شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای خرید خانه یا زمین به مشاور املاک مراجعه کرده‌ و بارها به اکازیون بودن یک ملک اشاره کرده باشند. در واقع پیدا کردن یک ملک اکازیون می‌تواند بهترین فرصت برای خرید باشد. در این مقاله به بررسی نکات مهم در مورد ملک‌های اکازیون می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های این املاک بیشتر آشنا شوید.

ملک اکازیون

ملک‌های اکازیون به ویلا یا خانه‌هایی می‌گویند که شرایط و امکانات بسیار بهتری نسبت به ساختمان‌های مشابه خود داشته باشند با این تفاوت که قیمت آن بسیار مناسب‌تر و پایین‌تر است. هنگامی که مشاور املاک عنوان می‌کند که یک ملک اکازیون است یعنی با توجه به شرایط و بودجه مد نظر شما گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.

ویژگی‌های ملک اکازیون

ملک اکازیون ویژگی‌ها و شرایط مخصوصی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

قرار داشتن در یک محله  یا منطقه خاص

در اکثر مناطق محله‌هایی وجود دارد که نسبت به سایر قسمت‌های آن شرایط  بهتر و ویژه‌تری دارند. معمولا بافت آن نو و تازه ساخت بوده یا کوچه‌های زیبا و عریضی دارد. ممکن است خیابان‌های آن تمیز و سرسبزتر از سایر بخش‌های منطقه باشد. به املاکی که در این مناطق قرار دارند اکازیون گفته می‌شود.

قیمت مناسب

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب افراد قیمت است. بودجه مالی تعیین‌کننده میزان انتخاب افراد بوده به گونه‌ای که هر چه بودجه مالی بیشتر باشد تعداد انتخابات افراد نیز بیشتر می‌شود. ملک‌های اکازیون نسبت به سایر املاک مشابه قیمت مناسب‌تری دارند و مانند خانه‌های دیگر از  امکانات  مناسب و کیفیت خوبی برخوردار هستند. می‌توان گفت این نوع ملک حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از املاک موجود در منطقه قیمت پایین‌تری نیز دارد.  طبقات بالای یک آپارتمان که آسانسور هم ندارد نمی‌تواند به عنوان یک ملک اکازیون شناخته شود.

نحوه خرید و پرداخت هزینه

یکی از مهم‌ترین شرایط اکازیون بودن ملک توافق بین خریدار و فروشنده است. در واقع میزان انعطاف‌پذیری فروشنده در دریافت هزینه ملک یا کنار آمدن با شرایط خریدار بسیار اهمیت دارد. فروش به صورت قسطی یا معاوضه با ماشین یا ملک نیز می‌تواند از شرایط مهم اکازیون بودن ملک محسوب شود.

ویژگی‌ها و شرایط خاص ملک

ملک‌های اکازیون می‌بایست دارای طراحی و معماری بی‌نظیری بوده و کیفیت بالایی داشته باشند. یکی از ویژگی‌های این ملک‌ها داشتن دسترسی آسان به سایر محله‌ها و پارکینگ اضافی برای خودرو است. داشتن چشم‌انداز و ویوی عالی و همچنین استفاده از مصالح با کیفیت و درجه یک از دیگر شرایط خاص بودن یک ملک و اکازیون بودن آن محسوب می‌شود.

قدر السهم

یکی از ویژگی‌های دیگر املاک اکازیون داشتن قدرالسهم بوده که این یعنی زمین بین افراد کم‌تری تقسیم شده است.

مشاعات

امروزه برج‌ها و آپارتمان‌هایی ساخته می‌شوند که دارای واحد‌های متعددی هستند. پشت بام، لابی، حیاط، پارکینگ، آسانسور و… جزو مشاعات محسوب می‌شوند که متعلق به شخص خاصی نیستند. در واقع تمام افراد ساختمان مالک آن هستند و می‌توانند به یک میزان از آن استفاده کنند. در ملکی که اکازیون است این مشاعات باید در بهترین حالت خود بوده و بیشترین سطح رضایت از آن برقرار باشد. سرویس، نظافت و نگهداری از این مشاعات اهمیت زیادی دارد که تاثیر مستقیم روی کیفیت مشاعات و در نتیجه اکازیون بودن ملک می‌گذارد.

