فایل‌یابی در شغل مشاور املاک بسیار ضروری است و یک مشاور املاک با فایل‌هایی که به مشتریان ارائه می‌دهد، شناخته می‌شود. به عنوان یک مشاور املاک برای موفقیت در شغل خود باید بتوانید مطابق با سلیقه مشتری فایل‌های مختلفی را به او پیشنهاد دهید.

داشتن فایل‌های مناسب، اعتماد مشتری نسبت به شما را افزایش داده و شما با ارائه فایل‌های مناسب و با استفاده از اصول روانشناسی  می‌توانید مشتری را از مراجعه به دفاتر مشاوره املاک دیگر منصرف نمایید. برای اینکه فایل­های مناسب و متعدد را پیدا کنید، باید از قوانین نانوشته‌ای پیروی کنید. در ادامه مطلب از فایل­ یابی مشاور املاک، نکاتی را برای آموزش فایل یابی املاک ذکر می‌کنیم.

از اسم خودتان و دفتر املاک برای فایل یابی مایه بگذارید

ممکن است جزو نیروهای قدیمی یک بنگاه معاملات ملکی باشید و یا همه شما را بشناسند. بهتر است از اسم و تجربه کاری خودتان برای پیدا کردن فایل استفاده نمایید. شاید از خودتان بپرسید که این کار چگونه امکان‌پذیر است؟ مستقر بودن شما در یک دفتر املاک، برای سال‌های طولانی جایگاه اجتماعی بسیار مهمی میان مغازه‌های اطراف و مشتریان به وجود می‌آورد. به طوری که مشتریان با مراجعه به دفتر مشاوره املاک، اولین جایی که به سراغش می‌روند، میز شماست.

تماس‌ها را به ملاقات حضوری تبدیل کنید

از جمله نکات آموزش فایل یابی املاک این است که به عنوان یک مشاور املاک، بسیار طبیعی است که در طول روز تماس‌های متعددی دریافت کنید. این تماس‌ها به چند بخش خرید، فروش، اجاره و رهن و در دسته‌های گوناگونی از جمله مسکونی، تجاری، اداری و غیره تقسیم می‌شوند. در این مرحله باید بتوانید کسانی که به عنوان فروشنده ملک و یا موجر با شما تماس می‌گیرند را از لحاظ شخصیتی شناسایی نمایید. با کمک ترفندهای جذب مشتری، با تماس‌ گیرنده قرار حضوری بگذارید و در نهایت او را پای میز معامله بکشانید.

در فرایند فایل یابی، از تبلیغات غافل نشوید

نقش تبلیغات در شغل مشاور املاک بسیار حیاتی است و مشاوران املاک نباید آن را نادیده بگیرند. همواره به یاد داشته باشید که در هیچ شغلی با نشستن پشت میز نمی‌توان به موفقیت رسید. اینکه از نبودن مشتری گله کنید، شایسته نیست و باید برای شغل خود به تبلیغات بپردازید. می‌توانید در محله‌ای که دفتر مشاوره املاک شما در آن واقع شده، تراکت تبلیغاتی پخش کرده، یا به چاپ آگهی در روزنامه بپردازید.

در کنار تمام راه‌های تبلیغاتی، نباید دنیای جادویی مجازی را از یاد ببرید. سعی کنید نحوه تبلیغات در فضای مجازی را شناخته و سپس بهترین تبلیغات خود را در آن ارائه دهید. خوب عمل کردن در فضای مجازی و تبلیغات درست و اصولی، موفقیت شما را در شغلتان تضمین می­کند.

بساز و بفروش‌ها را از یاد نبرید

یکی از نکات مهم آموزش فایل یابی املاک، به ارتباط با سازنده‌های مسکن مرتبط می‌شود. فایل ­یابی را از سازندگان املاک محله خود آغاز نمایید. بساز و بفروش‌های محلی که دفتر املاک شما در آن قرار دارد، همواره بهترین گزینه جهت پرکردن دفتر فایل‌های شما هستند. ممکن است آن‌ها برای فروش واحدهای آپارتمانی که ساخته‌اند سراغ شما بیایند.

به منظور فایل­ یابی از طریق سازنده‌ها، همواره باید دو چشم تیزبین داشته باشید. در مسیر خانه به محل کارتان، به ساختمان‌های نیمه کاره و نوساز و در حال تخریب دقت نموده و از کارگران ساختمان سراغ مسئول ساخت و یا صاحب ملک را بگیرید. دوباره به محل مراجعه نموده و با سازنده ساختمان طرح دوستی بریزید. یادتان نرود هر قدر که رابطه شما با صاحب ملک بهتر باشد، به گرفتن فایل نزدیک‌تر شده‌اید.

حواستان به آگهی‌های شخصی باشد

اگر در محل فعالیت دفتر املاک شما خانه خالی وجود دارد به سراغ آن بروید و شماره تماس صاحب ملک را پیدا کرده و با او تماس بگیرید. توجه داشته باشید که بعضی از افراد به هیچ عنوان علاقه‌ای به انجام معامله در بنگاه معاملات ملکی ندارند لذا نباید زیاد به آن‌ها اصرار نمایید.

