آیا می‌دانید برای تأسیس دفتر مشاوره املاک باید چه مراحلی را طی کرد؟ برای هر مرحله چقدر باید هزینه در نظر گرفت؟ برای شروع کار حدوداً به چقدر سرمایه احتیاج است؟ در این مقاله قصد داریم تا شما را با هزینه راه اندازی دفتر املاک آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

هزینه خرید یا اجاره دفتر

می دانیم که هزینه های راه اندازی یک دفتر املاک بسیار زیاد است و کسانی که قصد تاسیس یک دفتر را دارند، بیشتر از هرچیزی نگران این موضوع هستند. اولین قدم برای راه اندازی دفتر املاک خرید یا اجاره یک ملک تجاری است. در میان تمام هزینه‌هایی که باید برای راه اندازی دفتر املاک بپردازید این مورد بیشترین سهم را به خود اختصاص می‌دهد. خودتان به عنوان یک مشاور املاک به خوبی می‌دانید که هزینه اجاره یا خرید ملک در شهر شما به چه صورت است؟ اتحادیه مشاوران املاک شما را ملزم به تهیه دفتری با حداقل متراژ ۱۲ مترمربع می‌کند. البته این متراژ ممکن است در شهرهای مختلف متفاوت باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به اتحادیه مربوطه مراجعه نمایید.

هر چه که دفتر بزرگ‌تر و در جای بهتری باشد، احتمال موفقیت کسب‌وکار شما نیز بیشتر خواهد شد. در مناطق با موقعیت مکانی بهتر و همچنین نقاطی که تردد مردم در آن‌ها بیشتر است، امکان جذب مشتری بیشتر می‌شود. پس مطمئن باشید از هزینه کردن برای تهیه مکان مناسب پشیمان نخواهید شد.

هزینه‌های اخذ جواز یا پروانه کسب

یکی از بخش های مهمی که شما باید به آن توجه ویژه ای نشان دهید، قسمت جواز و دریافت آن است. دومین مورد در لیست هزینه راه اندازی دفتر املاک مبلغی است که برای دریافت مجوز شروع فعالیت یا پروانه کسب باید پرداخت کنید. برای دریافت پروانه باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال نمایید:

  • به اتحادیه مشاوران املاک مراجعه کرده و درخواست کتبی خود را به این سازمان تحویل دهید.
  • بازرسان از مکانی که برای شروع فعالیت خود تهیه کرده‌اید بازدید کرده و گزارش خود را به اتحادیه ارسال می‌نمایند.
  • درخواست توسط هیئت‌مدیره اتحادیه مشاوران املاک بررسی و نتیجه به صورت کتبی به شما اعلام می‌شود.
  • در صورت تأیید باید مدارکی مانند اجاره‌نامه یا سند ملک خریداری شده، کارت پایان خدمت، مدارک کاربری تجاری ملک، ۱۲ قطعه عکس، فیش واریز حق ورودی به اتحادیه مشاورین املاک (حداقل ۳۰۰ هزار تومان) و فیش واریزی به خزانه کشور (۳ هزار تومان) را به درخواست خود ضمیمه کنید.
  • در مرحله بعد باید گواهی عدم اعتیاد، عدم سوءپیشینه کیفری و همچنین تأییدیه صلاحیت خود را از اداره اماکن نیروی انتظامی دریافت و به پرونده خود اضافه کنید.
  • در صورتی که سن شما کمتر از ۷۰ سال باشد باید در دوره آموزشی مربوطه شرکت کرده و گواهی موردنظر را نیز در پرونده خود قرار دهید.
  • پس از آن در اداره امور مالیاتی پرونده‌ای برای شما تشکیل و کد شناسه ۱۰ رقمی به کسب‌وکار شما اختصاص داده می‌شود. شما باید این کد را به پروانه خود الصاق نمایید، در آخر نیز برچسب شناسه صنفی برای شما صادر خواهد شد.

همان‌طور که مشاهده کردید برای دریافت مجوز نیازی به هزینه‌های زیادی نیست و به راحتی و با طی چند کار اداری کوچک می‌توان برای دریافت آن اقدام کرد. اما گزینه بعدی از لیست هزینه راه اندازی دفتر املاک تهیه لوازم و وسایل کار است که بر اساس سبک کار شما ممکن است هزینه‌ای کم یا هنگفت به این لیست اضافه کند.

