بسیاری از افراد به جای پرداخت هزینه هنگفت و خرید خانه جدید، با پرداخت هزینه‌ای کمتر خانه قدیمی خود را بازسازی می‌کنند. برای بازسازی خانه باید به بودجه خود و مکانی که قصد ایجاد تغییر در آن را دارید توجه کنید.

گاهی بازسازی بنا برای افزایش استحکام و امنیت انجام می‌شود. در برخی موارد نیز دکوراسیون داخلی تغییر می‌کند تا فضایی دلنشین‌تر و مدرن‌تر در خانه به وجود آید. در هر دو صورت باید به نکات مهمی توجه کرد که در ادامه آن‌ها را برای شما شرح می‌دهیم.

مراحل مختلف بازسازی خانه

شما می‌توانید بازسازی خانه را در دو مرحله انجام دهید:

  • بازسازی زیربنایی که شامل تغییر تأسیسات، لوله‌کشی، برق یا تقویت و استحکام بنا است.
  • بازسازی دکوراسیون داخلی که با تغییر موارد مختلف در ظاهر خانه، به زیباتر شدن آن کمک خواهد کرد.

گاهی نیز نیاز است تا هر دو مرحله فوق هم‌زمان با یکدیگر انجام شود. برای این کار به تیمی متخصص در زمینه‌های مختلف احتیاج دارید. همچنین افراد زیادی هستند که ایده‌هایی منحصربه‌فرد برای طراحی دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار می‌دهند. تغییر ظاهر خانه با هزینه بسیار اندک نیز امکان‌پذیر است و نیازی به بودجه هنگفت ندارد.

هزینه‌های مربوط به بازسازی خانه

اگر می‌خواهید به صورت اصولی خانه خود را بازسازی کنید باید پس از تعیین کردن نوع بازسازی موردنیاز برای منزل، این کار را به مراحل مختلف تقسیم کنید. سپس هزینه و زمان موردنیاز برای انجام هر مرحله را تخمین بزنید.

فراموش نکنید که هزینه نهایی معمولاً اندکی بیشتر از مقداری که تخمین می‌زنید، خواهد شد. شما می‌توانید با کسانی که در این زمینه تجربه کافی دارند مشورت کرده تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی شده و در زمانی کوتاه‌تر خانه خود را آماده استفاده کنید. برخی از هزینه‌های بازسازی خانه بدین ترتیب هستند:

  • هزینه خرید مواد موردنیاز و مصالح ساختمانی
  • هزینه انتقال نخاله‌های ساختمانی
  • هزینه تعمیرات موردنیاز در قسمت‌های مختلف خانه
  • هزینه‌های مربوط به طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی
  • هزینه موردنیاز برای پرداخت نیروی انسانی

شما می‌توانید به دو صورت هزینه پیمانکاران و نیروی انسانی را پرداخت نمایید یا به صورت روزانه به آن‌ها دستمزد دهید یا کل بازسازی خانه را به صورت کنترات به گروهی با تخصص‌های خاص بسپارید. اگر خانه شما متراژ کمی دارد، پیمانکاران با شما به صورت کنترات قرارداد می‌بندند اما در پروژه‌های بزرگ‌تر امکان پرداخت دستمزد به صورت روزانه نیز وجود دارد.

پرداخت کنترات برای شما نیز مزیت‌هایی به همراه دارد. در صورتی که پروژه را به صورت کنتراست به گروهی بسپارید در مدت زمانی کوتاه‌تر برای شما انجام خواهند داد زیرا می‌توانند به کارهای دیگری نیز برسند. اما در پرداخت روزانه ممکن است پیمانکار سهل‌انگاری کرده و کار شما با سرعت کمتری پیش برود.

خانه خود را به ترتیب بازسازی کنید!

