اگر بخواهید حرفه مشاوره املاک را به صورت کاملاً حرفه‌ای دنبال کنید و آن را به پول‌سازترین شغلی که تا کنون داشته‌اید، تبدیل نمایید چاره‌ای ندارید جز اینکه از سیستم فایلینگ املاک استفاده نمایید. قبل از معرفی این سیستم کمی شما را با فایل و انواع آن در املاک و مستغلات آشنا می‌کنیم و سپس مسیری هموار برای فایل‌سازی به شما معرفی می‌کنیم. شک نکنید که یکی از تفاوت‌های افراد موفق و ناموفق با یکدیگر فایل‌یابی و سیستم فایلینگ آن‌ها است که در این مطلب ما آن را به شما آموزش می‌دهیم.

فایل در مشاوره املاک به چه چیزی گفته می‌شود؟

یکی از مواردی که باعث برتری شما از رقبایتان به عنوان یک مشاوره املاک می‌شود، فایل است. این مثل در میان افرادی که در حوزه املاک فعالیت می‌کنند باب شده است که مشاوره املاک بدون فایل خوب مانند خودرویی لوکس و گران‌قیمت بدون لاستیک است و عملاً شما را به جایی نبرده و به هدفتان نمی‌رساند.

در حرفه مشاوره املاک به مجموعه‌ای از املاک و مستغلات که برای انجام معاملات گوناگون به دفتر املاک سپرده می‌شود، فایل می‌گویند. اما علت اهمیت بالای فایل در شغل مشاوره املاک این است که شما تاجری هستید که جنس یا کالایی به عنوان فایل را به مشتریان عرضه می‌کند اگر فایل مناسبی نداشته باشید کسب‌وکار شما رونق نخواهد داشت.

باید بگوییم که این فایل‌های متنوع، دسته‌بندی شده و دارای ویژگی‌های مختلف است که باعث جذب مشتری در مشاوره املاک خواهد شد. اگر شما هم با ویژگی‌های فایل آشنا نباشید و از فایل‌یابی عاجز باشید به موفقیت نخواهید رسید. البته فراموش نکنید که فایل خوب فقط ملکی با امکانات بالا نیست بلکه یک فایل خوب ویژگی‌هایی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

یک فایل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از معرفی سیستم فایلینگ املاک باید با ویژگی‌های یک فایل خوب آشنا شوید. یک فایل خوب و مناسب آن نیست که فول امکانات یا نوساز باشد بلکه موردی است که قیمت آن با امکاناتش تناسب داشته باشد. ساده‌تر بگوییم اگر یک ملک تمام امکانات مدنظر مشتریان را داشته باشد اما قیمت آن بیشتر از ارزشش باشد، کار کردن روی آن اشتباه است.

اگر فایلی کسری امکانات داشته باشد اما قیمت آن با شرایط ملک متناسب باشد، برای کار کردن بسیار مناسب است و پیشنهاد می‌کنیم چنین فایلی را از دست ندهید. در قدم بعدی نیز باید به خواسته‌های مشتری توجه کنید و پیشنهادی جذاب به او ارائه دهید.

اگر کار شما در زمینه فایل‌یابی بسیار خوب باشد و گزینه‌های زیادی برای ارائه به مشتریان در دست داشته باشید در قدم بعدی باید به فکر سیستم فایلینگ املاک افتاده و با نظم‌دهی درست به مواردی که در دست دارید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین گزینه را به مشتریان خود ارائه دهید. اینجاست که ضرورت فایلینگ به شما نشان داده می‌شود.

انواع فایل مشاورین املاک

انواع فایل‌هایی که یک مشاوره املاک از آن استفاده می‌کند بدین ترتیب هستند:

  • فایل‌های شخصی فرد مشاوره املاک
  • فایل‌های مخصوص دفتر املاک
  • فایل‌های معرفی شده از طرف همکاران
  • فایل‌های عمومی

شک نکنید که بهترین و موفق‌ترین فایل‌ها آن‌هایی هستند که شخص مشاوره املاک خودش آن را به دست آورده است یعنی مورد اولی که به شما معرفی کردیم. این فایل‌ها است که شما را از همکاران و رقبای خود متمایز می‌کند و مشتری را قانع می‌کند تا در دفتر شما ملک موردنظر خود را معامله کند.

یکی از روش‌های سنتی این است که مشتری‌های خود را دسته‌بندی کرده و بر اساس بودجه‌شان برای آن‌ها فایل پیدا کنید در صورتی که این روش اشتباه محض است. شما باید یک فایل مناسب پیدا کرده و سپس برای فایل خود مشتری پیدا کنید. لازمه این امر نیز این است که فایل‌های شما تنوع زیادی داشته باشند و از سیستم فایلینگ در املاک استفاده کنید.

