یکی از وظایف مهم مشاوران املاک نشان دادن ملک به خریدار است. کارشناس فروش به هنگام بازدید ملک توسط مشتری باید مجموعه‌ای از نکات را که در فرآیند تصمیم‌گیری خریدار تاثیر دارد، رعایت کند. نداشتن اطلاعات کافی مشتریان و عدم شناخت آنان از ابعاد مختلف ملک، سبب می‌شود که آنان مشاور املاک را به عنوان فرد مورد‌اعتماد و وکیل خود بدانند. پس مشاور باید رازهای مهم درباره بازدید از ملک را که عمل به آن به نفع طرفین معامله است بشناسد. با ما در این مقاله همراه باشید.

چرا بازدید از ملک مهم است؟

در فرآیند فروش ملک مراحل متعددی وجود دارد، که هرکدام اهمیت بسزایی در نتیجه کار دارد زیرا اگر یکی از موارد به درستی انجام نشود، احتمال بروز مشکل در روند معامله و سرانجام نرسیدن آن بسیار زیاد است. بازدید ملک به عنوان دیدار بین خریدار و آن رویایی که در سر دارد، مهم و سرنوشت‌ساز است. مشاور املاک به عنوان مجری این دیدار هنگامی که به طرق مختلف با مشتری آشنا شد و زمان ملاقات حضوری فرا رسید، برای اعتمادسازی و جذب مشتری باید عملکرد خوبی داشته باشد. در بسیاری از موارد متقاضیان خرید ملک حتی اگر هنگام بازدید ملک آن را نپسندند و تلاش‌های مشاور املاک بی‌ثمر باشد باز به مجموعه‌ای از نظرات مشتری دسترسی پیدا می‌کند که او را برای ارائه فایل‌های مرتبط و منطبق با سلیقه مشتری آماده می‌کند. پس دانستن رازهای موفقیت درباره بازدید ملک برای مشاوران موفق و متخصص ضروری است.

رازهای مهم بازدید ملک با مشتری

برای اینکه مشاور املاک بتواند هنگام بازدید ملک خواه برای فروش، خواه برای اجاره عملکرد موفقی داشته باشد باید رازهای مهم در این خصوص را شناخته و به آن عمل کند. در این بخش به بررسی نکات مهم می‌پردازیم:

  • داشتن سناریوی مناسب

مشاور املاک موفق برای تمام کارها رفتار خود دلیل موجه و برنامه‌ریزی از قبل تعیین شده دارد. این یعنی او هرگز کاری را بدون هدف انجام نمی‌دهد و هنگامی که به همراه مشتری وارد ملکی می‌شود می‌داند که قرار است از چه مواردی صحبت کند و چه مواردی را نباید هرگز به زبان آورد زیرا تنها یک حرکت یا جمله نا صحیح می‌تواند مشتری را منصرف و نتیجه کار نافرجام بماند. در این راه قرار نیست برخلاف صداقت عملکرد اما بهتر است راجع به مسائل حاشیه‌ای که به ملک ربطی ندارد و تمرکز مشتری را به سوی موارد و فایل‌های دیگر می‌برد، پرهیز کرد.

  • بررسی قبلی امکانات ملک

قبل از ملاقات حضوری قطعاً مشاور و متقاضی با هم تلفنی صحبت کرده‌اند. مشاور تمام درخواست‌های مشتری را به خاطر سپرده و فایل‌های مرتبط با سلایق و بودجه او را برای بازدید انتخاب می‌کند. هنگام بازدید ملک اگر مشتری متوجه شود که این ملک هیچ سنخیتی با ایده‌آل‌های او ندارد، نه تنها از خرید آن منصرف می‌گردد بلکه آن کارشناس فروش را دارای عدم صلاحیت لازم برای کار خود می‌بیند. پس مشاور باید ضمن تطابق امکانات ملک با درخواست‌های مشتری تمامی امکانات داخلی و جانبی ملک را دیده و آن را تایید کرده باشد.

  • آمادگی پاسخگویی جامع در لحظه

یکی از رازهای موفقیت مشاوران با تجربه هنگام بازدید ملک آمادگی پاسخگویی در لحظه است. اگر مشتری هر سوال مربوط و نامربوط مورد ملک یا امکانات جانبی و موقعیت مکانی حتی اطلاعاتی در مورد همسایه‌ها بپرسد، مشاور املاک باید با تسلط کافی بر موضوع مورد‌نظر با صبر و حوصله به تمامی سوالات پاسخ دهد تا نقطه مبهمی برای مشتری باقی نماند.