همان‌طور که به آن اشاره شد مراحل مختلفی برای بازسازی خانه وجود دارد. اگر می‌خواهید خانه قدیمی و فرسوده خود را تغییر داده و بازسازی کنید باید مراحل آن را به ترتیب انجام دهید تا با مشکلی روبرو نشوید. در ادامه هر یک از مراحل بازسازی را به ترتیبی که باید انجام شوند، به شما معرفی خواهیم کرد:

  • در مرحله اول باید سیم‌کشی‌های موردنیاز برای برق را انجام دهید. اگر تیمی که برای شما سیم‌کشی را انجام می‌دهد، حرفه‌ای باشند ابتدا پلانی برای آن تهیه کرده و سپس با توجه به وسایلی که نیاز به برق دارند، طرح موردنظر خود را اجرا می‌کند.
  • در مرحله دوم باید تغییرات مربوط به لوله‌کشی را انجام دهید. در بسیاری از خانه‌های قدیمی باید تغییراتی در لوله‌کشی آب، گاز یا حتی فاضلاب انجام شود.
  • پس از آن باید تمام سطوح را عایق‌کاری کرده تا رطوبت به بخش‌های مختلف خانه نفوذ پیدا نکند.
  • اگر درب‌ها و پنجره خانه قدیمی و فرسوده شده‌اند می‌توانید آن‌ها را با نمونه‌های جدید و چند جداره جایگزین کنید. با استفاده از این نوع پنجره‌ها سروصدا و آلودگی‌های مختلف به خانه شما نفوذ نمی‌کنند. همچنین تغییر درب‌های ورودی و حتی اتاق‌ها و سرویس‌ها تأثیر بسیار زیادی بر زیبایی خانه شما دارد.
  • ممکن است پس از انجام مراحل فوق نیاز داشته باشید تا قسمت‌های مختلفی از خانه را گچ‌کاری کنید. همچنین می‌توانید با اجرای کناف، نورپردازی زیبایی در خانه خود به وجود آورید.
  • یکی از مهم‌ترین مراحل بازسازی خانه تغییر کابینت آشپزخانه است. با این تغییر می‌توانید فضای خانه را دگرگون کرده و بسیار زیباتر و مدرن‌تر از قبل نمایید. اگر بدنه کابینت‌های شما سالم است می‌توانید تنها با تغییر درب، آن‌ها را بازسازی کرده و هزینه بسیار کمی را پرداخت نمایید.
  • در آخرین مرحله نیز می‌توانید با رنگ‌آمیزی دیوارها یا استفاده از کاغذدیواری، فضای خانه را زیباتر کنید. قبل از آنکه تغییراتی در دیوارها به وجود آورید بهتر است تا سقف خانه را هم بررسی کرده و در صورت نیاز آن را بازسازی و تعمیر کنید.

بازسازی

سخن آخر

اکنون همه آنچه که باید درباره بازسازی ملک بدانید را فرا گرفته‌اید. اگر بتوانید بازسازی خانه خود را به صورت اصولی انجام دهید، با هزینه بسیار کم خانه قدیمی و فرسوده خود را زیباتر و دلنشین‌تر می‌کنید. تنها مسئله‌ای که در بازسازی ملک اهمیت بسیار بالایی دارد، برنامه‌ریزی و استفاده از نیروی متخصص برای اجرای هر یک از مراحل است.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مدیریت مشاورین املاک

مدیریت مشاورین املاک

امروزه سبک و سیاق فعالیت در مشاور املاک نسبت به گذشته تغییرات بسیار زیادی داشته و این شغل به یک حرفه کاملا تخصصی تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین مباحث در این حوزه مدیریت مشاورین املاک می‌باشد. به راستی هر فردی می‌تواند مدیر مشاور املاک باشد؟ برای اینکه بتوانید مدیریت مشاور املاک را بر عهده بگیرید چه مهارت‌هایی باید داشته باشید.

توضیحات بیشتر »
خرید ملک

چرا مشتری ملک را نمی خرد؟    

مشتریان خرید ملک همان‌طور که با معاملات خود سبب سودرسانی به مشاوران دفاتر املاک می‌شوند گاه نیز با سرسختی، بدقلقی و دلایل متعدد دیگری که منجر به انجام نشدن خرید و فروش می‌شود سبب به وجود آمدن مشکلات و دردسرهایی برای مشاوران املاک می‌شوند. مشاوران حرفه‌ای املاک فروش را تنها هدف مأموریت خود قرار نمی‌دهند اما با این وجود دانستن نکات مربوط به اینکه چرا مشتری ملک را نمی‌ خرد، کمک شایانی به راهگشایی مشکلات مشاوران در مواجهه با مشتریان اعم از خریدار یا فروشنده می‌کند

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button