سیستم فایلینگ املاک به چه صورت است؟

سیستم‌های فایلینگ املاک به دو صورت سنتی و  نرم‌افزارهای آماده ویندوزی یا تحت وبی که توسط مؤسسات مختلف برنامه‌نویسی و به مشاورین املاک ارائه می‌شود، وجود دارند. ما در این مطلب می‌خواهیم شیوه‌های قدیمی را کنار گذاشته و شیوه‌های نوین را به شما معرفی و مزایای آن را به شما گوشزد کنیم. این سیستم‌ها شما را به حداکثر سودی که در این حوزه وجود دارد می‌رساند و هدف آن گردآوری فایل‌های مختلف، ویژگی‌ها، قیمت و اطلاعات موفقیت در فروش یا عدم موفقیت برای فروش آن‌ها است. با استفاده از این برنامه به کارهای خود نظم داده و به صورت حرفه‌ای فایل خود را ثبت و ضبط خواهید کرد.

با مزایای استفاده از سیستم فایلینگ املاک آشنا شوید

در صورتی که از نرم‌افزارهای فایلینگ املاک استفاده کنید مزایای زیر را برای شما به ارمغان می‌آورد:

  • بهبود عملکرد کسب‌و‌کار: با استفاده از سیستم فایلینگ املاک می‌توان اطلاعات را ثبت یا آن را با همکاران خود به اشتراک گذاشت. حتی اگر روزی نتوانید در دفتر املاک حضور داشته باشید می‌توانید با همکاران خود تعامل کرده و کار خود را پیش ببرید. این کار به پیشرفت کسب‌وکار و بهبود عملکرد شما کمک شایانی می‌کند.
  • صرفه‌جویی در زمان: در روش‌های سنتی اطلاعات در دفاتر فیزیکی یا نرم‌افزار ورد یا اکسل جمع‌آوری می‌شوند و در آن‌ها نه انسجامی دیده می‌شود و نه نظمی در کارتان وجود دارد. در این روش پیدا کردن داده‌ موردنظر بسیار سخت و دشوار است و امکان از قلم افتادن فایلی که برای پیدا کردن آن زحمت کشیده‌اید، وجود دارد. در صورتی که اگر سیستم فایلینگ شما بی‌نقص و مناسب باشد به خوبی در زمان خود صرفه‌جویی کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن قادر هستید فایل مناسب را به مشتریان ارائه دهید.
  • ارزیابی اطلاعات و راندمان کار: یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم فایلینگ این است که به خوبی می‌توان عملکرد گذشته خود را در آن تحلیل کرده و برای آینده برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهید. پس با ارزیابی اطلاعات و تحلیل نتیجه آن می‌توانید تغییراتی در سبک و شیوه خود به وجود آورده و راندمان کاری خود را افزایش دهید.

فایلینگ ملک

سخن آخر

در این مطلب شما را با تعریف درست فایل و ویژگی‌های یک فایل مناسب آشنا کردیم. اهمیت این داده به قدری بالاست که باید از سیستم فایلینگ املاک برای ثبت و ضبط آن استفاده کرد. اکنون به خوبی با مزایای استفاده از این سیستم آشنا هستید. تنها یک قدم با موفقیت فاصله دارید و لازمه رسیدن به درآمد بالا فقط داشتن تلاش و پشتکار است.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

دپارتمان املاک

دپارتمان املاک چیست ؟

آیا می دانید دپارتمان املاک چیست و چه تفاوت هایی با آژانس املاک دارد؟ امروزه شاید بیش از نیمی از خریداران و مستأجران، تعیین قیمت و همچنین جستجوی ملک را بصورت آنلاین انجام می‌دهند. اما نمی‌توان این گونه ادعا کرد که مردم دیگر به آژانس‌ها و مشاوران املاک رجوع نمی‌کنند. در واقع بیش از 9۰ درصد مردم از مشاوران املاک و دپارتمان‌های املاک جهت انجام معاملات خود از قبیل خریدوفروش یا رهن و اجاره کمک….

توضیحات بیشتر »

چگونه به مشاورین املاک انگیزه دهیم؟

حرفه مشاور املاک نیز مانند خیلی از شغل‌های دیگر فراز و نشیب‌های مخصوص به خود را دارد. بنابراین به دور از انتظار نیست که گاهی به دلیل مشکلات کاری، مشاوران انگیزه خود را از دست دهند یا کسل شوند. گاهی کار به دلیل ریتم تکراری حوصله سر بر و خسته‌کننده می‌شود. برای اینکه در حرفه خود موفق باشیم و چالش‌های شغلی را مرتفع کنیم باید راه‌های ایجاد انگیزه در کسب‌وکار را به یاد داشته باشیم. پس اگر به دنبال انگیزه دادن به مشاوران املاک تیم خود هستید، حتما تا پایان این مقاله را دنبال کنید.

توضیحات بیشتر »
مدیر قرارداد

مدیر قرارداد خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از مهارت‌هایی که باید به عنوان یک مدیر مشاوره املاک با آن آشنایی و حتی در آن تبحر داشته باشید، نحوه تنظیم قرارداد است. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در دوره آموزشی مدیر قرارداد شرکت کرده و سپس به صورت حرفه‌ای این کار را انجام دهید.
در واقع آموزش مدیر قرارداد یکی از مهم‌ترین و اصولی‌ترین مواردی است که باید به صورت جدی به آن فکر…

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

در مورد دوره‌ها سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button