مشتریان خرید ملک همان‌طور که با معاملات خود سبب سودرسانی به مشاوران دفاتر املاک می‌شوند گاه نیز  با سرسختی، بدقلقی و دلایل متعدد دیگری که منجر به انجام نشدن خرید و فروش می‌شود سبب به وجود آمدن مشکلات و دردسرهایی برای مشاوران املاک می‌شوند. مشاوران حرفه‌ای املاک فروش را تنها هدف مأموریت خود قرار نمی‌دهند اما با این وجود دانستن نکات مربوط به اینکه چرا مشتری ملک را نمی‌ خرد، کمک شایانی به راهگشایی مشکلات مشاوران در مواجهه با مشتریان اعم از خریدار یا فروشنده می‌کند.

وظیفه مشاوران املاک در قبال مشتری

مشاوران املاک عاملانی هستند که در خرید ملک با مرتفع کردن وظایفی چون لیست کردن املاک مورد‌پسند مشتری، حل مشکلات حقوقی و اسنادی، بحث در مورد شرایط خرید و فروش و تنظیم قراردادها به کمک مالکین و خریداران می‌آیند. ارائه یک داوری منصفانه، روشن کردن تمام زوایای پنهان معامله، شناخت طرفین معامله و حل چالش‌های احتمالی، هماهنگی‌های لازم برای بازدید از ملک و انجام تحقیقات محلی از دیگر وظایف مشاوران املاک در خرید ملک به‌شمار می‌آید. تصور کنید در یک معامله تمامی این وظایف بر عهده خود خریدار یا فروشنده باشد؟ مسلما بدون داشتن دانش مورد نیاز این نوع معاملات بار سنگینی بر دوش مشتریان قرار می‌گیرد. آن‌ها با بهره‌گیری از مشاوران املاک بیشتر راه را رفته‌اند اما گاهی با تمام این تفاسیر، مشتری با نادیده‌گرفتن زحمات دفتر املاک از خرید ملک انصراف می‌دهد.

چرا مشتری ملک را نمی‌خرد؟

دلایل متعددی وجود دارد که مشتریان از خرید ملک صرف‌نظر می‌کنند. مجموعه‌ای از عوامل وجود دارد که گاهی با دست به دست هم دادن چند مورد از آن‌ها یا حتی در مواقعی بروز فقط یکی از آن دلایل، خرید مشتری لغو می‌شود. در این بخش سعی می‌کنیم به مهم‌ترین آیتم‌های عدم فروش ملک  بپردازیم:

  • کاهش میزان تقاضا در مقابل عرضه

اگر سیاست‌گذاری درستی در خرید ملک صورت نگیرد شاهد کاهش تقاضا در مقابل عرضه هستیم. این موضوع مستقیماً به قدرت و توان مالی خریداران بستگی دارد و به نحوه کار مشاوران املاک یا درگیری‌های طرفین معامله مربوط نمی‌شود.

  • عدم پاسخگویی درست به درخواست‌های مشتری

در هنگام خرید و فروش یک ملک یا آپارتمان یکی از مهم‌ترین دلایل انصراف مشتری از خرید و سرمایه‌گذاری این است که مشاوران املاک به خوبی و بادقت به خواسته‌های مشتریان گوش نکرده‌اند و در نتیجه پاسخگوی نیاز آنان نیز نبوده‌اند. مشتری پس از سیر‌کردن در دنیای گنگ و پر از سؤال در مورد نگفته‌های ملک موردنظر، از خرید منصرف می‌شود.

  • پیشی‌گرفتن رقبا در جذب مشتریان آماده خرید

امروزه در همه مشاغل و به‌ویژه حرفه مشاورین املاک اصطلاحاً دست روی دست بسیار زیاد است. تعلل و از دست دادن زمان موجب می‌شود که رقبای کاری مشاوران املاک با زیرکی گوی سبقت را از دیگر مشاوران برباید و با ارائه موارد بهتر یا توضیحات کامل‌تر مشتریان را جذب دفاتر املاک خود کنند.

  • دور زدن مشتریان یا مشاور املاک

انجام کارهای غیرحرفه‌ای توسط طرفین معامله یا مشاوران املاک در مقابل تعهداتی که به ظاهر پذیرفتند اما در عمل با نادیده‌گرفتن زحمات و دغدغه‌های طرف مقابل حق و حقوق قانونی را زیر‌پا می‌گذارند، اصطلاحاً دور زدن می‌گویند. گاهی اوقات مشتریان بدون هیچ دلیل قانع‌کننده ارتباط خود با مشاوران املاک را قطع می‌کنند.

