یکی از مشاغلی که بسیاری از جوانان به آن علاقه‌مند هستند، شغل مشاوره املاک است. اگر سری به دفاتر مشاوره املاک زده باشید، خواهید دید که تیمی پرتعداد و فعال در آن مشغول به کار هستند. اما چگونه می‌توان میان این تیم هماهنگی‌های لازم را به وجود آورد و رقابتی سال میان آنها برگزار کرد؟ در این مطلب می‌خواهیم تکنیک‌هایی را برای ساخت فضای رقابتی سالم در دفتر املاک به شما معرفی کنیم.

مهارت‌های ارتباطی را گسترش دهید

اولین اصلی که مشاوران املاک باید به آن توجه کنند، فراگیری مهارت‌های ارتباطی است. اگر شما بتوانید تیم خود را به فراگیری این مهارت‌ها تشویق کنید، رقابتی سالم میان آنها برگزار کرده‌اید. همان‌طور که می‌دانید مشاوران املاک با استفاده از فن بیان خود مشتریان را برای انعقاد قرارداد متقاعد می‌کنند.

از نیروهای تحت سرپرستی خود بخواهید که با افراد مختلف به شیوه‌های گوناگون سخن بگویند. هر کس که موفق شود قراردادهای متنوعی با اقشار مختلف منعقد کند، برنده این رقابت خواهد بود. مهم است که مشاوران املاک به شغل و جایگاه اجتماعی مشتری خود توجه کند. برای این کار باید آنها را ترغیب کرده و به عنوان فردی باسابقه اصول لازم را به آنها آموزش دهید.

دومین موردی که در مهارت‌های ارتباطی باید برای آن کار کرد، مهارت خوب گوش کردن است. شما باید به نیاز مشتری به خوبی گوش کرده و سپس مورد مناسبی را به او پیشنهاد کنید. در صورتی که نتوانید نیازسنجی درستی انجام دهید، پیشنهادات مناسبی به او ارائه نخواهید کرد در نتیجه در کار خود شکست می‌خورید.

به نیروهای خود این اصل را یادآوری کنید که باید با مشتری صداقت داشته باشند. اگر با فریب و ریا بتوانند قراردادی را منعقد کنند، آن مشتری را برای همیشه از دست داده‌اند. به همین دلیل مهم است که بر روی صداقت خود کار کنند.

زمانی که مشتری صداقت مشاوره املاک را ببیند، به او اعتماد کرده و پیشنهادات او را به آغوش باز قبول می‌کند. اگر کسی در دفتر املاک شما با عدم صداقت و فریب موفق به انجام انعقاد قرارداد شد، جریمه‌ای برای او در نظر بگیرید. در این صورت نیروهای شما با رقابتی سالم به پیشبرد اهدافتان کمک می‌کنند.

زمانی را برای شناسایی منطقه در نظر بگیرید

برای آنکه تیم شما بتوانند به بالاترین سطح موفقیت برسند باید با منطقه فعالیتشان آشنا باشد. پس بهتر است در ابتدا زمانی را برای شناسایی مناطق اطراف در نظر بگیرید. معمولاً در دوره‌های آموزشی به دانشجویان آموزش داده می‌شود که چه پارامترهایی را در نظر بگیرند.

یک مشاور املاک حرفه‌ای به خوبی می‌داند که قیمت ملک در منطقه موردنظر چقدر است. همچنین با درآمد اکثر ساکنین منطقه آشنایی دارد. در نهایت نیز باید با فرهنگ آنها آشنایی پیدا کند. تنها در این صورت است که می‌تواند نیازهای مشتری را به خوبی شناسایی کرده و فایل مناسبی را به او پیشنهاد نماید.

همان‌طور که می‌دانید قیمت‌گذاری ملک یکی از مراحل مهم در شغل مشاوره املاک است. در صورتی که شما اطلاعات کافی درباره منطقه نداشته باشید، قیمت‌گذاری صحیحی انجام نخواهید داد. در نتیجه خریدار یا فروشنده از آن راضی نخواهند بود.