همسایه‌ها

ملکی با این شرایط اکازیون به شمار می‌رود که دارای همسایه‌هایی از یک طبقه اجتماعی باشد. یکپارچگی و مدیریت افرادی که از نظر مالی یکسان هستند و اعتقادات آن‌ها نیز با یکدیگر یکسان باشد بسیار آسان و راحت است.

 کیفیت ملک

همانطور که متوجه شدید ملکی که قیمت پایین‌‌تری داشته باشد اکازیون محسوب نمی‌شود. در واقع ملکی اکازیون است که دارای کیفیت بنا و قیمت آن مناسب و معقولانه باشد. خوش نقشه بودن و داشتن نمای جذاب از دیگر مسائلی است که باعث اکازیون شدن یک ملک می‌شود.

داشتن شرایط تجمیع

یکی از فاکتورهای دیگر در اکازیون بودن یک ملک امکان تجمیع آن با املاک قدیمی مجاور و ساخت بنایی با وسعت بیشتر و بزرگ‌تر است. این نوع املاک که امکان تجمیع در آن‌ها وجود دارد باعث رساندن سود بسیار عالی در آینده می‌شوند.

نوع منطقه و نوع کاربری ملک

وجود امکانات زیاد در منطقه، بکر و دست نخورده بودن یک منطقه و کم بودن جمعیت در آن نشان از اکازیون بودن املاک آن دارد. 

چند نکته مهم و اساسی ملک اکازیون

با توجه به موارد و نکاتی که در این مقاله گفتیم ملکی اکازیون نامیده می‌شود که از شرایط ذکر شده بیشترین تعداد آن را داشته باشد. قابل ذکر است که ملکی که یک یا دو مورد از این نکات را داشته باشد اکازیون محسوب نمی‌شود.

اکازیون

نتیجه گیری

در این مقاله با نکات مهم ملک اکازیون آشنا شدید. همانطور که گفتیم قیمت مناسب، قرار داشتن در یک منطقه خاص، نوع کاربری ملک، دارا بودن شرایط تجمیع و کیفیت بالای ملک از ویژگی‌های مهم در پیدا کردن یک ملک یا ساختمان اکازیون است. آکادمی آموزش املاک ابراهیمی دارای کلاس‌های آموزشی برای مشاوران املاک و مدیران است.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

آموزش مشاور املاک حرفه‌ ای

اگر شما هم به توسعه حرفه‌‌ای در صنعت املاک علاقه‌‌مندید و قصد دارید به مشاور املاک حرفه‌‌ای تبدیل شوید، در این مطلب راهکارها و راهنمایی‌‌هایی جهت موفقیت در این صنعت برای شما شرح داده شده است. با اطلاعات و استراتژی‌‌های موثری که در اختیارتان قرار داده‌ایم، می‌‌توانید به عنوان مشاوران املاک در بازار رقابتی بهتر عمل کرده و به توسعه و پیشرفت خود ادامه دهید. جهت بهره‌ برداری از این مطالب و کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید….

توضیحات بیشتر »

چجوری باید هوش کلامیمو افزایش بدم؟

هوش کلامی مشاور املاک یکی از موارد بسیار مهمی است که می‌تواند در نتیجه نهایی معاملات شما تأثیر بسیار شگفت‌انگیزی داشته باشد. این هوش کلامی سبب می‌شود تا شما بتوانید موقعیت‌های مختلف را بررسی کرده و بهترین پاسخ‌ها را به مشتریان خودتان بدهید. در صورتی که با چنین موضوعی روبرو هستید، بهتر است بدانید که هوش کلامی چیست، چه ویژگی‌هایی دارد، چه مزیت‌هایی را با خودش به همراه می‌آورد و… آکادمی آموزش املاک…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button