یکی از مهارت‌هایی که باید به عنوان یک مدیر مشاوره املاک با آن آشنایی و حتی در آن تبحر داشته باشید، نحوه تنظیم قرارداد است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در دوره آموزش مدیر قرارداد شرکت کرده و سپس به صورت حرفه‌ای این کار را انجام دهید.

در واقع آموزش مدیر قرارداد یکی از مهم‌ترین و اصولی‌ترین مواردی است که باید به صورت جدی به آن فکر کنید. اگر با اصول و نکات مهم آن آشنایی پیدا کنید در این زمینه بسیار موفق خواهید بود. در این مقاله می‌خواهیم ترفند‌های مهمی را در این زمینه به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

ویژگی‌های یک مدیر قرارداد خوب

ما در دوره‌های آموزشی خود ترفندهایی را به شما آموزش می‌دهیم تا به خوبی بتوانید از پس وظایف محول شده به یک مدیر قرارداد در حوزه مشاوره املاک برآیید. در اصل همین نکات ساده اما کاربردی می‌تواند باعث پیشی گرفتن شما از رقبایتان شود. در ادامه شما را به طور مشروح با این موارد آشنا خواهیم کرد.

1)     در مذاکره‌ها بی‌طرف عمل کنید

طرفین در مذاکره‌ها شما را به عنوان یک واسط بی‌طرف قبول دارند و باید به نفع هر دوی آن‌ها عمل کنید. در واقع فروشنده در فروش ملک خود با بهترین قیمت و خریدار در فراهم کردن بهترین شرایط برای خرید ملک، به شما اعتماد کرده‌اند.

در صورتی که از یکی از طرفین قرارداد طرفداری کنید ممکن است مشکلات زیر به وجود آید:

  • اعتماد طرف مقابل به شما از بین رفته و در نتیجه ممکن است درست در مرحله‌ای که متوجه جانبداری شما شده است، معامله را بر هم زند.
  • تبلیغات سینه به سینه را دست کم نگیرید. هر مشتری راضی می‌تواند زنجیره‌ای از چند مشتری دیگر را به شما معرفی کند. به همین دلیل در صورت جانبداری، حمایت یکی از مشتریان خود و در نتیجه تبلیغات مثبت او را از دست خواهید داد.
  • مسئله به هیچ عنوان ساده نیست اگر بخواهید طرفدارانه عمل کنید باید مشکلاتی که ممکن است برای طرف مقابل به وجود آید را از او پنهان کنید که این به منزله خیانت است. چه چیزی می‌تواند بیشتر از اینکه شما نکات مهمی را به یکی از طرفین معامله نگفته‌اید برای شما تبلیغ منفی کند؟

2)     با قوانین مشاوره املاک آشنایی کامل داشته باشید

اولین رمز موفقیت شما در آموزش مدیر قرارداد و موفقیت این است که با قوانینی حکم‌فرما در حیطه کاری خود آشنا شوید. مشتریان شما را به عنوان مرجعی خبره و آگاه قبول دارند و تمام امور مربوط به قرارداد خود را به شما می‌سپارند پس نباید آن‌ها را ناامید کنید.

برای آنکه اعتماد مشتریان خود را از دست ندهید باید حداقل با کلیات قوانین ملکی آشنا باشید تا خطاها و اشتباهات خود را به کمترین میزان ممکن برسانید. فرض کنید ملکی برای فروش به شما سپرده شده است اگر مشکلی در خرید‌وفروش یا حتی ساخت‌وساز در آن قرار داشته باشد و شما از آن بی‌اطلاع باشید، در صورت بروز مشکل، شما بی‌اعتبار خواهید شد.

3)     رفتارشناسی و زبان بدن را بیاموزید

مهم است که مدیران املاک و مشاورین بنگاه‌های معاملاتی، رفتار بسیار مناسبی داشته و کمی به زبان بدن مسلط باشند. در واقع رفتار شما ویژگی‌هایی را به طرف مقابل نشان می‌دهد، اگر مشتری دقیق و تیزبین باشد، می‌تواند از این شرایط به نفع خود استفاده کند.

فرض کنید فروشنده از نوع رفتار شما متوجه این موضوع شود که نگران فسخ قرارداد هستید. در این صورت جرئت پیدا کرده و شرایط را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که به همه خواسته‌های غیرمعقول و غیرمنطقی خود برسد. می‌بینید رفتار شما نقش بسزایی در جلب یا از دست دادن مشتری دارد پس بی‌تفاوت از این موضوع عبور نکنید.

4)     منافع طرفین قرارداد از منافع شما مهم‌تر است

در آموزش مدیر قرارداد اشاره می‌کنیم که رمز رسیدن به موفقیت و ماندگاری شما در کسب‌وکار مشاور املاک این است که در میان خود و مشتری، اعتمادسازی انجام دهید. شما باید در هر مذاکره یا قراردادی به‌گونه‌ای عمل کنید که طرفین با خیال راحت به شما اعتماد کنند. همان‌طور که قبلاً به آن اشاره شد بهترین تبلیغات برای بنگاه‌های معاملاتی توسط مشتریان سابق انجام می‌شود.

