آکادمی شماره یک آموزش املاک

0 دانشجو

مجله آموزش املاک

آموزش کامل پرزنت مشتری در املاک

مشاورین املاک در برخورد با مشتریان باید به رفتار و حرکات خود دقت زیاد و برخورد شایسته‌ای با آن‌ها داشته باشند. اعتبار یک مشاور املاکی به برخورد صحیح با مشتری وابسته است. آموختن مهارت‌های ارتباطی با ارباب رجوع می‌تواند بسیار تاثیرگذار و کمک‌کننده باشد. معامله‌ای رضایت‌بخش است که ارتباط مثبت برقرار شود و مشتری احساس راحتی نماید. یکی از مهارت‌های مهم برای مشاور املاک خوب گوش دادن و خوب حرف زدن است.
پرزنت مشتری

مشاورین املاک در برخورد با مشتریان باید به رفتار و حرکات خود دقت زیاد و برخورد شایسته‌ای با آن‌ها داشته باشند. اعتبار یک مشاور املاکی به برخورد صحیح با مشتری وابسته است. آموختن مهارت‌های ارتباطی با ارباب رجوع می‌تواند بسیار تاثیرگذار و کمک‌کننده باشد. معامله‌ای رضایت‌بخش است که ارتباط مثبت برقرار شود و مشتری احساس راحتی نماید. یکی از مهارت‌های مهم برای مشاور املاک خوب گوش دادن و خوب حرف زدن است.

در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه پرزنت مشتری بیشتر آشنا شوید.

نکات مهم پرزنت مشتری در املاک

همانطور که می‌دانید داشتن برخورد صمیمانه با افراد می‌تواند باعث جذب مشتری و در نتیجه افزایش سود و فروش بیشتر شود. یکی از مهم‌ترین اصول در برخورد با مشتری ارائه خدمات عالی و بدون نقص است. ارائه اطلاعات جامع و  کامل به مشتری، احترام گذاشتن به وقت آن‌ها و ایجاد نگرش مثبت در این افراد از بهترین روش‌های ارائه خدمات می‌باشد. مشاوره دادن به مشتریان و فراهم کردن انتظارات آن‌ها باعث می‌شود که یک قدم جلوتر باشید و یک تجربه عالی برای مشتریان خود فراهم کنید. در ادامه به بررسی نکات مهم در پرزنت مشتری می‌پردازیم:

دسته‌بندی صحیح املاک و مستغلات

دسته‌بندی صحیح املاک و مستغلات یکی از نکات مهم هنگام ارتباط با مشتری است. مجزا کردن انواع ملک و ساختمان و دسته‌بندی کردن آن‌ها به چند گروه مجزا می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. به این ترتیب مشتری به راحتی می‌تواند با توجه به بودجه مالی خود بهترین انتخاب را داشته باشد. این کار باعث افزایش اعتماد مشتری می‌شود و نشان‌دهنده تخصص بالای شما است. ایجاد حس خوشایند در مشتری با دسته‌بندی املاک و مستغلات امکان‌پذیر خواهد بود.

صحبت در مورد جزییات و ویژگی‌های ملک به آن‌ها برای انتخاب صحیح کمک می‌کند. صحبت کردن در مورد نکات مثبت ملک و خوبی‌های آن بهتر است در ابتدای مشاوره انجام شود. در انتهای کار به بررسی عیب‌ها و نقص‌های موجود در ملک بپردازید. برای جذب مشتری می‌بایست مانند یک مشاور رفتار کنید تا به مشتری حس ارزشمندی بدهید.

ایجاد نگرش مثبت در معامله

داشتن دیدگاه مثبت در معامله برای یک مشاور املاک همه چیز است و منجر به ارائه خدمات عالی به مشتری می‌شود. هنگامی که یک مشاور املاک نگرش مثبت داشته باشد این حس را به دیگران منتقل می‌کند و در نتیجه تجربیات منفی گذشته مشتری به یک تجربه مثبت و خوب تبدیل می‌شود. تغییر احساس یک مشتری بدبین و یا سخت پسند به عهده مشاور املاک است. فرد از لحن صحبت و میزان صمیمیت رفتار شما حس اعتماد کرده و برای خرید ملک اقدام می‌کند. این سیگنال‌های ذهنی هستند که به راحتی بین مشتری و مشاور املاکی منتقل می‌شوند. پس داشتن یک تفکر مثبت می‌تواند به راحتی مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد.

در اولین برخورد فرد به چهره شما توجه می‌کند، پس داشتن یک چهره آرام و دلنشین بسیار تاثیرگذار است. در صورتی که مشتری عصبانی شود و یا کنترل خود را از دست دهد، وظیفه مشاور املاک است که او را آرام کند.

ارزش قائل شدن برای وقت مشتری

شما باید به سوالات مشتری بادقت و با سرعت پاسخ دهید. مشتریان تمایل دارند در زمان کوتاهی به سوالات آن‌ها پاسخ داده شود و وقت آن‌ها گرفته نشود. در صورتی که پاسخ دادن به سوالات افراد نیاز به صرف زمان زیادی دارد بهتر است آن را محترمانه اعلام کنید و به آن‌ها تاکید نمایید که پاسخ‌دهی سریع ممکن است باعث ایجاد نتایج نامطلوب شود.

