مشاوران املاک چگونه برای دفاتر خود کار استخدام مشاور املاک را انجام می‌دهند؟ به دلیل محبوبیت بالای شغل مشاور املاک در سراسر کشور و میزان درآمد بالا در صورت موفقیت شغلی، بسیاری از افراد علاقه‌مند به این کسب‌وکار هستند اما باید دید مدیریت دفتر املاک چگونه باید افراد پویا و علاقه‌مند را پیدا کند؟ امروزه با گسترش تکنولوژی و پیشرفت وسایل ارتباطی، هموارکردن این کار خیلی سخت به‌نظر نمی‌رسد، در این مقاله به تشریح الفبای استخدام مشاور املاک می‌پردازیم.

روش‌های جذب نیروی دفاتر املاک

به‌نظر می‌رسد با پیشرفت تکنولوژی و گسترش وسایل ارتباط جمعی، جذب نیروی دفاتر املاک از پیچیدگی خیلی زیادی برخوردار نباشد. مدیریت املاک با آگهی‌های متفاوتی که در وب‌سایت، صفحات مجازی، نرم‌افزارهایی چون دیوار و شیپور یا پیج اینستاگرام و کانال تلگرام منتشر می‌کند، اقدام به جذب افراد متخصص و متعهد می‌کند. البته بهتر است در متن آگهی به موارد کلی اشاره شود و از گذاشتن جزئیات شغل موردنظر خودداری کرد، همچنین از دادن وعده‌هایی که می‌دانید به آن عمل نمی‌کنید بپرهیزید زیرا گام اول توسط مدیریت باید با صداقت و صحیح برداشته شود تا بتواند از میان سیل عظیمی از متقاضیان، نیروی وفادار و مورد‌اطمینان را انتخاب کند.

اصول استخدام مشاور املاک

هنگامی که پس از درج آگهی موردنظر استخدام، افراد اعم از سابقه‌دار یا مبتدی به سوی دفتر کار شما روانه شدند، با استفاده از اصول زیر و بهره‌گیری از تجارب خود می‌توانید به استخدام مشاور املاک اقدام کنید:

  • فردی که از سر اشتیاق و نه فقط برای امرارمعاش داوطلب حرفه مشاورین املاک است، اصل اول استخدام مشاور املاک یعنی عشق به کار را دارد.
  • افراد آب‌دیده که از سختی‌ها و مشکلات کار نمی‌ترسند و همواره شجاع هستند برای حرفه املاک مناسب خواهند بود.
  • افرادی که سابقه کار در دفاتر املاک را داشته‌اند و به‌اصطلاح به فوت و فن کار، آگاه هستند گزینه‌های شایسته‌تری نسبت به متقاضیان بدون سابقه هستند.
  • یکی از اصول بسیار مهم در استخدام مشاور املاک وفاداری و تعهد در این افراد است. افراد متعهد علاوه بر پیشرفت سریع در کار مصالح جمع را فدای منافع خود نمی‌کنند.

بهترین سؤالات مصاحبه با مشاور املاک

در هنگام مصاحبه با کسانی که به دفتر مدیریت جهت استخدام مراجعه کرده‌اند تعدادی سؤالات کلی وجود دارد که در این بخش به مهم‌ترین آنان اشاره می‌کنیم:

  • هدف شما از ترک شغل قبلی خود چه بوده است؟
  • چه اطلاعاتی در مورد دفتر املاک ما دارید؟
  • به نظر خود شما به چه دلیل برای این موقعیت شغلی مناسب هستید؟
  • اگر بخواهید خود را در یک جمله معرفی کنید چه می‌گویید؟

همچنین مدیریت دفتر املاک می‌تواند از تجزیه و تحلیل اطلاعات گذشته فرد استفاده کند. شما در این موقعیت به منزله یک پزشک متخصص هستید که با گوش فرا‌‌دادن به سخنان مراجعه‌کننده، نکات مهم و قابل‌توجهی را از آن صحبت‌ها استخراج می‌کنید. همچنین در مصاحبه شغلی از فرد متقاضی سؤال خواهید کرد، چه میزان درآمدی را برای این شغل مناسب می‌داند؟ در مصاحبه کاری می‌توان از سرفصل‌های دیگری مانند میزان انتظارات شما از کارمندان خود، مزایای موجود در دفتر کار شما و سختی‌های کار املاکی‌ها صحبت کرد.