  • عدم تأثیرگذاری صحیح روی مشتریان

یکی از اصولی که در خرید ملک همواره باید مورد توجه مشاوران املاک باشد این است که تنها به ارائه اطلاعات بسنده نکنند و از روابط صمیمانه همچنین انتقال انرژی مثبت به مشتریان برای فروش فایل‌های خود بهره برند. عدم تأثیرگذاری درست بر مشتریان، مشاوران املاک را از موفقیت در کار خود باز می‌دارد.

  • سلب اعتماد مشتری از مشاور املاک

انجام یک خطای خیلی کوچک یا درک نادرست از مطالب درخواستی می‌تواند سبب سلب اعتماد مشتریان از مشاوران املاک یا یکی از طرفین معامله شود که خطر بزرگی برای سرانجام قرارداد به‌شمار می‌آید.

  • رویارویی با مشتریان بدقلق

یکی از عواملی که منجر به بن‌بست‌خوردن خرید ملک می‌گردد رویارویی با مشتریان سرسخت شمرده می‌شود. پیشنهاد مشاوران املاک حرفه‌ای در این مورد این است که در صورت شناخت به‌موقع مشتری از پذیرش وی جلوگیری کنید اما در صورت پذیرفتن این افراد سعی کنید آرام و صبور باشید و خود را برای مشکلات پیچیده یا در نهایت عدم فروش ملک آماده کنید.

  • کافی نبودن بودجه مشتری جهت خرید ملک موردنظر

در نهایت عاملی که با بودجه خریدار در ارتباط است و ربطی به نحوه کار مشاوران املاک ندارد، نبود سرمایه کافی برای خرید مسکن موردنظر توسط مشتری است.

خرید املاک

نتیجه گیری

مطالبی که در این مقاله به آن پرداخته شد از مهم‌ترین آیتم‌های عدم خرید ملک توسط مشتری محسوب می‌شوند. مشاوران املاک می‌توانند با بهره‌گیری از این نکات و مراجعه به سایت مشاور املاک که یک مرجع تخصصی برای معرفی استراتژی‌های کاربردی به علاقه‌مندان این حرفه است، درصد موفقیت خود را افزایش دهند. حل مشکلات مشتریان و کنکاش در راه‌حل‌های رویارویی با مشتریان سرسخت حتی اگر منجر به معامله نشود با کسب تجربه و ایجاد روابط پایدار به مشاوران املاک کمک می‌کند.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مذاکره فروش

همه چیز درباره روش های صحیح مذاکره با مشتریان سخت

روش های صحیح مذاکره برای مشاورین املاک می تواند از جمله موضوعات مهمی باشد که شما باید حتما به آن توجه کنید تا در این حوزه پیشرفت داشته باشید. فراموش نکنید که این روش ها می تواند در نتایجی که از مذاکرات خودتان می گیرید، تاثیرات زیادی داشته باشد. اگر در این حوزه اطلاعات کاملی ندارید و مشتاق به دانستن بیشتر در این خصوص هستید، بهتر است حتما به این مطلب توجه کنید.

توضیحات بیشتر »
پاسخدهی سریع

به سرعت به مشتریان خود پاسخ دهید

قطعا یکی از اصلی‌ترین رکن‌های موفقیت در شغل مشاور املاک، ارتباط با مشتری است. بنابراین اگر شما نیز قصد دارید در آینده به عنوان یک مشاور ملکی موفق شناخته شوید، سعی کنید بر روی ارتباطات انسانی‌تان کار کنید. توجه داشته باشید که این فرآیند هیچ ربطی به زبان نداشته و فقط به شناخت خواسته‌ها و سلیقه‌های مشتریان وابسته است و در نهایت بر افزایش درآمد شما نیز تأثیرات خاص خود را دارد. گفتنی است که تمامی مشتریان خواهان پاسخ‌های سریع هستند…

توضیحات بیشتر »

آیا مشاوره املاک شغل است؟

آیا مشاوره املاک یک شغل است؟ یک مشاور املاک چه وظایفی به عهده دارد؟ مزایا و معایب این شغل چیست؟ چگونه می‌توان این شغل را به صورت حرفه‌ای دنبال کرد؟ اگر به دنبال یافتن پاسخی مناسب برای این سؤالات هستید پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.
بسیاری از ما به این حرفه به عنوان شغل دوم یا شغلی مناسب بازنشستگان نگاه می‌کنیم.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button