وقتی مشتریان از شما راضی باشند، شما برنده شده‌اید و این بُرد به‌مراتب مهم‌تر و بهتر از سودی است که از هر قرارداد نصیب شما می‌شود. برای همین توصیه می‌کنیم که منافع طرفین را به سود خود ترجیح دهید. بهترین کار این است که هر زمان متوجه مشکل قرارداد شدید حتی اگر مبلغ زیادی را از دست می‌دهید، مذاکره را بر هم بزنید.

5)     به همه نوع مذاکره تسلط داشته باشید

قراردادهایی که می‌توانید به عنوان یک مشاوره املاک حرفه‌ای آن‌ها را به نتیجه برسانید به قدری متنوع است که باید برای آشنایی با آن‌ها در دوره آموزشی مدیر قرارداد شرکت کنید. در واقع انواع مذاکره در حیطه مشاوره املاک عبارت است از:

  • معاملات تک‌مرحله‌ای یا چندمرحله‌ای
  • انجام معاملات در حضور افراد ذی‌نفع یا وکلای آن‌ها
  • معاملات بدون حضور شخص ثالث یا طرف سوم
  • برگزاری معاملات فردی و گروهی

یک مدیر قرارداد موفق باید بر اساس نوع حضور طرفین معامله در زمان عقد قرارداد، بهترین نوع مذاکره را انتخاب نماید. در صورت استفاده از آموزش مدیر قرارداد می‌توانید امور را طوری مدیریت نماید که نفع شما و طرفین را به همراه داشته باشد.

6)     کلام تأثیرگذار و قدرتمند داشته باشید

کلام شما باید نافذ باشد تا بتواند هرگونه دلهره یا ترس مشتری را از بین ببرد. همیشه بدین صورت است که مشتریان تا آخرین مرحله قرارداد نگران این هستند که ضرر کرده باشند. یک مشاور املاک حرفه‌ای با قدرت بیان خود می‌تواند در آن‌ها اعتماد و اطمینان ایجاد کند.

حقوقی املاک

نتیجه‌گیری

در آموزش مدیر قرارداد علاوه بر اشاره به خصوصیات اخلاقی کوچک اما مهمی که می‌تواند باعث موفقیت شما شود برخی از اصطلاحات و قوانین حقوقی مربوط به قرارداد را نیز به شما می‌آموزیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران آموزشی ما در تماس باشید.

دوره‌های آموزشی ما به صورت آنلاین و رایگان برگزار خواهد شد و رضایت صددرصدی کارآموزان را به همراه دارد. شما می‌توانید برای رسیدن به پاسخ تمام سؤالات خود با دیدن سایر مطالب آکادمی آموزش املاک ابراهیمی، پیشرفت کنید و با شرکت در این دوره ها رشد چشم گیری را تجربه نمایید.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

استراتژی فروش

استراتژی فروش املاک‌

قطعا برای موفقیت در بازار و جلو زدن از رقبای کاری باید در حرفه و شغل خود، علم کسب کنید یعنی علاوه بر آگاهی کامل از زیر و بم محصول خود، اطلاعات دقیقی در مورد نوع فروش، بازاریابی و مشتری سازی داشته باشید. در این مطلب شما را در طراحی یک استراتژی عالی از مشتری‌سازی تا فروش یاری می‌کنیم. برای ارتقا شغلی و سودآوری بیشتر در فروش املاک باید استراتژی‌ تلفیقی، از روانشناسی مشتری و فرایندهای فیزیکی به‌ دست آورید.

توضیحات بیشتر »

آموزش مشاور املاک حرفه‌ ای

اگر شما هم به توسعه حرفه‌‌ای در صنعت املاک علاقه‌‌مندید و قصد دارید به مشاور املاک حرفه‌‌ای تبدیل شوید، در این مطلب راهکارها و راهنمایی‌‌هایی جهت موفقیت در این صنعت برای شما شرح داده شده است. با اطلاعات و استراتژی‌‌های موثری که در اختیارتان قرار داده‌ایم، می‌‌توانید به عنوان مشاوران املاک در بازار رقابتی بهتر عمل کرده و به توسعه و پیشرفت خود ادامه دهید. جهت بهره‌ برداری از این مطالب و کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید….

توضیحات بیشتر »
آموزش مشاور املاک

دوره آموزشی مشاور املاک

آیا همه افرادی که وارد حرفه مشاوره املاک می‌شوند، درآمد زیادی دارند؟ رمز موفقیت بعضی از مشاورین املاک چیست؟ مسلماً آموزش، تمرین و تلاش بی‌وقفه می‌تواند شما را در دنیای بازاریابی املاک موفق کند. ما با برگزاری آموزش رایگان برای مشاور املاک می‌خواهیم شما را به صورت حرفه‌ای وارد این کسب‌وکار پردرآمد کنیم، با ما همراه باشید.همان‌طور که به آن اشاره شد دانش، مهارت و توانایی‌های مختلفی وجود دارد که فرد با آموزش آن‌ها می‌تواند به یک مشاوره املاک حرفه‌ای تبدیل شود در ادامه هر یک را مختصراً به شما معرفی خواهیم کرد.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button