفهمد هدف آن از ورود در این حرفه چیست. در سایت ما می‌توانید دوره‌های آموزشی را تهیه کنید تا به یک مشاور املاک حرفه‌ای تبدیل شده و بتوانید هدف خود را مشخص و به بازاریابی بپردازید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

رهن و اجاره

چگونه فایل‌های رهن و اجاره را آگهی کنیم؟

در عصر دیجیتال و با پیشرفت تکنولوژی، نحوه ارتباط و ارائه خدمات در حوزه املاک و مستغلات تغییرات زیادی را تجربه کرده است. به دلیل رونق بالای بازار رهن و اجاره، ارائه دقیق و جذاب اطلاعات به متقاضیان املاک، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مطلب، به برخی از روش‌های کاربردی برای نمایش فایل‌های رهن و اجاره به متقاضیان پرداخته خواهد شد.

توضیحات بیشتر »
سی ار ام در املاک

همه چیز درباره crm در املاک

از قدیم تا امروز موارد متعددی وجود دارند که بر میزان درآمد مشاوران املاک تاثیر ویژه‌ای می‌گذارند، به عنوان مثال محل فعالیت املاک، نحوه تعامل مشاوران، سنتی یا مدرن بودن املاک از جمله این عوامل است. مهم‌ترین فاکتوری که در میزان درآمد مشاورین املاک بسیار تاثیرگذار است گستردگی ارتباط آن‌ها با مشتریان است. از این رو crm برای پیگیری مشتری و ارتباط با او به…

توضیحات بیشتر »
راه اندازی دفتر املاک

برای راه اندازی یک دفتر املاک مدرن به چه چیزهایی نیاز داریم؟

امروزه یکی از مشاغل پردرآمد املاک است و افراد زیادی به فعالیت در آن روی آورده‌اند. برای ورود به این شغل ابتدا از تمام جهات آن را بررسی کرده سپس برای آن اقدام کنید. راه اندازی دفتر املاک منوط به داشتن مجوز و اقداماتی دیگر بوده که باید تمامی مراحل طی شود. فرد شاغل در این شغل مشاور املاک نامیده می‌شود که در زمینه ملک تخصص و دانش بالایی دارد. مشاور املاک ملک‌های مناسب را پیدا کرده و…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button