وسایل و لوازم ضروری برای راه اندازی دفتر املاک

در ابتدای کار برای خرید وسایل سعی کنید که از محصولاتی با کیفیت معقول و قیمت های مناسب استفاده کنید. اگر بخواهید از همان ابتدا هزینه های گزاف برای وسایل املاک بپردازید، ممکن است در ادامه به چالش بربخورید. پس از اینکه مکان موردنظر خود را تهیه و مجوزهای لازم را اخذ کرده‌اید، زمان آن رسیده است که وسایل موردنیاز را برای دفتر مشاوره املاک خود را هم خریداری کنید برخی از این وسایل عبارت‌اند از:

  • تابلوی مناسب برای سر در دفتر املاک
  • استفاده از چراغ‌های LED مناسب برای ثبت ‌نام و برند دفتر املاک بر روی درب‌های شیشه‌ای
  • میز مدیریتی مناسب همراه با صندلی
  • میز و صندلی اداری مناسب برای سایر کارمندان
  • مبلمان مناسب برای نشستن مشتریان
  • سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی
  • سیستم کامپیوتر یا لپ‌تاپ برای ثبت فایل‌های املاک و استفاده از سیستم‌های فایلینگ کامپیوتری
  • دفاتر مناسب برای ثبت فایل‌ها به صورت دستی
  • یک تا چند دستگاه تلفن
  • لوازم‌تحریری همچون ماشین‌حساب، خودکار، استامپ، منگنه و دفترچه یادداشت
  • نمونه قراردادهای ملکی مختلف
  • پاکت مخصوص برای تقدیم قرارداد به مشتری
  • وسایل مخصوص پذیرایی مانند چای‌ساز، لیوان یا فنجان و غیره
  • مواد خوراکی مانند چای، قند و شیرینی
  • هزینه‌های مربوط به طراحی لوگوی اختصاصی و چاپ کارت ویزیت

وسایل فوق نیز با توجه به نوع کار و محله‌ای که در آن فعالیت می‌کنید تغییر می‌کند. پس نمی‌توان مبلغ مشخصی برای این مورد از لیست هزینه راه اندازی دفتر املاک در نظر گرفت.

راه اندازی بنگاه

کلام پایانی

همه ما پیش از ورود به هر کسب‌وکاری ابتدا در مورد هزینه‌های راه اندازی آن تحقیقاتی انجام می‌دهیم این امر به ما در تصمیم‌گیری کمک‌های فراوانی می‌کند. در پایان ذکر این نکته ضروری به نظر می‌رسد که شما با هر سرمایه یا بودجه‌ای می‌توانید از پس هزینه راه اندازی دفتر املاک برآیید زیرا هزینه‌های تأسیس دفتر در مناطق بالا یا پایین شهر و خرید لوازم ضروری آن با یکدیگر متفاوت است. برای رسیدن به موفقیت در حرفه مشاوره املاک فقط باید مهارت‌های لازم را به دست آورد و با پشتکار فراوان از آن‌ها استفاده نمود.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

املاک کفی

املاک کفی چیست؟

امروزه دنیای مشاوره املاک، دنیایی بزرگ با چالش‌‌های فراوان است. جالب است بدانید که این حوزه بر اساس آمارها نزدیک به 5/2 درصد جامعه را در برگرفته که میزان قابل توجهی به شمار می‌‌آید. اما با وجود این گستردگی و فراوانی در حوزه املاک در ایران، هنوز هم این بازار میان دو فضای کاملا مجزا و متفاوت قرار دارد. در این مقاله سعی داریم تا شما عزیزان را با بنگاه املاک کفی و تفاوت آن با بنگاه املاک دپارتمانی آشنا سازیم، لذا توصیه می‌‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

توضیحات بیشتر »
بازاریابی و فروش

بازاریابی و فروش مشاورین املاک

اگر شما هم در زمینه بازاریابی و فروش مشاورین املاک مشغول فعالیت هستید، باید با اصول حرفه‌ای فعالیت خود به خوبی آشنا شوید. برای انجام بهترین بازاریابی و افزایش فروش خود باید مراحل مختلف آن در زمینه املاک را بشناسید و برای عملی کردن آن‌ها نهایت تلاش خود را به کار گیرید.متأسفانه مشاوره املاک یکی از مشاغل بسیار پردرآمد است که در آن افراد به صورت تجربی و آزمون و خطا عمل می‌کنند

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button