در آژانس‌های معاملات ملکی نیز همانند سایر مشاغل عموما رده‌بندی شغلی وجود دارد. این رده بندی می‌تواند به شرح زیر باشد: مدیر دفتر یا صاحب مجوز، مدیر قرارداد و مشاوران. مدیر قرارداد املاک شخصی است که با مشتریان و مشارکت‌کنندگان صنعت املاک ارتباط برقرار کرده و نیازها و خواسته‌های آنها را بررسی و تحلیل می‌کند. همچنین به مشتریان در انتخاب ملک مناسب، بررسی مستندات قانونی، مذاکره قراردادها و همچنین مدیریت مراحل پس از قرارداد مشاوره تخصصی ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید از سطح مشاور، به مدیر قرارداد ارتقاء شغلی بیابید خوب است بدانید که برای تبدیل شدن به یک مدیر قرارداد حرفه‌ای املاک، دانش و تجربه در زمینه املاک و مستغلات بسیار مهم است. همچنین باید از مهارت‌های ارتباطی، مذاکره، تحلیل بازار، قراردادنویسی و مدیریت پروژه نیز  برخوردار باشید بعد به مدیریت فکر کنید. مدیر قرارداد حرفه‌ای املاک نقش مهمی در فرایند خرید و فروش ملک‌ها و رضایت مشتریان ایفا می‌کند. با توجه به رشد صنعت املاک نیاز روزافزون به متخصصان حرفه‌ای در این حوزه، نقش مدیر قرارداد حرفه‌ای املاک بسیار ارزشمند و حیاتی است. در این مقاله، به بررسی نقش و وظایف مدیر قرارداد حرفه‌ای املاک می‌پردازیم:

ویژگی‌های یک مدیر قرارداد خوب

در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی‌های یک مدیر قرارداد املاک خوب می‌پردازیم:

در مذاکرات کاملا بی‌طرف است

مدیر قرارداد خوب شخصی است که در مذاکرات به عنوان یک واسط بی‌طرف عمل کرده و نفع هر دو طرف معامله را در نظر داشته باشد. جانب‌داری ناعادلانه از یک سمت معامله می‌تواند باعث از بین رفتن اعتماد طرف مقابل و به تبع آن بهم خوردن  معامله شود. بنابراین اگر می‌خواهید یک مدیر خوب باشید، باید در مذاکرات نکات مهم را از هیچ یک از طرفین پنهان نکنید و درعین‌حال به نحوی عمل کنید که به هیچ یک از طرفین ضرر نرسانید.

با قوانین مشاوره املاک آشنایی کامل داشته باشد

برای موفقیت در حوزه مشاوره املاک، آشنایی کامل با قوانین مشاوره املاک ضروری است. مشتریان از شما به عنوان یک مرجع خبره و آگاه انتظار دارند که تمامی امور مربوط به قرارداد خود را به درستی برآورده کنید. برای حفظ اعتماد مشتریان، باید حداقل با کلیات قوانین ملکی آشنا باشید و در صورت وجود هر گونه مشکل در ملک موردنظر، به مشتریان خود گفته شود. در غیر این صورت، ممکن است در صورت بروز هر گونه مشکل، اعتماد مشتریان به شما به خطر بیفتد.

رفتارشناسی و زبان بدن را می‌شناسد

رفتار شما به طرف مقابل ویژگی‌هایی از شخصیت و شیوه فکر شما را نشان می‌دهد. برای جلب اعتماد و رضایت مشتریان، مدیران املاک و مشاوران باید به زبان بدن و رفتار شخصیتی خود توجه کنند. به عنوان مثال، اگر فروشنده به دلیل رفتار شما مطمئن شود که شما نگران فسخ قرارداد هستید، ممکن است شرایط را به نحوی تغییر دهد که نفع آن برای شما کمتر شود. بنابراین، مدیر قرارداد املاک باید به رفتار و زبان بدن خود توجه کند و به منظور جلب اعتماد مشتریان، باید رفتاری مناسب داشته باشد.

منافع طرفین قرارداد به منافع شخصی اش  ارجحیت دارد

در حوزه مشاوره املاک، بهترین راه برای رسیدن به موفقیت و پایداری در کسب‌وکار، ایجاد اعتماد بین شما و مشتریان است. برای ایجاد اعتماد، باید در قراردادها و مذاکرات به گونه‌ای عمل کنید که منافع طرفین در نظر گرفته شود. به عبارت دیگر، منافع شما نباید از منافع طرف مقابل بالاتر قرار بگیرد. اگر مشکلی در قرارداد بروز کرد، بهتر است به منافع طرفین توجه کرده و در صورت لزوم، مذاکرات را به نحوی انجام دهید که بهترین نتیجه برای هر دو طرف به دست آید. این راه ایجاد اعتماد در بلندمدت به شما کمک می‌کند تا بازخورد و توصیه مشتریان خود را به دست آورید که بهترین تبلیغات برای بنگاه‌های معاملاتی است. در مجموع، این راه به شما کمک می‌کند تا به موفقیت و پایداری در کسب‌وکار خود دست یابید.