ایجاد راه‌حل خلاقانه برای حل مسائل

مشاور املاک می‌بایست برای حل مشکلات و‌ مسائل مشتریان از روش‌ها و راه‌حل‌های خلاقانه استفاده کند. از حل کردن مشکلات مشتریان ترس نداشته باشید و به دنبال پیدا کردن یک راه‌حل ایده آل و خلاق بوده تا باعث افزایش اعتبار شما نزد آن‌ها شود‌.

شنونده بودن

مشاور املاک می‌بایست به خوبی به صحبت‌های مشتری گوش دهد و با توجه به مشکلات آن‌ها به دنبال راه‌حل باشد. درواقع یکی از مهم‌ترین مسائل در برخورد با این افراد داشتن مهارت گوش دادن و شنونده فعال بودن است. برای مشتریان خود وقت بگذارید، به صحبت‌های آن‌ها گوش دهید و اعتماد آن‌ها را جلب کنید.

پایبند بودن به گفته‌های خود

به گفته‌ها و قول‌های خود متعهد باشید. در صورتی که به مشتریان خود وعده‌ای داده‌اید یا صحبتی کرده‌اید به آن پایبند باشید. به این ترتیب مشتری به شما وفادار خواهد بود و اعتبار زیادی کسب خواهید کرد.

مشاور حرفه‌ای و متخصص بودن

سعی کنید در شغل خود حرفه‌ای شوید و مشاوره‌هایی که می‌دهید مفید و تاثیرگذار باشند. هنگام صحبت با مشتری از نیازهای او مطلع شوید و اطلاعات مورد نیازی که در مورد یک ملک یا زمین می‌خواهد را به او بدهید. اگر برای مشتری خود بتوانید کار مثبتی انجام دهید آن‌ها نیز به نوبه خود به شما وفادار خواهند بود و از شما خرید خواهند کرد.

پرزنت مشتری

نتیجه گیری

در این مقاله با نکات مهم پرزنت مشتری در املاک آشنا شدید. همانطور که گفتیم برخورد مشاور املاک با مشتری می‌تواند یکی از مسائل مهم و تاثیرگذار در کسب موفقیت باشد. ایجاد حس خوشایند در مشتری و حس خاص بودن باعث می‌شود که آن‌ها شما را انتخاب کنند و به شما اطمینان نمایند. آکادمی آموزش املاک ابراهیمی در این راستا کلاس‌های آموزشی برای مدیران و مشاوران املاک برگزار می‌کند.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

اعتمادسازی

شیوه‌های اعتماد سازی در مشاورین املاک

امروزه با رونق گرفتن بازار خرید و فروش املاک داخلی و خارجی مشاغل زیادی پیرامون این بازار به‌وجود آمده است که بر خلاف تصور عموم به مهارت‌های ویژه‌ای نیاز دارد. یکی از این شغل‌های کلیدی را مشاورین املاک در دست دارند که موفقیت در آن  نیازمند آموزش‌های مختص به خود می‌باشد. طیف وسیعی از این آموزش‌ها وجود دارد؛ امّا مهم‌ترین بخش آن‌ها چیست؟ چه تکنیک‌هایی دارد و قرار است کجا به‌کار مشاورین املاک بیاید؟

توضیحات بیشتر »

چگونه به مشاورین املاک انگیزه دهیم؟

حرفه مشاور املاک نیز مانند خیلی از شغل‌های دیگر فراز و نشیب‌های مخصوص به خود را دارد. بنابراین به دور از انتظار نیست که گاهی به دلیل مشکلات کاری، مشاوران انگیزه خود را از دست دهند یا کسل شوند. گاهی کار به دلیل ریتم تکراری حوصله سر بر و خسته‌کننده می‌شود. برای اینکه در حرفه خود موفق باشیم و چالش‌های شغلی را مرتفع کنیم باید راه‌های ایجاد انگیزه در کسب‌وکار را به یاد داشته باشیم. پس اگر به دنبال انگیزه دادن به مشاوران املاک تیم خود هستید، حتما تا پایان این مقاله را دنبال کنید.

توضیحات بیشتر »
اگهی نویسی

نکات طلایی آگهی نویسی

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید، امروزه تغییرات عظیم تکنولوژی توانسته بسیاری از کسب‌وکارها را متحول کند. گفتنی است که مشاورین املاک نیز تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفته‌ و فعالیتشان از این قضیه مستثنی نبوده‌ است. معمولا افراد مشغول در این حرفه جهت فعالیت آگهی نویسی از پلتفرم‌های گوناگونی نظیر دیوار استفاده می‌کنند. شاید در ابتدا گمان کنید که نگارش و ثبت آگهی کار ساده‌ای است، اما باید دقت کنید که مشاورین املاک…

توضیحات بیشتر »

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بذار :