نکات کلیدی در استخدام مشاور املاک

هنگامی که مدیریت دفتر املاک می‌خواهد به کسب‌وکار خود رونق بخشد جهت استخدام مشاور املاک بادقت و بهره‌گیری از اصول عمل می‌کند. عجله و بی‌دقتی در انتخاب مشاوران املاک خیلی زود سبب پشیمانی مدیران می‌شود زیرا استخدام مشاور املاک علاوه بر تأثیر زیادی که در میزان درآمد و کارایی شغل شما دارد، زندگی و طرز فکر شما را نیز تحت شعاع خود قرار می‌دهد. نکات زیر شما را در انجام این امر حساس یاری می‌دهد:

  • آگهی مناسب برای مخاطب متفاوت

آگهی که برای جذب نیروی مبتدی گذاشته می‌شود باید متفاوت از آگهی استخدام مشاور املاک حرفه‌ای باشد زیرا مخاطب شما در هر مورد کاملاً متفاوت از دیگری است. ادغام جذب دو نیروی کاملاً متفاوت در یک آگهی اشتباه بزرگی است که از اثرگذاری و اعتبار آگهی شما می‌کاهد.

  • پرهیز از وعده‌های فریبنده

مشاوران املاک حرفه‌ای جویای کار از میزان درآمد و پورسانت خود آگاهی کافی دارند پس لازم نیست با دادن وعده‌های مالی در آگهی او را جذب کنید اما برای فردی که مبتدی است و به تازگی جذب مشاور املاک شده است، عنوان کردن موضوعات مالی توجیه مناسبی دارد.

  • جلوگیری از استخدام نیروی زیاد با یک آگهی

مدیران دفاتر املاک باید دقت کنند اگر با استفاده از یک آگهی به جذب تعداد زیادی نیرو بپردازند وجود حتی یک کارمند نامناسب میان آنان سبب ریزش نیروی ماهر و به وجود آمدن هزینه‌های زیادی خواهد بود.

 

نتیجه گیری

در این مطلب سعی شد به بررسی نکات مربوط به استخدام مشاور املاک توسط مدیریت دفاتر املاک پرداخته شود اما دوست‌داران به اطلاعات بیشتر می‌توانند با مراجعه به سایت مشاور املاک که یک کارشناس باسابقه و متخصص در مورد بازار ملک و استانداردهای شغل املاکی‌ها است مراجعه کنند تا از موارد مهم، مفید و جامع آن بهره‌مند گردند.

سوال داری شمارتو بذار

هر سوالی داری بپرس حداکثر تا پایان وقت اداری امروز بهت زنگ میزنیم

برای دوستات بفرست

پاسخدهی سریع

به سرعت به مشتریان خود پاسخ دهید

قطعا یکی از اصلی‌ترین رکن‌های موفقیت در شغل مشاور املاک، ارتباط با مشتری است. بنابراین اگر شما نیز قصد دارید در آینده به عنوان یک مشاور ملکی موفق شناخته شوید، سعی کنید بر روی ارتباطات انسانی‌تان کار کنید. توجه داشته باشید که این فرآیند هیچ ربطی به زبان نداشته و فقط به شناخت خواسته‌ها و سلیقه‌های مشتریان وابسته است و در نهایت بر افزایش درآمد شما نیز تأثیرات خاص خود را دارد. گفتنی است که تمامی مشتریان خواهان پاسخ‌های سریع هستند…

توضیحات بیشتر »
عکاسی از املاک

چند تکنیک جذاب برای عکاسی و فیلمبرداری از ساختمان

عکاسی از ساختمان و املاک بسیار پیچیده است به طوریکه می‌بایست تمام عناصر موجود در یک ملک در قالب عکس نشان داده شود. چند نکته مهم و جذاب هنگام عکاسی آپارتمان، ملک و ساختمان وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان نتایج بسیار عالی و شگفت انگیزی به دست آورد. در به این نکات مهم برای عکاسی و فیلمبرداری از ساختمان می‌پردازیم.

توضیحات بیشتر »
فروش تلفنی

فروش تلفنی املاک چیست؟

تماس تلفنی، فرایندی است برای بازاریابی و دریافت فایل از عموم مردم، این امر محدودیتی در تعداد افراد ندارد و می‌توان با استفاده از آن تا جایی که زمان اجازه می‌دهد مشتری‌یابی کرد. جهت پوشش همه جانبه پیشرفت در بازار، در این مطلب راه و رسم بازاریابی و فروش تلفنی ملک را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

توضیحات بیشتر »
سبد خرید

اگر در ارتباط با دوره های آنلاین و حضوری آکادمی سوال داری

شمارتو بزار :

Call Now Button