به فنون مختلف مذاکره تسلط داشته باشد

در حوزه مشاوره املاک، مدیر قرارداد املاک باید به همه نوع مذاکره‌ها تسلط داشته باشد. این شامل معاملات تک‌مرحله‌ای یا چندمرحله‌ای، انجام معاملات در حضور افراد ذی‌نفع یا وکلای آن‌ها، معاملات بدون حضور شخص ثالث یا طرف سوم و برگزاری معاملات فردی و گروهی است. برای انتخاب بهترین نوع مذاکره، باید بر اساس شرایط موجود در هر قرارداد، بهترین راه‌حل را انتخاب کرد. برای دستیابی به این هدف، شرکت در دوره‌های آموزشی مدیر قرارداد می‌تواند به شما کمک کند تا با تمامی انواع مذاکرات آشنا شوید و بتوانید در هر شرایطی نفع خود و طرفین را به دست آورید. با تسلط به این مهارت، می‌توانید به راحتی معاملات خود را مدیریت کرده و به بهترین نتیجه برای خود و مشتریانتان دست یابید.

کلامش تأثیرگذار  باشد

در حوزه مشاوره املاک، برای جلب اعتماد مشتریان، کلام شما باید با قدرت و نافذ باشد تا بتواند هرگونه دلهره یا ترس مشتری را از بین ببرد. مشتریان تا آخرین مرحله قرارداد نگران این هستند که ضرر کرده باشند و برای ایجاد اعتماد و اطمینان، یک مشاور املاک حرفه‌ای با قدرت بیان خود می‌تواند در آن‌ها اعتماد و اطمینان ایجاد کند. برای رسیدن به این هدف، باید به زبان و کلام خود توجه کنید و با استفاده از کلمات مناسب و بیان مطمئن کننده، مشتریان را از صحت و قابلیت عملیاتی قرارداد خود مطمئن کنید. با این رویه، می‌توانید اعتماد مشتریان را به دست آورده و نتیجه‌ای مثبت برای خود و مشتریان خود به دست آورید.

مدیر قرارداد

نتیجه‌گیری

برای رسیدن به موفقیت و پایداری در حوزه مشاوره املاک، باید به مهارت‌های مدیریت قرارداد و مذاکره تسلط داشته باشیم و بتوانیم با کلام قاطع و نافذ خود، اعتماد مشتریان را جلب کنیم. همچنین، برای ایجاد اعتماد، باید در قراردادها و مذاکرات به گونه‌ای عمل کنیم که منافع طرفین در نظر گرفته شود و هیچ طرفی از دست حق خود ندهد. به علاوه به عنوان یک مدیر قرارداد املاک حرفه‌ای باید در هر نوع مذاکره، به بهترین راه‌حل برای نفع بردن خود و طرفین برسیم و با کلام مناسب، اعتماد مشتری را جلب کنیم.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

تفاوت بالک و تراس

تفاوت بالکن و تراس         

یکی از مباحثی که هنگام خرید ملک و آپارتمان برای مشتریان از موضوعات حائز اهمیت به شمار می‌آید، وجود بالکن و تراس در یک خانه محسوب می‌گردد. جالب است، برخی از کلمات در میان عامه مردم بدون در نظر گرفتن معنای واقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به خصوص کلماتی مانند تراس و بالکن که هر دو وارد زبان فارسی شده‌اند و اکثراً این دو کلمه را با هم اشتباه می‌گیرند اما در واقعیت و در علم معماری، تفاوت بالکن و تراس مشخص است

توضیحات بیشتر »

همه چیز در مورد بازاریابی املاک

همانطور که مستحضر هستید، با افزایش جمعیت، نیاز به مسکن نیز افزایش می‌یابد. تخصص کاری مشاورین املاک، تحقق رویای شما از مسکنی ایده‌آل است. با توجه به سود زیادی که در خرید و فروش املاک به‌دست می‌آید، اشباع کاری در آژانس‌های املاک صورت گرفته که به طبع آن، رقابت نیز زیاد شده است.
در این مطلب با ارائه بهترین روش‌ها در بازاریابی املاک قصد داریم تا شما را چند قدمی جلوتر از سایر رقبا قرار دهیم.

توضیحات بیشتر »
پاسخدهی سریع

به سرعت به مشتریان خود پاسخ دهید

قطعا یکی از اصلی‌ترین رکن‌های موفقیت در شغل مشاور املاک، ارتباط با مشتری است. بنابراین اگر شما نیز قصد دارید در آینده به عنوان یک مشاور ملکی موفق شناخته شوید، سعی کنید بر روی ارتباطات انسانی‌تان کار کنید. توجه داشته باشید که این فرآیند هیچ ربطی به زبان نداشته و فقط به شناخت خواسته‌ها و سلیقه‌های مشتریان وابسته است و در نهایت بر افزایش درآمد شما نیز تأثیرات خاص خود را دارد. گفتنی است که تمامی مشتریان خواهان پاسخ‌های سریع هستند…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button