  • حذف فایل‌های مبهم و بی‌هدف

هنگامی که مشتری به همراه مشاور املاک به بازدید ملک یا آپارتمان می‌رود ممکن است با بازدید کلی آپارتمان جذب واحدهای دیگری که اصلاً برای اجاره یا فروش نیستند شود. در اینجا نقش مشاور املاک بسیار پررنگ خواهد بود، او نباید اجازه دهد که مشتری جذب موارد فرعی گردد یعنی حتی اگر در واحد دیگری باز بود و امکان بازدید از آن نیز میسر بود با آوردن بهانه‌های به‌جا نگذارد مشتری داخل آن ملک شود. این نکته در عین سادگی راز مهمی برای موفقیت مشاوران به حساب می‌آید زیرا فایل‌های مبهم ذهن مشتری را از فایل اصلی پرت می‌کند و در مواردی از خرید مورد اصلی پشیمان می‌گردد.

  • زمان رو از دست نده!

اگر بخواهیم آخرین راز کاربردی درباره بازدید ملک را بازگو کنیم، حتماً آن مورد مدیریت زمان است. مشاور املاک نباید اجازه دهد که وقت از دست برود یعنی هنگامی که از ملک بازدید می‌کنند با کلام و رفتار خود تاثیر کافی بر ذهن مشتری را بگذارد، پیگیر روند معامله باشد و خریدار را نیز به از دست ندادن این فرصت استثنایی تشویق کند.

بازدید ملک

نتیجه گیری

رازهای مهم درباره بازدید ملک که مشاورین املاک باید بدانند در این مطلب مورد‌ بحث قرار داده شد. مشاوران املاک می‌توانند برای افزایش اطلاعات خود و به‌روز‌کردن آن‌ها به سایت مشاور املاک که متشکل از تیم حرفه‌ای کارشناسان فروش است، مراجعه کنند تا ضمن بهره‌گیری از اخبار روز بازار ملک به مطالب جامعی در حرفه خود دسترسی پیدا کنند. 

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

مشاور املاک تهران

دوره های آموزشی مشاور املاک تهران

امروزه در دنیای املاک، مشاوران املاک نقش بسیار مهم و کلیدی در راهنمایی و کمک به خریداران و فروشندگان املاک دارند. به منظور پاسخگویی به نیازهای متغیر بازار مسکن، مشاوران املاک تهران به دنبال توسعه و بهبود توانمندی‌‌ها و دانش خود هستند. از این رو یکی از راهکارهای مؤثر جهت پاسخگویی به این نیازها، شرکت در دوره‌‌های آموزشی مشاوران املاک تهران است.

توضیحات بیشتر »
اگهی نویسی

نکات طلایی آگهی نویسی

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، امروزه تغییرات عظیم تکنولوژی توانسته بسیاری از کسب‌وکارها را متحول کند. گفتنی است که مشاورین املاک نیز تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفته‌ و فعالیتشان از این قضیه مستثنی نبوده‌ است. معمولا افراد مشغول در این حرفه جهت فعالیت آگهی نویسی از پلتفرم‌های گوناگونی نظیر دیوار استفاده می‌کنند. شاید در ابتدا گمان کنید که نگارش و ثبت آگهی کار ساده‌ای است، اما باید دقت کنید که مشاورین املاک…

توضیحات بیشتر »

پوشش مشاورین املاک موفق اینگونه است

زمانی که شخصی برای بازدید از یک خانه، وارد دفتر املاک می‌شود، اولین برخورد او و مشاورین املاک تاثیر و اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر مشاور ظاهر موجهی نداشته باشد بعید است خریدار بتواند به او اعتماد کند اما اگر در همان ثانیه‌های ابتدایی تنها به وسیله ظاهر خود بتواند اعتماد مشتری را جلب کند، ادامه کار برای متقاعد کردن او برای رهن، اجاره و یا خرید خانه، راحت‌تر پیش خواهد رفت. در ادامه این مقاله قصد داریم درباره آداب پوشش مشاورین املاک صحبت کنیم که…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button