سری به فایل های قدیمی بزنید

جهت انجام این کار باید به تمام فایل‌های قدیمی خود اشراف داشته و شش دانگ حواستان جمع فایل‌هایتان باشد. مشتریانی را به خاطر بیاورید که ناگهان از انجام معامله پشیمان شده‌اند و هنوز فایل‌شان در دفتر شما باز است. دوباره با آن‌ها تماس گرفته و درباره ملکی که قصد فروش یا اجاره آن را داشتند، صحبت کنید. شاید تماس شما راهی برای انجام مجدد معامله باشد.

مراجعه حضوری را از یاد نبرید

در ادامه مطلب آموزش فایل یابی املاک به عنوان یک مشاور املاک برای اینکه بتوانید فایل‌های مناسب و متعدد را پیدا کنید، باید از وضعیت سکونت در منطقه خود آگاه باشید. علاوه بر این، اگر در روزهای نخستین کار خود هستید، بهتر است برای فایل‌ یابی کوچه به کوچه و محله به محله خیابان‌ها و کوچه‌ها را بگردید. با این کار از املاک خالی از سکنه، تخریب شده و یا در حال ساخت آگاهی پیدا می­کنید. صاحبان املاک را شناسایی کرده و آن‌ها را به دفتر مشاوره املاک خود دعوت نمایید. آرزوی هر مشاور املاکی این است که به وضعیت املاک محله خود اشراف کامل داشته باشد.

مراجعه به سایت‌های فعال در حوزه املاک

سایت‌های فعال در حوزه املاک، معدن اصلی برای شناسایی فایل‌های فعال هستند و فرایند فایل‌یابی را برای مشاوران املاک بسیار راحت کرده‌اند. بسیاری از سایت ها در بخش املاک این امکان را فراهم می کنند که شما با انتخاب محله خود به بهترین فایل‌ها دسترسی پیدا کنید.

سخن آخر

در این مقاله به آموزش فایل­ یابی املاک پرداختیم و ذکر کردیم که مردم مشاوران املاک را به فایل‌هایی که ارائه می‌دهند، می‌شناسند. بنابراین مشاوران باید بتوانند در هنگام مراجعه مشتری، فایل‌های مناسب و مختلف را مطابق سلیقه مشتری در اختیار داشته باشند. برای این کار باید به انجام فرایند فایل‌ یابی بپردازند و آموزش فایل یابی را هم جدی بگیرند.

همچنین باید مشاوران املاک از تجربه و اسم دفتر خود برای شناسایی فایل‌ها استفاده کنند و تبلیغات مستمر و مداوم انجام دهند. به وضعیت سکونت املاک در محله خود آگاه بوده و مراجعه به سایت‌های فعال در حوزه املاک را فراموش نکنند. در نهایت بمنظور رسیدن به موفقیت، نباید از واکنش‌های مختلف مردم ناامید شوند. پس از انجام فرایند فایل­ یابی مشاورین املاک باید بتوانند با تبلیغات منظم و ارتباط مستمر با مشتریان، این روند را حفظ کنند.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

آموزش مشاور املاک حرفه‌ ای

اگر شما هم به توسعه حرفه‌‌ای در صنعت املاک علاقه‌‌مندید و قصد دارید به مشاور املاک حرفه‌‌ای تبدیل شوید، در این مطلب راهکارها و راهنمایی‌‌هایی جهت موفقیت در این صنعت برای شما شرح داده شده است. با اطلاعات و استراتژی‌‌های موثری که در اختیارتان قرار داده‌ایم، می‌‌توانید به عنوان مشاوران املاک در بازار رقابتی بهتر عمل کرده و به توسعه و پیشرفت خود ادامه دهید. جهت بهره‌ برداری از این مطالب و کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید….

توضیحات بیشتر »
روانشناسی فروش ملک

افزایش فروش با یادگیری روانشناسی فروش

افزایش فروش برای مشاورین املاک یکی از مهم ترین کارهایی است که هر فردی در این حوزه به آن توجه دارد. معمولا بالاتر رفتن میزان فروش علاوه بر آن که می تواند از لحاظ درآمدی و مادی سبب شود تا شما در شرایط بهتری قرار بگیرید، می تواند اعتماد به نفس شما، رضایت شما از زندگی و… را نیز بیشتر کند. به همین دلیل توصیه می کنیم تا روش هایی که می تواند منحر به بیشتر شدن فروش شما شود را یاد بگیرید و از این طریق…

توضیحات بیشتر »
قیمت شکنی

چجوری قیمت شکنی کنیم؟

حتماً شما هم با فروشنده‌هایی روبرو شده‌اید که توقع دارند ملکشان را بالاتر از ارزشی که دارد بفروشید. کار کردن بر روی فایلی که فروشنده قیمت بالایی بر روی ملک خود گذاشته است، کار بسیار سخت و دشواری است و اگر چند راهکاری که برای قیمت شکنی در املاک وجود دارد، بلد نباشید به احتمال بسیار زیاد در فروش این ملک‌ها شکست می‌خورید.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button