از آخرین نرم‌افزارهای مشاوره املاک استفاده کنید

دیگر دوره فایل‌های کاغذی به پایان رسیده است. امروزه تنها تیمی می‌توانند موفق شوند که کار با کامپیوتر، تلفن همراه، شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای مربوطه را بلد باشند. با استفاده از این تکنولوژی‌ها به راحتی می‌توان خود را از سایر همکاران متمایز نموده و به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد. برای فراگیری این نرم‌افزارها نیز می‌توان رقابتی را میان تیم دفتر مشاوره املاک برگزار کرد. هر فردی که زودتر بتواند به این نرم‌افزارها و شیوه‌های نوین مسلط شود، امتیاز بیشتری را دریافت خواهد کرد.

تیم‌سازی را تمرین کنید

همان‌طور که می‌دانید شغل مشاوره املاک یک فعالیت تیمی است. اگر نتوانید تیم‌سازی درستی در دفتر مشاوره املاک خود انجام دهید، نمی‌توانید به موفقیتی که می‌خواهید دست پیدا کنید. در آخرین مرحله از برگزاری این رقابت باید اصول تیم‌سازی در دفتر مشاوره املاک را نیز به نیروهای آن آموزش داد.

در یک تیم موفق هر یک از اعضا وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهند. در این تیم‌سازی زیر مجموعه‌ها با یکدیگر همکاری کرده و در نهایت پورسانت به تیمی که هماهنگی بیشتری داشته باشد، خواهد رسید. این سالم‌ترین رقابتی است که می‌توان در دفاتر مشاوره املاک راه انداخت.

کلام پایانی

همان‌طور که می‌دانید بازار مشاوره املاک بازاری پر رقابت است و در آن تنها تیمی موفق می‌شود که بتواند در رقابت سالم برنده شود. اگر به مطالب قسمت‌های قبل توجه داشته باشید می‌توانید تیم خود را به سمت موفقیت سوق دهید.

ما در دوره‌های آموزشی خود آماده هستیم تا تکنیک‌های دیگری را برای ساخت فضای رقابتی سالم در دفتر املاک به شما آموزش دهیم. برای اطلاع از این دوره‌های آموزشی با ما تماس بگیرید. مطمئن باشید با شرکت در این دوره‌ها به یک مشاور املاک حرفه‌ای و موفق تبدیل خواهید شد. یکی از برترین دوره ها برای شما، قطعا دوره مشاور املاک حرفه ای خواهد بود. در این دوره به صورت تخصصی با زوایای جدیدی از شغل املاک آشنا می شوید و رشد و پیشرفت شما در این زمینه قطعی می شود.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

فایلینگ اجاره

فایلینگ اجاره چیست؟

برای این که در هر کسب‌وکاری موفق بوده و بهترین عملکرد را داشته باشید، باید اطلاعات زیادی کسب کرده و ابزار موردنیاز را به دست آورید. در حرفه مشاور املاک نیز باید علم کافی و آموزش حرفه‌ای را کسب کرد تا بتوان در رقابت با سایر مشاوران املاک و رقبا پیروز شد. فایلینگ اجاره از ابزارهایی است که شما با به دست آوردن آن می‌توانید در شغل مشاور املاک به صورت حرفه‌ای عمل کنید. یک مشاور املاک عادی از فایلینگ اجاره…

توضیحات بیشتر »

چگونه تبلیغ اینترنتی بنویسیم؟

تبلیغات به عنوان یک کاتالیزور در تسریع امر خرید و فروش ملک به شمار می‌رود. یعنی به جای اینکه منتظر مشتری باشیم با ارائه رزومه، همچنین معرفی کسب‌وکار خود مشتری را جذب کنیم. در دنیای امروز، خریداران مثل گذشته، به روش سنتی و حضوری سراغ مشاوران املاک نمی‌روند، بلکه پیگیر سایت‌ها و صفحات اجتماعی هستند. بنابراین موضوع تبلیغ اینترنتی به شدت مورد توجه مشاورین قرار گرفته است.

توضیحات بیشتر »
هدف مشاور املاک

5 هدف مهم در شغل املاک    

صنعت املاک یکی از بهترین مشاغل برای افراد متعهد، متخصص، پیگیر و اجتماعی به شمار می‌آید. کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، در یک فضای رقابتی و مهیج که امکان شکست و ناامیدی نیز در آن وجود دارد، مشغول به کار هستند. بنابراین بسیار مهم است که اهداف پیش‌برنده در این شغل مشخص باشد و به آن اهداف پایبند بود. در این صورت مشاور املاک می‌تواند به موفقیت و پیشرفتی که می‌خواهد برسد.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button